خواص سیب زرد برای پوست صورت – لاغری – بارداری | طبع سیب زرد چیست

خواص سیب زرد برای پوست صورت – لاغری – بارداری | طبع سیب زرد چیست

سیب زرد برای پوست صورت و لاغری بسیار خاصیت داشته و مفید است خواص سیب زرد برای پوست صورت و کاهش وزن را در ادامه بیان خواهیم کرد همچنین سیب زرد برای بارداری و جنین مناسب است.

 

خواص سیب زرد چیست

خواص سیب زرد برای سلامتی بدن انسان بسیار زیاد است و گفته شده است بیشترین خواص سیب زرد در فاصله دو میلی‌متری از پوست سیب قرار دارد، بنابراین اگر پوست سیب را می‌گیرید سعی کنید آن را خیلی نازک بگیرید تا از خواص سیب زرد بی بهره نمانید. گرچه همیشه افسانه ها در توصیف سیب سرخ و معجزه‌های آن است؛ اما سیب زرد نیز غیر از عطر و طعم منحصر به‌فردش، خواص بسیاری دارد. از خواص سیب زرد در طب سنتی بهره می‌برده‌اند و امروزه این خواص بصورت علمی اثبات شده‌اند. تعدادی از خواص سیب زرد را با هم مرور می‌کنیم. سیب زرد، علاوه بر استفاده خوراکی، برای تهیه داروهای گیاهی و درمان مشکلات متعدد نیز به کار می‌رود. سیب زرد یک پوسته شبیه به چوب دارد که با پوست زرد، خاکستری یا سبز پوشانده شده است. پوسته بیرونی سیب زرد، سفت است و فقط با چاقو یا چکش بریده می‌شود. پالپ زرد و لیف مانند این میوه دارای دانه‌های پرزدار زیادی است که در یک ماده لیز و لزج قرار گرفته‌اند . پالپ این میوه، بسیار معطر است و طعمی شیرین و تند دارد. رسیدن سیب درختی زرد، یازده تا دوازده ماه زمان می‌برد.

 

خواص سیب زرد برای پوست صورت

خواص سیب زرد برای بهبود چین و چروک های پوست صورت بسیار مفید است برای درمان کهیر پوست می‌توان ترکیب آب سیب زرد، آب زیره و برگ بو را دو بار در روز مصرف کرد. این ماده برای درمان قرمزی پوست، راش‌های پوستی و پیسی پوست صورت نیز به کار می‌رود. پودر میوه سیب زرد را می‌توان با عسل و خرما ترکیب کرد، به مدت حداقل ۲۵ دقیقه بر پوست صورت گذاشت و سپس شست. این خاصیت سیب زرد، چین و چروک و آکنه را رفع کرده و پوست را خوشرنگ می‌کند. برگ، میوه و روغن معطر سیب زرد، خواص ضد قارچی دارند بنابراین می‌توان از آن‌ها برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده کرد. پودر خشک برگ سیب زرد را می‌توان با آب ترکیب کرد تا خمیر به دست آید. برای رفع آبله روی پوست باید این خمیر را به صورت خوراکی مصرف کرد. سیب زرد پوستتان را از کدری و چروک خوردگی نجات می دهد از آنجائیکه سیب زرد منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدان هاست، به مقابله با علائم پیری زودرس پوست صورت و دست ها کمک کرده و سلامت ظاهر پوست را حفظ می‌کند.

 

خواص سیب زرد برای لاغری و کاهش وزن

سیب زرد برای لاغری و کاهش وزن بهترین انتخاب است یکی از مهمترین خواص سیب زرد، کمک به کاهش وزن و لاغری سریع است. در واقع با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد از وزن سیب زرد را آب تشکیل داده است خوردن آن به جای مواد غذایی دیگر، باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. همچنین سیب زرد فیبر فراوانی دارد و یکی از میوه‌های کم کالری برای افراد دارای رژیم لاغری محسوب می‌شود. این عوامل دست به دست هم داده و لاغر شدن را به همراه دارد. گفته محققان مبنی بر وجود فیبری به نام پکتین در سیب زرد است که نقش مهمی در کاهش وزن دارد. سیب میوه‌ای است که انواع و اقسام مختلفی دارد و می‌توان در همه فصول انواع آن را پیدا و استفاده کرد. میزان کالری سیب زرد نسبت به دیگر انواع سیب کمتر است و وجود فیبر زیاد در آن هم به کاهش وزن کمک می‌کند. به طور کلی یکی از شناخته شده‌ترین خواص سیب زرد، کمک به لاغری و کاهش وزن است.

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

فیبر محلول در قسمت نرم میوه، آب را در روده جذب می کند و ماده‌ای ژل مانند تشکیل می‌دهد که از سرعت هضم می کاهد و باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود. سیب‌ها از نظر ارزش غذایی با همدیگر تفاوت بسیاری ندارند، اما اندکی تفاوت در خواص درمانی سیب زرد مشاهده می‌شود. طبع سیب زرد همچون سیب سرخ، گرم است و برای رفع سردی بدن می‌تواند مفید واقع شود. سیب زرد را می‌توان به عنوان میوه‌ای معجزه‌گر در لاغری و کاهش وزن دانست. پکتین موجود در این میوه احساس سیری و پر شدن معده به شما می‌دهد بدون اینکه کالری زیادی به بدن شما وارد شود. از دیگر کار‌هایی که پکتین انجام می‌دهد، کاهش جذب چربی‌ها و قند‌ها در هنگام گوارش غذا است که در نتیجه آن؛ از انباشته شدن چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌شود و باعث لاغر شدن می شود. بیشتر افراد سیب زرد را با خاصیت لاغری و کاهش وزن می‌شناسند، هر چند میزان کالری موجود در سیب زرد نسبت به سیب قرمز و سیب زرد کمتر است، اما ارزش غذایی این میوه و میزان املاح و ویتامین‌های موجود در آن، با دیگر ارقام سیب مشابه است.

 

خواص سیب زرد برای معده

معده خانه بیماریهاست و خواص سیب زرد برای معده و دستگاه گوارش بسیار زیاد است یکی از خواص سیب زرد، حفظ سلامت دستگاه گوارش و معده درد است. سیب زرد با متعادل کردن ترشحات معده، عملکرد دستگاه گوارش را در حد نرمال و سالم نگه می‌دارد. سیب زرد با فیبر فراوان باعث تنظیم حرکات روده‌ای می‌گردد، یبوست را رفع و دیر هضمی را درمان می‌کند. سیب زرد یکی از مواد طبیعی و مفید ضد اسهال و همچنین پیشگیری کننده ابتلا به بیماری‌هایی مانند بواسیر محسوب می‌شود. برای درمان زخم معده می‌توان هم از سیب زرد و هم از برگ‌های آن استفاده کرد . سیب زرد حاوی ترکیبات فنولیک است و خواص ضد اکسید دارد که زخم معده و زخم‌های گوارشی را درمان می‌کند. خواص ضد اکسید این میوه می‌تواند سطح غشای مخاطی را متعادل کرده یا هر گونه استرس اکسیداتیو موجود در لوله گوارش را رفع کند.

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

مطالعات نشان می‌دهند که روغن معطر سیب زرد برای درمان مشکلات معده و گوارش مانند یبوست، ناراحتی معده، اسهال، اسهال خونی و درد معده مفید است و این به دلیل خواص ملین این میوه است. محققان گزارش کردند که نوشیدن منظم آب سیب زرد به مدت ۳ ماه می‌تواند یبوست را کاهش داده و درد معده را درمان کند. دلیل این خاصیت این است که آب سیب زرد با دفع مواد اضافی از روده‌ به پاکسازی و تغذیه آن کمک می‌کند. برای رفع علائم سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) می‌توانید پودر سیب زرد را با یک لیوان آب گرم ترکیب کرده و دو بار در روز بخورید. پوست درخت سیب زرد را می‌توانید با زنجبیل و گل زیره سیاه بجوشانید و این جوشانده را روزانه و به مدت سه روز به صورت ناشتا بخورید تا مشکلات گوارشی شما رفع شود.

 

درمان جذام

محققان چنین می‌گویند که برای درمان جذام می‌توان پودر برگ خواص سیب زرد را بعد از استحمام بر روی زخم‌ها پاشید. این کار باید تا زمان از بین رفتن زخم‌ها انجام شود.

 

خواص ضد میکروبی و سم زدایی سیب زرد

مطالعات نشان می‌دهند که خواص آب سیب زرد به دلیل داشتن اوژنول، تانن، فلاونوئید، فنول و کومین آلدهید، دارای خواص ضد میکروبی است. سیب زرد به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی می‌تواند برای رفع عوامل بیماری‌زا مانند سالمونلا تیفی، شیگلا بویدی، سودوموناس آئروژینوزا، شیگلا سونئی، اشریشیا کلی، شیگلا فلکسنری مورد استفاده قرار گیرد. مصرف آب سیب زرد ترکیب شده با شکر و آب گرم می‌تواند به دفع سموم و مواد اضافه و در نتیجه پاکسازی خون کمک کند.

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

خواص سیب زرد برای بارداری

مطالعات نشان می‌دهد که زنان بارداری که دچار تهوع صبحگاهی هستند، برای رفع این مشکل می‌توانند پالپ سیب زرد را با شکر بخورند. خواص سیب زرد برای بارداری و مادر باردار بسیار است زنان بارداری که که سردردهای شدید دارند می‌توانند برگ تازه سیب زرد را له کنند تا خمیر شود. سپس این خمیر را بر پیشانی بگذارند. استفاده از این خمیر باعث تسکین فوری سردرد در دوران بارداری می‌شود. مصرف منظم سیب درختی در دوران بارداری از افزایش فشار خون و پره اکلامپسی جلوگیری می کند همچنین مصرف روزانه سیب تورم پاها در زنان باردار را کاهش می دهد سیب زرد برای رشد جنین ضروری است و از ابتلا به آسم در جنین جلوگیری می کند مصرف سیب زرد به طور مرتب یک راه طبیعی برای درمان تهوع حاملگی می باشد مصرف روزانه سیب درختی زرد خطر ابتلا به زایمان زودرس را کاهش می دهد سیب زرد برای جلوگیری از دیابت بارداری مفید می باشد.

 

مواد شیمیایی گیاهی سیب زرد

مطالعات نشان می‌دهند که سیب زرد منبعی عالی از آلکالوئید، کومارین، استرول، ایمپراتورین، مارممسین، مرمین، امبلیفرون، اسکیمین، روغن‌های معطر، زانتوتوکسول، پسورالن، اسکوپولتین، گزانتوتوکسین و برخی مواد دیگر است که همه آن‌ها بسیار مفید هستند.

 

خواص سیب زرد برای کاهش درد مفاصل

درد مفاصل و نقرس از آن دسته مشکلاتی است که در اثر مصرف بالای منابع حیوانی از جمله گوشت و چربی و الکل بروز می‌کند. البته ژنتیک نقش مهمی در بروز این بیماری دارد. خواص سیب زرد از آنجا که چربی زیادی ندارد و می‌تواند سطوح اوره را در بدن پایین آورد باعث درمان و یا کاهش درد ناراحتی‌های مفصلی و نقرس می‌شود. سیب زرد از تشکیل اسید اوریک در بدن جلوگیری می‌کند و اسید‌های ادرار به خصوص اسید فرمیک پس از خوردن سیب زرد، در بدن افزایش می‌یابد و این نکته در درمان نقرس و درد مفاصل موثر است. برای درمان شکستگی استخوان و کاهش درد مفصل ها می‌توان پودر سیب زرد را با زردچوبه و روغن حیوانی ترکیب کرد و بر ناحیه‌ای که دچار شکستگی شده است، قرار داد. عصاره سیب زرد، به دلیل داشتن خواص ضد التهابی می‌تواند برای کاهش التهاب، تورم و درد مفصل به کار رود. برای تسکین درد می‌توان خمیر برگ سیب زرد را بر ناحیه آسیب دیده گذاشت.

 

خواص سیب زرد درختی برای تقویت قلب و عروق

سیب زرد درختی با داشتن پتاسیم فراوان و سدیم کم، با فشار خون بالا مقابله می‌کند. در سیب زرد آنتی اکسیدان‌هایی از جمله پلی فنول و کویرستین وجود دارد. این آنتی اکسیدان‌ها جریان خون را بهبود می‌بخشند و رگ‌ها را سالم و سلامت می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر آنتی اکسیدان‌های سیب درختی زرد در پوست آن است. به همین دلیل است که خوردن سیب زرد با پوست توصیه می‌شود. سیب زرد سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست و می‌تواند بیماری‌های قلبی را درمان و از بروز ناراحتی‌های قلبی پیشگیری کند. نوشیدن آب سیب زرد برای جلوگیری از بیماری‌های مربوط به قلب مانند سکته قلبی و پرفشاری خون مفید است.

 

پاکسازی و تقویت دندان و لثه

اسیدهای موجود در سیب زرد، می‌تواند باکتری‌های دهان و دندان‌ را هنگام جویدن از بین برده و به طور کامل محیط دهان، لثه و دندان‌ها را تمیز کند. در واقع این اسیدها اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ و لثه دارند. حتما شنیده اید که می‌توانید خوردن یک سیب زرد را جایگزین مسواک زدن کنید. خواص سیب زرد برای لثه و دندان ذرات باقی مانده در لابلای دندان‌ها و لثه‌ها را پاک می‌کند. ویتامین C موجود در سیب زرد برای کسانی که از بیماری‌های لثه رنج می‌برند کاهش حساسیت لثه‌ها را به دنبال خواهد داشت. سیب زرد همچنین می‌تواند ساختار دندان‌ها را تقویت کند وباعث تحکیم مینای دندان و پیشگیری از جرم گرفتن دندان‌ها شود. اسید‌های موجود در سیب زرد همچنین التهاب‌های دهان و لثه را برطرف می‌کند و این خاصیت ضد التهابی باعث می‌شود که از خواص آب سیب زرد بتوانید همچون دهان‌شویه استفاده کنید و البته بوی خوشی را هم در دهان ایجاد می‌کند.

 

درمان آسم

آب سیب زرد باعث باز شدن راه نفس می‌شود و مشکلات مربوط به آسم را رفع می‌کند. زنان باردار نیز می‌توانند با مصرف آب سیب زرد در طول زمان بارداری از ابتلای جنین به آسم پیشگیری کنند.

 

پیشگیری از آلزایمر با سیب زرد

«استیل کولین» یکی از مواد شیمیایی است که پیام‌ها را در بین سلول‌های عصبی رد و بدل می‌کند. این ماده به میزان زیادی در سیب تولید می‌شود. به این سبب سیب زرد عملکرد حافظه را به ویژه با افزایش سن بالا می‌برد و بیماری آلزایمر را از شما دور می‌کند. در واقع سلول‌های مغز شما با مصرف سیب زرد تقویت می‌شوند. یکی دیگر از خواص سیب زرد به واسطه موادی مانند کوئرستین در آن است. این ماده احتمال پیشرفت اختلالات اعصاب مثل آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد. همچنین این ماده قادر است، بهتر از ویتامین ث در برابر تنش اکسیداتیو، از اعصاب محافظت کند و به بهبود عملکرد حافظه کمک می‌کند و به تبع در پیشگیری از آلزایمر و پاریکنسون موثر است.

 

تقویت سیستم ایمنی

خواص سیب زرد، منبعی عالی از ویتامین C است که می‌توان از آن به عنوان یک آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر پیری زودرس استفاده کرد.

 

درمان یرقان

افراد مبتلا به یرقان، برای درمان خود می‌توانند ترکیبی از عصاره برگ سیب زرد، عسل و فلفل سیاه بخورند.

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

کنترل فشار خون

برگ سیب زرد، منبعی عالی از فیتونوترینت‌هایی است که می‌توانند فشار خون را کنترل کنند.

 

کاهش حساسیت‌های غذایی

مصرف ترکیبی از برگ سیب زرد با نمک و دانه زنیان، باعث کاهش فوری حساسیت غذایی می‌شود.

 

محافظت از کبد

سیب زرد دارای خواص محافظت از کبد است، بنابراین می‌توان از آن برای محافظت از کبد در برابر سیروز و دیگر عفونت‌های کبدی استفاده کرد. این میوه، عملکرد کبد را نیز تنظیم می‌کند.

 

درمان اختلالات تنفسی

مصرف آب و روغن معطر سیب زرد برای درمان اختلالات تنفسی مانند گرفتگی قفسه سینه، گلودرد، آسم، آنفولانزا، سرماخوردگی، تنگی نفس و برونشیت خاصیت دارد.

 

تنظیم سطح کلسترول

مصرف آب سیب زرد برای کنترل و تنظیم سطح کلسترول، لیپید بافت‌‌، تری‌گلیسیرید و سرم خون مفید است.

 

جلوگیری از اسکوروی

مصرف مداوم سیب زرد به جلوگیری از اسکوروی که در نتیجه کمبود ویتامین C به وجود می‌آید، کمک می‌کند.

 

افزایش شیر مادر

مادران شیرده برای افزایش شیر خود می‌توانند از خواص سیب زرد ترکیب شده با شکر زرد و پودر زنجبیل مصرف کنند.

 

افزایش اشتها

خوردن سیب زرد و پودر برگ آن برای جلوگیری از کم‌اشتهایی و افزایش اشتها مفید است.

 

تنظیم قاعدگی نامنظم

زنانی که قاعدگی نامنظم دارند می‌توانند سیب زرد بخورند چرا که به تنظیم ترشح پروژسترون و تعادل هورمونی کمک می‌کند. سیب زرد، دردهای قاعدگی و خونریزی شدید مربوط به آن را نیز کاهش می‌دهد.

 

تقویت قوای جنسی

سیب زرد دارای خواص تقویت قوای جنسی است که به افزایش توانایی جنسی مردان کمک می‌کند. می‌توان از میوه و برگ سیب زرد برای تهیه داروهای گیاهی که خروج ناگهانی منی، ناتوانی جنسی، انزال زودرس و اختلال در عملکرد جنسی را درمان می‌کنند استفاده کرد.

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

خواص سیب زرد برای تنظیم قند خون

از خواص عصاره سیب زرد می‌توان برای تنظیم سطح قند خون و تکرر ادرار افراد دیابتی به کار برد. خواص عصاره سیب زرد برای تنظیم قند خون است و می‌تواند عملکرد پانکراس را کنترل کرده و ترشح انسولین را بدن تنظیم کند. ارزش غذایی سیب زرد درختی و خواص ان برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون بالا و بیماران دیابتی بسیار ویؤه بوده، مصرف این میوه به تنظیم قند خون، کنترل دیابت نوع ۲ و تنظیم فشار خون کمک می‌کند و به تبع در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی موثر است. مقدار بالای فیبر موجود در سیب زرد درختی باعث میشود میزان گلوکز (قند خون) ثابت بماند و از این طریق به ثبات آن کمک می‌کند.

 

درمان سل

خواص سیب زرد برای درمان سل تایید شده است مصرف منظم سیب زرد ترکیب شده با عسل و شکر در شب، به درمان سل کمک می‌کند.

 

خواص ضد سرطان سیب زرد درختی

دانشمندان نشان دادند که عصاره درخت سیب زرد یک عامل بازدارنده تکثیر است، بنابراین می‌تواند از رشد سلول‌های سرطان و تومور جلوگیری کند. به طور کلی، خوردن منظم سیب زرد می‌تواند در برابر سرطان سینه و تومور از شما محافظت کند. سیب زرد یک افزایش دهنده سریع انرژی و مبارزه کننده با سرطان است. بنابراین خوردن این میوه، بدن را پرانرژی کرده و مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین می‌کند. سیب زرد با تقویت عملکرد اعضاء بدن، فرآیند متابولیک بدن را تسهیل می‌کند. یکی از مواردی که ارزش غذایی سیب زرد را بالا برده، وجود انواع مواد آنتی اکسیدان موجود در این میوه است. ترکیبات فنلی سیب زرد درختی ( با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی)، می‌توانند بر سیستم اکسیداسیون و احیاء تأثیر گذاشته و از تکثیر سلول‌ها بکاهند. ویتامین ث، برخی کارتنوئیدها و آنتوسیانین از دیگر مواد آنتی اکسیدان موجود در این میوه هستند.

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

خواص آب سیب زرد چیست

1.خواص آب سیب زرد منبع خوبی از آنتی اکسیدان های پلی فنول و فلاونوئید هاست که برای سلامت قلب مفید هستند.
2.فلاونوئید های موجود در آب سیب برای پیشگیری از حملات آسم مفید می باشند.
3.پکتین موجود در آب سیب بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کمک می کند.
4.آب سیب کلسترول و چربی بالای خون را کاهش می دهد.
5.آب سیب مقدار قابل توجهی ویتامین C دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.
6.آب سیب حاوی سوربیتول است که برای درمان یبوست مفید می باشد.
7.آب سیب حاوی ویتامین A می باشد که برای بهبود بینایی و سلامت چشم مفید می باشد.

 

رفع شوره سر

با ماساژ دادن منظم پوست سر با عصاره سیب زرد و روغن نارگیل از شر شوره خلاص می‌شوید.

 

متعادل کردن سطح هموگلوبین

سیب درختی زرد منبعی عالی از آهن است. بنابراین می‌تواند برای حفظ تعادل سطح هموگلوبین و جلوگیری از کم‌خونی ناشی از کمبود آهن مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

طبع سیب زرد چیست

طبع سیب زرد درختی گرم و تر است. یعنی جنبش و رشد پدید می‌آورد. مزاج دموی هم گرم و تر است و افراد دموی بسیار دانا، سرحال و بانشاط هستند. درست است که رمز کامیابی در طب سنتی اعتدال است، ولی باید بگوییم که فعلا در جامعه ما که بیشتر امراض ناشی از غلبه اخلاط سرد و خشک و سرد و‌ تر هستند طبع سیب زرد یک گوهر ارزنده است. طبع سیب زرد هر چه رسیده‌تر و شیرین‌تر باشند بیشتر به سمت گرمی و تری می‌روند، اما اگر سیب ترش باشد یا سبز باشد سرد و خشک می‌شود، بنابراین قابض است و معده افراد را اذیت می‌کند.‌

 

ارزش غذایی سیب درختی زرد

مواد اصلی موجود در سیب زرد شامل انواع فیبر‌های غذایی محلول و نامحلول در آب مانند پکتین‌ها، تانن‌ها، فلاونوئیدها، پلی فنولها، مواد معطر مانند ترکیبات هگزانال، بوتریک اسید، آنتی‌اکسیدان‌ها، بنزول و اسید‌های میوه مانند اسید سالیک که بیشتر در سیب رسیده و اسید کینیک، اسید سوکسینیک و اسید سیتریک که بیشتر در سیب نرسیده یافت می‌شود، است. همچنین این میوه حاوی ویتامین (آ)، (ث)، (ب ۱)، (ب ۲)، (ب ۱۲) و ویتامین (ای) است و عناصر معدنی ضروی کلسیم، پتاسیم، آهن، مس و منیزیم نیز در آن وجود دارد. در تمام قسمت‌های این گیاه آلکالوئید‌های بربرین، اکسیاکانتین، بربامین وجود دارد.

 

جدول ارزش غذایی سیب زرد

مواد و محتویات مقدار در 100 گرم
انرژی 46 کیلو کالری
چربی 0/17 گرم
پروتئین 0/26 گرم
کربوهیدرات 13/81 گرم
فیبر 2/4 گرم
کلسترول صفر
قند 10/4 گرم
سدیم 1 میلی گرم
پتاسیم 107 میلی گرم
کلسیم 6 میلی گرم
آهن 0/12 میلی گرم
مس 0/027 میلی گرم
منیزیم 5 میلی گرم
منگنز 1/3 میلی گرم
ویتامین آ 54 واحد
اسید فولیک 3 میکروگرم
ویتامین ث 4/6 میلی گرم

 

مضرات سیب زرد چیست

با وجود بالا بودن ارزش غذایی سیب زرد و خواص سیب زرد برای سلامتی، مصرف این میوه برای برخی افراد با محدودیت‌هایی همراه است. برخی از مضرات سیب زرد و موارد منع مصرف آن عبارتند از:

خواص سیب زرد برای پوست صورت - لاغری - بارداری | طبع سیب زرد چیست

مصرف زیاد سیب زرد برای افراد با مزاج سرد خوب نیست.
افراد با معده ضعیف باید در مصرف سیب درختی زرد احتیاط کنند.
زیاده‌روی در مصرف سیب زرد درختی اعصاب را ضعیف می‌کند.
هسته سیب زرد همانند دیگر انواع سیب، دارای ماده نسبتا سمی و تلخ سیانید بوده و بهتر است از خوردن آن پرهیز شود. البته مصرف چند دانه از آن بلامانع است و جای نگرانی ندارد.
مصرف سیب درختی زرد با برخی داردوهای ضد حساسیت تداخل نشان می‌دهد، همچنین بهتر است افراد دیابتی درباره مصرف سیب زرد درختی با پزشک خود مشورت کنند.

 

اکنون که با خواص سیب زرد آشنا شدید بهتر است روزانه یک عدد سیب درختی زرد را برای پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن تان مصرف کنید سیب زرد برای بدن بسیار فایده دارد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب