روش تست حاملگی با جوش شیرین در 3 دقیقه

روش تست حاملگی با جوش شیرین در 3 دقیقه

تست حاملگی با جوش شیرین

تست حاملگی با جوش شیرین در 3 دقیقه امکان پذیر است اگر می خواهید بدانید که حامله هستید یا نه با تست حاملگی با جوش شیرین این موضوع کاملا مشخص خواهد شد در اینجا روش تست حاملگی با جوش شیرین بیان خواهد شد. اگر فکر می‌کنید که حامله هستید و می‌خواهید از این موضوع مطمئن شوید، می‌توانید به داروخانه‌ها مراجعه کرده و از انواع کیت خانگی تست حاملگی که بیشتر آن‌ها قابل اطمینان نیز هستند، استفاده کنید. اما اگر در شرایطی هستید که نمی‌توانید به این تست‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید از جوش شیرین برای تست حاملگی استفاده کنید. تست حاملگی با جوش شیرین در کشور‌های آسیایی به خصوص هند بسیار شایع است. جالب است بدانید، این باور وجود دارد که با جوش شیرین نه تنها می‌توان حاملگی بلکه می‌توان جنسیت نوزاد را نیز تعیین کرد. اگر چه هیچ استدلال علمی در این خصوص وجود ندارد، با این همه، استفاده از جوش شیرین یکی از روش‌های انجام تست حاملگی خانگی است.

 

دقت تست حاملگی با جوش شیرین

این تست ممکن است ۵۰ تا ۷۰ درصد دقیق باشد. نام علمی جوش شیرین سدیم بی کربنات است. واکنش سدیم بی کربنات با بیشتر اسید‌ها با ایجاد کف و حباب در سطح مایع همراه است. اما باید این احتمال را بدهید که اسیدی بودن ادرار تنها نمی‌تواند به دلیل حاملگی باشد. مصرف غذا‌هایی که باعث از دست رفتن آب بدن شود می‌تواند در اسیدی‌تر شدن ادرار نقش داشته باشد. برای مثال خوردن گوشت می‌تواند ادرار بدن را اسیدی‌تر کند؛ بنابراین دقت تست حاملگی با جوش شیرین به موارد زیر بستگی دارد:

 

روزی که تست را انجام می‌دهید
مواد غذایی که شب گذشته یا قبل از انجام تست مصرف کرده اید
سطح PH ادرار

نکته مهم: البته همه موارد ذکر شده به صورت علمی اثبات نشده و طبق شواهد تجربی جمع آوری شده است.

 

روش تست حاملگی با جوش شیرین

برای انجام این تست بهتر است ناشتا باشید و این کار را در ابتدای صبح انجام دهید. خالی بودن معده باعث پایین رفتن میزان pH ادرار می‌شود و با وجود ادرار اسیدی‌تر جواب تست قابل اطمینان‌تر خواهد بود. همچنین برای گرفتن بهترین نتیج ممکن، از جوش شیرینی استفاده کنید تا به حال استفاده نشده و کاملا تازه است. مراحل تست حاملگی با جوش شیرین عبارتند از:

 

یک ظرف کوچک و تمیز را بردارید و ادرار خود را در آن جمع کنید.
یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به ادرار اضافه کرده و چند دقیقه صبر کنید.

 

نتیجه تست حاملگی با جوش شیرین

حالت اول) زمانی که جوش شیرین با ادرار ترکیب شد، اگر شروع به جوشیدن و کف کردن کرد، احتمال حاملگی زیاد است.

روش تست حاملگی با جوش شیرین در 3 دقیقه

حالت دوم) از سوی دیگر، اگر جوش شیرین ته نشین شود و یا رسوب کند، نتیجه تست حاملگی با جوش شیرین منفی است.

روش تست حاملگی با جوش شیرین در 3 دقیقه

تست حاملگی با جوش شیرین یکی از مرسوم ترین روشها برای تشخیص حاملگی در قدیم بوده است و امروزه با وجود کیت های تست حاملگی دیگر نیازی به چنین کارهایی نیست.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب