طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

سیب زمینی سوخاری در فر بسیار عالی می شود و دارای پوسته ترد و بسیار خوش طعم خواهد شد. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر را به شما خانم های علاقه مند آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

در اینجا طرز تهیه سیب زمینی سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد. ابتدا باید یک نوع سیب زمینی مناسب را انتخاب کنید. هر نوع سیب زمینی را می توان به خوشمزگی هرچه تمام تر سوخاری کرد. اما انواع مختلف سیب زمینی بافت و طعم متفاوتی هم دارند که در ادامه توضیح داده ایم:

 

• سیب زمینی های با پوست قرمز و انگشتی به اندازه انواع دیگر ترد نمی‌شوند.

 

• سیب زمینی های نشاسته‌ای مانند سیب زمینی شیرین در هنگام برشته شدن کمی ترد می‌شوند.

 

• سیب زمینی های بنفش از بیرون ترد می شوند اما از داخل خامه ای باقی می مانند.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

هر سیب زمینی را زیر آب سرد نگه دارید و با یک برس نرم کثیفی و گل های آن را بشویید. با این کار هرگونه کثیفی یا زباله روی پوست سیب زمینی پاک می شود. هنگام شستن سبزیجات از صابون استفاده نکنید. اگر برس سبزیجات ندارید، در حین آبکشی سیب زمینی را به شدت مالش دهید.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید سیب زمینی های خود را پوست بگیرید یا نه. اگر سیب زمینی شما پوست ضخیم و فیبری دارد، ممکن است پوست آن را برای بهبود بافت آن در نظر بگیرید. با این حال، بسیاری از افراد از بافت پوست سیب زمینی برشته لذت می برند و آن را با پوست سوخاری می کنند. برای اینکه بتوانید سیب زمینی ها را به راحتی پوست بکنید، از پوست کن سبزیجات استفاده کنید.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

در این مرحله سیب زمینی ها را تکه تکه کنید. هرچه تکه های سیب زمینی بزرگتر باشد، زمان پخت طولانی تر خواهد بود. اگر می خواهید یک سیب زمینی سوخاری ترد و خوشمزه فوری درست کنید، سیب زمینی ها را به قطعات کوچک برش دهید تا زودتر سوخاری شوند. اگر در حال درست کردن یک غذای دلچسب هستید، سیب زمینی ها را به تکه های بزرگتر برش دهید. اگر از سیب زمینی های کوچک با پوست نازک استفاده می کنید، می توانید آنها را درسته بگذارید. سیب زمینی های بزرگتر با پوست ضخیم را می توان نصف، چهار قسمت یا مکعب کرد.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

آب پز کردن قطعات بزرگ سیب زمینی

در این مرحله باید تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید سیب زمینی ها را ابتدا قبل از سوخاری کردن آب پز کنید یا نه. بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که آب پز کردن سیب زمینی ها یک کار بیهوده است و مستقیماً به کباب کردن آنها می‌پردازند. با این حال، سیب زمینی آب پز شده زمان کمتری برای سوخاری کردن نیاز دارد. اگر تکه های سیب زمینی شما خیلی کوچک است، آنها را آب پز نکنید. زیرا ممکن است بیش از حد پخته شوند.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

برای آب پز کردن قطعات بزرگ سیب زمینی تکه های سیب زمینی را به قابلمه اضافه کنید. قابلمه را با آب سرد پر کنید تا همه تکه های سیب زمینی زیر آب بروند. در مرحله بعد، مقدار زیادی نمک اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید اگر آب را نمک نزنید، ممکن است طعم سیب زمینی ها ملایم باشد.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

در این مرحله باید قابلمه را روی اجاق گاز خود و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش بیاید و سیب زمینی ها را در آب بپزید تا از بیرون نرم شوند. سطح سیب زمینی باید به راحتی پوسته پوسته شود، اما سوراخ کردن سیب زمینی با چنگال باید کمی سخت باشد. تکه های بزرگ سیب زمینی باید ده دقیقه بجوشد. اما قطعات کوچک باید به مدت پنج دقیقه بجوشد.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

در مرحله بعد باید یک آبکش فلزی یا پلاستیکی بزرگ در سینک خود قرار دهید. سیب زمینی ها را داخل آبکش بریزید و آب سیب زمینی ها را بگیرید. سپس اجازه دهید در دمای اتاق خنک شوند.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی

فر را روی 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. در حالی که سیب زمینی ها را آماده می کنید، اجازه دهید فر شما حدود ده دقیقه از قبل گرم شود. بسته به نوع فر شما ممکن است بیش از ده دقیقه طول بکشد.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

سیب زمینی های خود را در یک کاسه بزرگ بریزید. انواع چاشنی های خوشمزه برای مزه دار کردن سیب زمینی سوخاری وجود دارد. ما در اینجا سه مدل مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سوخاری را بیان کرده ایم و شما باید به دلخواه یک کدام را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید:

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری ساده

2 قاشق غذاخوری روغن نباتی

1 قاشق چایخوری نمک

½ قاشق چای خوری فلفل سیاه

½ قاشق چای خوری رزماری خشک شده

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری با روغن زیتون

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1.5 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده

2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری با پنیر پیتزا

1 قاشق چایخوری روغن نباتی

2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان تازه رنده شده

½ قاشق چایخوری نمک

½ قاشق چای خوری پودر سیر

½ قاشق چای خوری پاپریکا

¼ قاشق چای خوری فلفل سیاه

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری در فر

پس از انتخاب مواد مورد نیاز باید سیب زمینی ها را روی تابه فر بچینید. سیب زمینی ها را به صورت یک لایه روی قالب فر پهن کنید تا هر تکه ترد شود. تابه فر را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید تا راحت تر تمیز شود. برای سیب زمینی ترد و پفکی، از یک ماهیتابه فلزی بزرگ استفاده کنید. اگر ماهیتابه فلزی ندارید، از یک تابه شیشه ای مخصوص فر یا یک تابه چدنی استفاده کنید.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

در این مرحله فرآیند سوخاری شدن سیب زمینی ها بسته به اندازه تکه های سیب زمینی تان از 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. سیب زمینی ها را هر ده دقیقه چک کنید تا ببینید آیا پختن آنها تمام شده است یا خیر.

 

چگونه بفهمیم سیب زمینی سوخاری در فر آماده شده است؟

• یک پوسته ترد و قهوه ای طلایی روی سطح سیب زمینی باشد.
• یک چنگال به راحتی می تواند در بافت سیب زمینی نفوذ کند.
• سیب زمینی ها بوی کره می دهند.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر

سیب زمینی سوخاری رستورانی شما برای خوردن آماده است. حال باید سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند. آنها را در ظرف سرو بریزید و بلافاصله سرو کنید. سیب زمینی سوخاری یک میان وعده عالی است و همچنین به خوبی با انواع غذاهای اصلی سر سفره تان جفت می شوند و ما در این نوشتار طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی در فر را به شما آموزش دادیم که امیدواریم در کنار خانواده نوش جان کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب