تعداد عمودهای نجف تا کربلا + فاصله هر عمود در کربلا

تعداد عمودهای نجف تا کربلا + فاصله هر عمود در کربلا

تعداد عمودهای نجف تا کربلا را در این مقاله برایتان شرح خواهیم داد و این روزها که همه بار سفر بسته اند و عازم زیارت امام حسین علیه السلام هستند، اگر می خواهید بدانید که تعداد عمودهای پیاده روی اربعین چقدر است از شما دعوت می کنیم با این نوشتار همراه سماتک باشید. ضمنا به تیرهای چراغ برق که در طول مسیر پیاده روی اربعین روی آنها شماره درج شده است، عمود می گویند و فاصله هر عمود در کربلا را در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد.

تعداد عمودهای نجف تا کربلا + فاصله هر عمود در کربلا

تعداد عمودهای نجف تا کربلا

تعداد عمودهای پیاده روی اربعین از مسیر نجف به کربلا آغاز می شود و از عمود ۱ تا ۱۴۵۲ آغاز شده است و موکب های ایرانی در مسیر نجف به کربلا آماده پذیرایی از زائران آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام می باشند.

 

نکته ای که باید در مورد تعداد عمود های راه نجف تا کربلا بدانید این است که این عمودها از داخل شهر نجف تا ابتدای بزرگراه نجف به کربلا ۱۸۲ ستون می باشد و پس از خروج از شهر نجف مجددا از شماره ۱ آغاز می گردد.

 

تعداد عمود های کربلا برای زائر امام حسین (ع) با آن همه شور و شوقی که در دل دارد اصلا به چشم نمی آید و کشور عراق همه ساله میزبان زائران زیادی از اقصی نقاط است که برای برگزاری حماسه حسینی به سوی کرب و بلا رهسپار می شوند.

 

راه نجف تا کربلا طریق الحسین نامیده شده و سالهاست این مسیر که از خروجی شهر نجف آغاز می شود و تا ورودی شهر کربلا ادامه می یابد شاهد میلیون ها زوار ایرانی و مسلمانان سایر کشورها جهان است.

 

اولین عمود ورودی کربلا

عمود ۱۳۴۵ در ابتدای شهر کربلا قرار دارد و بسیاری از زوار آقا امام حسین علیه السلام در اولین عمود ورودی کربلا از ستون های شماره‌گذاری شده فاصله گرفته و قسمتی از راه را به‌ صورت میان‌ بر طی می کنند. از عمود ۱۳۹۰ موکب های داخل شهر شروع شده و تا اطراف حرم ادامه‌ خواهند داشت و تعدادشان همچنان بیشتر می شود.

 

عمود سلام کجاست

عمود ۱۴۰۷ به عمود سلام معروف است و زوار پیاده اربعین حسینی پس از ورود به کربلا و گذشتن از چندین ستون به عمود سلام می رسند و رو به سوی حرم حضرت عباس بن علی (ع) ایستاده و اولین سلام را می دهند.

 

شماره آخرین عمود کربلا

عمود ۱۴۵۲ آخرین عمود کربلا است و پس از آن به حرم حضرت ابوالفضل (ع) می رسید. در طول مسیر برای رسیدن به آخرین عمود کربلا می توانید از موکب ها برای استراحت و صرف غذا استفاده کنید که تمامی آنها توسط هئیت ها اداره می شود و به صورت صلواتی به زوار حسینی خدمت رسانی می کنند.

تعداد عمودهای نجف تا کربلا + فاصله هر عمود در کربلا

فاصله هر عمود در کربلا

عمود های نجف تا کربلا همانطور که در بخش اول توضیح داده شد ۱۴۵۲ تا است و فاصله هر عمود در حدود ۵۰ متر می باشد. همچنین فاصله نجف تا کربلا ۸۰ کیلومتر می باشد که شما می توانید در طول مسیر در موکب ها استراحت کرده و سپس دو مرتبه به راه خود ادامه دهید.

 

همچنین باید بدانید از عمود ۱۱۰۰ تا ۱۳۹۰ به علت باریک شدن راه و ورود به شهر کربلا تعداد موکب ها بسیار کمتر می شوند و بهتر آن است این مسیر را در ساعات اولیه روز طی کنید که بتوانید تا عصر یا شب به کربلا برسید.

 

فاصله نجف تا کربلا پیاده چند روز است

پیاده روی نجف تا کربلا چند روز طول میکشه؟ مدت زمان مورد نیاز از نجف تا کربلا پیاده حدود ۲۴ ساعت پیاده روی مداوم است که با توجه به تایم استراحت، خواب، اقامه نماز و خوردن غذا تقریبا ۳ روز طول میکشد.

 

در صورت نیاز می توانید بخشی از مسیر را با خودرو طی کنید و دوباره پیاده شوید و به مسیر ادامه دهید. کشور عراق تابستان های گرم دارد و اگر در روزهای گرم سال قرار است پیاده روی کنید باید تایم بیشتری را برای استراحت تان انتخاب کنید تا گرمازده نشوید.

 

بهترین مسیر پیاده روی نجف به کربلا

در صورتی که پیاده روی اربعین حسینی را از حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) آغاز کنید برای خروج از شهر نجف می توانید از قبرستان وادی السلام گذر کرده و سپس به ابتدای اتوبان نجف به کربلا خواهید رسید.

 

مسیر دوم که بهترین مسیر پیاده روی نجف به کربلا است در حدود 500 متر بیشتر بوده و از انتهای بازار بزرگ نجف (سوق النجف) به سمت شرق (پل ثوره العشرین) شروع خواهد شد و سپس به سمت شمال تغییر مسیر می دهید تا به ابتدای جاده اصلی برسید.

 

عمودها در این مسیر تا خروج از شهر نجف راهنمای شما خواهند بود و پس از رسیدن به عمود 182 وارد جاده اصلی نجف – کربلا خواهید شد. همچنین زواری که از مسیر قبرستان وادی السلام آمده اند در همین نقطه به سایرین ملحق خواهند شد.تعداد عمودهای نجف تا کربلا + فاصله هر عمود در کربلا

عکس عمود های نجف تا کربلا

تعداد عمودهای نجف تا کربلا + فاصله هر عمود در کربلا

تعداد عمود های راه نجف تا کربلا را در این مقاله برای شما عزیزان بیان کردیم و راه نجف – حیدریه – کربلا بهترین مسیر برای پیاده روی اربعین بوده که بهتر است با برنامه ریزی مناسب این فاصله را پیاده طی کنید و همواره به توصیه های افراد راهنما به درستی عمل کنید تا در طول مسیر دچار مشکل نشوید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب