طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با عسل | خواص خوردن شربت سکنجبین

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با عسل | خواص خوردن شربت سکنجبین

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل

شربت سکنجبین با عسل یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی برای فصل تابستان است که در هوای گرم بسیار مناسب است. طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل و عرق نعنا را در ادامه توضیح داده ایم. البته باید بدانید که خواص شربت سکنجبین برای برخی از افراد بسیار زیاد است اما برای برخی دیگر ممکن است خوردن شربت سکنجبین مضر بوده و عوارضی به همراه داشته باشد. پس برای خوردن سکنجبین عجله نکنید و ابتدا با پزشک طب سنتی مشورت کنید. توجه کنید که شربت سکنجبین اصلی با عسل درست می‌شود. شما هم بهتر است برای تهیه شربت سکنجبین از عسل طبیعی و عرق نعناع استفاده کنید. اگر عسل طبیعی یا شکر در دسترس ندارید می‌توانید از خاک قند الک شده هم استفاده کنید.‌ در ادامه طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل و سرکه را بخوانید. می‌توانید برای بهتر شدن عطر و بوی شربت در دقایق پایانی کمی گلاب یا زعفران دم کرده به شربت اضافه کنید.

 

توجه:

مصرف خودسرانه سکنجبین ممنوع است. به دلیل اینکه مصرف سکنجبین برای برخی از افراد مضر بوده و دارای عوارض شدیدی است اکیدا توصیه می شود قبل از مصرف شربت سکنجبین به یکی از پزشکان طب سنتی مراجعه کرده و طبق دستور پزشک تان نسبت به خوردن شربت سکنجبین اقدام کنید.

 

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین با عسل و سرکه

زمان لازم برای آماده شدن شربت سکنجبین با عسل و سرکه نیم ساعت است. و حتما باید مواد اولیه زیر را برای درست کردن شربت سکنجبین با عسل و سرکه تهیه کنید:

 

نعناع تازه ۱۵۰ گرم
شکر ۱ کیلوگرم
سرکه ۱۰۰ گرم
آب ۲ لیوان

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با عسل | خواص خوردن شربت سکنجبین

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل و سرکه

برای تهیه شربت سکنجبین خانگی با عسل و سرکه دستور زیر را مطالعه کنید:

1. برای تهیه شربت سکنجبین با عسل ابتدا باید عسل را با دو لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و عسل در آن حل شوند. مقداری که جوش زد و قوامش تغییر کرد خاموش میکنیم.
2. نعنا تازه را خوب بشویید.
3. پس از اینکه عسل در آب حل شدند عرق نعنا را هم به آن اضافه و صبر کنید تا کمی شربت غلیظ و شهد نعنا گرفته شود.
4. سپس به شربت سکنجبین با عسل باید سرکه را اضافه کنید، کمی هم بزنید و صبر کنید تا شربت قوام آید. سرکه و آب و عرق نعنا روی شعله کم گذاشته تا به جوش برسد.

5. شربت سکنجبین با عسل هنگامی قوام آمده است که اگر کمی از آن را در یک قاشق ریختید، پس از سرد شدن به سختی از قاشق بیرون بریزد.
6. پس از اینکه شربت سکنجبین خانگی با عسل قوام آمد و غلیظ شد، تا داغ است آن را از صافی رد کنید و صبر کنید تا سرد شود.

7. خنک که شد، همراه با آب شربت کرده و شب ها یا صبح و شب یک لیوان میل میکنیم. به جای عرق نعناع از برگ نعنای تازه هم استفاده کرد.
8. پس از اینکه شربت سکنجبین با عسل کاملا سرد شد آن را در شیشه در دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
9. اکنون می‌توانید یک نوشیدنی خنک و خوشمزه با شربت سکنجبین اصل تهیه و نوش جان کنید. به این صورت که کمی از شربت سکنجبین با عسل آماده شده را در یک لیوان آب یخ بریزید و هم بزنید. همچنین به گزارش سماتک در صورت تمایل می‌توانید کمی لیمو ترش یا خیار رنده شده هم به شربت اضافه کنید و روی لیوان را با برگ نعنا تزئین کنید.
10. همچنین می‌توانید سکنجبین را با برگ کاهو نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با عسل | خواص خوردن شربت سکنجبین

خواص خوردن شربت سکنجبین

خواص شربت سکنجبین با عسل بسیار زیاد بوده و برای سلامت بدن انسان در طب سنتی توصیه شده است. شربت سکنجبین با عسل یک شربت سنتی خوشمزه و شیرین است. این شربت بسیار مناسب برای روز‌های گرم تابستان و رفع تشنگی و عطش است و خواص فراوانی دارد. همچنین در ایران مرسوم است که علاوه بر شربت، سکنجبین با کاهو سرو شود. همانطور که دیدید طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل بسیار راحت است. پس آن را درست کرده و در یخچال نگهداری کنید. توجه کنید که علاوه بر فواید و خواص خوردن شربت سکنجبین با عسل، می‌تواند برای برخی مفید نباشد به عنوان نمونه شربت سکنجبین برای افرادی که دچار زخم معده، ناراحتی رحم و ضعف اعصاب هستند، توصیه نمی‌شود. در ادامه با خواص خوردن شربت سکنجبین همراه ما باشید:

 

1. شربت سکنجبین ضد دل درد و ضد نفخ است.
2. شربت سکنجبین به بازکردن انسداد عروق، رفع عطش، تسکین سردرد، تقویت فعالیت‌های دستگاه گوارش و کبد، ناراحتی‌های طحال، رفع سنگ صفرا و… کمک قابل توجهی می‌کند.
3. شربت سکنجبین بهترین دارو برای رفع تب شدید و طولانی مدت است.

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با عسل | خواص خوردن شربت سکنجبین

خواص شربت سکنجبین با عسل

این شربت به اسم سکنگبین یا سکنجبین عسلی یا سرکه انگبین هم گفته میشه و همون سکنجبین ولی با سرکه طبیعی و عسل هست. مزه بسیار خوبی دارد و درمان کننده بسیاری از بیماری هاست. این شربت برای افراد سرد مزاج کمتر استفاده میشود و توصیه نمی شود.

افراد خیلی گرم مزاج، میتونند عرق کاسنی هم اضافه کنند. (شیشه رو پر نکنید چون با عرق کاسنی گاز میگیرد)
شربت سرکه انگبین رو به همراه شاهتره برای قبل از حجامت توصیه شده است که اثر حجامت رو زیاد میکنه و حد اقل باید از دو هفته قبل مصرف بشود.
نوشیدن شربت سکنجبین با عسل به همراه شیره انگور اثرات فوق العاده ای برای سلامتی دارد.

سرکه انگبین یا همون سکنجبین میتونه داغی کبد را کم کند و برای افرادی که با خوردن گرمی ها دچار عارضه میشند و برای کاهش صفرای بدن بسیار عالی می باشد.

سرکه انگبین در فصل پاییز میتواند سردی و خشکی مزاج را کم کرده و سودای ناطبیعی رو آماده دفع کند.

افرادی که دچار سردی معده و گرمی کبد هستند می توانند طبق دستور پزشک شربت سکنجبین با عسل میل کنند.

سرکه انگبین برای پاکسازی خلط سودا بسیار عالی می باشد.

بنا بر گفته برخی از پزشکان طب سنتی خواص خوردن شربت سکنجبین با عسل در طولانی مدت می تواند بیماری های واریس، خارش، شوره سر، زیاد بودن شهوت، همورویید یا بواسیر، خواب های ترسناک، صدای سوت گوش را بهبود دهد.

 

اکیدا توصیه می شود از مصرف خودسرانه سکنجبین پرهیز گردد و قبل از تهیه و خوردن شربت سکنجبین باید به پزشک طب سنتی مراجعه کرده تا پزشک تشخصی دهد شربت سکنجبین برای شما خوب است یا نه. در این مقاله خواص خوردن شربت سکنجبین با عسل به همراه آموزش طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل و سرکه را خواندید.

جدیدترین مطالب