شهادت حضرت رقیه چه روزی است ۱۴۰۳ | شهادت حضرت رقیه چند صفر است

شهادت حضرت رقیه چه روزی است ۱۴۰۳ | شهادت حضرت رقیه چند صفر است

شهادت حضرت رقیه چه روزی است ۱۴۰۳

تاریخ شهادت حضرت رقیه در سال ۱۴۰۳ را در این بخش از سایت سماتک به شما خواهیم گفت و اگر می خواهید بدانید که سالروز شهادت حضرت رقیه چند صفر است با ما همراه باشید. حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا و کربلا حضور داشتند و پس از شهادت پدر بزرگوارشان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اسیری گرفته شدند و به شام برده شدند.

 

شهادت حضرت رقیه کی هست؟ شهادت حضرت رقیه (س) در سال ۱۴۰۳ برابر است ۵ صفر سال ۱۴۴۶ هجری قمری مصادف با روز شنبه ۲۰ مرداد سال ۱۴۰۳ هجری شمسی و برابر ۱۰ آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی می باشد. نام شریف ایشان رقیه، زینب و فاطمه بوده و مادرشان ام اسحاق نام داشتند. حضرت اباعبدالله الحسین درباره دخترشان رقیه بارها به خواهرشان حضرت زینب کبری سلام الله علیها سفارش کرده اند.

 

ایشان به همراه سایر اعضای خانواده امام حسین به کوفه و شام برده شدند و در طول مسیر رنج های زیادی را متحمل شدند. حضرت رقیه سلام الله علیها پس از اینکه به خرابه های شام رسیدند با دیدن سر نورانی و مطهر پدر گرامی شان، با پیشانی شکسته در خرابه های سوریه آنقدری گریستند و ناله زدند تا به مقام شهادت رسیدند و بدن شریف ایشان را شبانه به خاک سپردند.

 

بیشتر بخوانید:‌ پیام تسلیت شهادت حضرت رقیه

 

شهادت حضرت رقیه چه روزی است ۱۴۰۳ | شهادت حضرت رقیه چند صفر است

شهادت حضرت رقیه چند صفر است

حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها پس از شهادت پدرشان بدست یزید به همراه سایر زنان بنی هاشم به خرابه های شام (سوریه) برده شدند و در آنجا به شهادت رسیدند.

 

ایشان در روز پنجم ماه صفر سال ۶۱ هجری قمری در سن سه سالگی به شهادت رسیدند. ایشان یکی از شهدای قیام حسینی بودند و نقش بسیار مهمی در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان تاریخی داشتند.

 

محل دفن پیکر مطهر ایشان در کنار بازارچه قدیمی در نزدیکی مسجد اموی دمشق قرار گرفته است و تا به امروز چندین بار مورد مرمت قرار گرفته است. بسیاری از شواهد موجود است که محل قبر این بانوی سه ساله را گواهی می دهند.

 

مرقد مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها در سوریه واقع شده است و یکی از مهمترین مراکز تبلیغ شیعیان شد و منجر به کاهش جنایات معاویه نسبت به اسلام شده است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب