نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

قرص باز شدن پریود زنان و دختران تعدادشان خیلی زیاد نیست و شما می توانید اسم قرص های بازکننده پریود را در ادامه بخوانید و با توجه به عوارض قرص باز شدن پریود یکی را انتخاب کنید اگر پریود نشده اید و از سیکل قاعدگی تان مدت زیادی گدشته است نام قرص باز شدن پریود را در ادامه بخوانید. پریود اصطلاحا به یک دوره چند روزه گفته می‌شود که به طور طبیعی باید هر ماه برای خانم‌ها اتفاق افتد. پریود نشدن پیامدهای مطلوبی به همراه نداشته و باعث بروز اختلالات هورمونی در بدن و به دنبال آن بروز مشکلاتی نظیر ریزش مو، ناباروری، آکنه و… می‌شود. بنابراین باید آن را برطرف کرد. در ادامه به معرفی برخی از این داروها تحت عنوان قرص باز شدن پریود خواهیم پرداخت.

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

قرص باز شدن پریود

قرص باز کننده پریود زنان در موارد خاص توسط پزشک تجویز می گردد و استفاده خودسرانه از قرص باز شدن پریود ممنوع است. اگر فقدان قاعدگی بیشتر از سه ماه به طول بیانجامد بهترین کار مراجعه به پزشک و استفاده از درمان‌های دارویی در این زمینه است. پزشک متخصص زنان بعد از گرفتن شرح حال بیمار و انجام برخی از آزمایشات داروی مناسب را برای وی تجویز می‌کند. مصرف این داروها به کنترل سطح غیرطبیعی هورمون‌ها کمک می‌کند. در کنار درمان دارویی استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش و دوری از استرس می‌تواند به روند درمان کمک کند.

معمولا تخمک‌هایی که از تخمدان آزاد می­‌شوند، برای بارور شدن، خودشان را به دیواره‌های رحم می‌چسبانند. در صورتیکه این تخمک‌ها بارور نشوند، دیواره‌های رحم به همراه تخمک‌ها شروع به تخریب می­‌کند و به همراه خون از بدن زن خارج می­‌شود. بروز این خونریزی در ماه برای خانم‌ها نشانه سلامت جسمی و روحی است و اختلال در این روند می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند. گاه بر اثر عوامل مختلف که حتی می‌تواند روانی هم باشد پریود شدن اتفاق نمی‌افتد.

 

علت پریود نشدن زنان

چرخه طبیعی هر قاعدگی ۲۸ روزه است. یعنی از اولین روز قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی متوسط ۲۸ روز می‌شود. گاه این بازه از این هم فراتر می‌رود تا جایی که دوران قاعدگی برخی از خانم‌ها حتی به چندین ماه هم می‌رسد. اینکه چرا در روند طبیعی قاعدگی اختلال ایجاد می‌شود را نمی‌توان تنها به یک علت خاص ختم کرد. عوامل مختلفی در بروز این حالت دخیل هستند. اولین احتمال به بارداری می‌رود. اگر تست بارداری داده‌اید و از این بابت خیالتان راحت است باید به سراغ سایر علل بروید. استرس یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد قاعدگی نامنظم است. عوامل موثر دیگر شامل بیماری، کاهش یا افزایش وزن، انجام ورزش‌های سنگین، شیردهی، مصرف برخی از داروها، سندروم تخمدان پلی کیستیک، اختلال هورمونی، اختلال تیروئید و یائسگی می‌شود.

 

اگر دچار اختلال در قاعدگی شده‌اید باید هر چه زودتر به پزشک متخصص زنان مراجعه و درمان دارویی را آغاز کنید. پزشک بعد از گرفتن شرح حال بیمار و انجام برخی از آزمایشات داروی مناسب را برای وی تجویز می‌کند. این نکته را باید بدانید که پریود نشدن اتفاق ساده‌ای نیست و نباید به آسانی از کنار آن عبور کرد.

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

نام قرص باز شدن پریود

قرص های باز شدن پریود انواع و اقسام مختلفی دارند که در اینجا نام قرص های باز کننده پریود را بیان خواهیم کرد.

برای پریودهای سنگین و نامنظم، گرفتگی قاعدگی، آکنه، سندرم پیش از قاعدگی، نارسایی اولیه تخمدان، اندومتریوزیس و درمان جایگزینی هورمون در دختران نوجوان یا زنان جوان غالباً قرص های کنترل بارداری ( قرص قوی برای پریود شدن ) تجویز می گردد.

به عنوان مثال، برای دختران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) – ( عدم تعادل هورمونی که سبب پریود های نامنظم، آکنه و رشد بیش از حد مو می شود.) قرص های کنترل تولد برای کاهش سطح هورمون به میزان نورمال تجویز می شود و دوره های پریودی را تنظیم می کنند.

 

برای دختران مبتلا به آکنه که به روش های ساده پاسخ نمی دهند، اغلب قرص های کنترل بارداری تجویز می شود.

دخترانی که تخمدان آن ها به اندازه کافی استروژن تولید نمی کنند ( به علت تشعشعات یا شیمی درمانی، شرایط ژنتیکی مانند سندرم ترنر و یا استرس ) اغلب قرص های پریود شدن را برای جایگزینی استروژن مصرف می کنند. اگر فقدان دوره های قاعدگی ناشی از وزن کم یا اختلال در خوردن باشد ؛ بهترین راه افزایش وزن به وزن نرمال سالم است.برای دختران مبتلا به اندومتریوزیس اغلب قرص های قوی برای پریود شدن جهت سرکوب بیماری تجویز می شود. سطح استروژن طبیعی و وزن سالم برای سلامت استخوان ها مهم هستند. در آخر این قرص ها برای کنترل و عدم بارداری نیز مصرف می شوند.

 

آیا این قرص ها بر روی رشد دختر نوجوان تاثیر منفی دارد؟

خیر، قرص های پریود شدن تاثیر یا مانعی بر رشد دختر شما ندارد، اگر پریود او از قبل شروع شده باشد. زمانی که اولین پریود خود را تجربه می کند ، 95% از قد خود را بدست آورده است. یک دختر، حدود 2 اینچ بعد از اولین دوره قاعدگی رشد خواهد کرد.

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

قرص های بازکننده پریود

قرص kai menstural

این دارو با استفاده از بهترین محصولات هاوایی تمام مشکلات قاعدگی در خانم ها را حل می کند.این دارو در خانم هایی که هنوز باردار نشده اند و مشکل بی نظمی در پریود دارند،استفاده می شود.

 

کپسول hashmi herbal lady

این دارو هم مانند داروهای دیگر،نوعی کپسول است که به شما کمک می کند که پریودهایتان را به حالت عادی بازگردانید.

 

قرص M2 tone health tonic برای باز شدن پریود

این دارو می تواند هم برای تنظیم پریود استفاده شود و هم برای جلوگیری از پریودهای شدید.این دارو نوعی تونیک است که برای زودتر پریود شدن هم استفاده می شود.این دارو با تنظیم کردن هورمون های زنانه،پریودهایتان را به حالت طبیعی باز می گرداند.

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

قرص ول وومن و پریود

ول وومن (Well Woman) یکی از تاثیرگذارترین انواع قرص باز شدن پریود است. این قرص ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مثل مس، آهن، منگنز و ید است که معمولا در غذاها و سایر منابع طبیعی نیز یافت می‌شود. این مکمل با ترکیباتی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خانم‌ها شده و مشکلات قاعدگی نظیر قطع قاعدگی را برطرف می‌کند. شروع تاثیرات دارو و میزان اثرگذاری آن در افراد مختلف متفاوت است ولی انتظار می‌رود اثرات مفید مصرف قرص ول وومن طی یک تا سه ماه آغاز شود. هر بسته از این مولتی ویتامین حاوی ۳۰ قرص و یا ۹۰ قرص است. هر روز فقط باید یک قرص مصرف شود.

این دارو که به صورت کپسول است یکی از راه های آیوردیک برای حل مشکل پریودهای نامنظم است و در بسته بندی های 60تایی که باید به صورت روزانه مصرف شود،ارائه می­شود.این کپسول­ها برپایه اصول آیورودا و به صورت کاملا گیاهی تولید شده اند و هیچ تاثیر جانبی ای ندارند.این دارو به تنظیم عادت ماهانه شما کمک می­کند.

 

عوارض: در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد.

 

قرص جیناون برای پریود شدن

این قرص یکی دیگر از داروهای آیورودا است که می تواند برای حل مشکل بی نظمی قاعدگی شما استفاده شود.این دارو شامل مکمل های گیاهی ای است که گردش خون را تحت تاثیر قرار می دهد و پریودهای شدید و دردناک را متوقف می کند.با وجود اینکه این دارو جزو داروهای گیاهی و آیورودیک است،بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشکتان در مورد دوز مصرف مشورت کنید.

 

قرص بلک کوهوش باز کننده پریود

این دارو از ریشه های گیاهی تهیه شده است که در در درمان مشکل بی نظمی قاعدگی تاثیر گذار است و می تواند هورمون های بدن زنان را تنظیم کند.این دارو در فرمولاسیون های مختلفی تهیه شده،مانند پودر،قرص و کپسول.می توانید هر شکلی از این دارو که برایتان مناسب تر است را تهیه کنید و برای همیشه مشکل پریودهای نامنظم تان را حل کنید.

 

جنسیا آشوکا

این دارو نوعی داروی گیاهی است که شامل عصاره های طبیعی گیاهان است.یکی از کاربردهای این دارو،تنظیم هورمون­های زنانه بدن است.

 

قرص دوفاستون برای باز شدن پریود

دوفاستون (Duphaston) نوعی قرص باز شدن پریود دارای پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می‌شود. از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی استفاده می‌شود. به طور معمول از روز ۱۶ قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا بین ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع مصرف دارو، خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد.

دوفاستون (Duphaston) نوعی پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد، تجویز می‌شود. از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی استفاده می‌شود. همچنین دوفاستون برای درمان آندومتریوز (رشد بافت آندومتر در خارج از رحم که باعث درد و خونریزی می‌شود)، ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که حین استفاده از دوفاستون امکان دارد که خونریزی‌های دوران قاعدگی نامنظم شوند.

این دارو در مواردی برای کمک به تحریک رشد پستان و کاهش تولید تستوسترون نیز استفاده می‌شود. در برخی موارد مصرف دوفاستون می‌تواند علائم بروز یائسگی را هم کاهش دهد. این علائم شامل گرگرفتگی، تعریق شبانه، بی‌خوابی، خشکی واژن، سردرد، نوسانات خلقی و عدم تمرکز می‌شود.
از مزیت‌های قرص دوفاستون این است که ساختار شیمیایی آن به پروژسترون طبیعی شباهت بسیاری دارد و به لحاظ شیمیایی با تستوسترون در ارتباط نیست و بنابراین تاثیرات منفی مردانه نیز در بدن ایجاد نمی‌کند. دوفاستون به صورت قرص ۱۰ میلی‌گرمی در دسترس است.

 

طریقه مصرف قرص باز کننده پریود

از آنجاییکه میزان مصرف این دارو برای بیماری‌های مختلف متفاوت است، باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول از روز ۱۶ قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا بین ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع مصرف دارو، خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد.

 


همچنین بخوانید: آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران


 

نکاتی که باید در ارتباط با مصرف دوفاستون بدانید

اگر از قرص دوفاستون برای درمان ناباروری استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای نردیکی جهت باردار شدن فاصله بین دو قاعدگی است.
دوفاستون را می‌توانید به همراه غذا و یا بدون آن مصرف کنید.
دارو را کاملا مطابق با دستور پزشک مصرف کنید.
چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کردید و به زمان مصرف بعدی نزدیک بودید دوز فراموش شده را رها کرده و طبق برنامه مصرف دارو را ادامه دهید. هیچ گاه برای جبران نوبت فراموش‌شده میزان دارو را در نوبت بعدی افزایش ندهید.
در صورت ابتلا به سقط فراموش شده، سابقه سرطان سینه، سرطان اندومتر یا بیماری کبدی، باید قبل از مصرف قرص دوفاستون پزشک را در جریان قرار دهید.
در صورتیکه سابقه حساسیت دارویی داشته‌اید، قبل از مصرف دوفاستون با پزشک در این رابطه صحبت کنید.
در صورتیکه باردار هستید و یا برای باردار شدن تلاش می‌کنید نباید این دارو را مصرف کنید.
اگر به دلایل نامعلومی دچار خونریزی غیرطبیعی از واژن شده‌اید، بهتر است این دارو را مصرف نکنید.
این دارو را بیشتر از مقدار تجویزشده مصرف نکنید.
در مورد تمام داروهای فعلی خود و هر دارویی که قبل از این مصرف کرده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

عوارض: حالت تهوع، استفراغ، درد سینه، خونریزی نامنظم، سرگیجه، کاهش وزن، خارش پوست، بروز آکنه پوستی یا جوش، لکه‌بینی، آمبولی ریوی، خونریزی، تغییر در اشتها، تورم در قسمت قوزک پا، کاهش یا تاری دید و تورم عروق از عوارض این داروست.
داروی هندی ارگانیک شاتواری ول بیینیگ:

 

این دارو از همان کمپانی داروی قبلی است.این کپسول ها، هورمون های زنانه را تنظیم می کند.در واقع این دارو با تعادل رساندن هورمون هایی که باعث بی نظمی در چرخه قاعدگی می شوند،به شما کمک می کنند.

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

قرص مدروکسی پروژسترون برای باز شدن پریود

مدروکسی پروژسترون (Medroxyprogesterone) از داروهای حاوی هورمون زنانه است که به منظور درمان مشکلاتی مثل قطع قاعدگی، درمان سرطان سینه و پیشگیری از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنظیم سیکل قاعدگی از اصلی‌ترین دلایل مصرف این داروست. به طور معمول به مدت ۱۰ روز این قرص را مصرف می‌کنند و بعد از آن، از ۲ تا ۱۰ روز بعد خونریزی اتفاق می‌افتد. توجه داشته باشید که در صورت ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلال کبدی، خونریزی واژن و سقط جنین این دارو نباید مصرف شود.

 

مپرات

مپرات نوعی دیگر از داروهای حاوی مدروکسی پروژسترون است که برای درمان مشکل پریودهای نامنظم و یا پریود نشدن استفاده می­شود.این دارو خودش نوعی هورمون پروژسترون است و معمولا باعث فعال شدن چرخه قاعدگی می­شود.این دارو برای درمان سرطان سینه و جلوگیری از بارداری نیز استفاده می­شود.

 

نحوه مصرف قرص مدروکسی پروژسترون برای پریود شدن

میزان دقیق مصرف این دارو در افراد مختلف متفاوت بوده و باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول به مدت ۱۰ روز این قرص را مصرف می‌کنند و بعد از آن، از ۲ تا ۱۰ روز بعد خونریزی اتفاق می‌افتد. پس از این روال پزشک می‌تواند برای ناباروری داروهای مربوطه را تجویز کند.

 

قرص مدروکسی پروژسترون برای پریود نشدن

از این دارو همراه داروهای دیگری برای تحریک بارداری استفاده می‌شود.
قرص مدروکسی پروژسترون برای مدت زمان کوتاه و در شرایط خاص تجویز می‌شود.
توصیه می‌شود از این دارو در دوران بارداری استفاده نشود.
در صورت داشتن سابقه حساسیت به دارو قبل از مصرف موارد را به اطلاع پزشک برسانید.
در صورت ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلال کبدی، خونریزی واژن و سقط جنین این دارو نباید مصرف شود.
مصرف این دارو بدون تجویز پزشک اصلا توصیه نمی‌شود.
چنانچه طی مصرف این دارو دچار علائمی مثل اختلال بینایی، ضعف ناگهانی، عدم هماهنگی، اشکال در تکلم، سردرد، درد ساق پا، کوتاهی تنفس، درد قفسه سینه، تغییر در الگوی خونریزی واژینال، زردی پوست، تورم در اندام‌ها، راش و افسردگی شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.
احتمال خونریزی لثه با مصرف داروی مدروکسی پروژسترون وجود دارد.
در صورت قطع قاعدگی یا شک به بارداری به پزشک اطلاع دهید.
طی مصرف این دارو توصیه می‌شود هنگام خروج از منزل تا حد امکان زیر نور خورشید قرار نگیرید و در صورت قرار گرفتن از عینک‌های آفتابی یا پوشش مناسب استفاده نمایید.
اندازه‌گیری فشار خون در فواصل منظم حین درمان ضروری است.
در صورت داشتن بیماری‌هایی مثل دیابت، صرع و میگرن دارو را با احتیاط مصرف کنید.
در زنانی كه از این دارو برای جلوگیری از بارداری استفاده نموده‌اند، به طور متوسط تا ۱۰ ماه پس از قطع مصرف، امكان باروری وجود ندارد.
دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

 

عوارض: تهوع، کاهش وزن، ورم پا، حساس شدن پستان‌ها، پرمویی، ریزش مو، قاعدگی نامنظم یا لکه‌بینی، افسردگی، بی‌خوابی، لخته شدن خون در پا، اختلالات دستگاه گوارش، تغییر میل جنسی، آکنه، کهیر، و افزایش قند خون از عوارض این قرص باز شدن پریود است.

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

قرص پروورا باز کننده پریود زنان

این دارو،اولین دارو در لیست ماست که برای پریود شدن استفاده می­ شود.این دارو در اصل برای تنظیم هومورن­ های زنانه استفاده مصرف می­شود.ترکیب اصلی این دارو مدروکسی پروژسترون است که خودش نوعی هورمون زنانه محسوب می­شود.این دارو در زنانی که باردار نیستند و چرخه قاعدگی منظم دارند استفاده می­ شود.با استفاده از این دارو،مشکل پریودهای نامنظم با نرمال کردن خونریزی حل می­ شود و یک چرخه قاعدگی سالم را برای خانم ها به ارمغان می­آورد.

 

فواید قرص های باز شدن پریود

این قرص ها دارای مزایای بسیاری هستند، نظیر :

تنظیم پریود های نامنظم
کاهش گرفتگی قاعدگی
درمان آکنه
درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
کاهش خطر ابتلا به کم خونی
خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می دهد

 

عوارض قرص های باز کننده پریود

اکثر زنان جوان که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند، مشکل خاصی ندارند. با این حال، این نوع قرص ها ممکن است سبب افزایش اندک خطر ابتلا به لخته شدن خون در پاها، چشم ها و ریه ها شود. اگر دختر شما هر یک از مشکلات یاد شده را دارد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا او را به بیمارستان ببرید :

درد شکمی یا معده درد شدید
درد قفسه سینه (شدید)، سرفه، تنگی نفس
سردرد (شدید)، سرگیجه، ضعف یا بی حسی
مشکلات چشم (از دست دادن بینایی یا تاری دید)، مشکلات گفتاری
درد شدید پا ( ران یا ماهیچه )

 

خطر استفاده از قرص باز شدن پریود

افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی در زنان جوان سالم که قرص های باز شدن پریود و کنترل بارداری مصرف می کنند و سیگار نمی کشند وجود ندارد. اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که سیگار را ترک کند. اگر سیگار می کشد ، می تواند قرص قوی برای پریود شدن نیز مصرف کند، اما اگر سیگار را کنار بگذارد، زندگی سالم تری خواهد داشت.

نام قرص باز شدن پریود | اسم قرص های بازکننده پریود

افزایش وزن با قرص های باز کننده پریود

بعید است که قرص باعث افزایش وزن دختر شما شود. محققان تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهد برخی از نوجوانان افزایش وزن و برخی دیگر کاهش وزن را به همراه دارند؛ اما اکثر نوجوانان دقیقاً در همان وزنی که بوده اند، میمانند. اگر دختر شما فکر می کند که به علت مصرف این قرص ها وزن او افزایش یافته است، باید پزشک خود را ملاقات کرده و وزن خود را اندازه گیری کند.

 

دختر خود را تشویق کنید که یک رژیم غذایی ایده آل داشته باشد. پیشنهاد کنید که روزانه 5-7 بار میوه و سبزیجات مصرف کند. حجم غذای خود را کم کند و از فست فود و کربوهیدرات های ساده مانند کوکی ها، غلات شیرین، کیک و . . . اجتناب کند. همچنین او را تشویق کنید که فعال باشد و ورزش را بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کند.

جدیدترین مطالب