میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

میل جنسیم کم شده چیکار کنم ؟ این سوال بسیاری از زوج های امروزی است که می پرسند چرا میل جنسیم خیلی کم شده ؟ اگر شما هم علت کم شدن میل جنسی تان را نمی دانید در ادامه پاسخ سوال میل جنسیم کم شده چیکار کنم آورده شده است. هر دو حس رابطه جنسی را دارید ولی درست قبل از رابطه حستان از بین رفته و خاموش می شود. عوامل زیادی وجود دارد که میتواند خواست جنسی را سرکوب کند.

 

میل جنسیم کم شده چیکار کنم

امروزه خیلی از زن و شوهرها از کم شدن میل جنسی شان شکایت می کنند و می گویند چرا میل جنسیم کم شده چیکار کنم کاری که شما باید بکنید ابتدا پیدا کردن عامل کاهنده میل جنسی تان است پس به جای تکرار مداوم جمله چرا میل جنسیم خیلی کم شده باید به دنبال راه حل کم شدن میل جنسی تان باشید.

 

نبودن آهنگ های مورد علاقه

شاید تمایل داشته باشید لیستی از آهنگ های خاص آرام بخش یا تحریک کننده در اتاق خوابتان پخش کنید اگر بین این آهنگ ها یک آهنگ نامربوط پخش شود همه زحمت شما را به هدر خواهد داد.

 

نفخ بعد از شام

تصور کنید شامی که خورده اید باعث اینجاد نفخ و گاز شده است در این حالت امکان ندارد بتوانید به شریک زندگیتان نزدیک شوید یا حسی پیدا کنید.

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

نداشتن کاندوم

در بهترین حالت اگر متوجه تمام شدن کاندوم شوید می توانید از فروشگاه کنار خانه آن را تهیه کنید که حداقل 20 دقیقه وقت شما را خواهد گرفت و معمولا بعد از این مدت حس و حال هر دوی شما خواهد پرید.

 

جراحت های ناشی از رابطه جنسی

اگر چنین مشکلی دارید قبل از رابطه جنسی باحرکات کششی بدنتان را گرم کنید تا حین رابطه بدنتان دچار گرفتگی نشود و درد ناشی از آن میل جنسیتان را خاموش نکند.

 

تماشای تلویزیون

اگر موقع معاشقه و رابطه جنسی مشغول تماشای تلویزیون باشید احتمال این که میل یکی از شما یا شاید هر دوی شما به رابطه سرکوب شود وجود دارد.

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

بحث کردن هنگام معاشقه

سعی کنید هنگام معاشقه بحث نکنید چون این کار ممکن است باعث جدی شدن بحث و از بین رفتن حس هر دوی شما شود.

 

پایین افتادن از تخت حین رابطه جنسی

کبود شدن بدن مسلما باعث افزایش میل جنسی نمی شود ولی گاهی اوقات به قدری درگیر رابطه می شوید که حواستان پرت شده و از تخت به زمین می افتید و تعادلتان را از دست می دهید و باعث خنده شریکتان می شوید. مسلما این اتفاق کاملا حس جنسیتان را خاموش خواهد کرد.

 

حالت تهوع ناگهانی

گاهی اوقات پرخوری های آخر شب کار دستتان می دهد و سر بزنگاه وسط معاشقه مجبور به دویدن به سمت دستشویی می شوید بنابراین مراقب خورد و خوراک شبتان باشید.

 

شنیدن صدایی عجیب و غریب در خانه

این نکته را نادیده نگیرید. این کاری است که افراد در فیلم های ترسناک انجام می دهند و قبل از همه می میرند. مسلما هر صدای عجیبی که هنگام رابطه جنسی بشونید کلا میلتان را خاموش خواهد کرد.

 

تماس تلفنی مادرتان

مثلا ساعت 10 و نیم شب شده و مادرتان تماس میگیرد. با خودتان فکر می کنید حتما مشکلی پیش آمده که این وقت شب تاس گرفته بنابراین لباستان را به تن کرده و جواب تلفن را می دهید و 20 دقیقه در مورد مسائلی نامربوط صحبت می کنید پس از آن دیگر کاملا حس جنسیتان از بین رفته است!

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

فقدان صمیمیت

برقرار ارتباط جنسی بدون عشق و علاقه کاری عبث است. صمیمیت چیزی بیشتر از رابطه جنسی صرف است. اگر زندگی جنسی تان کسل کننده است، تلاش کنید ساعت هایی که با هم هستید را افزایش دهید و از در کنار یکدیگر بودن لذت ببرید. راه هایی را بیابید تا به وسیله آن بتوانید بدون برقراری رابطه جنسی به یکدیگر عشق بورزید. حرف بزنید، یکدیگر را در آغوش بگیرید و به هم آرامش بدهید. یاد بگیرید احساسات خود را خارج از رابطه جنسی بروز دهید. وقتی صمیمیت برقرار شود، میل جنسی نیز خود به خود بازمی‌گردد.

 

یائسگی

میل جنسی برخی از زنان در دوران یائسگی به شدت کاهش می یابد. برخی از علائم کم شدن میل جنسی خشک شدن واژن و داشتن درد در حین رابطه جنسی است. اما زنان تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. میل جنسی تعدادی از زنان پس از آغاز یائسگی به شدت افزایش می یابد که رابطه مستقیمی با میزان تندرستی اعتماد به نفس و روابط میان فردی شان دارد. تقریبا نیمی از خانم‌ها وقتی به یائسگی نزدیک می‌شوند میل جنسی خود را از دست می‌دهند. علائم یائسگی از جمله خشکی واژن و درد هنگام رابطه باعث از دست دادن علاقه خانم‌ها به روابط زناشویی می‌شود اما تغییرات هورمونی یائسگی فقط بخشی از مشکل است. میزان صمیمیت با همسر، اعتماد به نفس، داروهای مصرفی و سلامت جسمانی خانم‌ها نیز روی این رابطه تاثیرگذارند و باید به آنها اهمیت داده شود.

 

افسردگی

افسرده بودن می تواند توان لذت بردن از برقراری رابطه جنسی، مطالعه کردن، تماشای فیلم، شرکت کردن در میهمانی ها، خوش گذرانی با دوستان و… را از میان ببرد. برای درمان افسردگی باید از متخصص مشاور و روان پزشک کمک گرفت. اگر داروی ضدافسردگی که پزشک تجویز کرده تاثیر منفی بر میل جنسی تان گذاشته به پزشک اطلاع دهید. او با تغییر دوز یا نوع دارو این مشکل را حل خواهد کرد. افسردگی یکی از عوامل اصلی از دست دادن میل جنسی است اما نگران نباشید، این وضعیت درمان‌پذیر است. با این حال بیشتر داروهای ضدافسردگی خود باعث کم شدن میل جنسی می‌شوند. اگر فکر می‌کنید با مصرف این داروها میل جنسی‌تان کم شدن یافته با پزشک خود مشورت کنید تا درصورت امکان آنها را تغییر دهد.

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

کاهش هورمون تستوسترون

هورمون تستوسترون، عامل ایجاد میل جنسی است. وقتی مردان به سالمندی قدم می گذارند میزان هورمون تستوسترون بدن شان به شدت کاهش می یابد. هورمون تستوسترون باعث افزایش میل جنسی می‌شود اما هرچه سن آقایان بالاتر می‌رود ترشح این هورمون نیز به تدریج کاهش می‌یابد. البته همه مردان وقتی میزان تستوسترون‌شان پایین می‌آید میل جنسی خود را از دست نمی‌دهند. تستوسترون به میل جنسی زنان نیز مربوط است اما تعادل هورمون‌ها در بدن خانم‌ها بسیار پیچیده‌تر از آقایان است و عوامل خیلی زیادی روی این موضوع تاثیر می‌گذارد. هنوز مشخص نیست آیا درمان با تستوسترون برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها مثل آقایان بی‌خطر است یا خیر، پس بهتر است خانم‌ها این روش را به کار نگیرند. برای مطمئن شدن از وضعیت هورمونی‌تان هر چند وقت یک بار آزمایش بدهید. کاهش هورمون تستوسترون، افزایش وزن ارتباط میان فردی ضعیف و… از عوامل اصلی از بین رفتن میل جنسی است.

 

مشکلات نعوظ

مردانی که از اختلال عملکرد نعوظ رنج می برند مضطرب هستند و میل جنسی شان را از دست می دهند. اختلال عملکرد نعوظ قابل درمان است، اما زوجین می توانند با کمک متخصص مشاور از تاثیر سوء این اختلال بر روابط شان بکاهند. این بیماری در آقایان معمولا ربطی به نبود میل جنسی ندارد و ممکن است دلیل آن مربوط به خود اندام جنسی باشد و با دارو درمان شود. در واقع خیلی از آقایان میل جنسی‌شان بالاست اما توانایی نعوظ طولانی و کامل را ندارند. مردان مبتلا به این اختلال همیشه نگران عملکرد خود هستند و همین نگرانی به تدریج باعث از بین رفتن میل جنسی خود و همسرشان می‌شود.

 

چاقی

وقتی اضافه وزن دارید یا چاق هستید میل جنسی تان کم می شود، از رابطه جنسی لذت نخواهید برد و اعتماد به نفس تان از میان خواهدرفت. با کاهش وزن و کمک گرفتن از متخصص مشاور می توانید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. چاق بودن باعث از دست رفتن عملکرد و میل جنسی می‌شود. دلیل آن کاملا مشخص نیست اما این را می‌دانیم که چاقی موجب کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، بیماری‌های جسمی، از دست دادن انرژی و … می‌شود. در این مورد حتما با یک متخصص رژیم‌درمانی صحبت کنید. مطمئن باشید پولی که در این زمینه خرج می‌کنید ارزشش را دارد. مطالعات نشان داده است که یک‌سوم افراد چاق مبتلا به اختلال نعوظ، پس از 2 سال ورزش و تلاش در جهت کاهش وزن فعالیت جنسی متعادلی به‌دست می‌آورند.

 

نارضایتی از اندام

اگر از اندام تان راضی باشید میل جنسی تان بیشتر خواهدشد. ورزش کنید و از پزشک کمک بگیرید. داشتن احساس خوب نسبت به خود اعتماد به نفس را افزایش می دهد. اگر همسرتان اعتماد به نفس پایینی دارد، به او اطمینان دهید اندام متناسبی دارد.

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

داروها

داروهای بسیاری هستند که باعث کم شدن میل جنسی می‌شوند؛ از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد فشارخون، آنتی‌هیستامین‌ها، قرص‌های ضد بارداری، داروهای شیمی‌درمانی، داروهای درمان ایدز، داروهای پروستات و سایر داروهای هورمونی. در این موارد، تغییر دارو یا دوز آن ممکن است مشکل‌تان را حل کند. اگر بعد از مصرف داروی خاصی متوجه شدید میل جنسی‌تان به سرعت کاهش یافته حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید اما هیچ وقت سرخود مصرف دارو را قطع نکنید. برخی از داروهایی که میل جنسی را از بین می برند عبارتند از:

• داروهای ضدافسردگی
• داروهای فشار خون
• داروهای ضدبارداری
• شیمی درمانی
• داروهای درمان بیماری ایدز

تغیر دوز یا نوع دارو ممکن است تاثیرگذار باشد. برای تغییر دوز یا نوع دارو باید با پزشک مشورت کنید.

 

الکل و مواد مخدر

برخلاف تفکر رایج نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر، سکر و نشئگی باعث افزایش میل جنسی نمی‌شود بلکه بی‌بند و باری‌های جنسی و رفتارهای پرخطر را افزایش می‌دهد. این مواد می‌توانند باعث کم شدن حس ناحیه تناسلی در آقایان شوند و مشکل نعوظ ایجاد کنند. علاوه براین، حالت نشئگی باعث از بین رفتن تمایل همسر نیز می‌شود. الکل همچنین منجر به کوچک شدن بیضه‌ها در مردان می‌شود و مصرف بیش از حد آن علائم افسردگی را به همراه دارد.

 

بچه دار شدن

از وقتی پدر یا مادر شده اید میل جنسی تان از بین رفته است؟ بخش زیادی از زمان تان را صرف فرزندتان می کنید؟ استخدام پرستار برای نگهداری از بچه مفید است. هنگامی که فرزند تازه به دنیا آمده تان خواب است می توانید رابطه جنسی داشته باشید. مادر یا پدر بودن به خودی خود باعث از بین رفتن میل جنسی نمی‌شود اما وقتی بچه‌ها دور و اطراف‌مان هستند پیدا کردن وقت برای روابط جنسی سخت می‌شود. جهت رسیدگی به این موضوع، بد نیست گاهی اوقات از یک پرستار بچه یا یکی از اعضای فامیل کمک بگیرید. اگر هم فرزندتان تازه به دنیا آمده سعی کنید موقعی که خواب است برای همسرتان وقت بگذارید.

 

بی خوابی

میل جنسی تان از بین رفته است؟ شاید علت اش این باشد که به اندازه کافی در رختخواب نمی مانید. دیروقت می خوابید یا صبح زود از خواب بیدار می شوید؟ با بی خوابی یا بیماری مثل آپنه (نوعی اختلال خواب است که سبب مکث یا توقف تنفس بیمار می شود.) دست و پنجه نرم می کنید؟ خستگی، میل جنسی را از بین می برد. اگر صبح‌ها خیلی زود بیدار شوید و شب‌ها خیلی دیر به تختخواب بروید یا اگر دچار بی‌خوابی و آپنه خواب (وقفه تنفس در خواب) باشید، به طور حتم میل جنسی‌تان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در واقع هر آنچه از یک خواب راحت جلوگیری می‌کند باعث از دست رفتن میل جنسی نیز می‌شود. کم‌خوابی باعث می‌شود همیشه احساس خستگی و خواب‌آلودگی کنید و حوصله‌ای برای روابط جنسی نداشته باشید. در این مورد حتما با یک روانشناس مشورت کنید.

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

مشکلات زناشویی

مشکلات زناشویی در زمره مهم ترین قاتلان میل جنسی قرار دارند. برای زنان، احساس نزدیکی و صمیمیت مهم ترین بخش میل جنسی است. عواقب نزاع، ارتباط اندک، خیانت کردن یا… برای زن و مرد از میان رفتن میل جنسی است. مشکلات حل نشده در روابط عاطفی یکی از بزرگ‌ترین قاتلان میل جنسی هستند به‌ خصوص برای خانم‌ها که احساسات عاطفی یکی از اجزای اصلی روابط جنسی شان است. بحث‌های مداوم، عدم ارتباط، قهرهای طولانی ، نبود اعتماد و … همگی شما را از لذت‌های زناشویی محروم می‌کنند. موثرترین راه‌حل در این زمینه صحبت کردن با همسرتان است. هرقدر هم که سخت باشد بنشینید و حرف‌های دل‌تان را به او بزنید و تا وقتی که به توافق نرسیده‌اید از این تلاش دست برندارید.

 

استرس

برخی از افراد تعدادی از کارها را هنگامی که مضطرب هستند به نحو احسن انجام می دهند. میل جنسی، معمولا جزو این کارها نیست. استرس در محل کار ،خانه یا روابط میان فردی را همه تجربه کرده اند. روش های کنترل و مدیریت استرس می تواند کمک زیادی به افراد بکند. شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که زیر فشار استرس‌های شغلی یا درسی عملکرد بهتری پیدا می‌کنند اما باید بدانید که این موضوع در مورد روابط جنسی هرگز صدق نمی‌کند! استرس‌های شغلی، مشکلات مالی، بیماری اعضای خانواده و دیگر عوامل استرس‌زا همگی می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند. علاوه براین استرس باعث کم شدن سروتونین می‌شود که خود منجر به انزال زودرس و کم شدن مقدار اسپرم در مردان می‌‌شود. برای اینکه سطح استرس خود را تحت کنترل درآورید باید تکنیک‌های کنترل استرس مثل مدیتیشن، تنفس آگاهانه و … را بیاموزید یا با یک روانشناس مشورت کنید.

 

اعتماد به نفس

اگر اعتماد به نفس نداشته باشید و از ظاهر خود راضی نباشید هیچ‌وقت نمی‌توانید یک رابطه جنسی خوب برقرار کنید. یک راه‌حل مهم در این زمینه ورزش کردن است. ورزش نه‌تنها باعث می‌شود اندام‌تان بهتر شود و به وزن ایده‌آل برسید بلکه عملکرد و میل جنسی‌تان را نیز افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود جریان هورمون‌ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می‌کنند انرژی بیشتری دارند و در نتیجه از نظر جنسی فعال‌ترند. اگر همسرتان اعتماد به نفس ندارد، سعی کنید با گفتن جملات مثبت و اطمینان دادن به او در مورد اینکه در چشم شما زیباست، رابطه زناشویی‌تان را نجات دهید.

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

چرا میل جنسیم خیلی کم شده

رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث کم شدن میل جنسی شود. هرچه فرد خوراکی‌های مقوی‌تری مصرف کند، توانایی جنسی‌اش هم بیشتر می‌شود. مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده نه‌تنها باعث افزایش کلسترول و رسوب آن در دیواره عروق قلب می‌شود بلکه باعث رسوب کلسترول در مویرگ‌های آلت جنسی شده و جریان خون در آلت را با مشکل روبه‌رو می‌سازد و در نتیجه کم شدن میل جنسیم عامل آن است. در نتیجه فرد نمی‌تواند به محرک‌های جنسی به درستی پاسخ دهد. برای بهبود این حالت بیشتر از غلات، میوه‌جات، سبزیجات، گردو و روغن زیتون استفاده کنید و مصرف شکر، غلات بدون سبوس و غذاهای آماده را کاهش دهید.

 

مواد غذایی کنسروشده

نمک بیش از اندازه ای که در تولید غذاهای کنسرو شده استفاده می شود، علاوه بر ترشح بیش از اندازه هورمون های مینرالو کورتیکوئید که وظیفه اش تنظیم میل جنسی است به انتقال خون به آلت تناسلی که باعث نعوظ می شود نیز آسیب می زند.

 

چیپس سیب زمینی

مصرف بیش از اندازه چربی های ترانس- بدترین نوع چربی ها که در تولید چیپس سیب زمینی و سایر تنقلات استفاده می شود- علاوه بر مختل کردن پروسه ترشح هورمون، وزن بدن را افزایش داده و میل جنسی را کم می کند.

 

روغن کانولا

روغن های گیاهی- روغن کانولا، روغن زیتون، روغن نارگیل و…- که حاوی چربی های اشباع نشده هستند و نقش اساسی در از میان بردن رادیکال های آزاد ایفاء می کنند، با آسیب زدن به پروسه ترشح هورمون ها، میل جنسی را کم می کنند.

 

پنیر

عاشقان پنیر به گوش باشند. آنهایی که در هر وعده غذایی مقادیر قابل توجهی پنیر مصرف می کنند باید تاکنون متوجه کم شدن میل جنسی شان شده باشند. حقیقت این است که اکثر قریب به اتفاق پنیرها از شیر گاوهایی که آنتی بیوتیک مصرف کرده و هورمون رشد دریافت کرده اند تولید می شود. این مواد در تولید هورمون های استروژن، پروژسترون و تستوسترون اخلال ایجاد کرده و باعث کم شدن تحریک پذیری جنسی می شوند.

 

سویا

سویا سرشار از کلسیم و فیبر است و به راحتی می توان آن را جایگزین پروتئین های حیوانی کرد. دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه کپنهاک اعلام کردند ،گیاه خوارانی که سویا را تنها ماده غذایی تامین پروتئین می دانند، به علت افزایش میزان هورمون فیتواستروژن بدن شان، انرژی و میل جنسی شان به شدت کم می شود.

میل جنسیم کم شده چیکار کنم | چرا میل جنسیم خیلی کم شده

قهوه

یافته های دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه جنوا در ایتالیا نشان می دهند، فعالیت شدید غدد فوق کلیوی بدن معتادان به قهوه باعث افزایش میزان هورمون استرس در بدن آنها شده که در درازمدت باعث کم شدن میل جنسی آنها می شود. برخی از پزشکان معتقدند، نباید بیش از دو فنجان قهوه در روز نوشید.

 

نوشابه های گازدار

نتایج مطالعات متعدد نشان داده اند، نوشیدن بیش از اندازه نوشابه های گازدار که سرشار از شکر هستند عوارض متعددی مانند افزایش وزن، دیابت، پوسیدگی دندان ها، بروز بیماری های دهان و لثه و افسردگی است. دکتر پاشا چانریز، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه هاوایی می گوید: متاسفانه افرادی که دست کم روزانه یک لیوان نوشابه گازدار می نوشند به افسردگی مبتلا می شوند که در درازمدت علاوه بر از میان رفتن حس خود نسبت به خوب قوه جنسی شان را نیز تا اندازه زیاد از دست می دهند.

 

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی (آسپارتام و…) که در تولید نوشابه های رژیمی، شیرینی و شکلات ها استفاده می شوند، موادی شیمیایی هستند که مانع تولید و تشریح هورمون های دوپامین و سروتونین می شوند که نتیجه اش کم شدن میل جنسی، افسردگی، تحریک پذیری و… است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب