درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان

درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان

گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان یکی از بزرگترین دغدغه های انسان در فصل تابستان و سایر فصول سال است درمان خانگی گزیدگی حشرات که شما را نیش زده اند امکان پذیر است و در اینجا راههای درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان را بیان خواهیم کرد.

 

درمان خانگی گزیدگی حشرات

گزیدگی حشرات در کودکان بسیار دردآور است و باید خیلی سریع درمان شود درمان خانگی گزیدگی حشرات و همچنین روشهای پیشگیری از گزیدگی حشرات را در ادامه بیان خواهیم کرد.

حشرات همیشه ظاهری ترسناک دارند. آنها حتی در برخی فیلم های ترسناک نیز عنوان می شوند. اگر چه برخلاف باور اینکه آنها ترسناک به نظر می رسند، همه ی آنها صدمه نمی زنند. گونه های مختلفی از آنها وجود دارد، حشرات باغچه ای، کنه، پشه، زنبور، شپش و…برخی از آنها بی خطر و برخی نیش های سمی دارند. در کل، نیش حشرات همیشه درناک و ناراحت کننده است. اما گزیده شدن توسط حشرات همیشه بدین معنا نیست که باید به دکتر مراجعه کنید.
درمان های طبیعی بسیاری برای این مشکل وجود دارد. در این مقاله مایلیم درمان های خانگی جالبی برای گزیدگی حشرات پیشنهاد دهیم که می تواند از بهترین و سریع ترین راه های کنترل درد باشد.

درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان

درمان گزیدگی حشرات با عسل

عسل مورد استفاده ترین دارو برای انواع مشکلات است. عسل حاوی انتی باکتریال و ضدعفونی کننده است. همچنین تاثیرات تسکین دهنده دارد، برای همین عسل می تواند درد و سوزش گزیدگی حشرات را از بین ببرد.استفاده از عسل باعث جلوگیری از پخش شدن عفونت می شود. برای مقابله با نیش حشرات شما فقط باید مقداری عسل را روی محل قرار دهید. برای 30 دقیقه آنرا بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید.شما باید عسل را با دقت بشویید زیرا اگر باقی بماند بخاطرش شیرینی موجود در آن حشرات دیگری را تحریک می کند.

 

درمان گزیدگی حشرات با جریان الکتریسیته

جریان برق یک راهکار نظامی است. برای مقابله با نیش عنکبوت مورد استفاده قرار می گیرد ولی می توان برای گزیدگی زنبور هم استفاده کرد. برای اینکار شما باید محل مورد نظر را گرم کنید و باتری 9ولتی را روی آن قرار دهید. جریان برق می تواند از پخش شدن زهر و عفونت جلوگیری کند. همچنین می تواند درد و سوزش حاصل از گزیدگی را از بین ببرد.بنابراین اگر دنبال راهکار خانگی جالبی می گردید شما نباید از جریان الکتریسیته بگذرید. چنانچه محل نیش روی صورت یا نزدیک چشم بود باید با دقت این کار را انجام دهید. می توانید قبل از استفاده از جریان برق با دکتر مشورت کنید.

 

درمان گزیدگی حشرات با پوست موز

مالیدن پوست موز به محل نیز یکی از راه های خانگی جالب برای درمان نیش حشرات و سوزش آن بخصوص در صوتر و نزدیکی چشم است.موز دارای کلسیم است، بنابراین استفاده از موز راهی سریع برای درمان گزیدگی است، شما باید با دقت آنرا استفاده کنید چون بخاطر شیرینی موجود در آن حشرات دیگر بخصوص مگس ها تحریک و جذب می شوند.

درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان

درمان گزیدگی حشرات با گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز یکی دیگر از راه های درمان گزیدگی حشرات در ناحیه های صورت و نزدیک چشم می باشد. آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهاب است، به همین دلیل می تواند درد و ناراحتی ناحیه گزیده شده را از بین ببرد. برای درمان، فقط کافی است تعدادی برگ آلوئه ورا را پوست گرفته و ناحیه ژل دار آن را روی محل قرار دهید.برای نتیجه گیری سریعتر باید روزانه این کار را تکرار کنید.

 

درمان خانگی گزیدگی حشرات با برگ ریحان

دارای خاصیت ضد التهاب است.برگ ریحان همچنین از جمله درمان های خانگی برای گزیدگی است که لیست کرده ایم.می شود از آن برای گزیدگی صورت و نقاط نزدیک چشم استفاده کرد.برگ ریحان می تواند بطور کامل گزیدگی حشرات بخصوص مگس ها را درمان کند. قرار دادن آن روی محل مورد نظر می تواند خارش و ورم را کاهش دهد.
دستور العمل مصرف:
برای تهیه ی خمیر، تعدادی برگ ریحان را بکوبید.
خمیر بدست آمده را روی محل قرار دهید.
برای 30 دقیقه بگذارید بماند.
با آب ولرم بشویید.
وقتی از برگ ریحان استفاده می کنید به یاد داشته باشید که آنرا بشوید چون بوی آن حشراتی مثل مگس را جذب می کند.

 

درمان عفونت گزیدگی حشرات با الکل

الکل اغلب به عنوان نوشیدنی خطرناکی شناخته می شود که مصرف زیاد آن می تواند منجر به خیلی از بیماری ها و ناراحتی ها شود. اگرچه خیلی از مردم خواص قوی آن برای درمان های خانگی موثر را نمی دانند. بخصوص مالیدن الکل روی محل گزیدگی حشرات که می تواند ورم و خارش را از بین ببرد. فقط باید الکل را روی محل مورد نظر قرار دهید.

درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان

درمان گزیدگی حشرات با لسترین

شاید نشنیده باشید و نامعمول به نظر برسد، لسترین یکی از درمان های خانگی شگفت انگیز برای ورم و خارش گزیدگی است. لسترین حاوی جوهر نعناع است که خنک می کند،تسکین می دهد و ناراحتی و خارش و درد ناشی از گزیدگی را از بین می برد. شما باید لسترین را روی محل آلوده شده قرار دهید تا خاصیت موثر آن را ببینید.

 

درمان آلودگی گزیدگی حشرات

استعمال سرکه سیب می تواند از آلودگی و نیش جلوگیری کرده و پخش شدن زهر را کنترل کند. بنابراین سرکه سیب یکی ازراه های جالب درمان خانگی گزیدگی صورت و اطراف چشم است. سرکه سیب همچنین باعث دفع حشرات می شود.

 

درمان عفونت گزیدگی حشرات

عصاره چای سبز خواص ضد عفونی کنندگی راد، بنابراین عصاره چای سبز می تواند ورم را از بین برده و از پخش شدن آلودگی جلوگیری کند. خیلی عجیب نیست که چای سبز یکی ز را های شگفت انگیز درمان خانگی گزیدگی است. اگرچه، به یاد داشته باشید که سرکه سیب موجب احساس سوزش می شود. پیشنهاد می شود که آن را با کمی آب رقیق کنید.

 

درمان خانگی خارش گزیدگی حشرات

نوار چسب نه تنها یک راه درمانی برای رفع گزیدگی نیش و خارش های آن است بلکه یک راه احتیاطی هم محسوب می شود. استفاده از نوار چسب باعث می شود که روی محل گزیده شده را خارش ندهید. وقتی توسط حشره گزیده می شوید پوستتان شما را تحریک به چنگ زدن خود می کند. همین مورد می تواند باعث خراشیده شدن پوست و پخش شدن عفونت شود.

 

درمان گزیدگی حشرات با بلغور جو دوسر

صبحانه مورد علاقه ی شما یک راه موثر برای درمان خانگی ورم و خارش نیش حشرات است. جو دو سر بویژه ترکیبی دارد که ضد تحریک کننده هستند، به همین خاطر راهی موثر برای از بین بردن خارش و التهاب است.
دستورالعمل مصرف:
بلغور جو دوسر را با آب مخلوط کنید.
ماده بدست آمده را روی محل آلوده شده بگذارید.
از یک دستمال برای نگه داشتن آن به مدت 10 دقیقه کمک بگیرید.
آنرا پاک کنید.
برای نتیجه راضی کننده تر یکبار دیگر این کار را تکرار کنید.

درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان

درمان گزیدگی حشرات با یخ

یخ و سرما می تواند التهاب و ورم ناشی از نیش حشرات را از بین ببرد. دمای پایین پوست را بی حس می کند و به شما تسکینی کوتاه مدت ارائه می دهد. یخ و سرمای آن درمان خانگی موثری برای صورت و بدن می باشند.
وقتی شما یخ را روی محل مورد نظر می گذارید نباید اینکار مستقیما صورت گیرد و نباید بیشتر از 5 دقیقه زمانن ببرد چون ممکن است به پوست آسیب بزند.
دستور استفاده:
چند تکه یخ خرد شده را در دستمال قرار دهید
روی محل مورد نظر پوستتان قرار دهید
چند دقیقه نگه دارید و سپس بردارید

 

درمان خانگی گزیدگی حشرات با جوش شیرین

جوش شیرین خواص و استفاده های زیادی دارد. این ماده در هر آشپزخانه ای در دسترس است و برای نان و شست و شو استفاده می شود. از سوی دیگر جوش شیرین یکی از راه های طبیعی درمان خانگی نیش حشرات است. استفاده از جوش شیرین به شما مسکنی رضایت بخش می دهد و تورم و التهای نیش را کاهش می دهد.
دستور مصرف:
مقداری آب و یک قاشق سوپخوری جوش شیرین را مخلوط کنید
روی محل آلوده شده پخش کنید
بگذارید 10 دقیقه روی پوستتان بماند.
با آب ولرم بشویید

 

درمان جای نیش حشرات با پیاز

پیاز مسکنی رضایت بخش برای نیش حشرات است. آب پیاز در کاهش سوزش نیش موثر است. حاوی خاصیت ضد قارچ بوده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.
دستور مصرف:
پیاز را چند قاچ کنید
روی محل مورد نظر که گزیده شده است به مدت یک تا دو دقیقه نگه دارید
با آب خوب بشویید

 

درمان خانگی گزیدگی حشرات با آویشن

برگ آویشن برای پخت ماهی، سیب زمینی و غذاهای لذیذ دیگر استفاده می شود.گرچه افراد زیادی نمی دانند آویشن یکی از درمان های شگفت انگیز برای از بین بردن آثار نیش در صورت و بدن است. آویشن در کاهش ورم و التهاب نیش مگس موثر است. دارای خواص ضد قارچ بوده که آلودگی و ناراحتی ناشی از نیش حشرات را از بین می برد.
دستور مصرف:
چند برگ آویشن را ریز خورد کنید
آنرا روی محل گزیدگی قرار دهید
10 دقیقه بگذارید روی پوست بماند
آنرا برداشته و با آب بشویید

بجای آن، می توانید برگ ها را بجوشانید و پارچه تمیزی را به آن آغشته کرده و روی محل مورد نظر برای چند دقیقه نگه دارید.می توانید بعد از آن هم تکه ای یخ قرار دهید که محل را خنک کند.

 

درمان گزیدگی حشرات با عنبر سائل

عنبر سائل یکی از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان ورم و خارش گزیدگی حشرات استفاده می کنیم. عنبر سائل حاوی رطوبت کش و جمع کننده است و این دلیلی است که به عنوان یک داروی پرکاربرد در اغذیه فروشی ها و داروخانه ها فروخته می شود. کاربرد موضعی عنبر سائل می تواند هر رقم ناراحتی پوستی، خراشها و بریدگی های سطحی و هموروئید را بهبود بخشد. استفاده از عنبر سائل می تواند به التهابات سوختگی ها و مشکلات ناشی از نیش حشرات تسکین دهد. این راهکار نیازمند چندین مرتبه تکرار است.

 

درمان ورم گزیدگی حشرات با چای بابونه

بابونه یکی از متداول ترین روش های درمان نیش پشه و دیگر حشرات است. قرار دادن چای بابونه روی پوست التهاب و ناراحتی های پوست را بهبود می بخشد.
دستور مصرف:
چای کیسه ای و گل بابونه ی تازه را با مقداری آب بجوشانید
آنرا 30 دقیقه در یخچاب بگذارید
آب اضافی چای کیسه ای را بگیرید
بر روی محل مورد نظر قرار دهید
برای 10 دقیقه آن را بگذارید بماند
با پارچه مرطوب آن را پاک کنید

 

درمان ورم نیش حشرات با سیر

سیر خواص فراوانی دارد. می تواند خیلی از مشکلات شامل ناراحتی های قلب و فشار خون بالا را درمان کند. همچنین می تواند بصورت موضعی استفاده سود و یکی از درمان های خانگی شگفت انگیز نیش حشرات باشد.
سیر تازه را ریز خرد کنید
با روغن نارگیل مخلوط کنید
آنرا روی پوست قرار دهید
برای 10 دقیقه آن را رها کنید
با دستمال مرطوب پاک کنید
اگر نتیجه رضایت بخش می خواهید باید چند مرتبه تکرار کنید

 

درمان ورم ناشی از نیش حشرات

گل و لای یکی از درمان های خانگی جالب برای ورم و خارش نیش حشرات است که در این مقاله به برسی آن می پردازیم. می تواند به سرعت تاثیر گذاشته و از پخش شدن زهر در بدن جلوگیری کند.
دستور مصرف:
یک لایه نازک گل را روی محل گزیده شده قرار دهید.
10 دقیقه آنرا رها کنید
با آب گرم بشویید

درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان و بزرگسالان

پیشگیری از گزیدگی حشرات

بدن های ما عکس العمل های متفاوتی به نیش حشرات دارند. بعضی افراد هیچ واکنشی به آن نشان نمی دهند اما برخی دیگر به آن آلرژی دارند.در صورتی که آلرژی جدی به این قبیل مشکلات دارید سریعا به پزشک مراجعه کنید.لطفا جدی بگیرید!
این علاج های خانگی برای اکثر افراد موثر بوده و توصیه می شوند.ناراحتی را کاهش داده و شما را از خراشیدن پوست باز می دارند.
حشرات و پشه ها در آب و هوای گرم زنده می مانند. بنابراین پیشگری بهتر است انجام شود.برای مثال، زمان معینی برای بیرون رفتن انتخاب کنید. در زمان غروب و سپیده دم در خانه بمانید. همچنین پیشنهاد می شود که لباس استین بلند و شلوار بپوشید. استفاده از اسپری حشره کش بهترین راه پیشگیری است. اگرچه ما تمام مدت تابستان و بهار درخانه ایم ولی ممکن است توسط حشرات گزیده شویم.
شناخت علاج خانگی شگفت انگیز ورم و خارش نیش حشرات برای شما مفید است. امیدواریم این راهکارها برای گزیدگی صورت و نقاط نزدیک چشمتان کاربردی باشند. از خواندن این مقاله ممنونیم.

 

درمان خانگی گزیدگی حشرات در کودکان

جدیدترین مطالب