مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

مارک چادر مشکی را می توانید با استفاده از ترفندهای مختلف پاک کنید در اینجا طرز از بین بردن مارک چادر مشکی را آموزش خواهیم داد اگر می خواهید بدانید که مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود با سماتک همراه باشید.

 

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود

پاک کردن مارک چادر مشکی با استفاده از لوازم مختلف انجام میشود معمولا روی برخی از پارچه های مارک چادر مشکی که گاهی برای مانتو و مقنعه نیز استفاده می‌شود و همچنین برخی از پارچه های فاستونی، یک مارک طلایی رنگ وجود دارد که پاک کردن مارک چادر مشکی گاهی کار چندان آسانی نیست. اگرچه در برخی موارد برای از بین بردن مارک چادر مشکی تنها لازم است پارچه را در دست گرفته و آن را همانطور خشک بسابید و یا با ناخن مارک چادر مشکی را از روی آن بتراشید، اما گاهی این روش موثر نیست و باید راهکارهای دیگری را امتحان کنید. روش‌های مختلفی برای پاک کردن مارک چادر مشکی وجود دارد و هرکس بنا به تجربه خود یک روش برای پاک کردن مارک چادر مشکی توصیه می‌کند. ما به شما پنج روش از بین بردن مارک چادر مشکی توصیه کرده و آموزش خواهیم داد.

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

چه بر روی این چادرها و چه بر روی پارچه چادری که تهیه کرده‌اید تا شخصا چادر بدوزید، مارک طلایی به چشم می‌خورد که گاهی پاک کردن آن برای شما به یک معضل تبدیل می‌شود چراکه به هیچ شکلی نمی‌توانید آن را پاک کنید. ما برای رفع نگرانی و حل مشکل شما در این متن انواع روش‌های پاک کردن مارک چادر را آموزش می‌دهیم تا با خیال راحت مارک آن را پاک کرده و پارچه چادری را مورد استفاده قرار دهید.

 

طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

از بین بردن مارک چادر مشکی چگونه انجام میشود؟ شاید برای شما پیش آمده باشد که چادر مشکی یا پارچه ای را خریداری نموده و مشاهده کرده باشید که قسمتی از مارک چادر مشکی بر روی پارچه چادری شما قرار دارد مارک چادر مشکی بر روی بعضی از پارچه های چادری به خصوص انواع پارچه های چادر مشکی که جهت تولید مانتو و چادر استفاده می شوند و همچنین بر روی بعضی از پارچه های فاستونی، مارکی معمولاً به رنگ طلایی وجود دارد. برای از بین بردن مارک چادر مشکی در بسیاری مواقع، صرفاً ساییدن پارچه چادری بر روی هم اثر بخش خواهد بود.

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

اما اگر با این روش مارک چادر مشکی پاک نشد، سابیدن قند بر روی مارک چادر مشکی نیز می تواند در از بین بردن مارک چادر مشکی (در هنگام سابیدن قند بر روی پارچه چادری مراقب نخ کش شدن پارچه باشید). اگر همچنان مارک طلایی چادر مشکی از بین نرفته بود، ادکلن و اسپری به دلیل الکلی که دارند می توانند مارک چادر مشکی را پاک کنند. اگر مارک پارچه چادری به نحوی بود که با اسپری یا ادکلن نیز از بین نرفت، آخرین راه حل پیشنهادی استفاده از تینر یا استون برای طرزازبین بردن مارک چادرمشکی است. البته لازم است در ابتدا بر روی قسمتی از کنار پارچه که در دید نباشد، مقداری تینر یا استون بریزید و بینید که منجر به رنگبری پارچه چادری خواهد شد یا خیر؛ و در صورت عدم رنگبری می توانید از آن برای از بین بردن مارک چادر مشکی استفاده نمایید. اگر هیچ کدام از روش های بالا اثر نداشت ، احتمالاً رنگ چاپ مارک طلایی به گونه ای است که قابلیت پاک شدن ندارد و بهتر است دیگر به فکر ازبین بردن مارک طلایی پارچه چادری نباشید.

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

پاک کردن مارک چادر مشکی با تینر

این روش نیز مشابه روش بالایی است، یعنی حتما پیش از استفاده کامل، از عدم آسیب به رنگ پارچه چادری خود توسط تینر مطمئن شوید و بعد آن را بر روی قسمت‌های اصلی پارچه بکشید. اگر تمام راه های بالا را انجام دادید و هیچ کدام موثر نبودند، احتمالا مارک پارچه شما دائمی است و هیچ گاه پاک نخواهد شد، در این صورت می‌توانید آن قسمت از پارچه را در قسمت‌های داخلی دوخته که دیده نمی‌شود و یا طوری برش بزنید که در قسمت‌هایی نباشد که خیلی به چشم بیاید.

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

استون برای از بین بردن مارک چادر مشکی

یک پیشنهاد دیگر برای پاک کردن مارک چادر مشکی، استفاده از استون است. البته پیش از انجام این کار، اگر مقداری از پارچه را بصورت برش خورده و غیر قابل استفاده دارید، تا بتوانید امتحان کنید که استون رنگ پارچه را نمی‌برد، اگر مشکلی نبود سپس می‌توانید بر رو قسمتی که مارک بر روی آن حک شده، استون بریزید تا مارک آن را پاک کند (در برخی از جنس‌های چادری مانند کن کن و حریر مراقب باشید که به بافت پارچه آسیبی وارد نشود).

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

پاک کردن مارک چادر مشکی با قند

برای پاک کردن مارک چادر، یک حبه قند برداشته و آن را روی مارک پارچه چادرتان بکشید، سختی قند باعث خراشیده شدن مارک شده و آن را رفع می‌کند.

 

اسپری برای از بین بردن مارک چادر مشکی

اسپری به دلیل داشتن ترکیبات الکلی این قابلیت را دارد تا چنین مارک‌هایی را پاک کند. برای استفاده از این روش، مقداری اسپری روی جایی از پارچه که مارک دارد بزنید و مدتی آن را رها کنید و یا به آرامی روی آن را ماساژ دهید، سپس مشاهده خواهید کرد که اسپری مارک را به خود جذب کرده و دیگر اثری از مارک طلایی رنگ نیست.

مارک چادر مشکی چگونه پاک میشود | طرز از بین بردن مارک چادر مشکی

چگونه مارک روی چادر مشکی را پاک کنیم

پارچه چادری خود را به مدت چند ساعت یا چند روز در داخل یخچال بگذارید، سپس آن را بیرون آورده و به آرامی با ناخن روی مارک چادر مشکی را بتراشید تا پاک شود، مشاهده خواهید کرد که مارک چادر مشکی به خوبی کنده شده و پاک می شود. در صورتی که نتوانستید مارک چادر مشکی را پاک کنید بهتر است بیخیال آن شوید زیر مارک به سختی روی پارچه حک شده است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب