نحوه درمان خشکی و سفیدی دور چشم

نحوه درمان خشکی و سفیدی دور چشم

نحوه درمان خشکی و سفیدی دور چشم

خیلی از افراد از خشکی و سفیدی دور چشمشان رنج می برند و دوست ندارند با چشمانشان پیر و افسرده به نظر برسند برخی از افراد مسن دور چشم هایشان سفید و خشک می باشد شما باید برای درمان خانگی خشکی پوست چشم اقدام نمایید چون در غیر اینصورت این بیماری  هر روز بدتر خواهد شد و دور چشمتان دچار چین و چروک خواهد شد ما در این مقاله به درمان خانگی این عارضه خواهیم پرداخت در ادامه جزئیات بیشتر نحوه درمان خشکی و سفیدی دور چشم را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

نسخه خانگی ساده برای درمان خشکی دور چشم
خشکی دور چشم
اولین چیزی که مردم بیشتر به آن توجه می کنند چشم و اطراف آن است و اگر اطراف چشم با خشکی پوست مواجه باشد اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و این شکل فقط گریبان گیر و افراد پیر نیست بلکه تعدادی از جوانان هم هستند که از خشکی اطراف چشم رنج می برند.

 

علت اصلی این مشکل چیست؟
شرایط محیطی باعث خشکی و خرابی پوست می شود ، سرما خوردگی شدید یا آب و هوای ناملایم و استفاده از پد لوازم آرایشی کثیف و آفتاب سوختگی می تواند از علل خشکی اطراف چشم باشد.

 

نسخه خانگی برای درمان خشکی دور چشم
روغن اسطخودوس: روغن اسطوخودس در درمان خشیکی اطراف چشم و جوانسازی پوست کمک می کند و پوست را در مقابل هرگونه استرسی و آسیبی محافظت می کند.

روغن اسطوخودوس را با دو قطره روغن نارگیل ترکیب کنید و اطراف چشم ماساژ دهید.

نحوه درمان خشکی و سفیدی دور چشم

ژل آلوورا: ژل آلوورا یک نسخه ی خانگی آسان که به جوان سازی و درمان خشکی کمک می کند. آلوورا حاوی ویتامین و مواد معدنی فراوانی است و رطوبت پوست را نگه می دارد و تنها این موارد نیست بلکه باعث درخشندگی و سلامت پوست هم می شود.

 

ژل آلوورا را به مدت 10 دقیقه اطراف چشم ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشوید.

 

چای نپتون : چای نپتون به دلیل آنتی اکسیدان و جوهر مازو از خشکی و چروک شدگی پوست جلوگیری می کند.

 

وازلین: وازلین هم از خشکی اطراف چشم جلوگیری می کند و خاصیت آب رسانی به پوست را دارد ، مراقب باشید هنگامی که وازلین استفاده می کنید وارد چشم تان نشود و اگر شد نگران نباشید و با آب سرد بشوید

 

گلاب : گلاب به پوست رطوبت و انعطاف پذیری می دهد و از خشکی و چروکیدگی پوست جلوگیری می کند.

 

پنبه را آغشته به گلاب کنید و اطراف چشم بمالید. این کار را به مدت 10 دقیقه انجام دهید و سپس با آب سرد بشوید.

 

پودرشیر : مقداری پودر شیر را با عسل و آب لیمو ترکیب کنید و دقایقی آن را زیر چشم ماسک کنید و بعد با آب ولرم بشوید.

 

روغن نارگیل : به دلیل وجود اسیدهای چرب در نارگیل این ماده خاصیت آبدهی و رطوبت دارد و هم چنین ضد التهاب و آنتی باکتریایی است که به جوان سازی پوست کمک می کند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب