میزان تنگی واژن زنان در سنین مختلف چقدر است؟

میزان تنگی واژن زنان در سنین مختلف چقدر است؟

میزان تنگی واژن

تنگی واژن و عدم دخول با هم در رابطه هستند و هر چه میزان تنگی واژن زنان بیشتر باشد ممکن است با عدم دخول بیشتری مواجه شوند میزان تنگی واژن در سنین مختلف متفاوت است و اگر می خواهید با میزان تنگی واژن در سنین مختلف بیشتر آشنا شوید با این پست از سایت سماتک همراه باشید.

 

میزان تنگی واژن زنان چقدر باید باشد؟

اگر در هنگام رابطه جنسی احساس درد و ناراحتی کرده باشید، ممکن است نگران باشید که واژن شما بیش از حد کوچک و یا بیش از حد برای رابطه جنسی تنگ است، اما چنین چیزی حقیقت ندارد. تقریبا هیچ واژنی بیش از حد برای مقاربت کوچک و یا تنگ نیست. در حالت معمول، واژن بین سه تا چهار اینچ طول دارد. این ممکن است به نظر رسد به اندازه کافی برای مقاربت بزرگ نیست. اما هنگام تحریک جنسی، واژن گشادتر و بلندتر می‌شود و همچنین مایعی مرطوب کننده ترشح می‌کند. اگر هنگام مقاربت درد یا دشواری تجربه می‌کنید، به علت میزان تنگی واژن نیست، بلکه اغلب به این دلیل است که به اندازه کافی تحریک نشده‌اید. علاوه بر این موارد، درد در هنگام رابطه جنسی ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری مانند عفونت، آسیب یا اختلال مادرزادی باشد.

میزان تنگی واژن زنان در سنین مختلف چقدر است؟

میزان تنگی واژن چگونه تغییر می‌کند؟

واژن در طول عمر بطور طبیعی تغییر می‌کند. این اندام جهت رابطه جنسی و زایمان طراحی شده است و هر دو مورد می‌توانند بر تغییر شکل و میزان تنگی واژن در طول زندگی موثر باشند. درک این تغییرات می‌تواند در شناخت زمانی که ممکن است مشکلی داشته باشید به شما کمک کند. در ادامه به مواردی که باعث ایجاد تغییر در میزان تنگی واژن شما می‌شود اشاره خواهیم کرد:

 

تغییرات تنگی واژن در رابطه جنسی

واژن به گونه‌ای طراحی شده است که در طول مدت تحریک پذیری گسترش یافته و طویل می‌شود. هنگام تحریک جنسی قسمت فوقانی واژن طویل شده و گردن رحم و مثانه را به سمت داخل بدن می‌راند و به این ترتیب از آسیب دیدن این بخش‌ها در طول رابطه جلوگیری می‌کند.
واژن نیز ترکیباتی روان کننده آزاد می‌کند تا زمانی که دخول انجام می‌گیرد، این عمل دردناک و یا دشوار نباشد. اگر دخول آلت تناسلی مردانه خیلی زود و پیش از تحریک شدگی کامل و زمانی که رطوبت واژن به اندازه کافی نیست شروع شود، ممکن است درد را تجربه کنید. معاشقه پیش از شروع رابطه جنسی و یا در صورت لزوم استفاده از روان کننده‌های حاوی آب می‌تواند به شما جهت کاهش درد کمک کند.
اما این فرآیند‌های طبیعی همیشه به معنای رابطه جنسی راحت نیستند. یک مطالعه نشان داده است که ۳۰ درصد از زنان در طول مقاربت واژینال درد دارند. اگر درد یا تنگی ماندگار باشد با پزشک خود مشورت کنید.

 

میزان تنگی واژن در هنگام زایمان

واژن این توانایی را دارد تا هنگام زایمان به اندازه کافی بزرگ و گشاد شود و بعد از زایمان به اندازه نرمال خود بازگردد. با این حال پس از زایمان، ممکن است احساس کنید که میزان تنگی واژن کاملا مشابه قبل نیست. حقیقت امر این است که واژن در طول زندگی و پس از اینگونه تغییرات، اندازه و کشسانی خود را تغییر می‌دهد؛ بنابراین باید با اینگونه تغییرات سازگار شوید. شما می‌توانید پوزیشن‌های جنسی جدید را امتحان کنید و یا با تقویت عضلات کف لگن تنگی و قدرت عضلانی و خاصیت الاستیکی واژن را تا حد زیادی باز گردانده و حفظ کنید.

 

تغییرات تنگی واژن در یائسگی

یائسگی می‌تواند باعث تغییراتی در میزان تنگی واژن شما شود. به عنوان مثال سطوح استروژن در این دوران کاهش یافته و بنابراین از ترشح مایعات روانکار می‌کاهد. بافت های واژن نیز در این مرحله از زندگی نازک‌تر می‌شوند. به این معنی نیست که واژن گشادتر می‌شود، اما احساس جنسی هنگام نزدیکی ممکن است تغییر کند.

 

علت تنگی بیش از حد واژن

دلایل مختلفی برای تنگی غیرطبیعی و غیر معمول واژن وجود دارد که البته اکثر این مشکلات جزئی هستند و به راحتی درمان می‌شوند. برخی از این شرایط عبارتند از:

 

تنگی واژن به دلیل عدم عشقبازی قبل از دخول

انگیختگی و تحریک کافی بدن را با روانکاری طبیعی فراهم می‌کند. سعی کنید پیش از آغاز مقاربت هیجان بیشتری امتحان کنید و سایر اندام‌های زنانه و موثر در انگیختگی مانند کلیتوریس را فراموش نکنید. اما اگر با این حال همچنان نزدیکی برایتان دردناک است، از یک روانکار خریداری شده استفاده کنید.

میزان تنگی واژن زنان در سنین مختلف چقدر است؟

تنگی واژن به دلیل عفونت آلت تناسلی زنان

عفونت ها، از جمله عفونت‌های منتقله از راه جنسی، شکل و یا میزان تنگی واژن را تغییر نمی‌دهند. با این حال، می‌توانند رابطه جنسی را دردناک کنند.

 

تنگی واژن به دلیل آسیب یا تروما

آسیب به لگن یا بخش‌های تناسلی باعث می‌شود که رابطه دردناک باشد. در این شرایط تا بهبودی کامل صبر کنید حتی اگر آسیب ناشی از رابطه قبلی باشد ادامه رابطه جنسی می‌تواند مشکل زا باشد.

 

افزایش میزان تنگی واژن بخاطر اختلالات مادرزادی

بعضی از زنان با پرده‌هایی ضخیم یا انعطاف ناپذیر متولد می‌شوند. در اینگونه موارد برخورد آلت تناسلی مرد با پرده می‌تواند باعث ایجاد درد شود. حتی پس از آنکه این بافت پاره می‌شود، ممکن است در طول رابطه جنسی ایجاد درد کند.

 

واژینیسموس عامل افزایش میزان تنگی واژن

واژینیسم باعث انقباض غیر دائمی عضلات کف لگن می‌شود. قبل از انجام دخول آلت تناسلی مردانه به واژن، این حالت باعث می‌شود که عضلات کف لگن به اندازه‌ای سفت و منقبض شوند که از ورود آلت به داخل واژن جلوگیری کند. این وضعیت ممکن است ناشی از اضطراب یا ترس باشد. بعضی از افراد مبتلا به این بیماری حتی در استفاده از تامپون‌ها یا تست‌های لگن نیز مشکل دارند. درمان این بیماری ترکیبی از درمان‌های فیزیوتراپی و گفتار درمانی است. پزشک شما می‌تواند با تجویز تمرین‌هایی به شما کمک کند تا کنترل عضلات کف لگن خود را به دست آورید و یاد بگیرید که واکنش‌های عضلانی ناخواسته قبل از نفوذ را کنترل نمایید.

 

واژن بیش از حد گشاد

شایعات بین دوستان ممکن است منجر به این اعتقاد شود که واژن ممکن است تنگی خود را از دست بدهد. با این حال باید بدانید که چنین چیزی درست نیست. واژن در طول عمر فرد بسیار تغییر می‌کند. زایمان نوزاد یکی از مهمترین دلایلی است که می‌تواند میزان تنگی واژن را تغییر دهد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که پس از زایمان واژن شکل اولیه خود را بدست می‌آورد. ممکن است پس از زایمان احساس متفاوتی از رابطه داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که تنگی واژن از دست رفته است.

 

اگر اخیرا زایمان کرده اید، می‌توانید با بهبود قدرت عضلانی عضلات کف لگن رابطه جنسی خود را بهبود ببخشید. البته این بدین معنی نیست که اینگونه تمرینات شکل واژن را تغییر می‌دهند، بلکه این تمرینات می‌توانند به شما در کنترل واژن کمک کرده و منجر به افزایش لذت جنسی شوند. همچنین این تمرینات نقش عمده‌ای در به کنترل گرفتن عضلات مثانه داشته و می‌توانند به شما در کنترل نشت و یا بی اختیاری ادرار، که یکی از مسائل رایج بعد از زایمان است، کمک کنند. از بین تمرینات موجود جهت تقویت عضلات لگن، تمرینات کیگل نقشی کلیدی در تقویت این عضلات و افزایش رضایت جنسی دارند.

 

افزایش میزان تنگی واژن با تمرینات کیگل

بهترین زمان برای شروع این تمرین این است که ابتدا در حالی که ادرار می‌کنید سعی کنید جریان ادرار را متوقف کنید. در این صورت می‌توان گفت که عضلات مربوطه را به درستی تشخیص داده‌اید. پس از آن سعی کنید توقف جریان ادرار را به مدت تقریبی ۴ ثانیه نگه دارید و مجددا عضلات را رها کنید. به یاد داشته باشید این تمرینات کیگل را در هر بار ادرار انجام ندهید و تنها تا زمان شناسایی عضلات درگیر تکرار کنید. پس از شناسایی عضلات درگیر، ۵ تا ده ست این انقباضات را روزانه در ست‌هایی با ده تکرار انجام دهید.

 

میزان تنگی واژن زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بالا بیان شد اگر می خواهید میزان تنگی واژن تان را افزایش یا کاهش دهید باید عوامل دخیل در میزان تنگی واژن را بررسی کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب