قیمت گازسوز کردن انواع خودروهای سواری و وانت

قیمت گازسوز کردن انواع خودروهای سواری و وانت

قیمت گازسوز کردن خودرو سواری و وانت

هزینه گازسوز کردن انواع خودروهای سواری و وانت پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در آبان 1398 اعلام شده و هزینه گازسوز کردن خودروهای بنزینی ایران خودرو و سایپا بسته به نوع خودرو و اندازه مخزن گاز CNG متفاوت است. بسیاری از رانندگان متقاضی نصب کپسول گاز سی ان جی روی خودروهایشان هستند که طبق اعلام رییس اتحادیه سوخت های جایگزین باید به سایت ngvi.ir مراجعه کرده و در سامانه ثبت نام گازسوز کردن خودرو سواری و وانت اطلاعات خودرو و مالک را وارد کنند. طبق اعلام علی محمودیان ریاست اتحادیه سوخت های جایگزین قیمت گازسوز کردن خودرو سواری از دو میلیون و پانصد هزار تومان شروع می شود و این قیمت دوگانه سوز کردن دو و نیم میلیونی برای خرید مخزن کوچک گاز سی ان جی است و رانندگانی که بزرگترین اندازه مخزن گاز طبیعی CNG را تقاضا کنند باید هزینه ای بالغ بر چهار و نیم میلیون تومان پرداخت کنند. به مالکین وسایل نقلیه بنزینی توصیه شده است که به منظور دریافت خدمات مطلوب، نصب قطعات باکیفیت، قیمت مناسب مخزن و تامین ایمنی خود و خانواده شان از مراجعه به مراکز تبدیل بدون مجوز و کارگاه های غیرمجاز برای گازسوز کردن خودرو خودداری کنند.

 

هزینه دوگانه سوز کردن خودرو سواری

قیمت گازسوز کردن یک خودرو سواری که نیاز به کپسول متوسط گاز طبیعی داشته باشد در حدود سه میلیون الی سه و نیم میلیون تومان است که با توجه به نوع خودرو سواری ممکن است قیمت ها کمی متغیر باشند. برای پرداخت هزینه دوگانه سوز کردن خودرو سواری، ابتدا باید به سایت ngvi.ir مراجعه کرده و فرم های لازم را پر کنید و سپس به مراکز نصب کپسول سی ان جی معرفی خواهید شد. رانندگان خودروهایی که امکان دوگانه سوز کردن آنها میسر باشد باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو اقدام کنند و الویت نصب و راه اندازی با افرادی است که زودتر مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده باشند. طبق گفته علی محمودیان هزینه تبدیل خودرو بنزینی به دوگانه سوز بستگی به کیفیت کیت، نوع خودرو و اندازه مخزن CNG دارد و به طور میانگین بین 2 و نیم تا 4 و نیم میلیون تومان قیمت تمام شده دوگانه سوز کردن خودرو خواهد بود و همچنین طبق اعلام این مقام مسئول، قیمت گازسوز کردن انواع خودروهای سواری و وانت ثابت خواهد بود و به هیچ وجه در روز‌های آینده شاهد افزایش قیمت تجهیزات و هزینه نصب و تبدیل نخواهیم بود.

قیمت گازسوز کردن انواع خودروهای سواری و وانت

قیمت گازسوز کردن انواع وانت بار

اگر قصد گازی کردن وانت بار را دارید بهتر است نسبت به خرید مخزن بزرگ گاز اقدام کنید تا در روز نیاز به چند بار سوختگیری نداشته باشید. قیمت گازسوز کردن وانت بار و مثل نیسان، وانت پراید و وانت پیکان براساس حجم مخزن محاسبه می شود و رانندگان وانت بار که قصد خرید کپسول بزرگ گاز CNG را دارند باید در حدود چهار و نیم میلیون تومان هزینه کنند که این قیمت با احتساب هزینه قطعات داخل موتور و اجرت گازسوز کردن خودرو است. از نخستین ساعات شروع سهمیه بندی بنزین، بسیاری از مالکان خودروهای سواری و وانت یگانه سوز به دنبال دوگانه سوز ماشین شان هستند و طبق آمار اعلام شده روزانه در حدود سی هزار تقاضا برای گازسوز کردن وانت بار و سواری در سامانه ثبت می شود. قیمت تبدیل وانت بنزینی به دوگانه سوز افزایش نمی یابد و در حال حاضر بالغ بر 250 مرکز نصب سی ان جی در کل کشور آماده خدمت رسانی هستند و به زودی این عدد به 380 کارگاه مجاز تبدیل CNG خواهد رسید.

 


بیشتر بخوانید: مضرات گازسوز کردن خودرو


 

سامانه ثبت نام گازسوز کردن خودرو

رییس اتحادیه سوخت های جایگزین به تازگی اعلام کرده است که متقاضی دوگانه سوز کردن خودرو باید نسبت به نام نویسی در سامانه NGVI.IR اقدام کند. پس از ثبت نام و درج اطلاعات مورد نیاز، باید منتظر ارسال پیامک از طرف اتحادیه سوخت های جایگزین باشید که معمولا یک هفته پس از ثبت نام، پیامک روی گوشی متقاضی گازسوز کردن خودرو ارسال خواهد شد. مالک خودرو که درخواست تبدیل را در سامانه به ثبت رسانیده است پس از دریافت پیامک از طرف اتحادیه، باید مجددا به سایت NGVI.IR مراجعه کرده و نسبت به انتخاب مرکز نصب گاز سی ان جی نزدیک به محل سکونت خود اقدام کند. علی محمودیان به تازگی اعلام کرده است که تمام درخواست های ثبت شده در سامانه دوگانه سوز کردن خودروها ظرف مدت دو ماه آینده رسیدگی و نصب کپسول گاز روی خودرو انجام خواهد شد. توصیه می شود رانندگان نزدیکترین مراکز به محل سکونت خود را انتخاب کنند تا برای نصب مخزن و تبدیل خودرو به دوگانه سوز به مشکل بر نخورند.

 

شما راننده گرامی با پرداخت هزینه دوگانه سوز کردن خودروی خود، علاوه بر صرفه جویی در هزینه سوخت مورد نیازتان به داشتن هوای سالم کمک خواهید کرد. قیمت گازسوز کردن انواع خودروهای سواری و وانت بار را در این مقاله از سایت سماتک بیان کردیم که امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

منبع: yjc.ir

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب