صید بزرگترین فیل ماهی جهان در دریای خزر + تصاویر

صید بزرگترین فیل ماهی جهان در دریای خزر + تصاویر

صید بزرگترین فیل ماهی جهان در دریای خزر

فیل ماهی گونه ای از ماهیان بزرگ می باشد که در دریای خزر زندگی می نماید فیل ماهی ها در حال انقراض می باشند خاویار این گونه از ماهی ها بسیار گرانقیمت و از نوع عالی می باشد این ماهی از 1/5 متر تا بیش از 4 متر طولش می رسد چند روز پیش یک فیل ماهی بسیار بزرگ به وزن 600 کیلوگرم صیادان از دریای خزر گرفتند که بیش از 93 کیلوگرم خاویار دارد خاویار غذای بسیار مقوی و دریایی می باشد که بسیار گرانقیمت است در ادامه تصاویر و جزئیا بیشتر صید بزرگترین فیل ماهی جهان در دریای خزر را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

فیل ماهی ۶۰۰ کیلویی در دریای خزر

صیادان گلستانی موفق به شکار یک فیل ماهی به وزن ۶۰۰ کیلو گرم شدند .

 

یک فیل ماهی بزرگ و عظیم الجثه با وزن ۶۰۰ کیلوگرم توسط صیادان دو کومه گمیشانی صید شد؛ این فیل ماهی ۹۳ کیلوگرم خاویار داشته است.

 

تا به حال در دریای خزر این چنین ماهی صید نشده بوده! دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان است که به هیچ اقیانوسی متصل نیست و همین امر باعث شده که ماهی و کوسه های بزرگ در آن یافت نشود. اما با صید یکی ماهی غولپیکر بسیار جالب بود.

 

فیل ماهی ۶۰۰ کیلویی در دریای خزر + تصاویر

صید بزرگترین فیل ماهی جهان در دریای خزر + تصاویر

صید فیل ماهی ۶۰۰کیلویی در دریای خزر

هنگامی که خبر صید این فیل ماهی غول پیکر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد . مسئولان شیلات گلستان ضمن تایید این خبر از ارائه جزئیات بیشتر و توضیح درباره آن خودداری کردند.

 

دریای خزر یکی از بزرگ‌ترین منابع ماهیان خاویاری در جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین و تولید می‌کند.

 

در دنیا خاویار ایران حرف اول را میزند و از نظر کیفیت بالاترین کیفیت را در جهان دارد و بیشتر مردم دنیا خواهان خاویار ایران هستند . مخصوصا کشورهای اروپایی و نیز کشورهای عربی و دول حوزه خلیج فارس نیز خاویار ایران را میپسندند .

 

از انواع ماهیان موجود در دریای خزر میتوان به «فیل‌ماهی»، «تاس‌ماهی روسی» یا «چالباش»، «تاس‌ماهی ایرانی» یا «قره‌برون»، «ماهی شیب» و ماهی «ازون‌برون» یا «سوروگا»، اشاره کرد.

 

مناطق مهم تولید خاویار در ایران کرانه‌های شرقی دریای خزر به‌ویژه سواحل بندر ترکمن از خلیج حسنقلی تا میانکاله میباشد. که به تنهایی نیمی از خاویار ایران در آنجا بدست می آید .

 

در ضمن ، با توجه به انقراض این گونه های نادر ماهی خاویاری محدودیت های صید بسیاری باید برای ماهیان خاویاری در نظر گرفته شده است تا از انقراض این گونه‌های کمیاب ماهی جلوگیری شود.

فیل ماهی ۶۰۰ کیلویی در دریای خزر

صید بزرگترین فیل ماهی جهان در دریای خزر + تصاویر

صیادان دو کومه گمیشانی در گلستان

صید بزرگترین فیل ماهی جهان در دریای خزر + تصاویر

جدیدترین مطالب