سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

تحمل سگ در سرما به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند نژاد، جثه، چربی بدن، خز، وضعیت سلامتی و پزشکی، و اینکه آیا سگ داخل خانه یا خارج از خانه است. برخی از سگ ها عاشق برف و هوای سرد هستند، در حالی که برخی دیگر خیلی راحت سردشان می شود و نمی توانند برای مدت طولانی بیرون از خانه بمانند. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند! با ما همراه باشید.

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

بیرون بودن برای سلامت جسمی و روانی سگ عالی است. پیاده روی، دویدن، نگاه کردن، استشمام کردن، گوش دادن و ملاقات با دوستان قدیمی یا جدید همه فعالیت هایی هستند که به شادی و سلامت سگ شما کمک می کنند. اما وقتی بیرون هوا سرد است چه کنیم؟ چه زمانی خطرات بردن سگ به بیرون از مزایای آن بیشتر است؟ بیایید به خطرات مرتبط با هوای سرد نگاه کنیم و اینکه چگونه می‌توانیم با خیال راحت در زمستان با سگ های خود در فضای باز لذت ببریم. با خواندن موارد زیر می توانید بفهمید سگ چقدر سرما را تحمل میکند.

 

پوشش بدن

سگ هایی با پوشش‌های ضخیم و دو لایه معمولاً نسبت به سرما مقاوم‌تر هستند (به سگ سیبری، هاسکی، نیوفاندلند و ساموید فکر کنید). بسیاری از این نژادها در آب و هوای سرد زمستانی تحمل بالایی دارند و ویژگی هایی دارند که باعث می شود در هنگام کاهش دمای هوا، سردشان نشود. با این حال، سگ هایی با پوشش خیلی نازک، مانند Basenji و Xoloitzcuintli ، ممکن است در سرما اذیت شوند و وقتی هوا گرم‌تر است، برایشان بهتر است.

 

رنگ پوست

در یک روز روشن، سگ هایی با پوست سیاه، قهوه‌ای یا سایر سگ ها با پوشش تیره می‌توانند مقادیر قابل‌ توجهی گرما را از نور خورشید جذب کنند و در مقایسه با سگ هایی با پوست روشن، گرم‌تر شوند.

 

جثه

سگ ها بیشتر گرمای خود را از طریق پوست خود از دست می دهند. سگ های کوچک نسبت سطح به حجم بیشتری نسبت به سگ های بزرگ دارند، به این معنی که، به طور نسبی، سطح بزرگ‌تری برای از دست دادن گرما و فضای کوچک‌تری از داخل بدن شان برای نگه داشتن گرما دارند. بنابراین، سگ های کوچک سریع‌تر از سگ های بزرگ سردشان می‌شود.

 

وزن

چربی بدن عایق خوبی است، بنابراین سگ های لاغر در هوای سرد زمستان به سرعت سردشان می شود. با این حال اضافه وزن برای سلامتی سگ ها بسیار خطرناک است، بنابراین اجازه ندهید سگ شما فقط بخاطر تحمل سرما در زمستان، چاق شود.

 

عادت

سگ هایی که به سرما عادت کرده‌اند خیلی بهتر از آن‌هایی که به سرما عادت ندارند و خانگی هستند، سرما را تحمل می‌کنند.

 

سن و سلامت

توله سگ ها، سگ های پیر و سگ هایی که بیماریهای زمینه ای دارند نمی توانند دمای بدن خود را مانند سگ های سالم در اوج سرما تنظیم کنند.

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

تحمل سگ در سرما

دمای طبیعی بدن سگ 38.3 تا 39.2 درجه سانتیگراد است. اما می خواهیم بدانیم تحمل سگ در سرما چقدر است؟ به عنوان یک قانون کلی:

 

• در 45 درجه فارنهایت (7 درجه سانتیگراد)  و پایین تر، بیشتر سگ ها احساس ناراحتی می کنند.

 

•  در دمای 32 درجه فارنهایت (0 درجه سانتی گراد) و پایین تر، سگ های کوچک، با پوشش نازک، جوان، پیر و بیمار را نباید برای مدت طولانی بیرون گذاشت.

 

• در دمای 20 درجه فارنهایت (7- درجه سانتیگراد) و کمتر، سگها در برابر هیپوترمی و سرمازدگی آسیب پذیر می شوند.

 

فقط به دمای هوا نگاه نکنید

دمایی که روی دماسنج ثبت می شود تنها عامل محیطی نیست که بر احساس سرما در سگ ها تأثیر می گذارد. عوامل دیگری را باید در نظر بگیرید، از جمله:

 

وزش باد سرد

وزش نسیم تند سرد می تواند باعث شود تا پوشش سگ شما برای سرما کافی نباشد و توانایی آن را برای عایق کاری و محافظت در برابر سرما کاهش دهد.

 

رطوبت

باران، برف، مه شدید، رفتن به شنا – هر نوع رطوبتی که باعث خیس شدن خز سگ شود، می تواند به سرعت سگ را سرد کند، حتی اگر دمای هوا ملایم باشد.

 

هوای ابری

روزهای ابری نسبت به روزهای آفتابی سردتر هستند، زیرا سگ ها نمی توانند نور خورشید را جذب کنند و خود را گرم کنند.

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

کدام سگ ها به هوای سرد حساس هستند؟

در مورد خطر یخ زدگی، نژاد و سلامت سگ شما فاکتورهای مهمی هستند. سگ های زیر به هوای سرد زمستان بیشتر حساس هستند. به عبارت دیگر، ما باید مراقبت بیشتری از این سگ های آسیب پذیر در زمستان داشته باشیم و مطمئن شویم که آنها در ماه های سرد زمستان گرم می شوند:

 

• سگ های کوچک
• سگ های مو کوتاه و بی مو
• توله سگ ها
• سگ های پیر
• سگ های خانگی
• سگ هایی که بیماری قلبی یا پزشکی دارند
• سگ های مبتلا به آرتریت و مشکلات مفصلی
• دوبرمن، باکسر یا تازی

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

سگ چقدر سرما را تحمل میکند

تا حدودی، همه سگ ها در برابر سرما آسیب پذیر هستند. پنجه ها، بینی، گوش ها و ناحیه معده به طور کلی محافظت نشده و بنابراین در همه سگ ها کاملا حساس هستند. اطمینان حاصل کنید که پنجه های سگ شما در برابر سرما مقاومت دارند. به عنوان مثال، می توانید با وازلین قبل از رفتن به یک پیاده روی کوتاه پنجه های سگ تان را چرب کنید تا خاک را به خودش بگیرد و مثل یک محافظ روی پنجه های سگ تان عمل کند. به طور کلی، با استفاده از نمودار زیر می‌توانید بفهمید تحمل سگ شما در سرما چقدر است.

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

در حالی که برخی از سگ ها برای زمستان به خوبی مجهز هستند، برخی دیگر به سرما بسیار حساس هستند و باید تا حد امکان در ماه های زمستان در خانه نگهداری شوند. حرکت برای همه نژادها به خصوص در فصل سرد سال بسیار مهم است، زیرا به سگ ما کمک می کند تا در طول زمستان هم گرم بماند و هم از شر چربی های اضافه خلاص شود.

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

علائمی که نشان می دهد سگ شما سردش است

به محض اینکه سگ شما شروع به لرزیدن کرد، یعنی خیلی سردش شده است. مراقب باشید سگ خود را برای مدت طولانی در هوای سرد بیرون نگذارید، در غیر این صورت ممکن است سرما بخورد. علائمی که نشان می دهد سگ شما خیلی سردش است:

 

– احساس ناراحتی می کند، می لرزد و آرام راه می رود
– به دور خودش می چرخد
– پای خود یا منبع حرارت دیگری را در آغوش می گیرد

 

نکته: اگر سگ شما در هوای سرد خیس شود و درستی خشک نشده باشد و روی زمین سرد دراز کشیده باشد، ممکن است دچار عفونت ریه یا مثانه شود. سگ خود را پس از بیرون آمدن در هوای سرد کاملاً خشک کنید تا بتواند به سرعت به دمای طبیعی بدن خود بازگردد.

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

خطرات بیرون بردن سگ در هوای سرد

سگ ها هم مثل ما می توانند سرما بخورند! اگر سگ شما در معرض هوای سرد قرار بگیرد خطر دارد. بطور کلی خطرات بیرون بردن سگ در هوای سرد زمستان عبارتند از:

 

هیپوترمی

اگر سگ شما برای مدت طولانی در معرض هوای سرد و دمای پایین قرار گیرد، ممکن است دچار هیپوترمی شود. به عنوان مثال، یخ زدن گوش ها یا پنجه ها. هیپوترمی کلی بدن می تواند باعث آسیب عمیق به سگ و حتی مرگبار شود. علائم هیپوترمی شدید شامل تنگی و گشاد شدن مردمک ها، مشکل در تنفس و حتی کما است.

سگ تا چند درجه سرما را تحمل میکند

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم

برای گرم نگه داشتن سگ ها در هوای سرد زمستان و محافظت از آنها در برابر سرما یا یخ زدگی، موارد زیر را توصیه می کنیم:

 

1. زمانی را که سگ شما باید در هوای سرد زمستانی در فضای باز بگذراند، محدود کنید.

 

2. سگ هایی را که به سرما حساس هستند به جز برای استراحت کوتاه مدت در داخل خانه نگهداری کنید.

 

3. برای سگ خود یک ژاکت ضد آب و هوای سرد تهیه کنید.

 

4. در زمان پیاده روی دوست پشمالوی خود را همواره مجاب به حرکت کنید.

 

5. در صورت خیس شدن در هوای سرد در اسرع وقت به خانه باز گردید و بدنش را خشک کنید.

 

6. مطمئن شوید که سگ شما مکانی گرم، تمیز و دنج برای خواب دارد.

 

7. اجازه ندهید سگ شما در سرما گم شود.

 

کلام آخر

سرما نباید برای اکثر سگ ها مشکل ساز شود تا زمانی که دما به زیر 7 درجه سانتیگراد کاهش یابد، در این مرحله برخی از سگ ها ممکن است احساس ناراحتی کنند. هنگامی که دما به زیر صفر می رسد، سگ های نژاد کوچک، سگ هایی با پوشش نازک، سگ های خیلی جوان، مسن یا بیمار اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری کنند ممکن است در خطر باشند. هنگامی که دمای هوا به 7 درجه زیر صفر برسد، همه کسانی که حیوانات خانگی دارند باید بدانند که سگ های آنها ممکن است در بیرون از منزل برای مدت طولانی بیمار شوند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب