بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

بررسی ماشین اطلس

اطلس سایپا یکی از جدیدترین تولیدات این گروه خودروسازی از پلتفرم X۲۰۰ است که در سال ۱۴۰۲ وارد بازار می شود و تغییرات مهمی را در طراحی ظاهری و نمای داخلی نسبت به خودرو کوییک تجربه خواهد کرد. این خودرو در ۴ تیپ با امکانات مختلف و در نسخه دنده ای و اتوماتیک قابل عرضه به مشتریان است و از مهمترین تغییرات محسوس آن نسبت به سایر خودروهای X۲۰۰، طراحی جلو داشبورد و بدنه است که منجر به جلب رضایت خریداران خواهد شد.

 

ماشین اطلس سایپا در هر چهار تیپ دارای ۴۰۲۰ میلی‌متر طول، ۱۶۸۵ میلی‌متر عرض و ۱۵۴۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده است و فاصله بین دو محور آن به ۲۴۱۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو در نمای مقابل شامل چراغ‌های درشت و کشیده و جلو پنجره نه‌ چندان بزرگ با نوارهای کرومی می‌شود و ظاهری جدید در بین محصولات سایپا دارد. همچنین بسته به تیپ، رنگ سقف و بدنه یکسان یا متفاوت است.

 

در همه تیپ های خودرو اطلس پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ را داریم که M۱۵-GSI نام گرفته است. تفاوت این پیشرانه نسبت به موتور M۱۵ معمولی، اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها است که باعث می شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین تر در دسترس باشد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و همانطور که گفته شد قدرت را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT و یا ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

طراحی ظاهری

همیشه در هر خودرویی طراحی ظاهری حرف اول را می زند و باعث جلب نظر مصرف کننده می شود و اطلس سایپا هم با یک طراحی ظاهری منحصر به فرد حرف های زیادی برای گفتن دارد. نمای بیرونی اطلس سایپا مشابه خودروی کوییک است و فقط طراحان تلاش کرده‌اند تا چهره‌ای تهاجمی‌ تر و بروزتر ایجاد کنند و در این کار هم موفق بوده‌اند.

 

نمای جلویی سایپا اطلس به کلی با کوییک متفاوت است. جلو پنجره بزرگتر و بدون قاب با نوارهای عمودی با چراغ‌ های جدید با کمی فاصله از دو طرف جلو پنجره کشیده شده است. سپر جلو هم متناسب با جلو پنجره و چراغ‌ها بوده و مه‌ شکن‌ ها درون قابی J شکل قرار گرفته‌ اند و در مجموع طرح اسپرت‌ تری پیدا کرده‌اند. در این خودرو دیگر خبری از کاپوت صاف نیست و خطوط و حجم‌ پردازی‌ های روی کاپوت چهره تهاجمی اطلس را کامل کرده‌اند.

 

اگر از کناره‌ها به بدنه خودرو نگاه کنید، همان کوییک را خواهید دید، با این تفاوت که قاب آینه‌های جانبی جدیدتر و راهنمادار شده است و رنگی متفاوت با بدنه دارند.

 

نمای عقب اطلس هم تغییراتی داشته‌ است هر چند به گستردگی نمای جلو نیست. چراغ‌های دو تکه جدیدی را در عقب خودرو می‌بینیم و درب صندوق عقب نیز باز طراحی شده است. محل قرارگیری به زیر درب صندوق منتقل شده است.

 

تیپ‌های G و E اطلس، به عنوان مدل‌ های فول آپشن با بدنه دو رنگ عرضه خواهند شد و سقف، قاب آینه‌های جانبی و قاب دور مه‌ شکن‌ های جلو رنگ متفاوتی با دیگر اجزای بدنه دارند و هر ۴ تیپ ماشین اطلس با رینگ فولادی تولید می شوند.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

مشخصات فنی

سایپا اطلس به طور کلی در چهار تیپ S، L، G و E به بازار می آید و تیپ های S و G نمونه های ۵ دنده دستی هستند که تیپ S نمونه پایه و تیپ G نمونه فول آپشن دنده دستی از این خودرو هستند. تیپ های L و E به جعبه دنده اتوماتیک CVT (با ۶ دنده مصنوعی) مجهز هستند که به ترتیب تیپ L به عنوان نمونه پایه و تیپ E به عنوان نمونه فول آپشن اتوماتیک در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت اطلس نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ و باک ۴۱ لیتری را در این خودرو داریم.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

امکانات

خودرو اطلس در ۴ تیپ S، L، G و E برای فروش عرضه می شود و تیپ های S و G نمونه های ۵ دنده دستی هستند که تیپ S نمونه پایه و تیپ G نمونه فول آپشن دنده دستی هستند که هر کدام امکانات خاص خود را دارند. تیپ های L و E به جعبه دنده اتوماتیک CVT (با دنده مصنوعی) مجهز هستند که به ترتیب تیپ L به عنوان نمونه لو آپشن و تیپ E به عنوان نمونه فول آپشن اتوماتیک اطلس در نظر گرفته شده است. اما صرف نظر از تیپ خودرو، شرکت سایپا یکسری از امکانات و تجهیزات را بصورت استاندارد روی همه چهار تیپ این خودرو قرار داده است که عبارتند از:

 

• سیستم کنترل کشش TCS
• سیستم کنترل پایداری ESC
• سیستم ترمز کمکی BAS
• ترمز ضد قفل ABS
• سیستم توزیع نیرو ترمز EBD
• سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA
• چراغ ترمز اضطراری ESS
• چراغ مه شکن جلو و عقب
• چراغ بدرقه تا درب منزل
• دی لایت
• اتو لایت (سنسور نور)
• دو ایربگ
• تهویه مطبوع نیمه اتومات
• نشانگر تعویض دنده GSI
• نشانگر سرویس دوره ای EPS
• صندلی ایزوفیکس
• صندلی ۴ حالته دستی سرنشین جلو
• سنسور عقب
• سنسور فشار باد تایر TPMS
• تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
• فرمان دی کات
• باربند اسپرت
• سیستم نویگیشن آفلاین
• قابلیت اتصال موبایل به سیستم چندرسانه ای (میرور لینک)
• خروجی ۱۲ ولت

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

اطلس S

همانطور که گفته شد پیشرانه این خودرو در تمام تیپ ها یکسان است و در اطلس S جعبه دنده ۵ سرعته دستی را داریم. اما تفاوت اصلی در بحث امکانات است. نسخه S لو آپشن دنده ای است. در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور نور و… تعبیه شده است.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

اطلس G

سایپا اطلس G نسخه فول آپشن از تیپ دنده ای است. این یعنی مشخصات فنی و سیستم انتقال قدرت با نسخه S یکسان است اما نسبت به نسخه S امکانات بیشتری دارد. امکانات شاخصی که این تیپ را از نسخه S متمایز می کند عبارت است از صفحه نمایش ۷ اینچ مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، آینه های تاشوی برقی، آنتن سقفی کوسه ای، تریم داخلی دو رنگ، سانروف برقی و سقف رنگی.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

اطلس L

سایپا اطلس L در واقع نمونه لو آپشن اتوماتیک این خودرو است. این یعنی جعبه دنده CVT در این نسخه قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند و همان پیشرانه M۱۵-GSI را در این نسخه داریم. تیپ L به عنوان نسخه پایه از تیپ اتوماتیک امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ های روشنایی روز، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور نور، صفحه نمایش ۷ اینچ مالتی مدیا، دوربین عقب، آنتن سقفی کوسه ای، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای در این خودرو به چشم می خورد.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

اطلس E

فول ترین نسخه این خودرو که هم از گیربکس اتوماتیک بهرمند است و هم تمام امکانات و آپشن ها را دارا می باشد اطلس E با پیشرانه M۱۵-GSI و جعبه دنده CVT پانچ است که در بخش امکانات و آپشن ها نسبت به آنچه در نسخه L دیده می شد، آپشن های بیشتری دارد. امکانات شاخصی که این تیپ را از نسخه L متمایز می کند عبارت است از سانروف، سقف با رنگ متفاوت، صندلی برقی دو حالته راننده، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، ۲ تیوتر و رادار نقطه کور که راحتی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

نمای داخلی

طراحی داخلی اطلس متفاوت با محصولات قبلی گروه خودروسازی سایپا است و ظاهر جدیدتری را به ارمغان آورده است. سایپا به تازگی تصاویری از نمونه نهایی اطلس منتشر کرده‌ است که نشان می‌ دهد این خودرو‌ با تریم دو رنگ مشکی و‌ کرم عرضه می‌شود. هر چند با یک طراحی داخلی جدید در این خودرو روبرو هستیم، اما نشانه‌هایی از کابین خودرو کوییک دنده ای را هم، به خصوص در نیمه پایینی می‌توانیم ببینیم. تهویه مطبوع دارای ۴ دریچه گرد است و یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی نیز روی داشبورد خودنمایی می کند. شرکت سایپا برای اسپرت تر نشان دادن این خودرو فرمان دی کات را برای راننده قرار داده است و پنل کیلومتر شمار اگرچه به صورت آنالوگ است، اما گرافیک مدرن تری دارد.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

داشبورد

در فضای داخلی خودرو اطلس شاهد استفاده از یک جلو داشبورد جدید هستیم که پیش از این قرار بود در محصولاتی همچون ساینا جی و دیگر تولیدات جدید سایپا هم به کار گرفته شود. طراحی کلی داشبورد اطلس بر گرفته از رنو سیمبل است و با ترکیب رنگ کرمی و مشکی تولید خواهد شد. طرح این داشبورد زیباتر از طرح داشبورد کوییک است و استفاده از دریچه‌ های خروجی تهویه مطبوع دایره‌ای شکل کروم رنگ، در ارتقاء کیفیت آن تأثیر بسزایی داشته است. همچنین کیفیت و جنس پلاستیک استفاده شده در جلو داشبورد این خودرو قابل قبول بوده راضی کننده می باشد.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

فضای کابین

از نظر فضای نشیمن کابین برای سرنشینان تفاوتی با سایر هاچ بک های سایپا مشاهده نمی شود و جای پای ردیف عقب برای افراد قد بلند کمی کوچک است. همچنین به دلیل بزرگتر بودن اتاق در این خودرو، شما شاهد صندوق عقب با گنجایش ۲۸۵ لیتر هستید و همچنین تیپ های S و G به صندلی عقب تاشو مجهز شده اند که با جمع کردن آنها می‌توان به فضای بار بزرگتری دست پیدا کرد.

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

قیمت

سایپا اطلس S پایه ترین نسخه و ارزان ترین مدل دنده ای و تیپ E فول آپشن ترین و گران قیمت ترین مدل اتوماتیک این خودرو است. طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا نخستین مرحله فروش این خودرو در دوره دوم ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو انجام می شود و متقاضیان باید برای خرید در سایت ثبت نام کنند و قیمت فروش تیپ های مختلف خودرو متعاقبا توسط این خودروساز اعلام خواهد شد.

        بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

عکس داخل ماشین اطلس

بررسی ماشین اطلس سایپا + امکانات، آپشن ها و نمای داخلی

بسیار خرسندیم که با بررسی خودرو اطلس سایپا همراه ما بودید و اگر قصد خرید این خودرو را دارید امیدواریم توانسته باشید پاسخ سوالات خود درباره قدرت پیشرانه، امکانات داخلی، آپشن ها و … را پیدا کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب