چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

چگونه سگ را به مسافرت ببریم

بردن سگ به مسافرت با ماشین یا هواپیما شاید کمی مشکلات داشته باشد اما ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه سگ را به مسافرت ببریم؟ سفر می تواند یک فعالیت استرس زا برای سگ ها باشد. مسافرت رفتن با سگ می تواند بار بیشتری را به سفر شما اضافه کند. اگر می‌خواهید با سگ تان مسافت طولانی را طی کنید، مطمئن شوید که همه واکسن‌هایش را انجام داده، وسایل ضروری شان را جمع‌آوری کرده و قبل از شروع سفر آنها را خسته کنید تا در طول سفر بیشتر بخوابند. اگر با ماشین می روید، مطمئن شوید که آنها غذا، آب و محلی برای استراحت دارند. اگر با هواپیما سفر می کنید، با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید تا متوجه شوید چه محدودیت ها و دستورالعمل هایی را باید رعایت کنید.

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

1. مطمئن شوید که سگ شما تمام واکسن هایش زده شده است. مهم است که مطمئن شوید سگ شما در طول سفر شاد و سالم باشد. قبل از سفر سگ خود را نزد دامپزشک ببرید تا از به روز بودن واکسیناسیون مطمئن شوید تا در برابر هرگونه میکروب جدیدی که ممکن است با آن تماس پیدا کند محافظت شود. واکسن هاری، هپاتیت سگ و دیستمپر سگ همه مهم هستند. بررسی کنید که آیا سگ شما ممکن است در مناطقی که در آن سفر می کنید بیماری بگیرد یا خیر. اگر احتمال بیماری وجود دارد، از دامپزشک خود در مورد دریافت واکسن های مناسب برای مسافرت بردن سگ خود سوال کنید. همچنین باید به دنبال اطلاعاتی در مورد کنه ها یا پشه خاکی ها در منطقه سفرتان باشید تا ببینید آیا باید اقدامات احتیاطی خاصی را برای سگ خود انجام دهید یا خیر.

 

2. از دامپزشک خود بخواهید یک دارو برای حالت تهوع سگ شما در طول حرکت با خودرو یا هواپیما تجویز کند. اگر قبلا سگ های خود را به ماشین سواری کوتاهی برده اید، ممکن است متوجه شده باشید که آنها از حرکت ماشین بیمار می شوند. از دامپزشک خود بپرسید که آیا آنها می توانند چیزی برای سگ شما تجویز کنند تا در هنگام حرکت، بیمار نشود. اغلب دامپزشکان قرصی تجویز می کنند که هر چند ساعت یک بار در حین سفر با ماشین یا هواپیما به سگ خود می دهید. هرگز به سگ خود دارو ندهید مگر اینکه توسط دامپزشک تجویز شده باشد.

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

3. وسایل ضروری سگ خود را در یک کیف با دسترسی آسان بچینید. هر سگی متفاوت است و به اقلام ضروری مختلفی نیاز دارد. مطمئن شوید که غذای سگ خود، مقداری آب، 2 ظرف، افسار و بند او، کیسه های مدفوع، اسباب بازی ها و خوراکی ها را در یک کیسه برداشته اید. این کیف را در فضایی با دسترسی آسان قرار دهید تا بتوانید وسایلی را که در سفر به آنها نیاز دارید بیرون بیاورید. مطمئن شوید که هر دارویی را که سگ شما مصرف می کند به مقدار کافی برداشته اید تا برای کل سفر به اندازه کافی داشته باشید.

 

4. اگر سگ شما شرایط پزشکی خاصی دارد، در صورت وجود شرایط اضطراری، یک کپی از تاریخچه پزشکی سگ خود را از دامپزشک دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که تاریخچه شامل هر گونه تشخیص، آزمایش های انجام شده روی سگ شما و دوزهای دارویی مورد نیاز او باشد. همچنین مطمئن شوید که سوابق واکسیناسیون سگ خود به همراه دارید. در صورتی که سگ خانگی شما کسی را گاز بگیرد سوابق نشان خواهد داد که هیچ نگرانی برای سلامت فرد وجود ندارد.

 

5. قبل از شروع سفر سگ خود را با پیاده روی طولانی خسته کنید. سگ ها انرژی زیادی دارند، به خصوص اگر جوان باشند. سگ خود را به پیاده روی ببرید تا ورزش کند و او را خوب خسته کنید.

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

بردن سگ به مسافرت با ماشین

اگر قصد بردن سگ به مسافرت با ماشین را دارید بهتر است اقداماتی را که در ادامه بیان می کنیم انجام دهید تا در طول سفر سگ تان آسیب نبیند:

 

1. سگ خود را با تسمه یا کمربند ایمنی به صندلی خودرو مهار کنید. سگ ها نباید در حین حرکت در ماشین پرسه بزنند زیرا می توانند باعث حواس پرتی راننده شوند یا در صورت تصادف صدمه ببینند. یک جعبه نگهدارنده برای سگ خود در ماشین قرار دهید تا در طول سفر شما در یک مکان بنشیند. سگ‌های کوچک می‌توانند در جعبه‌ای بنشینند که به کمربند ایمنی متصل است، در حالی که سگ‌های بزرگ‌تر را می‌توان از طریق غلاده شان مهار کرد. اگر از جعبه ای در ماشین استفاده می کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ است تا سگ شما به راحتی داخل آن بچرخد.

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

2. یک پتو یا تخت سگ روی صندلی عقب ماشین برای محل استراحت سگ تان قرار دهید. اگر از جعبه استفاده نمی‌کنید و سگتان مستقیماً روی صندلی‌های ماشین شما می‌نشیند، یک پتو یا تخت سگی که دوست دارند بگذارید تا احساس راحتی بیشتری کند. از چیزی استفاده کنید که دوست دارند در خانه روی آن دراز بکشند تا بوی آنها را بدهد. گذاشتن پتو یا تخت سگ نیز به محافظت از صندلی های ماشین شما کمک می کند. کیسه های پلاستیکی و لوازم تمیز کردن مدفوع سگ را در دسترس تان داشته باشید.

 

3. برای اینکه سگ خود را از آفتاب دور نگه دارید، باید برای پنجره های عقب خودرو سایبان بزنید. اگر در تابستان سفر می کنید، ممکن است ماشین شما با آفتاب گرم شود. اگر می‌خواهید سگ خود را از گرمای بیش از حد دور نگه دارید، چند سایبان پنجره روی شیشه های عقب خودرو نصب کنید. این سایبان ها کمی شیشه های شما را رنگی می کنند و به خنک شدن فضای کل ماشین کمک می کنند. اگر پنجره‌های شما رنگی یا دودی است، احتمالاً نیازی به سایبان‌ ندارید. همچنین اگر هوا واقعاً گرم است، پنجره ها را باز نگه دارید یا تهویه مطبوع خودرو را روشن کنید تا سگ شما بیش از حد گرمش نشود.

 

4. به سگ خود یک اسباب بازی یا استخوان بدهید تا او را سرگرم کند. سگ ها هم مثل انسان ها در طول مسافرت خسته می شوند. اگر سگ شما آنقدر خسته نیست که در ماشین بخوابد، چیزی به او بدهید تا بجود و سرگرم شود. اگر مسافت سفر طولانی باشد، احتمالاً آنها را در تمام مدت مشغول نخواهد کرد، اما می تواند برای چند ساعت سگ تان را مشغول کند. همچنین اگر سگ شما دوست دارد به موسیقی گوش دهد، می توانید ضبط یا رادیو خودرو را روشن نگه دارید.

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

5. سگ ها در حین ماشین سواری بیشتر ادرار می کنند زیرا سطح اضطراب آنها بالاتر است. مطمئن شوید که به سگ خود فرصت های متعددی برای انجام کار خود می دهید، به خصوص اگر برای مدت طولانی در ماشین هستید. برای برداشتن مدفوع حتما کیسه هایی به همراه داشته باشید.

 

6. سگ خود را طبق برنامه عادی غذایی اش تغذیه کنید. اگر سگ شما دو بار در روز غذا می خورده است، حتما صبح و عصر حتی در سفر به او غذا بدهید. آنها را در برنامه غذایی عادی خود نگه دارید تا گرسنه نشوند. سگ شما ممکن است در ماشین گرسنه نباشد. اما باید در هنگام توقف به آنها غذا بدهید.

 

7. هر ساعت یک بار به سگ خود آب بدهید. این بسیار مهم است که سگ خود را در حالی که در ماشین است، هیدراته نگه دارید. یک بطری آب و یک ظرف کوچک همراه داشته باشید که سگ شما بتواند وقتی در ماشین است از آن بنوشد. تقریباً هر ساعت یک بار یا اگر فصل گرم سال است بیشتر به آنها آب بدهید. بسته به طول سفر، ممکن است لازم باشد چندین بطری آب به همراه داشته باشید یا در حین حرکت دوباره آنها را پر کنید.

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

بردن سگ به داخل کابین هواپیما

سعی کنید سگ خود را به جای هواپیما با ماشین به سفر ببرید. بردن سگ به سفر با هواپیما برای آنها استرس زا است و حتی می تواند برای نژادهایی با صورت صاف مانند پاگ و بولداگ خطرناک باشد. اما اگر قصد سفر با هواپیما دارید با ما همراه باشید:

 

1. ببینید آیا سگ شما به اندازه کافی کوچک است که با شما در کابین پرواز کند؟ برای بردن سگ به داخل کابین هواپیما باید به اندازه‌ای کوچک باشند که در یک جعبه قرار گیرند که می‌تواند زیر صندلی جلوی شما قرار بگیرد. با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید تا ببینید محدودیت های وزنی برای پرواز شما چیست و آیا می توانید سگ خود را به داخل کابین مسافر ببرید یا خیر. اگر سگ شما نتواند در کابین مسافران سفر کند، باید در محفظه بار هواپیما سوار شود، که می تواند برایش استرس زا و خطرناک باشد.

 

بیشتر بخوانید: سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

 

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

2. اگر سگ شما نتواند در کابین پرواز کند، خطرات پرواز در محفظه بار را در نظر بگیرید. اگر سگ شما بزرگتر از آن است که با شما در کابین پرواز کند، باید در یک جعبه در محفظه بار پرواز کند. محفظه های بار هواپیما خیلی گرم یا تحت فشار نگهداری نمی شوند، بنابراین اگر سگ شما پیر یا ضعیف است، نباید آن را به خطر بیندازید.

 

3. با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید تا ببینید محدودیت های حیوانات خانگی آنها چیست؟! بیشتر خطوط هوایی از شما می خواهند که برای آوردن حیوان خانگی به هواپیما هزینه ای بپردازید. قبل از سفر با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا آنها واکسیناسیون یا شرایط حمل خاصی دارند یا خیر. بیشتر خطوط هوایی از شما می خواهند که مدرکی نشان دهید که سگ شما واکسن هایش به روز است.

 

4. اگر سگ شما در محفظه بار پرواز می کند، یک جعبه مورد تایید دامپزشک تان خریداری کنید. اگر سگ شما آنقدر بزرگ است که نمی تواند با شما در کابین پرواز کند، مطمئن شوید جعبه ای که در آن قرار می گیرد به اندازه ای بزرگ باشد که بچرخد و دراز بکشد. داخل جعبه را با یک پتو کوچک بپوشانید تا سگ شما راحت باشد. یک وسیله که بوی صاحب سگ را می دهد، مانند یک تی شرت قدیمی را در جعبه سگ تان قرار دهید تا به سگ شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

چگونه سگ را به مسافرت ببریم + بردن سگ به مسافرت با ماشین و هواپیما

5. نام و شماره تلفن خود را روی جعبه سگ بنویسید. اطمینان حاصل کنید که اگر جعبه سگ شما گم شد به راحتی شناسایی شود.

 

6. سگ خود را قبل از سوار شدن به ایستگاه امداد حیوانات خانگی فرودگاه ببرید. اکثر فرودگاه ها دارای یک ایستگاه امداد حیوانات خانگی هستند که می توانید سگ خود را برای دستشویی کردن یا استحمام به آنجا ببرید. 10 تا 15 دقیقه قبل از سوار شدن به پرواز، سگ خود را ببرید تا بتواند قبل از یک پرواز طولانی از سرویس بهداشتی استفاده کند. همچنین می توانید از این قسمت برای انجام تمرینات ورزشی چند دقیقه ای قبل از سوار شدن به پرواز برای سگ خود استفاده کنید.

 

7. اگر سگ تان در کابین همراه شما است حداقل هر ساعت یک بار به او آب بدهید. سگ ها وقتی استرس دارند بیشتر دچار کم آبی می شوند. حتماً مقداری آب و یک ظرف کوچک با خود در هواپیما ببرید و تا جایی که می توانید به سگ خود آب بدهید.

 

8. اگر سگ شما در محفظه بار پرواز می کند یک ظرف غذای سگ را در جعبه اش قرار دهید. سگ شما ممکن است در طول پرواز گرسنه شود. یک ظرف کوچک از غذای خشک سگ را در جعبه اش بگذارید تا در صورت تمایل بتوانند غذا بخورند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب