خواص پای مرغ برای مو – بارداری – پوست – ناخن – کودکان و …

خواص پای مرغ برای مو – بارداری – پوست – ناخن – کودکان و …

خواص پای مرغ برای مو و پوست و همچنین برای سلامت بدن انسان و زنان بارداری بسیار مفید است در اینجامهمترین خواص پای مرغ برای پوست و ناخن را مورد بررسی قرار خواهیم داد همچنین از خواص پای مرغ برای کودکان غافل نشوید و طبق دستور مصرف پای مرغ که در ادامه آمده است آن را استفاده کنید.

 

خواص پای مرغ برای مو

خواص پای مرغ برای مو بسیار زیاد است و بسیاری از پزشکان پوست و مو به بیماران طاس توصیه می کنند از پای مرغ برای موهایشان استفاده کنند تحقیقات پژوهشگران نشان داده، پای مرغ حاوی بسیاری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای مو است که بدن انسان قادر به تولید آنها نمی‌باشد. خواص پای مرغ برای مو بر همگان آشکار شده است.

خواص پای مرغ برای مو - بارداری - پوست - ناخن - کودکان و ...

خواص پای مرغ در بارداری

خواص پای مرغ در دوران بارداری بسیار است پای مرغ به دلیل داشتن منیزیم، تاثیر زیادی در درمان میگرن، بی‌خوابی و افسردگی در دوران بارداری دارد. فقر منیزیم در دوران بارداری علاوه بر گرفتگی‌های شدید عضلانی و یبوست دائم می‌تواند منجر به تحریک پذیری شدید رحم شده و با ایجاد انقباضات شدید رحمی خطر زایمان زود رس را افزایش دهد. به همین دلیل مصرف پای مرغ به دلیل داشتن منیزیم، در کاهش خطر زایمان زودرس تاثیر گذار است. سنتز پروتئین، کاهش اسپاسم‌های برونشیتی (تنگی مجاری تنفسی) در شش‌ها و بهبود عملکرد غده پاراتیروئید از دیگر خواص پای مرغ است که به سلامتی خانم‌ها در دوران بارداری کمک می‌کند. منیزیم موجود در پای مرغ، در جذب کلسیم بدن کمک می‌کند. از سوی دیگر، کلسیم همانند منیزم در دوران بارداری ضروری است. بسیاری از خانم‌هایی که به فشار خون بسیار بالا مبتلا هستند، مسمومیت بارداری را تجربه می‌کنند و مسمومیت بارداری با خطرات جدی برای مادر و جنین همراه است. منیزیم، نقش کلیدی در تنظیم فشار خون طبیعی در دوران بارداری دارد. به همین دلیل مصرف پای مرغ در دوران بارداری، به دلیل داشتن منیزم، در تنظیم فشار خون موثر است.

 

یکی دیگر از مواد معدنی موجود در پای مرغ، کلسیم است. این ماده معدنی در دوران بارداری بسیار ضروری است، زیرا جنین برای تامین نیاز‌های رشد خود به کلسیم نیاز دارد و اگر این نیاز از طریق غذای که مادر مصرف می‌کند، تامین نشود، جنین کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌های مادر می‌گیرد و در درازمدت مادر دچار پوکی استخوان می‌شود. به همین دلیل، مصرف پای مرغ تاثیر زیادی در کاهش ابتلا به پوکی استخوان در دوران بارداری دارد. باید توجه داشت که حتی بعد از تولد کودک یا پایان دوره شیردهی نیز مادر به کلسیم نیاز دارد. بدن انسان به مواد معدنی نیازمند است تا به پوکی استخوان مبتلا نشود.

 

یکی از خواص پای مرغ در بارداری، داشتن پروتئینی به نام کلاژن است. کلاژن اصلی‌ترین پروتئین در بدن انسان است که از زنجیره سه پروتئین که به صورت مارپیچی به هم متصل هستند تشکیل شده است. این ساختار منحصر به فرد باعث خاصیت ارتجاعی در آن می‌شود. تقریبا ۳۳ درصد پروتئین‌های بدن کلاژن هستند. این پروتئین از بافت و اندام‌های بدن حمایت کرده و باعث اتصال آن‌ها به استخوان می‌شود. در حقیقت استخوان‌ها نیز ترکیبی از کلاژن و مواد معدنی از قبیل کلسیم و فسفر هستند. نقش کلاژن در بافت‌ها، مشابه نقش فولاد در ساختمان‌ها است که باعث شکل دهی و حفظ ساختار کلی آن بافت می‌شود. از این رو مصرف پای مرغ در دوران بارداری مفید است و باعث تقویت بدن و آمادگی آن برای زایمان می‌شود.

خواص پای مرغ برای مو - بارداری - پوست - ناخن - کودکان و ...

خواص پای مرغ برای کودکان

شما میتوانید از پای مرغ به جای قرص‌ های غضروف ساز استفاده کنید. کمک به رشد کودکان و نوجوانان از دیگر وظایف پای مرغ است. این ماده خوردنی منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین بوده و همچنین حاوی پروتئین‌ها، ویتامین‌ ها و مواد معدنی است که برای سلامتی مفید است.

به کسانیکه مشکلات خمیدگی (ناشی از کمبود کلسیم)، پوکی استخوان ، آرتروز، نرمی استخوان (راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوان‌ها دارند پیشنهاد می کنیم مصرف پای مرغ را فراموش نکنند.

 

خواص پای مرغ برای کاهش استرس

پای مرغ، انواع مختلفی اسید آمینه را تولید می‌کند که برای بدن بسیار خوب هستند. نوعی اسید آمینه که از چنگال‌ها بیرون می‌آید، آرژنین است. آرژنین، نوعی اسید آمینه است که برای بدن مفید است. یکی از خواص آن، کمک به بدن در آزاد کردن هورمون‌هایی که باعث اضطراب و استرس می‌شوند، است.

 

خواص پای مرغ برای حفظ تعادل هورمون های بدن

یکی از موارد مهم در تعادل هورمونی بدن، سطح روی است. پای مرغ، حاوی روی است که می‌تواند حداقل ۳/۱ نیاز بدن را تامین کند. چربی‌های خوب موجود در پای مرغ به بهبود عملکرد غد‌ه‌های بدن کمک می‌کنند زیرا برخی از غده‌های موجود در بدن به کمک چربی‌های سالم کار می‌کنند. سلامت سیستم رگ‌های خونی که از اثرات کلاژن است، در کمک به تامین خون نقاط کنترل هورمون مانند سیستم عصبی مرکزی در مغز و برخی غدد بدن، نقش دارد.

خواص پای مرغ برای مو - بارداری - پوست - ناخن - کودکان و ...

درمان روماتیسم با استفاده از خواص پای مرغ

می‌توان برای کاهش خطر افزایش حمله‌های روماتیسمی، پای مرغ مصرف کرد. درون پای مرغ، کلاژنی وجود دارد که شبیه به پروتئین بافت همبند است. همین کلاژن است که پای مرغ را پس از فرآوری، چسبناک و غلیظ می‌کند. پای مرغ، حاوی مواد هیدروکسی پاتیت خوب است که استخوان بیرونی را تقویت کرده و از شکنندگی استخوان جلوگیری می‌کنند. پای مرغ، کلسیم نیز دارد که برای روماتیسم خوب است. یکی از خواص پای مرغ درمان راشیتیسم (نرمی استخوان در کودکان) و پوکی استخوان است. همچنین از پای مرغ برای جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ استفاده می شود. یکی دیگر از خواص پای مرغ پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش است.

 

خواص پای مرغ برای پوست

پای مرغ، کلاژن بالایی دارد. در واقع، سطح کلاژن طبیعی آن، مانند کلاژن یافت شده در سبزیجات سبز برگ و میوه‌هاست. کلاژن، یکی از مواد خاص مورد نیاز برای حفظ انعطاف‌پذیری پوست است که پوست را سالم و جوان می‌کند. همچنین، ممکن است پوست ترک برده و خشک، نرمی و انعطاف خود را باز یافته و چین و چروک‌ها و خطوط که علائم پیری زودرس هستند نیز کاهش ‌یابند. جای آکنه‌ها نیز از بین رفته و از بازگشت آنها جلوگیری می‌شود.

 

خواص پای مرغ برای افسردگی

پای مرغ را چه ماشينی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تميز بشوييد. بدون اينكه در آب جوش زده و پوست زرد رنگ آن را پاک كنيد. پای مرغ را خوب بشوييد و روی آتش كباب كنيد و بخورید. مد نظر داشته باشيد كه فقط ناخن های آن را بكنيد و انگشتان بايد باشد. چندين بار در روز انجام دهيد. به زودی و به فاصله يک هفته می‌بينيد كه چه جادويی می‌كند. مصرف پای مرغ بدون كندن پوست آن بسيار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب می‌باشد. اين روش نه شيميايی هست و نه اثرات جانبی دارد.

 

خواص پای مرغ برای ناخن ها

خواص پای مرغ برای ناخن بسیار زیاد است بدن ما برای حفظ قدرت ناخن‌ها به کلاژن نیاز دارد. پای مرغ حاوی کلاژن است، بنابراین، کسانی که روزانه و به طور منظم پای مرغ مصرف می‌کنند، ناخن‌های سالم و قوی خواهند داشت. پای مرغ، حاوی اسید آمینه، گلیسین و همچنین پرولین است که می‌توانند به حفظ سلامت بدن و ناخن ها کمک کنند. زمانی که چنگال‌های مرغ کاملا رشد می‌کنند، مایع یا ژل خاصی را آزاد می‌کنند که حاوی ژلاتین است. این ماده مغذی، به بدن کمک می‌کند تا کلسیم جذب شده توسط ناخن را فرآوری کند.

خواص پای مرغ برای مو - بارداری - پوست - ناخن - کودکان و ...

رفع مشکلات گوارشی با مصرف پای مرغ

می توان با پای مرغ، سوپ یا آبگوشت درست کرد که بسیار خوشمزه است. تمام مواد مغذی مانند پروتئین، کلاژن، کندرویتین و گلوکزامین در سوپ حل می‌شوند. این مواد مغذی، برای سلامت دستگاه گوارش عالی هستند. این مواد مغذی، در سلامت روده‌ها نیز نقش دارند.

 

حفظ سلامت لثه‌ با استفاده از خواص پای مرغ

لثه‌ها، بخش مهمی از بدن انسان هستند زیرا تمام غذاهای دریافتی، توسط لثه‌ها، دندان‌ها و زبان فرآوری می‌شوند. بنابراین، برای سالم نگه داشتن لثه‌ها، به برخی مواد مغذی نیاز داریم. مصرف پای مرغ به این کار کمک می‌کند زیرا حاوی مقدار زیادی کلاژن، اسید آمینه و دیگر مواد ژلاتین ساز است. این مواد، اعصاب لثه‌ها را تقویت می‌کنند.

 

خواص پای مرغ برای تقویت سیستم ایمنی

خوردن پای مرغ، در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد زیرا پای مرغ، حاوی مواد معدنی است که برای سلامتی بسیارمفیدند. همچنین، پای مرغ، دارای کلاژن و مواد معدنی مانند مس، منیزیم، فسفر، روی و کلسیم نیز هست. برخی از این مواد معدنی در مبارزه با بیماری‌ نقش دارند. بنابراین مصرف منظم پای مرغ می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

 

خواص پای مرغ برای کاهش فشار خون

پای مرغ، نسبت به گوشت سینه مرغ، پروتئین کلاژن بیشتری دارد. پروتئین کلاژن پای مرغ، توانایی کاهش فشار خون را دارد. این کلاژن می‌تواند سطح رنین پلاسما را پایین آورده و با این کار از بالا رفتن فشار خون جلوگیری ‌کند. پای مرغ، حاوی پتاسیم نیز هست، بنابراین افرادی که پرفشاری خون دارند، با مصرف پای مرغ بهتر می‌شوند.

به طور کلی، درست کردن یک سوپ پای مرغ خوشمزه به نمک زیادی نیاز دارد. اما، افراد مبتلا به فشار خون بالا به سدیم حساسیت دارند، بنابراین مصرف بیش از اندازه نمک به آنها توصیه نمی‌شود زیرا نمک زیاد می‌تواند به فشار خون بالا منجر شود.

خواص پای مرغ برای مو - بارداری - پوست - ناخن - کودکان و ...

خواص پای مرغ برای استخوان های بدن

با پیر شدن انسان، میزان کلسیم در بدن کاهش یافته و بازسازی سلول‌ها سخت می‌شود. مصرف منظم پای مرغ، داستان را تغییر می‌دهد زیرا پای مرغ، مواد معدنی بسیاری مانند کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن دارد که به تقویت مفاصل کمک کرده و از شکنندگی استخوان که در پیری رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کنند. پای مرغ حاوی ویتامین D، ویتامین A، کلسیم، فسفر، منیزیم و اسیدهای چرب، مواد غضروف‌ساز از جمله «سولفات کندروئتین» و … است. بنابراین اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D ، نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ ها و …. را با مصرف آن درمان کنید.

 

درمان زخم با مصرف پای مرغ

کلاژن و پروتئین‌های موجود در پای مرغ، و همچنین آلبومین، باعث می‌شوند پای مرغ، توانایی تسریع درمان زخم و کمک به رفع آسیب سلول را داشته باشد.

به علاوه، پای مرغ، توانایی تسریع فرآیند جایگزینی سلول‌های آسیب دیده را نیز دارد، بنابراین، خوردن پای مرغ، توانایی بدن در مبارزه با عفونت را بالا می‌برد. با مصرف پای مرغ، آسیب سلولی ناشی از عفونت، به سرعت مهار شده و توانایی بدن برای مبارزه با باکتری‌ها بالا می‌رود.

 

خواص پای مرغ برای جوان سازی پوست

پای مرغ، کلاژن بالایی دارد که برای پوست خوب است. کلاژن، در بازسازی سلول‌ها به پوست کمک کرده و از آسیب آن جلوگیری می‌کند. همچنین، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش داده و از پیری زودرس که باعث چین و چروک می‌شود نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، برخی پزشکان، برای زیبایی پوست، پای مرغ را پیشنهاد می‌دهند.

 

مواد مغذی پای مرغ

پای مرغ، مواد مغذی بسیاری دارد که برای بدن مفیدند:
انرژی ۱۵۰ کیلوکالری
پروتئین ۱۹ گرم
کربوهیدرات ۴ گرم
چربی کل ۸ گرم
ویتامین A ۱۰۰ واحد بین‌المللی
فولات ۸۶ میلی‌گرم
کولین ۱۳ میلی‌گرم
کلسیم ۸۸ میلی‌گرم
فسفر ۸۳ میلی‌گرم
اسید چرب امگا۳ ۸۷ میلی‌گم
اسید چرب امگا۶ ۲۵۷۱ میلی‌گرم

 

روش صحیح مصرف پای مرغ

به منظور استفاده از خواص پای مرغ و فواید درمانی آن می‌توانید تعدای پای مرغ را پس از شستن و تمیز کردن همراه با چند لیوان آب و یک یا دو عدد پیاز به مدت 4 تا 6 ساعت بر روی حرات ملایم طبخ نمایید. پس از گذشت این زمان محتویات را داخل مخلوط کن ریخته و سپس آن را صاف کنید و در فریزر نگهداری کنید. به منظور مصرف کافی است از عصاره پای مرغ تهیه شده مقدار یک قاشق را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده، اضافه کنید.

 

برای خوردن پای مرغ روشهای مختلفی وجود دارد. خیلی ها که مانند استخوان و گوشت کل آن را می خورند و بدشان نمی آید. اما کسانیکه از جویدن آن متنفرند می توانند روشهای زیر را استفاده کنند :

 

1- پای مرغ را با آب و پیاز خوب بپزید . بعد آبش را جدا کرده و در سوپ بریزید.

2- میتوانید آن را به همراه گوشت مرغ در سوپ بریزید و وقتی سوپ تان خوب پخت پاهای مرغ را دور بیندازید.

3- میتوانید مقدار ۵۰۰ گرم پای مرغ را با ۳ تا ۴ لیوان آب داخل و یک عدد پیاز درشت در قابلمه ای گذاشته و ۴ تا ۶ ساعت صبر کنید تا با شعله ملایم خوب بپزد. حالا استخوان های پای مرغ را از بقیه اجزا جدا کرده و باقی مانده را در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شود.

 

اکنون این عصاره را در فریزر گذاشته و وقتی سوپ یا خرشت تهیه می کنید کمی از آن را داخل غذا بریزید. یادتان باشد قبل از استفاده حتما آن را حسابی شسته و تمیز کنید. اگر میبینید شخصی از خانواده آن را دوست ندارد می توانید به او نگویید و پای مرغ را از او مخفی کنید.

خواص پای مرغ برای مو - بارداری - پوست - ناخن - کودکان و ...

تمیز کردن پای مرغ

پای مرغ، خواص زیادی دارد. به هر حال، مواردی نیز وجود دارد که باید قبل از مصرف آن در نظر بگیریم. باید از تمیز بودن پای مرغ اطمینان داشته باشیم زیرا پای مرغ، باکتری زیادی دارد. زمانی که مرغ زنده است، همیشه در محیط کثیف زندگی می‌کند. برای اطمینان از بهداشت مرغ، باید پاها را کاملا تمیز کنیم، ناخن‌های آنها را ببریم و پای مرغ را کاملا بپزیم. پوست پنجه مرغ ممکن است حاوی ترکیبات آلوده باشد یا احتمال دارد صاحب مرغداری برای پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها در مرغ‌ها به آن‌ها آنتی‌بیوتیک تزریق کرده باشد یا به آن‌ها هورمونی داده باشد که همه این‌ها وارد پوست و تمام امعا و احشای مرغ می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از خرید پای مرغ از سالم بودن آن مطمئن شوید و قبل از پخت، آن‌ها را به صورت دقیق و به روش صحیح پاک کنید.

 

کلسترول پای مرغ

اگرچه پای مرغ، مواد مغذی بسیاری دارد اما کلسترول آن برای بدن خطرناک است. افراد زیادی به دلیل کلسترول بالا یا بیماری‌های ناشی از آن، جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین، باید پای مرغ را در مقادیر مناسب مصرف کنیم.

 

تزریق هورمون به پای مرغ

امروزه، بسیاری از پرورش دهندگان مرغ، به مرغ، هورمون رشد تزریق می‌کنند تا مرغ در زمان کمی رشد کند. این مواد، معمولا وارد پاها و بال مرغ شده و با خوردن پای مرغ وارد بدن می‌شوند. این مواد تزریق شده، مواد شیمیایی و سموم زیادی دارد که می‌توانند باعث سرطان یا دیگر بیماری‌های خطرناک شوند. بنابراین باید از خوردن زیاد پای مرغ خودداری کنیم.

خواص پای مرغ برای مو - بارداری - پوست - ناخن - کودکان و ...

مضرات پای مرغ

میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا است و از این رو زیاده‌وری در مصرف آن برای بیمارن قلبی عروقی خطرناک می‌باشد. بنابراین به افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند، توصیه می‌شود هنگام مصرف، آن را با آب لیموترش و یا آب غوره مصرف کنند.
از آنجا که پوست پنجه مرغ ممکن است حاوی ترکیبات آلوده باشد یا احتمال دارد صاحب مرغداری برای پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ در مرغ‌ها به آنها آنتی‌بیوتیک تزریق کرده باشد یا به آنها هورمونی داده باشد که همه این‌ها وارد پوست و تمام امعا و احشای مرغ شود، لذا به منظور استفاده از پای مرغ حتما آن را از مرغداری‌های ارگانیک و مطمئن تهیه نمایید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب