طبع گوشت بوقلمون سرد است یا گرم | گوشت بوقلمون نر بهتر است یا ماده

طبع گوشت بوقلمون سرد است یا گرم | گوشت بوقلمون نر بهتر است یا ماده

طبع گوشت بوقلمون چیست

گوشت بوقلمون سرد است یا گرم؟ براساس اصول طب سنتی طبع گوشت بوقلمون گرم و‌ تر است. توصیه می‌شود برای کاستن از رطوبت گوشت بوقلمون همراه با مصلح‌های گیاهی مانند گشنیز و سماق مصرف شود. طب سنتی بسته به طبع غذا‌ها و مزاج شخص، مواد غذایی مختلف را به عنوان مصلح در کنار هم برای مصرف پیشنهاد می‌کند تا از مشکلات بعد از مصرف آن بکاهد. شما می‌توانید این مواد را به عنوان طعم دهنده به غذای خود اضافه کنید تا از مضرات آن کاسته و از خواص گوشت بوقلمون بیشتر بهره‌مند شوید. با توجه به طبع گوشت بوقلمون، مصرف آن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل سرماست و مصرف آن به خصوص برای کودکان، سالمندان و زنان باردار توصیه می‌شود، همچنین مصرف گوشت بوقلمون می‌تواند موجب گرم‌ تر شدن بدن شده و مانع از تولید رطوبت و تری در بدن شود، در نتیجه از بروز بیماری‌های ناشی سردی و ساخته شدن بیش از حد خلط بلغم در بدن پیشگیری می‌کند.

 

گوشت بوقلمون با طبع گرم و تر منبع بسیار غنی از پروتئین ، نیاسین ، ویتامینB6 و اسید آمینه تریپتوفان است. جدا از این مواد مغذی ، حاوی روی و ویتامینB12 نیز هست. گوشت بوقلمون دارای چربی کم و منبع عالی پروتئین بالا است. همچنین دارای خواص ضد سرطانی می باشد و منبع بسیار خوبی از سلنیوم معدنی است ، که یک عنصر اساسی مورد نیاز برای متابولیسم هورمون تیروئید ، سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی و عملکرد سیستم ایمنی است. مطالعات علمی حاکی از آن است که مصرف سلنیوم می تواند پیشرفت سرطان را کاهش دهد. گوشت بوقلمون بدون پوست از نظر چربی اشباع و کل چربی پایین است. همچنین حاوی کلسترول کمتری نسبت به مرغ یا گوشت گاو است و طبع گرم و تری دارد.

طبع گوشت بوقلمون سرد است یا گرم | گوشت بوقلمون نر بهتر است یا ماده

گوشت بوقلمون سرد است یا گرم

گوشت بوقلمون دارای طبعی گرم و تر است و بهتر است همراه با سبزی گشنیز و سماق مصرف شود. خوردن غذاهایی نظیر گوشت بوقلمون به دلیل بالا بودن میزان پروتئین باعث افزایش حس سیری در فرد می‌شود، به این معنا که فرد را تا مدت زمان بیشتری نسبت به مواد غذایی بی‌نیاز می‌کند. دریافت منابع کافی پروتئین باعث کمک به حجم دهی عضلات شده و قند خون را پس از مصرف وعده‌های غذایی ثابت نگه می‌دارد. پروتئین از جمله مواد مغذی‌ای می‌باشد که افراد دارای رژیم غذایی گوشتی به میزان مناسبی آن را دریافت می‌کنند. میزان پروتئین تریپتوفان دریافتی از گوشت بوقلمون سبب کمک به ثبات میزان مناسبی از هورمون سرتونین در بدن می‌شود. هورمون سرتونین سبب القای حالت هوشیاری و شادی در فرد می‌شود. سینه بوقلمون دارای مقدار چربی و کالری کمتری نسبت به دیگر قسمت‌های آن است.

 

اعتقاد بر این است که گوشت بوقلمون با طبع گرمی که دارد دارای خواص تقویت خلق و خوی است. حاوی تریپتوفان ، تولید کننده سروتونین ، انتقال دهنده عصبی است که به بهبود خلق و خو شما کمک می کند. تریپتوفان نیز همانطور که توسط شواهد علمی پیشنهاد شده است در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می کند. ریپتوفان موجود در بوقلمون در درمان بی خوابی مزمن مؤثر است و خواب را تقویت می کند و بنابراین به کسانی که از بی خوابی رنج می برند توصیه می شود.

طبع گوشت بوقلمون سرد است یا گرم | گوشت بوقلمون نر بهتر است یا ماده

طبع گوشت بوقلمون در طب سنتی

در طب سنتی ایرانی، افراد از نظر مزاج یا طبع به 4 دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از گرم و تر (دم)، گرم و خشک (صفرا)، سرد و خشک (سودا) و سرد و تر (بلغم). هر یک از این طبع‌ها دارای خصوصیات خاص خود می‌باشند. (گسترش این قسمت و توضیح کامل راجع به مزاج‌ها) معمولاً افراد گرم مزاج باید از مواد غذایی سرد بیشتر از مواد غذایی گرم در رژیم غذایی خود بهره ببرند و بالعکس. همان‌طور که بیان شد، به این علت که طبع گوشت بوقلمون در طب سنتی گرم و تر می‌باشد، مصرف آن برای سرد مزاج‌ ها (سوداوی و بلغمی ها) مناسب‌ تر است. ویتامین B6 و نیاسین موجود در گوشت بوقلمون برای تولید انرژی بدن ضروری است. نیاسین همچنین برای تبدیل پروتئین ها ، چربی ها و کربوهیدرات های بدن به انرژی قابل استفاده، مهم است.

 

ویتامین B6 ، اهدای متیل در فرآیند اساسی سلولی “متیلاسیون” را تسهیل می کند که در گوشت بوقلمون بسیار وجود دارد و طبع گوشت بوقلمون گرم و تر است. از طریق این فرآیند ، گروه های متیل از یک مولکول به مولکول دیگر منتقل می شوند که منجر به تشکیل طیف گسترده ای از مولکول های فعال می شود که برای بدن مهم هستند. از آنجا که گوشت بوقلمون از نظر میوگلوبین کم است (پروتئینی  که باعث رنگ قرمز گوشت می شود ) ، آن را “گوشت سفید” طبقه بندی می کنند. مردم گوشت بوقلمون را در طول سال مصرف می کنند ، سینه های بوقلمون و قطعه قطعه شده بوقلمون محبوب ساندویچ / سالاد گوشت است. با این حال ، اکثر مردم یک بوقلمون کامل را فقط برای موارد جشن ها استفاده می کنند. بوقلمون بیشترین محبوبیت را در جهان غرب ، به ویژه در کانادا ، ایرلند ، انگلستان ، و ایالات متحده دارد. همچنین بوقلمون از نظر غذایی و هم از نظر طعم شبیه مرغ است ، اما از طعم قوی تر و بافت خشک تری برخوردار است. گوشت بوقلمون با طبع گرم و تر پادشاه همه گوشت ها نظر مقدار پروتئین است. در هر گرم ، هیچ گوشت دیگری پروتیین بیشتری از گوشت بوقلمون ندارد.

طبع گوشت بوقلمون سرد است یا گرم | گوشت بوقلمون نر بهتر است یا ماده

گوشت بوقلمون نر بهتر است یا ماده

گوشت بوقلمون با توجه به نر یا ماده بودن و حتی سن آن با هم تفاوت دارند. بوقلمون های جوان دارای گوشت لطیف و ترد ونرم و پوستی نازک دارند و مقدار چربی پوست در آن کم است و استخوان سینه نرم و غضروفی است. هر په سن بوقلمون بالاتر باشد مثلا ده سال باشد گوشت آن سفت می شود. و مقدار چربی ذخیره شده در پوشت به شدت زیاد می شود که در اینجا به مصرف کنندگان توصیه می شود قبل از مصرف گوشت بوقلمون حتما پوست آن را جدا کنند. بوقلمون نر از بوقلمون ماده بزرگ تر است. گوشت بوقلمون نر بهتر و پر فروش تر از گوشت بوقلمون ماده است چون اول بخاطر اینکه وزن بوقلمون نر بیشتر از ماده می باشد و گوشت بیشتری دارد و ثانیا نسبت به آن لذیذ تر هست. بوقلمون های نر گوشتی در مدت زمان 18 هفته به وزن معادل 16 کیلوگرمی وبوقلمون های ماده گوشتی در پایان 14 هفتگی به وزن معادل 8 کیلوگرمی میرسند. بوقلمون ماده معمولا به صورت لاشه کامل به فروش میرسد در حالیکه بوقلمون های نر اغلب به صورت فراورده های گوشتی نظیر سوسیس ، کالباس ، ژامبون ، همبرگر وغیره نیز عرضه میگردد.

جدیدترین مطالب