پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

فیلم های ترسناک همیشه مخاطبان خاص خود را دارد این فیلم های ترسناک بهترین فیلم های هستند که در طول تاریخ پر مخاطب می باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما  را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

 به گزارش سماتک: همانطور که می دانید در ژانر ترسناک و یا به تعبیری دیگر ژانر وحشت فیلم های بنجل، ضعیف و بی سر و ته بسیاری با بودجه های اندک ساخته می شوند که باعث شده تصمیم گیری در مورد این که کدام یک از این فیلم ها ارزش دیدن داشته و کدام یک وقت تلف کردن است به کار سختی تبدیل شود.

 

اگر چه این فیلم ها بر اساس موضوع و لحن روایی فیلم متفاوت هستند اما بسیاری از آن ها در مقایسه با دیگر فیلم ها اصلاً ترسناک به شمار نمی آیند . در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را فیلم های برتر ژانر ترسناک که ارزش دیدن داشته و باید حتماً ببینید آشنا کنیم. هر یک از این فیلم ها علی رغم تفاوت های بسیار در موضوع، اشتراکات مهمی نیز با هم دارند که تنها طرفداران زیرک ژانر ترسناک متوجه آن ها خواهند شد. فیلم های شاخص ژانر وحشت هر کدام چیز جدیدی را وارد ژانر خود کرده و در جای خود فیلم های بسیار خوبی محسوب می شوند.

 

1- زوال (2005)- نیل مارشال

این فیلم حتی قبل از آن که هیولاهای آدمخوار خود را نشان بدهند نیز ترسناک است. کسانی که به اختلال ترس از جاهای تنگ و تاریک (claustrophobia)مبتلا هستند باید بدانند که این فیلم از آن دسته فیلم های ترسناکی است که آن ها را تا حد جنون خواهد ترساند پس هنگام تماشای آن بسیار مراقب چنین افرادی باشید. داستان منحصر به فرد فیلم «زوال» (The Descent) مبنی بر به دام افتادن گروهی از زنان غارنورد در مکانی عمیق در زیر زمین با داستان فیلم های دیگری که در مورد هیولاها و موجودات آدمخوار دیده اید کاملاً متفاوت است.

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما می باشند این فیلم های ترسناک تا به حال ترسناک ترین فیلم ها در جهان و در بین فیلم های هالیوودی می باشند ترسناک بودن این فیلم ها باعث شده است در تاریخ سینما ماندگار شوند.

 

تازه زمانی که فیلم به نیمه ی راه خود می رسد شما از قبل در اوج وحشت و ترس قرار دارید و تونل های باریک فیلم شما را به اندازه ی کافی وحشت زده کرده اند. تجربه ی شما از واژه های «ترس» و «وحشت» زمانی به یک مرحله ی جدید و بالاتر می رسد که زنان قهرمان داستان دست از غارنوردی برداشته و شروع به پیش رفتن در دالان هایی پر از هیولاهای عجیب و غریب می کنند. آن ها در حالی که در آب هایی پر از خون قرار دارند و به شدت به همدیگر بی اعتماد شده اند باید برای زنده ماندن تلاش کنند. این فیلم چنان ترسناک بود که پس از اکران بخش هایی از پایان فیلم حذف و بازسازی گردید.

 

2- شهیدان (2008)- پاسکال لوژیه

ترسناکی فیلم «شهیدان» (Martyrs) چنان مافوق تصور است که آن را به مرز غیرقابل تماشا بودن می رساند. این فیلم فرانسوی یکی از فیلم های پیشرو در جریان نو فیلم های شدیداً ترسناک سینمای فرانسه به شمار می آید که از هر لحاظی از فیلم های ترسناک قبلی ساخته شده در این کشور متمایز است. در همان صحنه ی ابتدایی فیلم با قتل بی رحمانه و بسیار ترسناک تمامی اعضای یک خانواده با اسلحه مواجه می شویم و رفته رفته تماشای آن با صحنه های شکنجه و آزار روحی و جسمی برای تماشاگر سخت تر و سخت تر می شود. در ادامه با صحنه های شکنجه ی بی امان و عاری از هرگونه رحم و شقفت نسبت به یک زن ربوده شده مواجه می شوید که اگر هم بتوانید فیلم را تماشا کنید بدون شک دهانتان از ترس و تعجب باز خواهد ماند.

 

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

فیلمی که بهتر است آن را نماد واقعی تمثیل «کنجکاوی زیاد سر انسان را به باد می دهد» بدانیم در مورد انتقام، ترحم و انسانیت برای رسیدن به یک حقیقت است. فیلم «شهیدان» با تمام فیلم های دیگری که در این ژانر دیده اید متفاوت بوده و صحنه هایی را به تصویر می کشد که تاکنون هیچ فیلمسازی جرات نکرده سراغ آن ها برود. این فیلم بدون شک یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در ژانر ترسناک است که علیرغم صحنه های دردناک و سراسر خشونتش تا انتهای فیلم شما را با خود همراه می سازد به طوری که علی رغم این که ترس و وحشت را به شدت در درون خود حس می کنید اما می خواهید بدانید در انتها چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

3-کشتار با اره برقی در تگزاس (1974)- مارکوس نیسپل

فیلم «کشتار با اره برقی در تگزاس» (The Texas Chainsaw Massacre) را باید فیلمی بین یک فیلم معمولی و بی سر و ته ترسناک و در طرف مقابل یک شاهکار هنری دانست. «کشتار با اره برقی در تگزاس» فیلمی کثیف و ناخوشایند است که در دوران خود با اکران در سینماهای قدیمی و پرده ای تاریک و کف های چوبی پر سر و صدا تماشاگران را به شدت دچار وحشت کرده بود. این فیلم که با موفقیت و فروش بالایی در ژانر خود مواجه شد فیلمی به شدت ناخوشایند است که قسمت های بعدی ساخته شده ی آن هر بار بر میزان این خشونت و ناخوشایندی افزوده اند اما هیچ پاه نتوانسته اند موفق فیلم اول را تکرار کنند.

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

شخصیت های فیلم به هیچ عنوان دوست داشتنی نبوده و نقش های منفی داستان نیز نماد کامل وحشی هایی غیرقابل درک و خونخوار هستند. داستان فیلم در مورد یک سفر تفریحی به سمت جاده ای خارج از شهر تگزاس است که خیلی سریع به جاده ی مرگ منتهی شده و به شما یادآوری می کند که نباید هیچگاه با غریبه ها صحبت کنید یا بین راه مسافر ناشناس سوار کرده یا حتی در مورد مسائلی که به شما ربطی ندارد سوال پرسیده و کنجکاوی کنید. فیلمی پر از خشونت وحشیانه و البته فوق العاده که صحنه های ترسناک فراموش نشدنی آن الهام بخش بسیاری از فیلم های دیگر بوده است.

 

4-تسخیر (1981)- آندری زولافسکی

در میان فهرستی از فیلم های ترسناک و مشمئز کننده، فیلمی که از همه عجیب تر شناخته شود بدون شک بر جالب بودن آن دلالت خواهد داشت. به عبارت دیگر این فیلم دیوانه کننده است. فیلم بسیار معروف «تسخیر» (Possession) که توسط آندری زولافسکی، کارگردان سرشناس لهستانی ساخته شده و بازیگران مطرحی همچون سم نیل و ایزابل آجانی در آن بازی می کنند فیلمی متفاوت است که درد و رنج افراد هنگام طلاق را به زیبایی هر چه تمام تر به تصویر می کشد. این فیلم با هر فیلم دیگری که تاکنون دیده اید متفاوت است و شخصیت ها دقیقاً مخالف آن چه هستند که فکر می کنید.

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

صحنه های خشن و دردناک فیلم را می توان تنها با واژه ی «سقط جنین» مقایسه کرد یا با دردی که هنگام خیانت به شما دست خواهد داد. مطمئناً با تماشای این فیلم نمی دانید چه صحنه ای واقعی و چه صحنه ای خیالی است و درکتان از واقعیت دچار تغییر خواهد شد. تاکنون فیلمی این چنین ساخته نشده است و به جرأت می توان آن را یکی از به یاد ماندنی ترین، معمایی ترین و خوش ساخت ترین فیلم های ژانر ترسناکی که تاکنون ساخته شده دانست.

 

5-درخشش (1980)- استنلی کوبریک

فیلم «درخشش» (The Shining) را با بازی های بی نقص بازیگران فیلم، دیالوگ های ماندگار، فیلم نامه ی متمایز و صحنه های ترسناک می توان یک شاهکار بی بدیل در ژانر وحشت دانست. داستان فیلم رفته رفته و خیلی آرام با گام های کوتاه هیپنوتیزم کننده و تصاویر زیبای خود ترس را وارد ذهن شما می کند و اضمحلال روانی یک مرد را در یک زمستان سرد در هتلی پیچ در پیچ به تصویر می کشد.

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

شاید بتوان گفت که این بهترین فیلمی است که استنلی کوبریک کارگردانی کرده زیرا همه چیز بسیار دقیق طرح ریزی شده، هر فریم پر از تنش و رمز و راز بوده و هر بار که فیلم را تماشا کنید تازگی فیلم را درک خواهید کرد. شاید حتی در مورد معنای فیلم دچار شک و تردید شوید.

 

6- نردبان جیکوب (1990)- آدریان لین

فیلم خیره کننده ی «نردبان یعقوب» (Jacob’s Ladder) داستان یک کهنه سرباز جنگ ویتنام سابق و یک کارمند اداره ی پست کنونی آرام به نام جیکوب سینگر با بازی فوق العاده ی تیم رابینز را روایت می کند که به زودی درمی یابد که بین سلامت عقلی او و واقعیت هایی که در اطرافش رخ می دهند ارتباطی وجود ندارد.

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

صحنه های اپیزودیک فیلم که مانند سفر یک بیمار روانی در سالن یک بیمارستان پر از بدن ها، خون و هیولاهای غیرانسانی است که دیوانه شده اند. فیلم «نردبان جیکوب» ژانر وحشت را برای سال های متوالی تحت تاثیر خود قرار داد و منبع الهامی برای بسیاری از فیلم های معروف این ژانر در آینده شد. حتی پس از سال ها نیز از این فیلم به عنوان یک فیلم منحصر به فرد و به یاد ماندنی در ژانر ترسناک یاد می شود که مالیخولیای درون انسان را به زیبایی به تصویر می کشد.

 

7-جن گیر (1973)- ویلیام فریدکین

فیلم «جن گیر» (The Exorcist) در میان فیلم های ژانر ترسناک یک فیلم افسانه ای محسوب می شود. این فیلم چنان ترسناک بود که برخی از تماشاگران این فیلم از ترس غش کرده و برخی دیگر بالا آورده بودند، تولید فیلم با مشکلات عجیبی همراه شد و حتی کارگردان در برخی از موارد بازیگران فیلم را تا سر حد مرگ ترسانده بود. اما با تمامی این موضوعات اگر داستان فیلم و شیوه ی روایی آن چشمگیر نبود نمی توانستیم این فیلم را فیلم خوبی بنامیم. با این وجود نمی توان با عنوان ساده ی «فیلم خوب» از «جن گیر» یاد کرد زیرا تنها واژه هایی که می توان برای این فیلم به کار برد «فوق العاده» و «شاهکار» هستند، در غیر این صورت به فیلم فریدکین کم لطفی کرده ایم.

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

شاید اگر همین داستان را کس دیگری غیر از فریدکین می ساخت نتیجه ی بسیار متفاوتی را شاهد می بودیم. صحنه های معلق شدن شخصیت جن زده داستان روی تخت و حرکات عجیب و غریب او روی سقف و دیوارها انسان را به وحشت می اندازد. در مرکز داستان یک دختر بی گناه و معصوم به نام ریگان وجود دارد که تسخیر شده و هیولایی مرگبار، بیمار و بددهن در درون او خانه کرده است که باعث می شود هر کسی که شیطان درون او را به چالش بکشد با رکیک ترین کلمات و پرتاب هر وسیله ای در اطرافش به سمت او مواجه شود. فیلم «جن گیر» هنوز هم همان فیلمی است که دیگر فیلم های با موضوع جن گیری و حلول شیطان در درون اشخاص با آن مقایسه می شود. بعد از 50 سال هنوز این فیلم از بی نقص ترین فیلم های ژانر وحشت است که کمتر فیلم دیگری جرأت کرده صحنه هایی مشابه آن را به تصویر بکشد.

 

پرمخاطب ترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما

 

منبع: bartarinha.ir

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب