تعداد کشته های زلزله تبریز 98 | میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی

تعداد کشته های زلزله تبریز 98 | میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی

تعداد کشته شدگان زلزله تبریز امروز جمعه 17 آبان 98 که در استان آذربایجان شرقی رخ داده است همراه با آمار دقیق کشته شدگان زلزله استان آذربایجان شرقی را در این بخش بیان خواهیم کرد. میزان تلفات زلزله تبریز در استان آذربایجان شرقی 98 و تعداد تلفات احشام تاکنون به طور دقیق اعلام نشده است و مرکز زلزله روستای ترک شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی بوده است و احتمال می رود نزدیک به 80 روستای استان آذربایجان شرقی خسارت دیده باشند. میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی 98 مربوط به حوالی مرکز زمین لرزه است و برای جزئیات بیشتر درباره تعداد تلفات و کشته های زلزله تبریز 98 با ما همراه باشید.

تعداد کشته های زلزله تبریز 98 | میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی

تعداد کشته های زلزله تبریز 98

تعداد تلفات و کشته های زلزله تبریز دیشب جمعه 17 آبان 98 تاکنون شش نفر گزارش شده است که این زمین لرزه با قدرت پنج و نه دهم ریشتر شهرهای استان آذربایجان شرقی به مرکزیت تبریز را لرزاند. به گزارش سماتک به نقل از ایسنا این زمین لرزه در ساعت 2:17 بامداد روز جمعه هفدهم آبان ماه 98 اتفاق افتاده است که تاکنون در حدود چهارصد نفر مصدوم شده اند و همچنین تعداد کشته های زلزله تبریز 98 تا به این لحظه 6 نفر اعلام شده است. پس از وقوع زمین لرزه امروز تبریز تعدادی هم پس لرزه اتفاق افتاده است که توصیه های ایمنی به مردم شهرهای استان آذربایجان شرقی داده شده است و کار امداد و نجات مصدومان از لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه در حال انجام است. به گزارش سماتک به نقل از مقامات محلی وضعیت بافت زمین در منطقه محل زلزله شامل سنگ های آذرین با ویژگی ترد و شکننده است؛ به نحوی که زمین لرزه در چنین بافتی معمولا در اثر تجمع انرژی مقاومت بالایی دارند و وقتی به مرز شکنندگی می رسند، زلزله های بزرگتری را ایجاد می کنند. بنابراین، زلزله تبریز 98 در دسته زلزله های موثر طبقه بندی می شود. در صورت تغییر آمار تعداد کشته های زلزله تبریز 98، سایت سماتک آمار جدید را اعلام خواهد کرد.

تعداد کشته های زلزله تبریز 98 | میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی

آخرین اخبار زلزله تبریز 98

آمار دقیق کشته شدگان زلزله آذربایجان شرقی و تعداد کشته های زلزله تبریز 98 در استان آذربایجان شرقی را خواندید و بنابر آخرین اخبار زلزله تبریز 98 باید بگوییم که این زمین لرزه 5.9 ریشتری مدت ده ثانیه به طول انجامید و تاکنون بیش از 400 واحد مسکونی روستایی نیز بر اثر وقوع زمین لرزه تخریب شده اند که این آمار دقیق نیست و بیشترین خسارت مربوط به روستاهای ورنکش، بال استیل، ورزقان، گاوینه رود و گین علی تبریز رخ داده است. مرکز زلزله نگاری تبریز گفته است که شدت زلزله در ترک میانه به قدری بالا بود که در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی و اردبیل و گیلان و زنجان نیز احساس شد. طبق آخرین اخبار زلزله تبریز 17 آبان 98 ریزش کوه در جاده های شهرستان میانه آذربایجان شرقی نیز گزارش شده است و گفته می‌شود که تعدادی از ماموران راهداری برای بازگشایی مسیر به محل های حادثه اعزام شدند. خبرهای رسیده از زمین لرزه تبریز حاکی از آن است که تعداد پس لرزه ها تا به این ساعت در حدود 45 فقره بوده است.

تعداد کشته های زلزله تبریز 98 | میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی

میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی

در این بخش میزان خسارت و تلفات زلزله آذربایجان شرقی 98 بیان خواهد شد. تعداد تلفات زمین لرزه آذربایجان شرقی شش نفر بوده است. به دلیل نزدیک بودن محل زمین لرزه به روستاهای استان آذربایجان شرقی، بسیاری از احشام در طویله ها تلف شدند و خسارت سنگینی به دامداران این منطقه وارد شده است و این زلزله در عمق 2 کیلومتری پوسته زمین به وقوع پیوسته است و تیم های ارزیاب و امداد به شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی اعزام شدند تا پس از امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده، از میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی به طور دقیق آمارگیری کنند. روستای ورنکش و ورزقان بخش ترکمنچای آذربایجان شرقی از مهمترین مکان های آسیب دیده زلزله امروز تبریز 98 بودند. پس از وقوع زمین لرزه دیشب، یک مورد انفجار در نزدیکی میانه رخ داد که هنوز علت آن مشخص نشده است و علاوه بر میزان تلفات زلزله تبریز، میزان خسارات هم قابل توجه است که برخی از واحدهای مسکونی روستای ترک بخش کندوان را شامل می شود. زلزله میانه روستای ورنکش آذربایجان شرقی دیشب آمار فوت شدگان خدارو شکر کم بود ولی اکثر روستاییان احشام خود را از دست دادند که دلیل تلف شدن احشام ماندن در طویله بود و احشام کل روستاهای تخریب شده که شبانه در طویله بودند تلف شدند.

تعداد کشته های زلزله تبریز 98 | میزان تلفات زلزله آذربایجان شرقی

تعداد کشته های زلزله آذربایجان شرقی

تعداد دقیق کشته های زلزله استان آذربایجان شرقی همانطور که در بالاتر هم توضیح داده شد 6 نفر می باشد و بامداد امروز زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ریشتر در حوالی روستای ترک شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست و بسیاری از خانه های روستایی در استان آذربایجان شرقی تخریب شده است. به گفته مقامات محلی، تاکنون دست کم شش نفر از هموطنان ایرانی مان در روستای ورنکش بخش ترکمانچای و روستای ورزقان بخش ترک شهرستان میانه جان خود را از دست داده اند و 380 نفر هم تعداد زخمی ها و مصدومان گزارش شده است. میانه در شمال شهر زنجان و جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده و از شمال شرقی هم با استان اردبیل همجوار است. همچنین برخی دیگر از استان ها و شهرهای غربی کشور هم این زمین لرزه تبریز 98 را احساس کردند. با اینکه مرکز زمین لرزه شهرستان میانه آذربایجان شرقی بوده است اما برخی شهرهای استان های همجوار با استان آذربایجان شرقی نیز وقوع زلزله تبریز 98 را متوجه شدند. به گزارش سماتک به نقل مرکز لرزه نگاری تهران، این زمین لرزه به غیر از شهرستان های تبریز و میانه استان آذربایجان شرقی، بسیاری از شهرستان های استان های آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل و زنجان را به لرزه درآورد که در آن استان ها خسارت چندانی نداشته است و تعداد کشته های زمین لرزه استان آذربایجان شرقی سال 98 فقط 6 نفر اعلام شده است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب