ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

ساعت حرکت مترو تهران ۱۴۰۳ در نیمه دوم سال در این نوشتار بیان شده است و این ناوگان از ابتدای مهر امسال با ساعت کاری جدید در ۷ خط و ۱۴۶ ایستگاه فعالیت می کنند. اگر یکی از مسافران همیشگی یا گذری مترو هستید که می خواهید در پایتخت سفرهای درون شهری خود را با مترو انجام دهید در این مقاله ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳ تهیه و تنظیم شده است.

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳ در روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۰ صبح (روزهای غیر تعطیل) آغاز به کار می کند و آخرین قطار هم ساعت ۲۲:۳۰ بار مسافری خطوط را از غرب به شرق و از شمال به جنوب تخلیه خواهد کرد. همچنین شما همشهریان محترم باید بدانید که ساعت کار مترو در خط ۵ همانند گذشته از ساعت ۵:۲۰ صبح آغاز می‌شود.

 

روزانه بیش از ۸ هزار نفر در شهر تهران برای سفرهای درون شهری خود از سریع ترین، راحت ترین و ارزان ترین وسیله نقلیه عمومی (مترو) استفاده می کنند.

 

پانزدهم خرداد ماه سال گذشته بود که مدیر ارتباطات و امور بین‌ الملل شرکت بهره‌ برداری مترو تهران و حومه، از تغییر برنامه حرکت مترو تهران خبر داد و اعلام کرد ساعت آغاز به کار مترو تهران از ۰۵:۳۰ به ۰۴:۳۰ تغییر یافته است. این تغییر ساعت در اواسط خرداد ماه بر اساس مصوبه هیئت دولت و در راستای کاهش مصرف برق و انرژی بوده و تا ۱۵ شهریور ماه هم ادامه پیدا کرد. از ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ مجددا ساعت کار مترو تهران ۰۵:۳۰ صبح تا ۱۰ شب به طور یکسره (به غیر از روزهای تعطیل) اعلام گردید.

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

ساعت کار خطوط انشعابی مترو تهران ۱۴۰۳

علاوه بر خطوط هفت گانه احداث شده در تهران انشعاباتی نیز از این خطوط به سایر نقاط ایجاد شده و یا در حال احداث می باشد که در حال حاضر ۳ انشعاب ایجاد شده است که ساعت کاری این خطوط به شرح زیر می باشد:

 

ساعت کار مترو فرودگاه امام خمینی

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

• از مبدا ایستگاه شاهد از ۰۷:۲۰ تا ۱۸:۳۰
• از مبدا ایستگاه فرودگاه امام خمینی ۰۸:۱۵ تا ۱۹:۲۰

 

ساعت کار مترو فرودگاه مهرآباد

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

• از مبدا ایستگاه بیمه ۰۵:۳۷ تا ۲۱:۵۲
• از مبدا پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد ۰۵:۴۵ تا ۲۲:۰۰

 

ساعت کار مترو هشتگرد

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

• از مبدا ایستگاه گلشهر ۰۵:۲۰ تا ۱۷:۳۰
• از مبدا ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (هشتگرد) ۰۶:۰۰ تا ۱۸:۱۵

 

ساعت کار مترو تهران امشب

کلیه خطوط هفت گانه مترو تهران برای رفاه حال مسافران و همشهریان تهرانی که قصد سفرهای درون شهری با مترو را دارند همه روزه (روزهای تعطیل و غیر تعطیل) تا ساعت ۱۰ و نیم شب مشغول فعالیت می باشند.

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳ جمعه

ساعت کار مترو تهران در روزهای تعطیل هم اعلام شده است و به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی و مسافران، مترو تهران در روزهای جمعه از ساعت ۰۶:۰۰ صبح تا ۲۲:۰۰ فعالیت مستمر دارند و سرویس دهی در تمامی خطوط هفت گانه شهر تهران و حومه برقرار می باشد.

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

محاسبه زمان سفر با مترو تهران

• خط ۱ از تجریش آغاز شده و تا کهریزک ادامه پیدا خواهد کرد و ۲۹ ایستگاه دارد و طولانی ترین خط مترو تهران می باشد. طول مسیر خط ۲ در حدود ۳۷.۵ کیلومتر بوده و زمان سفر از اولین ایستگاه (تجریش) تا آخرین ایستگاه (کهریزک) ۷۱ دقیقه می باشد.

 

• خط ۲ از صادقیه آغاز شده و تا فرهنگ سرا ادامه پیدا خواهد کرد و با ۲۲ ایستگاه شرق به غرب تهران را بهم متصل کرده است. طول مسیر خط ۲ در حدود ۲۵ کیلومتر بوده و زمان سفر از اولین ایستگاه (صادقیه) تا آخرین ایستگاه (فرهنگ سرا) ۴۵ دقیقه می باشد.

 

• خط ۳ از قائم آغاز شده و تا آزادگان ادامه پیدا خواهد کرد و ۲۵ ایستگاه دارد که طول مسیر ۳۳.۷ کیلومتر بوده و زمان سفر از اولین ایستگاه (قائم) تا آخرین ایستگاه (آزادگان) یک ساعت می باشد.

 

• خط ۴ از شهید کلاهدوز آغاز شده و تا ارم سبز ادامه پیدا خواهد کرد و ۱۹ ایستگاه دارد و این خط یک انشعاب هم به سمت فرودگاه مهرآباد نیز دارد. طول مسیر خط ۴ در حدود ۲۱ کیلومتر بوده و زمان سفر از اولین ایستگاه (شهید کلاهدوز) تا آخرین ایستگاه (ارم سبز) ۴۲ دقیقه می باشد.

 

• خط ۵ از گلشهر آغاز شده و تا صادقیه ادامه پیدا خواهد کرد و ۱۲ ایستگاه دارد که طول مسیر ۴۱.۵ کیلومتر بوده و زمان سفر از اولین ایستگاه (گلشهر) تا آخرین ایستگاه (صادقیه) ۵۷ دقیقه می باشد.

 

• خط ۶ از دولت آباد آغاز شده و تا شهید ستاری ادامه پیدا خواهد کرد و ۱۷ ایستگاه دارد که طول مسیر ۲۷ کیلومتر بوده و زمان سفر از اولین ایستگاه (دولت آباد) تا آخرین ایستگاه (شهید ستاری) کمتر از یک ساعت زمان نیاز است.

 

• خط ۷ از بسیج آغاز شده و تا میدان صنعت ادامه پیدا خواهد کرد و ۲۰ ایستگاه دارد که طول مسیر ۲۷ کیلومتر بوده و زمان سفر از اولین ایستگاه (بسیج) تا آخرین ایستگاه (میدان صنعت) ۴۵ دقیقه می باشد.

 

ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳ در روزهای عادی و تعطیل در این پست به طور کامل بیان شد و در روزهای تعطیل نیم ساعت دیرتر شروع به کار خواهد کرد. بهتر است اگر قصد سفر با این وسیله را دارید کمی زودتر به ایستگاه بروید و منتظر رسیدن قطار باشید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب