سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی بسیار مناسب است اگر پریود نامنظم دارید بهترین گیاه قاعده آور، سیانه دانه است. آیا سیاه دانه قاعده آور است؟ باید بگوییم که بله! سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی دختران و زنان موثر است.

 

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی

مصرف سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی توسط بسیاری از پزشکان طب سنتی بیان شده است. سیاه دانه در دوران پریودی برای باز شدن سریع قاعدگی مناسب است. سیاه دانه و روغن آن مصارف دارویی زیادی مثل باز شدن قاعدگی دارند. بطوریکه در احادیث هم گفته شده است که سیاه دانه داروی هر دردی به جز مرگ است. این موارد اشاره به خواص مفید و موثر این دانه‌های سیاه رنگ دارد. این دانه سیاه شگفت‌انگیز خواص بی‌شماری دارد مخصوصا از ترکیب آن با عسل و یا سرکه داروهای بی‌نظیری را می‌توان ساخت. در ادامه این مقاله به بررسی خواص سیاه دانه که بسیار قاعده آور است، یعنی عادت ماهانه را باز می‌کند خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که استفاده از سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی باید زیر نظر پزشک حاذق انجام گیرد، در غیر این صورت، مسئولیت عواقب آن متوجه خود بیمار خواهد بود.

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی

 

معمولا قاعدگی یکی از پروسه های کاملا طبیعی در دختران بعد از سن بلوغ می باشد. این اتفاق همچنین با دردهای بسیاری همراه می باشد که سیاه دانه برای باز شدن و کاهش درد قاعدگی توصیه شده است. هر خانم جوانی برای رهایی از این دردها به انواع قرص های مسکن روی می آورد ، اما غافل از آنکه این قرص ها می توانند از سوی دیگر با عوارض جانبی زیادی همراه باشند. برخی از خانم ها هم طاقت و توان تحمل این دردها را ندارند و از حل می روند.

 


بیشتر بخوانید: نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود


 

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

سیاه دانه بسیار گرم و خشک و یکی از گیاهان دارویی قاعده آور است. این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و در قدیم از آن به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند. سیاه‌ دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشی‌جات استفاده می‌شود. سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای باز شدن و کاهش درد پریود توصیه شده است. سیاه دانه سرشار از ترکیباتی مانند زینک، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و همچنین ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B9 ، C و E می‌باشد. تمام این ترکیبات مفید و قوی باعث شده‌اند تا از خواص سیاه دانه در مصارف دارویی بسیاری مثل باز شدن قاعدگی استفاده شود چراکه سیاه دانه ضدویروس، هضم‌کننده، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، ضدالتهاب و ضدقارچ و کاهش دهنده دردهای قاعدگی است.

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

آیا سیاه دانه قاعده آور است

آیا سیاه دانه می تواند دردهای ناشی از قاعدگی را درمان کند و واقعا قاعده آور است؟ برخی از تحقیقات نشان دهنده آن است که مصرف سیاه دانه در زنان و دخترانی که پریود نامنظم دارند می تواند بر باز شدن قاعدگی تأثیر داشته باشد و باعث شود تا میزان خونریزی در هر قاعدگی به میزان کمی افزایش یابد. اما این میزان با بررسی های آزمونی در تحقیقات، در حد بسیار بالایی قرار ندارد. به همین دلیل ارتباط مستقیم بین مصرف سیاه دانه و افزایش شدید خونریزی قاعدگی تأیید نشده است اما به صورت کامل منتفی نیست و سیاه دانه قاعده آور خوبی است. در طب سنتی استفاده از سیاه دانه حتی برای افرادی که به تازگی وضع حمل نموده اند توصیه می شود. این افراد می تواند سیاه دانه را به همراه عسل نیز مصرف نمایند. در صورتی که این دو با یکدیگر مصرف شوند قطعا می توانند دردهای پس از زایمان را کاهش دهند.

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی

 

شاید سیاه دانه بتواند اندکی از دردهای شدید قاعدگی را در افراد پایان ببخشد اما قطعا نمی تواند میزان خونریزی را در قاعدگی زنان کاهش دهد و فقط یک قاعده آور و تظیم کننده سیکل ماهانه است. خونریزی های بیش از حد شدید و بیش از حد کم در دوران قاعدگی خود عاملی برای بررسی بیشتر است ، زیرا در اکثر موارد ناشی از مشکلات درونی یا هورمونی در خانم ها می باشد و مصرف سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی کارآمد است.

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

تاثیر سیاه دانه در دوران قاعدگی

وجود مواد معطر روغنی محرک در سیاه دانه سبب شده که این گیاه علاوه بر تحریک و تقویت رحم به جهت دارا بودن هورمون های جنسی، موجب زیاد شدن شیر مادران (شیر افزا)، رفع بند آمدگی ادرار و به جریان افتادن خون قاعدگی در زنان باردار و باز شدن قاعدگی در دختران گردد، مصرف دانه های سیاه این گیاه در دوران بارداری مجاز نبوده (زیرا موجب سقط جنین می گردد) ولی خوردن سیاه دانه با عسل و روغن حیوانی جهت تسکین درد قاعدگی و باز شدن پریود، رحم و نیز برای ورم معده مفید است، استفاده از سیاه دانه تفت داده شده در روغن زیتون موجب باز شدن عادت ماهانه می گردد.

 

باورهای نادرستی در رابطه با سیاه دانه وجود دارد که متأسفانه پایان دادن به این باورهای نادرست کار آسانی نیست و نیازمند صرف زمان طولانی و فرهنگ سازی درست می باشد. یکی از باورها این است که سیاه دانه می تواند خونریزی های بسیار زیاد در برخی از خانم ها را نیز از بین ببرد. در حالی که این باور در رابطه با سیاه دانه اشتباه است و سیاه دانه فقط برای باز شدن قاعدگی و پریود منظم مناسب است.

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی | آیا سیاه دانه قاعده آور است

سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی

 

روش مصرف سیاه دانه برای قاعدگی

برای درست کردن سیاه دانه و عسل برای باز شدن پریود 100 گرم سیاه دانه و 200 گرم عسل نیاز است. سیاه دانه را نیم کوب کرده و پس از کمی خیساندن و آبکش کردن، آن را داخل شیشه ای ریخته روی آن عسل بریزید و خوب مخلوط کنید و پس از چند هفته روزی یک قاشق مرباخوری از آن میل کنید.

 

سیاه دانه قاعده آور بوده و برای تنظیم عادت ماهیانه خوب است اما قبل از مصرف سیاه دانه حتما با پزشک مشورت کنید و از مصرف خودسرانه سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی پرهیز کنید.

جدیدترین مطالب