تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت | تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت | تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت

تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22 را در این مقاله از سایت سماتک با هم مرور خواهیم کرد و چنانچه قصد خرید خودروی ام وی ام ایکس 22 را دارید در ابتدا باید تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب قصد داریم سراغ خودرو ام وی ام ایکس 22 (MVM X22) شرکت مدیران خودرو برویم و تفاوت میان دو مدل فعلی این شرکت، یعنی مدل لاکچری (Luxury) و اکسلنت اسپرت (Excellent Sport) که در سال 1399 تولید می شوند را شرح دهیم. البته در سال 1398 خودرو X22 با مدل های دیگری نظیر اسپرت اکسلنت (Sport Excellent) نیز تولید می شد که به دلیل توقف تولید در این مطلب به آن نمی پردازیم.

تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت | تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

تفاوت ام وی ام x22 دنده ای با اتومات

خودرو ام وی ام MVM X22 با طراحی منحصربفرد و جذاب با بهره گیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس 5 دنده دستی یا 4 سرعته اتوماتیک، که جزء 10 موتور برتر چین به حساب می آید، با طیفی از امکانات رفاهی قابل توجه، می تواند نمایشی واقعی از لحظات پر شور و نشاط و حس جوانی برای سرنشینان باشد. عملکرد پیشرانه‌ی خودرو MVM X22 در سطح قابل قبول نسبت به سایر رقیبان قرار دارد. اگر دنبال یک خودروی کراس اوور (Crossover) یا نیم شاسی با طراحی جوان پسند و امکانات معقول هستید، MVM X22 می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد.

تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت | تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

خودرو MVM X22 در دو مدل دستی و اتومات تولید می شود. بنابر این مدل لاکچری هم می تواند دنده دستی باشد و هم اتومات. خودرو MVM X22 در دو مدل ساده و اسپرت در بازار وجود دارد. تنها تفاوت این دو مدل به دو رنگ بودن خودرو مربوط می شود. به این صورت که در مدل اسپرت سقف خودرو به رنگ مشکی است. ام وی ام X22، که از زمستان 95 به ایران آمده، را باید نسخه کراس‌اوری از هاچ‌ بک 315 بدانیم چراکه پلتفرم و اجزای فنی هردو خودرو، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. البته مهندسان چینی، تغییراتی در سیستم فنربندی خودرو اعمال کرده‌اند که منجر به کاهش انعطاف‌پذیری و خشک‌تر شدن X22 نسبت به 315 شده است.

تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت | تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

تفاوت تیپ های ام وی ام x22

عملکرد جعبه‌دنده 4 سرعته اتومات ام وی ام ایکس 22 نسبت به خودروهایی نظیر X50 (که با جعبه‌ دنده CVT عرضه می‌شوند) برتری محسوسی دارد، ولی بهتر از استپ‌ وی اتومات نیست. تشخیص تیپ‌های مختلف X22 کار آسانی است. در تیپ «اسپرت» علاوه‌بر سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت نیز برای تنظیم پیشرانه تعریف شده. تیپ‌ های «اکسلنت» نیز به گارد و رکاب اسپرت مجهزند. حال که تفاوت این دو تیپ را شناختید باید بدانید که تیپ «اسپرت اکسلنت» نیز ویژگی‌های هردو تیپ «اسپرت و اکسلنت» را باهم دارد درحالیکه تیپ «لاکچری» هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد! از تابستان 97 مدیران خودرو «پنج آپشن جدید» شامل حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA) را روی تیپ‌های «لاکچری» و «اسپرت اکسلنت» قرار داد. البته با اضافه شدن این آپشن‌ها، مدیران خودرو برای اینکه مشتریانش دچار سردرگمی نشوند، نام تیپ اسپرت اکسلنت را به «اکسلنت اسپرت» تغییر داد!

تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت | تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

مشخصات ام وی ام ایکس 22 لاکچری

مدل لاکچری X22 تک رنگ است (یعنی همان مدل ساده) و دارای اپشن های ESP، HAC و TPMS می باشد. مدلی هم در سال های قبل وجود داشت که بدون این آپشن ها بود و مدل X22 ساده نامیده می شد ولی مدل حاضر که این قابلیت ها را دارد X22 لاکچری نامیده می شود.

تفاوت x22 لاکچری و اکسلنت | تفاوت مدل های مختلف ام وی ام x22

مشخصات ام وی ام ایکس 22 اکسلنت اسپرت

مدل اکسلنت اسپرت X22 علاوه بر آپشن های مدل لاکچری، دارای سقف مشکی، گارد و رکاب، کنسول وسط و چراغ خوشامدگویی نیز می باشد. در واقع عنوان “اسپرت” به واسطه همین سقف مشکی بودن، به نام این مدل اضافه شده است و به خاطر سایر ادواتی که اضافه شده است نیز عنوان اکسلنت اضافه شده و در نهایت مدل اکسلنت اسپرت نامیده شده است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب