میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی | آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود

میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی | آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود

رابطه زناشویی و سکس با همسر باعث لاغری و کاهش وزن میشود. میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی را در ادامه توضیح خواهیم داد و در پایان به شما خواهیم گفت که آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود و همچنین تاثیر روابط زناشویی بر لاغری، کاهش وزن، چربی سوزی و کالری سوزی را بیان خواهیم کرد. برای این که بتوانید میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی را بهتر متوجه شوید، کافی است بعد از اتمام عادت ماهیانه تان خود را وزن کنید و پس از آن تمام تمرکزتان را روی داشتن رابطه زناشویی باکیفیت بگذارید. شما باید سعی کنید نهایت لذت را از رابطه جنسی تان ببرید. رابطه زناشویی باعث لاغری میشود زیرا روی کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش میل به مصرف کربوهیدرات ها و چربی‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد.

میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی | آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود

میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی

رابطه جنسی باعث انفجار کالری ها میشود و میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی بسیار بالاست. تنها بیست و پنج دقیقه سکس میتواند هشتادوهشت کالری را بسوزاند که به اندازه همان کالری است که شما میتوانید در انجام یک ورزش سبک بر روی یک دستگاه ورزشی دوچرخه یا تردمیل، بسوزانید. رابطه جنسی یک حرکت قلبی عروقی برای بدن شما میباشد. یک ارگاسم حتی میتواند قلب شما را وادار به پمپاژ نماید به اندازه ای که شما یک مسیر کامل از راه پله را بالا بروید.

 

مطالعه ای که در سال 2018 در دانشگاه مونترال آمریکا صورت گرفت. به منظور درک بهتر میزان کالری سوزی در طول رابطه جنسی، 30 زوج جوان را مورد مطالعه قرار دادند. در تمام طول آزمایش برای دریافت داده ها، زوجین در طول رابطه زناشویی لباس سنسوردار پوشیده بودند تا داده ها مستقیماً کنترل و ذخیره سازی شوند. نتایج این مطالعه که در مجله معتبر PLOS ONE نیز منتشر شد، بسیار جالب توجه بود. میزان کالری مصرفی مردان در رابطه زناشویی به صورت تقریبی 100 کالری سوزانده بودند و میزان کالری مصرفی زنان در رابطه زناشویی 69 کالری بود. یعنی مردان به صورت میانگین در هر دقیقه ۴٫۲ کالری و زنان ۳٫۱ کالری در دقیقه سوزانده بودند.

 

روش محاسبه میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی

برای اینکه میزان کالری سوزی خودتان در طول رابطه جنسی را برحسب دقیقه حساب کنید. کافی است دقیقه را ضربدر عدد ۴٫۲ به دست آمده کنید تا مجموع کالری سوزانده شده تان در طول رابطه جنسی به دست بیاید. البته چندان از عدد به دست آمده خوشحال نباشید، تحقیق علمی بعدی همه چیز را رد خواهد کرد.

با توجه به میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی به دست آمده می توانیم بگوییم که حتی رابطه جنسی با رعایت بعضی فاکتورهای خاص مانند زمان، سرعت و شتاب! می تواند به عنوان یک ورزش هوازی و کالری سوز به حساب بیاید. البته در مطالعه ای که در بالا به آن اشاره کردیم، ۱۰۰ و ۶۹ کالری سوزانده شده مربوط به ۲۵ دقیقه رابطه بوده، حال تصور کنید که با افزایش زمان می توانید چه میزان کالری سوزی داشته باشید.

 

رابطه زناشویی چند کالری میسوزاند

کالری سوزی با رابطه جنسی برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بدون انجام تمرینات ورزشی سخت و سنگین بتوانید میزان قابل توجهی از چربی‌های انباشته شده درون بدنتان را از بین ببرید. با دراز کشیدن در کنار همسرتان و تماشای برنامه‌های جذاب تلویزیونی با یکدیگر می‌توانید در هر ساعت حدود ۷۰ کالری بسوزانید! میزان کالری سوزی در یک رابطه زناشویی 25 دقیقه‌ای با تصور این که 10 دقیقه از آن پیش‌نوازی بوده و 15 دقیقه نیز برای رابطه صرف شده، میزان مصرف کالری را در یک زن با وزن ۱۵۰ پوند، به ۸۸ کالری و برای یک مرد با وزن ۱۸۰ پوند را به ۱۰۶ کالری می‌رساند. این میزان کالری سوزی در رابطه زناشویی مانند این است که شما روی یک دوچرخه ثابت نشسته‌اید و حدود ۱۰ دقیقه با سرعت متوسط رکاب زده‌اید.

 

اگر می‌خواهید تاثیر رابطه زناشویی بر لاغری و کالری سوزی را بهتر متوجه شوید و این کالری سوزی با رابطه جنسی افزایش پیدا کند، باید هیجان سکس تان را بیشتر کنید. هیجان رابطه هم سبب تحریک شدن بیشتر زوجین می‌شود و لذت رابطه را برای آن‌ها بیشتر می‌کند و هم سبب می­‌شود میزان کالری مصرفی در سکس تا چند برابر بیشتر از یک رابطه جنسی آرام افزایش پیدا کند و فرد را سریع‌تر به تناسب اندام برساند.

میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی | آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود

آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود

رابطه زناشویی باعث لاغری میشود زیرا سکس میتواند چربی سوزی و کالری سوزی بدن شما را دو برابر نماید. آکسی توسینی که بدن در هنگام رابطه جنسی آزاد میکند باعث میشود شما بخواهید همسر خود را در آغوش بگیرید و به شما کمک میکند خواب خود را تنظیم کنید. خواب چه ربطی به کاهش وزن دارد؟ نداشتن خواب به اندازه کافی میتواند به آسانی توانایی شما برای لاغری پایین آورد پس رابطه زناشویی باعث لاغری میشود زیرا خواب شما را تنظیم می کند. سعی کنید بیشتر بخوابید و ببینید که وزن تان کاهش مییابد. این کمک ها شما را در مسیر رژیم غذایی تان نگه میدارد. همیشه به نظر می آید که وسوسه هایی وجود دارد که مانع کاهش وزن شما شود .شنیدن این جمله آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود برای برخی از افراد تعجب آور خواهد بود. این افراد می‌خواهند درباره تاثیر رابطه زناشویی بر لاغری و کاهش وزن و این که چگونه می‌توان میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی را افزایش داد.

 

شما تنها با کار کردن و انجام فعالیت‌های ورزشی و… در طول روز نمی‌توانید به لاغری و تناسب اندام دلخواه تان دست پیدا کنید، زیرا قبل از این که رژیم بگیرید یا برای انجام تمرینات ورزشی برنامه ریزی داشته باشید، باید ساعت خوابتان را تنظیم کنید. پس رابطه زناشویی باعث لاغری میشود زیرا به شما کمک می‌کند که خوابی آرام و بی‌دغدغه مانند یک کودک داشته باشید. داشتن روابط جنسی سطح هورمون اکسی توسین که به نام هورمون عشق نیز شناخته می‌شود در بدن افزایش پیدا می‌کند و منجر به لاعری زن و مرد می شود. رابطه زناشویی و بغل کردن همسر باعث ترشح اکسی توسین در بدن شده و سبب می‌شود که بتوانید به راحتی به خواب بروید و خواب راحت و کافی مساوی با کاهش وزن و لاغری است. تنظیم زمان خواب به میزان قابل توجهی در افزایش میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام تاثیرگذار است.

 

تاثیر روابط زناشویی بر لاغری

رابطه جنسی با همسر میتواند اشتیاق شما به چربی و مواد کربنی را مهار کند و تاثیر روابط زناشویی بر لاغری تایید شده است. گاهی اوقات بعد از رابطه جنسی، شما احساس سرخوشی دارید و همه نگرانی های شما دور ریخته خواهد شد. تاثیر رابطه زناشویی بر لاغری به علت این است که هنگام سکس با زن دسته ای از هورمونها مانند آندورفین را در سیستم بدنی شما آزاد میکند که منجر به احساس خوشبختی میشود، اما این همچنین به شما کمک میکند تا سطح کورتیزول خود را تحت کنترل نگه دارید. کورتیزول خیلی زیاد میتواند سبب ایجاد احساس اضطراب، استرس و عصبی بودن نماید. کورتیزول همچنین میتواند اشتهای شما را افزایش دهد. بسیاری از زنان افزایش اشتها را بعد از خانه آمدن تجربه کرده اند بویژه بعد از یک روز پراسترس و خوردن تمام غذاهای شور یا شیرینی که آنها در خانه یافته اند. بنابراین، برای چربی سوزی و لاغری باید رابطه زناشویی با همسر داشته باشید و سطوح کورتیزول خود را با نگهداشتن اشتیاق خود به چربی و مواد کربنی در حد معمول، پایین نگه دارید.

 

یکی از دلایل تاثیر رابطه زناشویی بر کاهش وزن و لاغری، کاهش میزان مصرف کربوهیدرات‌ها و غذاهای چرب است. زمانی که شما دچار استرس می‌شوید، هورمونی به نام کورتیزول در بدن ترشح می‌شود. کورتیزول به نام هورمون استرس و اضطراب نیز شناخته می‌شود. این هورمون پس از ترشح میل به خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات‌ها و غذاهای چرب را در بدن تا چندین برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که افرادی که مدام با استرس دست و پنجه نرم می‌کنند دارای اضافه وزن هستند و نمی‌توانند به تناسب اندام دست پیدا کنند. تاثیر روابط سکسی بر لاغری صحیح است زیرا روابط زناشویی به شما کمک می‌کند که همیشه آرامش داشته باشید و فشار خون تان در حد نرمال باقی بماند؛ بنابراین سطح ترشح هورمون کورتیزول کنترل می‌شود و می‌توانید روز به روز لاغرتر شوید و اندام بهتری داشته باشید.

 

تاثیر رابطه جنسی بر کاهش وزن

برخی کارها شما را در مسیر رژیم غذایی خود نگه میدارد و رابطه زناشویی یکی از راهکارهای لاغری و کاهش وزن سریع است. این میتواند سبب ارتقای اعتماد به نفس شما و اینکه چگونه شما اندام خود را قضاوت میکنید شود. داشتن شریک جنسی که بدن شما را نوازش کند و با شما سکس کند سبب میشود شما نیز خود را ستایش کنید. این منجر میشود که انتخاب های بهتری مثل تغذیه بهتر و ورزش بیشتر داشته باشید و این تاثیر رابطه زناشویی بر وزن مورد تایید پزشکان است زیرا مستقیم باعث سرخوشی می شود و سرخوش بودن منجر به لاغری میشود. رابطه جنسی میتواند شما را لاغر اندام نماید و شما خود را در همان حالت نگه دارد. بسیاری از افراد از دست دادن وزن و سپس اضافه شدن دوباره آن را تجربه کرده اند. این افراد میخواهند باور کنند هنگامی که آنها وزن خود را کاهش میدهند میتوانند دوباره به روزهای قبل از ورزش کردن خود بازگردند. هرکسی میخواهد که این موضوع حقیقت باشد اما این تنها یک فکر آرزومندانه است. خلاص شدن از دست آن چربی اضافه میتواند با بهبود روابط زناشویی زوجین، ارگاسم های بیشتر و در مجموع رضایت شما از سکس، رابطه جنسی بهتری را برای شما فراهم آوردو این مزیت را به خاطر بسپارید تا به ورزش کردن بیشتر اهمیت دهید و تاثیر رابطه زناشویی بر وزن را مستقیما ببینید.

میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی | آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود

تاثیر رابطه زناشویی بر وزن

آیا شنیدن این جمله تعجب شما را برانگیخته کرده و می‌خواهید بدانید تاثیر رابطه زناشویی بر وزن، چه ارتباطی با حفظ رژیم غذایی دارد؟ رابطه جنسی داشتن با همسر سبب می‌شود که افراد مختلف تصور بهتری درباره شکل ظاهری بدن خودشان داشته باشند و همین تاثیر مثبت رابطه زناشویی بر کاهش وزن و لاغری است. با وجود رابطه جنسی مناسب، فرد به رضایت قلبی درباره خودش دست پیدا می‌کند و اعتماد به نفس او چندین برابر می‌شود. در حقیقیت به عنوان یکی از نکات مهم فواید رابطه جنسی برای مردان و فواید رابطه جنسی برای زنان می­‌توان به خویشتن‌دوستی اشاره کرد. داشتن سکس منظم سبب می‌شود که فرد با بدنش آشتی کند و آن گونه که هست، خودش را دوست داشته باشد. این خویشتن‌دوستی سبب می‌شود که افراد مختلف مخصوصاً خانم‌ها اعتماد به نفس بیشتری برای بررسی جنبه‌های مختلف زندگی داشته باشند و کمتر روی وضعیت بدنی که دارند تمرکز کنند.

 

درباره تاثیر رابطه زناشویی بر وزن باید بدانید که سکس تنها سبب دوست داشتن بدن و خویشتن دوستی نمی‌شود، بلکه زندگی افراد را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد. کسانی که با بدن خود آشتی کرده‌اند و آن را به گونه‌ای که هست پذیرفته‌اند، بهتر می‌توانند در راستای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام قدم بردارند و می بینید که رابطه زناشویی باعث لاغری میشود و شما به این موضوع که هم با لباس و هم بدون لباس بدنی زیبا داشته باشید نیاز ندارید، همین که بتوانید شریک جنسی تان را با داشتن بدنی زیبا و سالم غافلگیر کنید، سبب می‌شود که از مسیر رژیم غذایی منحرف نشوید و با آرامش خاطر در راستای رسیدن به کاهش وزن و لاغری قدم بردارید.

 

میزان کالری مصرفی در رابطه زناشویی به قدری زیاد است که انگار شما پیاده روی تند داشته اید. در اینجا به سوال آیا رابطه زناشویی باعث لاغری میشود به خوبی پاسخ داده شد و دیدید که رابطه زناشویی بر لاغری زنان و مردان تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد. امیدواریم با افزایش تعداد روابط زناشویی تان بتوانید این جمله را بهتر درک کنید که می گویند رابطه زناشویی باعث لاغری میشود.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب