طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

خمیر پیراشکی فوری در منزل درست کنید تا سلامت خود و اعضای خانواده تان برای همیشه تضمین شده باشد. در این بخش قصد داریم شما خانم های عزیز را با آموزش تصویری طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل آشنا کنیم و اگر شما می خواهید در منزل یک پیراشکی خوشمزه درست کنید ابتدا باید نسبت به آماده سازی خمیر پیراشکی خانگی اقدام کنید. با سماتک همراه باشید تا طرز تهیه خمیر پیراشکی حرفه ای را به شما آموزش دهیم. شما عزیزان می توانید این خمیر را در منزل درست کرده و همانطور که می دانید پیراشکی جزء پیش غذاها یا غذاهای محبوب در میان ایرانیان بشمار می رود که همه افراد خصوصا بچه ها طرفدار آن هستند. شما می توانید خمیر پیراشکی رو به صورت آماده از سوپر مارکت ها تهیه کنید اما در صورتی که بتوانید یک خمیر پیراشکی نرم و لطیف رو خودتان داخل خانه تهیه کنید بسیار سالم تر و بهتر است.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

مواد لازم برای خمیر پیراشکی خانگی

برای تهیه خمیر پیراشکی بهتر است از آرد سرخ شده استفاده شود. شما می توانید با استفاده از این خمیر پیراشکی های مختلف مثل پیراشکی گوشت، پیراشکی مرغ و … برای خانواده تان درست کنید. این غذا در روسیه و اکراین بعنوان غذاهای خیابانی استفاده می شود و مواد لازم برای خمیر پیراشکی فوری را در این بخش بیان خواهیم کرد:

 

آرد دو پیمانه
آب یک‌سوم پیمانه
روغن یک‌چهارم پیمانه
پودر خمیرمایه فوری دو قاشق مرباخوری
تخم مرغ یک عدد
نمک یک‌دوم قاشق چای‌خوری
شکر

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

طرز تهیه خمیر پیراشکی فوری

بهترین خمیر پیراشکی خانگی را می توانید با این دستور در منزل تهیه کنید و در صورتی که طبق این مراحل پیش بروید به شما اطمینان می دهیم یک خمیر نرم و لطیف برای پیراشکی هایتان خواهید داشت. حتما می دانید که خمیر پیراشکی آماده بازاری حاوی مواد نگه دارنده است و اگر آنرا در خانه درست کنید بسیار سالم تر خواهد بود. در این بخش با طرز تهیه خمیر پیراشکی فوری همراه شما خواهیم بود.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

1. برای درست کردن خمیر پیراشکی ابتدا آب ولرم را با شکر مخلوط کنید سپس خمیر مایه فوری را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و آنها را هم بزنید و کمی به آن زمان دهید تا خمیر مایه به عمل آید. به عمل آمدن خمیر مایه حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و خمیر مایه پف می کند.

 

2. در مرحله بعد تخم مرغ را خوب هم بزنید تا سفیده و زرده آن خوب مخلوط شوند و به اصطلاح کاملا کف کنند سپس روغن را به آن اضافه کنید و باز هم بزنید.

 

3. مخلوط خمیر مایه که حالا کاملا آماده شده را به تخم مرغ و روغن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. (در این مرحله از همزن استفاده نکنید.)

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

4. آرد و نمک را الک کنید سپس آن را کم کم به مخلوط خمیر مایه اضافه کنید و با حین اضافه کردن با قاشق هم بزنید. تا زمانی که مخلوط خود را بگیرد آرد و نمک را اضافه کنید و هر زمانی که خود را گرفت و جمع کرد از اضافه کردن آن دست بکشید حتی اگر کل مقدار آردتان مصرف نشده بود.

 

5. بعد از این مرحله باید با دست وارد کار شوید و خمیر به دست آمده را با دست ورز دهید تا به یک خمیر نرم و لطیف برسید که به دست تمیزی که خمیری نباشد نچسبد. در صورتی که خمیرتان خیلی چسبناک بود می‌توانید مقداری آرد به آن اضافه کنید.

 

6. خمیر پیراشکی را داخل یک کاسه که کمی چرب کرده‌اید قرار دهید و روی آن را با پارچه بپوشانید.

 

7. کاسه‌تان را برای مدت یک تا دو ساعت در جای نسبتا گرم قرار دهید تا خمیرتان پف کند و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

 

8. حدود یک چهارم از خمیر پیراشکی را جدا کنید و روی تخته قرار دهید و با وردنه آن را پهن کنید تا ضخامت آن به حدود دو میلی‌متر برسد. برای اینکه خمیرتان به وردنه نچسبد روی آن کمی آرد بپاشید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

9. با یک قالب دایره‌ای که سایز مورد نظر شما را دارد روی خمیر پهن شده قرار دهید و اضافه‌های آن را ببرید. خمیرهای بریده شده را روی کاغذ روغنی که سطح آن را آرد پاشی کرده‌اید قرار دهید.

 

10. اکنون خمیر پیراشکی شما آماده شده است و می‌توانید با آن پیراشکی‌های خوشمزه بپزید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

فوت و فن تهیه خمیر پیراشکی در منزل

پیراشکی را می توان به عنوان یک شام خوشمزه در منزل تهیه کرد و از آنجا که برای تمام گروه های سنی مناسب است می توانید آنرا در کنار فرزندان تان میل کنید. برای درست کردن این غذا شما نیاز به خمیر دارید که در بالا روش تهیه آنرا کامل توضیح دادیم و اکنون باید چند نکته مهم را برای تهیه خمیر پیراشکی در منزل مد نظر داشته باشید.

 

• بهتر است در هنگام تهیه خمیر پیراشکی خانگی پف های آنرا با دست بخوابانید و دوباره ورز دهید در غیر اینصورت حین کار خمیر خودش را جمع می کند.

 

• شکری که برای تهیه خمیر استفاده می کنید، به میزانی نیست که خمیرتان را شیرین کند بنابراین آنرا حذف نکنید چون برای به عمل آمدن خمیر مایه ضروری است.

 

• اکیدا توصیه می شود خمیر مایه را با آب یا شیر ولرم به همراه یک قاشق چایخوری شکر به عمل بیاورید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

• شما می‌ توانید پس از آماده شدن خمیر، مواد را درون آن بریزید و پیراشکی هایتان را سرخ کنید و یا می‌توانید با همان کاغذ روغنی داخل نایلون فریزر بگذارید و داخل فریزر قرار دهید و در وعده های بعدی از آن استفاده کنید.

 

• بعد از خارج کردن خمیر از فریزر برای مصرف، ابتدا باید به آن مدتی زمان بدهید تا یخ زدایی انجام شود.

 

• ظرفی را که می خواهید خمیر درون آن استراحت کند به خوبی چرب کنید تا خمیر بهتر پف کند.

 

• برای 2 ساعت اول، ظرف استراحت خمیر باید در جایی قرار داده شود که نه زیاد گرم باشد و نه زیاد سرد. سرد بودن بیش از اندازه منجر به پف نکردن خمیر می شود و گرم بودن مکان استراحت خمیر منجر به بوی ترشیدگی خواهد شد.

 

• خمیر پیراشکی را می توانید با آردهای مختلف تهیه کرد و حتی شما می توانید برای تهیه آن از خمیر مایه استفاده نکنید یا آن را به کمک ماست درست کنید.

 

• بهتر است بین 10 تا 30 دقیقه خمیرتان را روی میز آرد پاشی شده ورز دهید تا بیشتر پف کند. هرچه میزان ورز دادن خمیر بیشتر باشد باعث لطافت و نرمی بیشتر آن می شود.

 

• مدت زمان نگهداری خمیر پیراشکی خانگی در یخچال 3 روز و در فریزر تا 3 ماه است.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

خمیر پیراشکی، یک خمیر پفکی و نرم و لطیف است که بسیار آسان تهیه می شود و شما می توانید از آن برای تهیه پیراشکی و یا حتی پیتزا استفاده کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب