فواید خوردن آب قبل از صبحانه + خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

فواید خوردن آب قبل از صبحانه + خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

فواید خوردن آب قبل از صبحانه و با معده خالی بر هیچ کس پوشیده نیست. مزایای نوشیدن آب با معده خالی در صبح ناشتا بر اساس تحقیقات علمی بر اکثریت پزشکان ثابت شده است. اگر می خواهید بدانید که خوردن آب ناشتا برای چی خوبه در این پست سماتک همراه ما باشید.

فواید خوردن آب قبل از صبحانه + خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

فواید خوردن آب قبل از صبحانه

از فواید نوشیدن آب با معده خالی می توان به اثرات مثبت برای دفع سموم از بدن، افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و افزایش متابولیسم و ​​جلوگیری از سردرد و سنگ کلیه اشاره کرد. همچنین چندی دیگر از مهمترین فواید خوردن آب قبل از صبحانه، کمک به پاکسازی روده ها، رفع یبوست و بهبود سلامت مو، افزایش درخشندگی و شفافیت پوست می باشد. طبق یک تحقیق و نظر سنجی از مردم، برخی از آنان گزارش کرده اند که پس از خوردن آب در صبح ناشتا احساس بهتری دارند. همچنین می توانید در ابتدا عوارض خوردن آب قبل از صبحانه را بخوانید و سپس این مطلب را دنبال کنید.

 

به طور کلی مطالعاتی نوشیدن بین 250 تا 500 میلی‌لیتر آب در صبح ناشتا و قبل از خوردن صبحانه معمولاً توصیه می‌ شود و خوردن بیش از نیم لیتر آب در صبح زود اصلا خوب نیست و سلامت شما را به خطر خواهد انداخت. هیدراته ماندن در طول روز یکی از مزایای خوردن آب با معده خالی است که از نظر علمی به خوبی ثابت شده است. در زیر برخی از مزایای کلیدی نوشیدن آب قبل از صبحانه آورده شده است:

فواید خوردن آب قبل از صبحانه + خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

فواید خوردن آب ناشتا برای لاغری

برای بسیاری از افراد کاهش وزن و لاغری می تواند یک روند بسیار آهسته و دلهره آور باشد. باید بدانید که با افزایش متابولیسم، سرعت سوزاندن کالری در بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد. پس از خوردن آب در صبح ناشتا متابولیسم بدن مردان و زنان تقریباً 30 درصد افزایش پیدا می کند. آب همچنین به شما احساس سیری می دهد و می تواند سلول های چربی را از بین ببرد. آب فضای خالی معده را اشغال می کند و این امر می تواند باعث شود که شما کمتر به سراغ مصرف غذا در طول روز بروید.

 

خوردن آب ناشتا برای لاغری بسیار پر اهمیت است به طوری که اگر 30 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی صبحانه، آب بنوشید اشتهای شما را کور می کند. بزرگسالانی که با معده خالی آب می خورند نسبت به سایر افراد هم رده خود که در صبح ناشنا آب نمی نوشند، 13 درصد غذای کمتری می‌ خوردند. بر اساس این مطالعات نوشیدن آب به ویژه قبل از خوردن وعده صبحانه به لاغری سریع تر و کاهش وزن کمک می کند.

فواید خوردن آب قبل از صبحانه + خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

خوردن آب قبل از صبحانه تعداد گلبول های قرمز خون ما را افزایش می دهد و همچنین اکسیژن دریافتی به مغز را بیشتر می کند. افزایش اکسیژن باعث ایجاد هوشیاری و انرژی بیشتر می شود تا بتوانید صبح خود را پرانرژی شروع کنید. با شروع صبح خود با آب به جای قهوه یا چای، معده خود را از تجمع اسید یا رفلاکس نیز نجات می دهید. نوشیدن آب در صبح ناشتا قبل از خوردن صبحانه، چای و قهوه توصیه می شود و کلید افزایش انرژی روزانه بدن شماست.

 

یک دانشمند سوئیسی در سال 2014 این ادعا را اثبات کرد که کم‌ آبی اثرات مضر بر خلق و خو و عملکرد طبیعی بدن دارد. او متوجه شد که وقتی بدن شما دچار کم آبی است دچار اختلال می شود. این امر به ویژه در مورد افراد مسن یا کودکان در مقابل بزرگسالان جوان و سالم بیشتر صادق است. به طور مشابه در مطالعه‌ ای که در سال 2019 بر روی دانشجویان پسر یکی از شهرهای چین انجام شد، نشان داد که این افراد در تست‌ های شناختی عملکرد بدتری داشتند و در هنگام کم‌ آبی، اختلال خلق و خوی بیشتری نشان می‌ دادند، و این اثرات پس از اینکه به آنها اجازه داده شد دوباره آب بدن خود را تامین کنند، کاهش می‌یابد.

 

جلوگیری از سردرد

به طور معمول سردرد ناشی از کم آبی بدن است. همچنین می تواند در نتیجه عدم تعادل الکترولیت باشد. با نوشیدن مقدار مناسب آب قبل از خوردن صبحانه، می توانید به تعادل مایعات بدن خود کمک کرده و به کاهش سردرد و همچنین سایر دردها مثل درد مفاصل هم کمک کنید. سردرد به شدت با کم آبی بدن مرتبط است و خوردن آب می تواند به پیشگیری از سردرد کمک کند. کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی سردرد است زیرا سلول ها برای عملکرد طبیعی خود نیز نیاز به آب کافی دارند. از فواید نوشیدن آب ناشتا تامین هیدراتاسیون مورد نیاز سلول ها است و در نتیجه از سردرد جلوگیری می کند.

فواید خوردن آب قبل از صبحانه + خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

خوردن آب ناشتا برای پوست

معجزه آب برای پوست بر هیچ کس پوشیده نیست و نوشیدن آب با معده خالی در صبح ناشتا به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. همچنین پوست را آبرسانی می کند تا در طول روز روشن تر، نرم تر و درخشان تر به نظر برسد. 70 تا 75 درصد پوست بدن از آب تشکیل شده است و اعتقاد بر این است که آب آشامیدنی بدون در نظر گرفتن زمان نوشیدن، کیفیت پوست را بهبود می بخشد. کم آب خوردن باعث کدر شدن پوست صورت می شود و در مقابل خوردن آب قبل از صبحانه به شفافیت پوست کمک می کند و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد، به این معنی که احتمال ترک خوردن و لک شدن آن کمتر است.

 

دفع سموم بدن

نوشیدن آب می تواند به دفع سموم مضر در بدن شما کمک کند. هنگامی که ادرار می کنید و عرق می کنید، بدن را از شر سمومی که در سیستم بدن شما جمع شده است خلاص می کنید. خوردن آب قبل از صبحانه روده بزرگ را پاکسازی می کند و این امر جذب مواد مغذی را آسان تر می کند. همچنین به کلیه ها در تولید هورمون، جذب مواد معدنی، تصفیه خون و تولید ادرار کمک می کند.

 

خوردن آب در صبح ناشتا و زمانی که چیزی در معده شما وجود ندارد به بدن اجازه می دهد تا کار خود را به طور موثرتری انجام دهد. با نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب شبانه، ترشح سموم بدن به سمت روده انجام می شود و روده بزرگ شما را تصفیه می کند.

 

بدن فرآیندهای خاص خود را برای دفع سموم از خود دارد. کبد با تغییر ماهیت شیمیایی بسیاری از سموم را پاکسازی می کند و کلیه ها آنها را از طریق ادرار از خون خارج می کنند. برخی از سموم را می توان به راحتی حذف کرد اما برخی نیاز به مداخله اضافی دارند. وجود آب عملکرد کبد و کلیه را بهبود می بخشد و به رقیق شدن سموم در جریان خون کمک می کند و دفع مواد زائد را از بدن آسان تر می کند.

 

یک متخصص کلیه می‌گوید: کلیه‌ های شما کار شگفت‌ انگیزی در پاکسازی و دفع سموم بدن انجام می‌ دهند البته این مهم تا زمانی است که آب کافی در اختیار بدن تان باشد. او سپس به این نکته اشاره می کند که اگر یک اکسیر جادویی وجود داشته باشد که می توانید بنوشید، آن آب است.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

تحقیقات علمی این ادعا را تایید می کند که نوشیدن آب با معده خالی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. نوشیدن آب با معده خالی باعث کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید می شود. سطوح بالای تری گلیسیرید باعث ضخیم شدن دیواره شریان ها می شود و احتمال بیماری های قلبی را افزایش می دهد که در آن سطوح بالای کوپپتین خطر ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی را افزایش می دهد. از دیگر فواید نوشیدن آب قبل از صبحانه افزایش هموگلوبین و کاهش کم خونی است. علاوه بر این خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را با نرمال ساختن پلاکت ها کاهش می دهد.

فواید خوردن آب قبل از صبحانه + خوردن آب ناشتا برای چی خوبه

رفع یبوست

خوردن آب ناشتا برای یبوست خوب است و به روده ما کمک می کند تا مواد زائد را دفع کند. آب به عنوان روان کننده برای روده بزرگ عمل می کند و کمبود آن می تواند باعث بروز بیماری های گوارشی شود. نوشیدن آب زمانی که معده خالی است و هنوز صبحانه نخورده اید یکی از راه‌ های پیشگیری از چنین بیماری‌ هایی است. کم آبی بدن یکی از شایع ترین علل یبوست مزمن است. دستگاه گوارش به آب نیاز دارد تا ضایعات غذا را در خود حرکت دهد. اگر آب کافی در بدن خود ندارید، روده بزرگ آب را از ضایعات غذایی شما جذب می کند که باعث می شود مدفوع سفت و سختی داشته باشید.

 

سنگ کلیه

خوردن آب قبل از صبحانه برای پیشگیری از سنگ کلیه ضروری است. دستورالعمل‌ های انجمن اروپایی اورولوژی نشان می‌دهد که مصرف مایعات روزانه که حداقل 2.5 لیتر ادرار در روز داشته باشید می‌ تواند از سنگ‌ کلیه جلوگیری کند.

 

حفظ سلامت مو

در حالی که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ارتباطی بین نوشیدن آب با معده خالی و سلامت مو وجود داشته باشد، اما مصرف مناسب آب به طور کلی این کار را انجام می دهد. به گفته شورای ملی تحقیقات ایالات متحده، آب حاوی مواد معدنی مانند آهن، روی، مس و کلسیم است که برای حفظ سلامت و رشد مو مورد نیاز است.

 

مس می تواند روی رنگدانه موهای شما تأثیر بگذارد و کمبود آن می تواند باعث ناهنجاری شود. کلسیم موهای شما را سالم و درخشان نگه می دارد. کمبود آهن یا روی می تواند باعث ریزش موقت مو شود در حالی که مکمل آن می تواند رشد مو را تحریک کند. همچنین کیفیت آب مصرفی بر کیفیت مو تأثیر می گذارد. آب آشامیدنی منبع اصلی عناصر کمیاب است که موها برای سالم بودن به آن نیاز دارند و آبرسانی برای بهبود سلامت مو بدون در نظر گرفتن زمان آن ضروری است.

 

آیا خوردن آب قبل از صبحانه مفید است

در پاسخ به این سوال باید گفت بله خوردن آب قبل از صبحانه مفید است و شما باید بین 250 تا 500 میلی لیتر با معده خالی آب بنوشید. این پیشنهاد بر اساس مطالعه دپارتمان تغذیه انسانی، ویرجینیا است که در آن بیماران 250 تا 500 میلی لیتر آب را در صبح ناشتا مصرف کردند تا تأثیرات آن بر الگوهای غذایی بررسی شود. همچنین یک پزشک هندی متخصص نوشیدن 250 میلی لیتر (1.5 فنجان) آب گرم خصوصا در صبح ناشتا با معده خالی را توصیه می کند. او همچنین توصیه می کند آب را به آرامی بنوشید و آن را به مدت 5 تا 10 ثانیه قبل از بلعیدن در دهان نگه دارید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب