لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

لپ تاپ دانش آموزی چیست؟ آیا می دانید بهترین لپ تاپ دانش آموزی برای شما نوجوانان و دانش آموزان عزیز کدام است؟ اصلا می دانید که کدام لپ تاپ برای دانش آموزان مناسب است؟ ما در این مقاله مشخصات لپ تاپ های دانش آموزی را برایتان بیان خواهیم کرد.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

لپ تاپ دانش آموزی چیست

لپ تاپ دانش آموزی جدید و منحصر به فرد امسال در ادامه به شما نوجوانان و کاربران همیشگی سماتک معرفی می شود. اما در ابتدا می خواهیم بدانیم که لپ تاپ دانش آموزی چیست؟ لپ تاپ مناسب دانش آموزان نیازی به سخت افزار و حافظه بسیار قدرتمندی ندارد. تنها کافی است تا نرم افزارهای کاربردی مانند مرورگرها و مجموعه نرم افزارهای آفیس را بتواند پردازش کند. قیمت یکی از مهمترین فاکتورهای بهترین لپ تاپ دانش آموزی است. در ادامه به بررسی مشخصات لپ تاپ دانش آموزی می‌پردازیم و بهترین مدل لپ تاپ دانش آموزی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

 

امروزه عرصه‌ استفاده از لپ تاپ های دانش آموزی علاوه‌ بر مراکز دانشگاهی، به مدرسه ابتدایی نیز کشیده شده است؛ بنابراین دانش آموزان و دانشجویان نیز خواهان لپ‌ تاپ‌ های مخصوص خود هستند. در این مطلب تصمیم داریم تعدادی از لپ تاپ های دانش آموزی خوب را که برای یادداشت‌ برداری و تولید محصولات رسانه‌ای مناسب هستند و در اصل برای محصلان جامعه طراحی شده‌اند، معرفی کنیم.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

مشخصات لپ تاپ دانش آموزی مناسب

امورات آموزشی و دانش آموزی نیازی به پردازش های سنگین و یا پردازش تصویر ندارند و انتخاب لپ تاپ دانش آموزی مناسب سخت و پر هزینه نیست. از طرف دیگر برنامه های سنگینی وجود ندارد که نیاز باشد از پردازنده های قوی و مقدار زیادی رم استفاده شود. یک لپ تاپ دانش آموزی میان رده مناسب و ارزان قیمت می تواند به راحتی تمامی نیازهای یک دانش آموز را برآورده کند. اگر قصد خرید لپ تاپ دانش آموزی با ویژگی‌ های مناسب و قیمت ارزان را دارید مشخصات لپ تاپ دانش آموزی مناسب که در ادامه ذکر می‌شود را در نظر بگیرید:

 

قیمت:‌

یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب یک لپ تاپ دانش آموزی مناسب قیمت آن است. به همین منظور با صرف هزینه‌ های کمتر نیز می‌ توان یک لپ تاپ دانش آموزی انتخاب کرد که همه نیازهای فرزند شما را برطرف کند. در نتیجه به صرف هزینه زیاد نیازی نیست و با انتخاب اقتصادی‌ تر به منظور کلاس‌ های آنلاین، اجرای مجموعه Office، وبگردی و مشاهده فیلم نگرانی نداشته باشید.

 

وزن:

چون لازم است که دانش آموزان با خود لپ تاپ را حمل کنند باید لپ تاپی که خریداری می شود وزن کمی داشته باشد. همچنین اندازه ی آن کوچک باشد تا به راحتی در کیف جا شود. از طرف دیگر چون زیاد جا به جا می شود لازم است که لپ تاپ محکم باشد. در برابر فشار و ضربه مقاومت مناسبی داشته باشد.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

حافظه داخلی:

لپ تاپ دانش آموزی اقتصادی در بازار از هارد دیسک برای حافظه داخلی خود استفاده می‌کنند. اگر لپ تاپ با هارد دیسک انتخاب می‌کنید ظرفیت یک ترابایت می‌تواند نیاز شما را به خوبی برطرف کند تا برای نصب نرم‌ افزار و نگه‌ داری اطلاعات خود محدودیتی نداشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب حافظه‌ های پرسرعت‌ SSD تاثیر بسیاری بر عملکرد دستگاه شما دارد و انتخاب دستگاه مجهز به SSD می‌تواند قدرت و سرعت بیشتری را در اجرای برنامه‌ ها به لپ تاپ شما دهد؛ زیرا در آینده نیز ‌می‌توانید انجام دهید و لپ تاپ خود را با خرید یک حافظه SSD ارتقا دهید.

 

پردازنده CPU:

پردازنده مرکزی یا CPU یکی از مهمترین سخت افزارهای هر لپ تاپ است. لپ تاپ مناسب برای دانش آموزان است که دارای پردازنده نسبتا قوی باشد. در میان لپ تاپ‌ های میان رده پردازنده‌ های Intel Core-i3 و Intel Core-i5 بهترین انتخاب هستند. این پردازنده‌ ها معمولا فرکانس کاری بالایی دارند و می‌ توانند پردازش‌ های نسبتا سنگین را به آسانی انجام دهند. پردازنده‌های Core i3 و Core i5 با قدرت مناسب خود شما را در انجام کارهایی که دارید همراهی می‌کنند و انتخابی مناسب هستند. البته به یاد داشته باشید که نسل پردازنده مهم است. سعی کنید لپ تاپی انتخاب کنید که دارای پردازنده نسل بالاتری است. ممکن است قیمت آن کمی افزایش یابد اما می‌تواند تا سال ها پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

ظرفیت حافظه RAM:

مقدار رم یا حافظه موقت مورد نیاز برای امورات آموزشی و دانش آموزی بین 4 تا 8 گیگا بایت است. با توجه به بودجه ای که برای خرید لپ تاپ دانش آموزی در نظر گرفته شده است می توان مقدار آن را افزایش داد. اما نکته مهمتری که باید به آن توجه داشت بحث پیش بینی برای آینده است. اگر قصد دارید لپ تاپی انتخاب کنید که بتوانید در آینده (به عنوان لپ تاپ دانشجویی) از آن استفاده کنید بهتر است قابلیت ارتقا داشته باشد. رم با ظرفیت‌های 4 تا 8 گیگابایت کمک می‌ کند تا دانش آموزان به راحتی کارهای مورد نظر خود را انجام دهند و نیازی به انتخاب رم با حافظه بالاتر نیز ندارند.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

صفحه ‌نمایش:

اگر تماشای ویدیو برای شما اهمیت دارد انتخاب صفحه نمایش با پنل IPS یک امر ضروری است اما در صورت عدم نیاز می‌توانید از گزینه‌ های ارزان قیمت‌ تر استفاده کنید. وضوح تصویر Full HD نیز کاملا برای شما مناسب است. در صورت نیاز دانش‌ آموز، صفحه‌ های لمسی نیز می‌توانند کاربرد فراوانی داشت باشند. لپ تاپی که انتخاب می شود باید کیفیت تصویر مناسبی داشته باشد تا چشمان را اذیت نکند. در این میان لپ تاپ هایی که نمایشگر آنها با تکنولوژی IPS ساخته شده است گزینه ی مناسب تری هستند. اگر لپ تاپی که انتخاب می کنید لمسی نیست، بهتر است دارای نمایشگر مات باشد. همچنین کیفیت تصویر آن حداقل باید HD باشد.

 

کیبورد و تاچ‌ پد:

انتخاب یک لپ تاپ با کیبورد مناسب در سرعت نوشتن دانش‌ آموزان بسیار تاثیرگذار است. بنابراین اگر فرزند شما به نوشتن مقاله علاقه دارد توجه به قیمت نیز بسیار مهم است. وجود یک تاچ‌ پد بزرگ و دقیق نیز باعث می‌شود نیازی به موس نداشته باشید.

 

پورت‌ها و اتصالات:

هدف اصلی از یک لپ تاپ دانش آموزی استفاده از آن برای امور آموزشی است. پس لازم است که دستگاه به آسانی به سیستم های تلوزیون و پروژکتور وصل شود. همچنین لازم است که به اندازه کافی درگاه داشته باشد تا هنگام کار با آن دچار مشکل نشد. در این میان خروجی های VGA و HDMI از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. سپس درگاه های USB3 و USB2 دارای اهمیت هستند. بهره‌مندی از پورت‌های متنوع مانند پورت HDMI، شبکه و USB اهمیت فراوانی دارد. همچنین وجود یک پورت USB type-c باعث می‌شود دستگاهتان به روز بوده و در آینده از لوازم جانبی بیشتری پشتیبانی کند.

 

کارت گرافیک:

کارت گرافیکی مجزا علاوه بر بالاتر بردن قیمت تمام شده دستگاه باعث افزایش وزن و اندازه دستگاه نیز می شود. همچنین برای کارهای دانش آموزی نیازی به کارت گرافیکی مجزا نیست. اما اگر به آینده فکر می کنید، لپ تاپی که دارای کارت گرافیکی مجزا باشد می تواند گزینه ی هوشمندانه ای باشد. شایان ذکر است که معیار‌های دیگری مانند کیفیت و قدرت صدا، شارژدهی باتری و کیفیت ساخت بدنه نیز می‌تواند مهم باشد.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

خرید لپ تاپ دانش آموزی

بهترین لپ تاپ دانش آموزی را باید با توجه به بودجه تان انتخاب کنید و خرید لپ تاپ دانش آموزی کار چندان مشکلی نیست و شما می توانید با مبالغ ارزان نسبت به تهیه آن اقدام نمایید. با توجه به این که فعالیت دانش آموزان زیاد سنگین نیست، پس شما باید لپ تاپ دانش آموزی ارزان، خوش قیمت و ایده ال کار های دانش آموزی را انتخاب کنید، اما برای خرید لپ تاپ دانش آموزی باید چه ویژگی هایی را مد نظر داشته باشیم؟ سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که حداقل مشخصات زیر را داشته باشد تا دچار مشکل و هزینه های اضافی (ارتقاء لپ تاپ) نشوید.

 

رم حداقل 4
ظرفیت هارد حداقل 500 گیگ.
دارا بودن دیوی دی رایتر برای مشاهده فیلم های اموزش.
حداقل صفحه نمایش باید 13 اینچ باشد.

 

خرید بهترین لپ تاپ دانش آموزی کار سختی به نظر می‌ رسد. از آنجایی که امروزه محصولات متنوعی در بازار وجود دارد انتخاب مشکل می‌ شود. بنابراین برای خرید لپ تاپ دانش آموزی که هم مقرون به صرفه باشد و هم کار شما را برای انجام کارهای روزمره و پروژه‌های دانشجویی و دانش آموزی تامین کند باید به برخی نکات توجه کنید. لپ تاپ هایی که این مشخصات را دارند در حقیقت جزء ارزان ترین های موجود هستند، پس سعی کنید این موارد را در حین خرید لپ تاپ دانش آموزی ارزان به یاد داشته باشید.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

لپ تاپ دانش آموزی Asus VivoBook E200HA

این مدل بهترین لپ تاپ دانش آموزی ارزان‌ قیمت برای دانش‌ آموزان است. این لپ‌ تاپ به چند دلیل مورد پسند محصلان است. مهم‌ترین دلیل، وزن سبک آن است که موجب می‌شود دانش‌ آموزان یا دانشجویان به‌ راحتی آن را با خود به مدرسه یا دانشگاه ببرند. این سیستم برخلاف مدل قبلی خود، X205TA هنوز هم یک سیستم خوب به‌شمار می‌آید. این مدل مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای Intel Atom ، نمایشگر 1/11 اینچ با وضوح تصویر 1366×768 پیکسل و وزن 980 گرم است.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

E200HA مانند تمام لپ تاپ های دانش آموزی ارزان‌ قیمت، ضعف‌ هایی نیز دارد. عملکرد آن چندان قوی نیست و در آنِ واحد فقط چند تب محدود را می‌ توانید باز کنید. با این حال اگر به‌ دنبال لپ تاپی هستید که تا 12 ساعت از باتری آن بتوانید بهره ببرید، Asus VivoBook E200HA گزینه مناسبی خواهد بود.

 

لپ تاپ ایسوس VivoBook مناسب برای دانش آموزان

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس R521JP – B با امکانات قابل توجه بهترین لپ تاپ دانش آموزی در ایران محسوب می‌ شود. این لپ تاپ برای انجام کارهای روزانه و کاربری مالتی‌مدیا دستگاهی مناسب است. این دستگاه با بدنه 23.4 میلی‌متر و وزن 1.7کیلوگرم برای دانشجویان و دانش آموزانی که مجبورند مدام لپ تاپ را جا به جا کنند بسیار مناسب است.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

صفحه نمایش دستگاه 15.6 اینچ و مجهز به پنل TFT با وضوح Full HD و روکش مات است که تصاویر خوب با رنگ‌های طبیعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پردازنده مرکزی Core i5 1035G1 اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce MX 330 انویدیا، 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه هارد دیسک مجموعه‌ سخت‌افزاری این لپ تاپ است که عملکرد و سرعت خوبی را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری مثل اسپیکرهای خوب و با کیفیت و پورت‌های متنوع این دستگاه را برای کاربری‌های روزمره و مالتی‌مدیای مناسب کرده است.

 

لپ تاپ Acer

لپ تاپ های دانش آموزی 3/13 اینچی ایسر را که 3/1 کیلوگرم وزن دارد باید جزء زیباترین لپ تاپ های ارزان‌ قیمت برای دانش آموزان و دانشجویان به‌ حساب آورد که عملکرد چشمگیری هم دارد. با وجود قیمت ارزانی که دارد، نمایشگر بسیار خوبی در آن به‌کار رفته که از وضوح تصویر Full HD و زاویه دید خوبی نیز برخوردار است. ظرفیت نگهداری شارژ باتری آن از آنچه ایسر ادعا کرده کمتر است، اما با کمی ملاحظه و صرفه‌ جویی شاید بتوان ساعت بیشتری از روز را در مدرسه با آن سر کرد.

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

به‌منظور صرفه‌ جویی در مصرف برق، شرکت ایسر از پردازنده کم‌مصرف Intel Pentium بهره برده است و این یعنی کاربر باید ميان تعداد تب‌هایی که در مرورگر باز می‌کند و برنامه‌ها همیشه تعادل ایجاد کند. این مدل مجهز به چهار گیگابایت رم است و از پردازنده Intel Pentium N4200 با توان 1.1-2.5 گیگاهرتز در آن استفاده شده است.

 

لپ تاپ Microsoft

پردازنده: سه نوع Core m3، Core i5 (هر دو بدون فن) و Core i7

رم: 4-16 گیگابایت

نمایشگر: صفحه‌لمسی در اندازه 3/12 اینچ با وضوح تصویر 2736×1824 پیکسل

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

لپ تاپ دانش آموزی دوگانه سرفس‌پروي Surface Pro مایکروسافت را باید جزو بهترین لپ تاپ های دانش آموزی در بازار به‌ شمار آوریم؛ سیستمی که برای محصلان شاید از هر سیستم دیگری مناسب‌تر باشد. با اینکه مدل قدرتمند و پیشرفته آن از پردازنده Core i7 تشکیل شده، اما مدل ارزان‌ تر و کم‌ تجهیزات‌ تر برای دانش‌ آموزانی که فقط می‌خواهند یادداشت‌ برداری کنند نیز در نظر گرفته شده است. در صورت نیاز به صفحه‌کلید و قلم‌ نوری، باید براي آنها هزینه‌‌ای پرداخت کنید. جایگزین این سیستم، دو لپ تاپ Asus Transformer 3 Pro و Samsung Galaxy Book را می‌توان معرفی کرد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، با این‌حال از سرفس‌پروی مایکروسافت ارزان‌تر هستند.

 

لپ تاپ دانش آموزی Lenovo

پردازنده: Intel Core i5 یا i7

رم: هشت گیگابایتی

درایو: 128-256 گیگابایتی

نمایشگر: 14 اینچ Full HD

وزن: 7/1 کیلوگرم

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

لپ تاپ های دانش آموزی Ideapad 510S لنوو به‌ زودی از رده خارج خواهد شد و جای آن را Ideapad 520S خواهد گرفت؛ با این حال تعدادی از 510S هنوز در بازار موجود است. لپ تاپ دانش آموزی 510S با 7/1 کیلوگرم وزن، جزء لپ تاپ های سنگین به‌ حساب می‌ آید و این بدین معناست که بدنه‌ آن از استحکام بالایی برخوردار است. عملکرد کلی سیستم و وضوح تصویر نمایشگر بسیار چشمگیر هستند. ظرفیت نگهداری شارژ باتری خوب آن حدود 10 ساعت است که به‌ طور حتم مورد پسند دانش‌ آموزان و دانشجویان خواهد بود. در نهایت باید گفت که 510S یک سیستم متوسط خوب دانش آموزی است که محصلان می‌ توانند از آن در سخنرانی‌ ها و تحقیقات کتابخانه‌ ای یا انجام تکالیف رسانه‌ ای‌ شان بهره ببرند.

 

لپ تاپ Dell بهترین گزینه برای دانش آموزان

پردازنده: Intel Core i7-7700HQ با توان 2.8-3.8 گیگاهرتز

کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1050Ti با رم چهار گیگابایت

رم: 16 گیگابایتی

درایو: 256 گیگابایتی SSD و دیسک سخت يك ترابایتی

نمایشگر: 6/15 اینچ Full HD

وزن: 56/2 کیلوگرم

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

اگر خودتان را یک گیمر می‌ دانید و به سیستمی نیاز دارید که با آن عکس یا فیلم ویرایش کنید، Inspiron 15 Gaming لپ تاپ دل Dell Inspiron 15 7000 Gaming می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک عالی آن برای بازی‌های Full HD کاملا مناسب هستند و داریو SSD، 256 گیگابایتی آن نیز از سرعت خوبی برخوردار است. در این میان از باتری خوب سیستم نيز نباید غافل بود.

 

مهمترین نقطه ضعف اين لپ تاپ دانش آموزی، نمایشگر Full HD آن است که خیلی ضعیف عمل می‌کند. به دلیل بد بودن زاویه‌ های دید، نمایشگر تیره و کم‌رنگ به نظر می‌آید؛ با این حال مدل‌های با کیفیت‌تر و نمایشگرهای IPS نیز برای Inspiron 15 Gaming در نظر گرفته شده‌اند. شرکت دل اعلام کرده است که مدل‌های ارزان‌‌ قیمت‌ تر نیز به بازار خواهند آمد.

 

لپ تاپ Asus ZenBook UX310UA

پردازنده: دو هسته‌ای Intel Core i7-6500U

درایو: SSD 256 گیگابایتی و دیسک سخت 500 گیگابایتی

نمایشگر: 3/13اینچ با وضوح تصویر 3200×1800 پیکسل

لپ تاپ دانش آموزی چیست | بهترین لپ تاپ دانش آموزی

یکی از مناسب‌ ترین و ارزان ترین لپ تاپ های دانش آموزی فوق سبک، Asus ZenBook UX310UA است که در حین سبک بودن بسیار قدرتمند است. لپ تاپ ایسوس در حدود 1.5 کیلوگرم وزن دارد و با روشنایی نسبتا کم، باتری آن حدود شش ساعت ماندگاری خواهد داشت. سیستم عملکرد بسیار خوبی دارد و داریو SSD با پردازنده Core i7 بسیار هماهنگ عمل می‌کند تا ویرایش فیلم‌های Full HD و عکس‌ها کاملا روان انجام شود. شرکت ایسوس لپ تاپ های مختلفی را برای محصلین در نظر گرفته که شاید بهترین آنها مدل مجهز به پردازنده Core i5 باشد که از عملکرد رسانه‌ای چشمگیری هم برخوردار است.

 

بهترین لپ تاپ دانش آموزی را در این نوشتار به شما معرفی کردیم و امیدواریم بتوانید برای خرید لپ تاپ دانش آموزی ارزان همین امروز اقدام کنید تا از مزایای آن برای ادامه تحصیل تان بهرمند شوید.

جدیدترین مطالب