انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن

انواع صبحانه رژیمی که نقش بسیار موثری در لاغری شما دارد را در این بخش معرفی خواهیم کرد و اگر به دنبال کاهش وزن و آب کردن چربی های دور شکم تان هستید باید حتما چند ماده غذایی را که در ادامه معرفی می کنیم در وعده صبحانه تان قرار دهید. خیلی از افراد صبحانه نمی خورند افرادی که اندام مناسب دارند بی شک صبحانه کامل و مقوی میل می نمایند شما هم با خوردن صبحانه های سالم و رژیمی می توانید اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشید ما در این بخش انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن برایتان در نظر گرفته ایم که با خوردن این صبحانه ها مطمئنا وزنتان کاهش می باد.

 

چه در حال حاضر صبحانه را هر روز می خورید یا به ندرت برای صبحانه وقت می گذارید، تبدیل اولین وعده غذایی روزانه خود به غذایی پر از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی به شما کمک می کند تا کمبود انرژی بالقوه ای را که معمولاً با کاهش قند خون ایجاد می شود، از بین ببرید. یک مطالعه نشان می دهد که افرادی که عادات مصرف صبحانه نامنظم دارند، بیشتر در معرض مشکلات متابولیسم هستند. نه تنها این، افرادی که صبحانه می خورند بیشتر احتمال دارد سطح کلسترول سرم پایین تری داشته باشند و قلب آنها را در وضعیت خوبی نگه می دارد. اگر جزئی از گروه «صبح ها گرسنه نیستم» هستید و می‌خواهید عادت به خوردن یک صبحانه سالم داشته باشید، باید از همین الان شروع کنید.

 

صبحانه های رژیمی

اگر شما هم به دنبال صبحانه های رژیمی کم کالری و سیر کننده هستید در درجه اول، باید به دنبال پروتئین، کربوهیدرات‌ و فیبر باشید که برای کاهش وزن شما مناسب‌ است. همچنین می‌توانید به اندازه‌ ای که می‌ خواهید سبزیجات و میوه را به وعده صبحانه تان اضافه کنید. از مصرف پروتئین یا کربوهیدرات های غنی از فیبر برای چربی بیشتر خودداری کنید.

 

صبحانه مورد علاقه شما ممکن است طعم خوبی داشته باشد، اما شکر در مواد غذایی مثل گرانولا، بلغور جو دوسر، نان شیرینی، غلات و همچنین قهوه، چای و آبمیوه پنهان است پس باید مراقب باشید. اگر می توانید سمت به محصولات بدون قند بروید.

 

برای داشتن یک صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن باید سبزیجات تازه را به تخم مرغ یا هر چیز دیگری در بشقاب صبحگاهی خود اضافه کنید. فیبر اضافه شده می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

 

از پروتئین بدون چربی استفاده کنید. بیکن خوشمزه است اما در حد متعادل خوب است. برش های بدون چربی ماهی و مرغ، لوبیا، حبوبات، محصولات لبنی شیرین نشده مانند ماست و تخم مرغ را به جای گوشت های اغذیه فروشی فرآوری شده برای وعده صبحانه رژیمی تان انتخاب کنید.

 

غلات کامل

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

غلات کامل حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که از بافت های شما در برابر التهاب مضر محافظت می کنند. بعلاوه، آنها مملو از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، روی و آهن هستند. موادی سازنده برای سیستم ایمنی قوی و قلب سالم. ویتامین های B موجود در غلات کامل به بدن شما کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. شما می توانید هر چیزی از کینوآ تا گندم، بلغور گندم سیاه تا ارزن را به عنوان پایه کاسه صبحانه رژیمی تان انتخاب کنید و روی آن را با مواد خوش طعم یا افزودنی های شیرین مثل عسل طبیعی تزیین کنید. همچنین نان می تواند بخشی از یک صبحانه رژیمی خوشمزه متعادل باشد: توصیه می شود یک نان 100٪ غلات کامل یا 100٪ گندم کامل را انتخاب کنید.

 

موز

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

فولات و ویتامین B6 موجود در موز به تولید سروتونین کمک می کند و این می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب تان کمک کند. فیبر محلول در مورد با حذف کلسترول از دستگاه گوارش و جلوگیری از حرکت آن به جریان خون (به عنوان مثال، انسداد شریان ها) به کاهش کلسترول کمک می کند. و اگر برای ورزش صبح زود بیدار می شوید، الکترولیت های پتاسیم و منیزیم موجود در موز به شما کمک می کنند تا به سرعت سرحال و پرانرژی شوید. برای سلامت قلب تان، موز را روی اوتمیل رژیمی با یک قاشق غذاخوری دانه چیا یا گردو ریخته و از صبحانه رژیمی خوشمزه تان لذت ببرید.

 

آلو

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

آلو در صبحانه های رژیمی خوشمزه استقبال کننده ندارد اما مواد مغذی بسیار بالایی دارد و آن را به یک مکمل عالی برای صبحانه تبدیل می کند. آلو به طور طبیعی شیرین است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که با هم برای محافظت از استخوان ها مفید هستند. از جمله فیبر، ویتامین K، منیزیم، پتاسیم، بور، مس و پلی فنل ها در آلو موجود است. یک مطالعه نشان می دهد که خوردن پنج تا شش آلو خشک در روز به سلامت استخوان ها کمک کند. به ویژه برای زنان یائسه که در معرض خطر پوکی استخوان هستند. راه های زیادی برای خوشمزه تر کردن آلو برای وعده صبحانه وجود دارد : شما می توانید آلو را به بلغور جو دوسر، ماست یا اسموتی صبحگاهی تان اضافه کنید.

 

تخم مرغ

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

تخم مرغ جزء اصلی صبحانه های رژیمی کم کالری است. این ماده غذایی سرشار از ویتامین های A و D و B12 است و یک غذای ارزان قیمت و دارای مواد مغذی می باشد. دو عدد تخم مرغ بزرگ حاوی بیش از 50 درصد کولین مورد نیاز روزانه است و هر یک تخم مرغ حدود 8 گرم پروتئین دارد. تقریباً همه سلول ها در بدن ما برای عملکرد صحیح به پروتئین نیاز دارند، از جمله پوست، خون، ماهیچه‌ ها و استخوان‌ ها. هضم پروتئین نیز بیشتر از کربوهیدرات طول می کشد، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. برای صبحانه ای پر از فیبر و پروتئین بدون چربی، سعی کنید تخم مرغ محلی را درست کنید و در وعده صبحانه تان بگنجانید. تخم مرغ همزده روی نان تست سبوس دار با گوجه فرنگی خرد شده گزینه مناسبی است و یا املت اسفناج، بروکلی و قارچ.

 

توت فرنگی

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

مطالعات اخیر نشان می دهد که توت فرنگی در بسیاری از قسمت های بدن مانند سیستم گوارش نقش مفیدی دارد. یک فنجان توت فرنگی دارای 3 گرم فیبر و تمام ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن شما است. آنتی اکسیدان های موجود در انواع توت ها (از جمله توت فرنگی، زغال اخته، شاه توت و تمشک) نیز دارای خواص محافظت از سلول هستند. خوردن بیشتر آنها می تواند به محافظت از رگ های خونی شما در برابر پلاک های مضر و تقویت گردش خون کمک کند.

 

دانه ها

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

کنجد، دانه چیا، آفتابگردان، کدو تنبل و کتان دانه های فوق العاده برای صبحانه رژیمی شکم آب کن می باشند. شما می توانید دانه ها را به غلات، اسموتی ها و پودینگ ها اضافه کنید. خوردن دانه چیا در وعده صبحانه می تواند حدود 7 گرم پروتئین روزانه بدن شما را تامین کند. علاوه بر این، مواد معدنی مانند روی، منیزیم، آهن و کلسیم را برای حفظ سلامت بدن تان دریافت خواهید کرد. دانه ها همچنین حاوی فیبر محلول هستند که می توانند به کاهش کلسترول بد خون (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک کنند. ترکیب پروتئین و فیبر همچنین می تواند از افزایش و کاهش قند خون جلوگیری کند.

 

آووکادو

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

آووکادو ترکیبی منحصر به فرد از چربی های مفید برای قلب، آب و فیبر رژیمی است. این ترکیب احساس سیری در افراد دارای رژیم لاغری را افزایش می دهد و باعث می شود در بقیه روز کمتر پرخوری کنند. چربی های غیراشباع موجود در آووکادو نیز با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت همراه است.

 

کره بادام زمینی

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

کره بادام زمینی حاوی 8 گرم پروتئین است و خوردن 2 قاشق غذاخوری در وعده صبحانه برای قلب مفید است. همچنین آجیل درختی و بادام زمینی به طور کلی با کاهش خطر بیماری های مزمن و همچنین کاهش چربی دور شکم مرتبط است. به دنبال کره های آجیلی باشید که فقط از آجیل و نمک با کمتر از 140 میلی گرم سدیم در هر وعده غذایی تهیه می شوند.

 

اسفناج

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

اسفناج یک گزینه فوق العاده برای جای گرفتن در صبحانه رژیمی ایرانی است. به این دلیل که ترکیباتی در اسفناج وجود دارد که با گشاد کردن عروق و کاهش کلسترول، سلامت قلب را تقویت می کند. به علاوه، نیترات موجود در اسفناج می تواند سطح قند خون را پایین نگه دارد، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است. علاوه بر این، اسفناج همچنین حاوی مجموعه ای از ویتامین های ضروری است. در واقع، نصف فنجان اسفناج منجمد 64 درصد از مصرف روزانه ویتامین A بدن را تامین می کند.

 

طرز تهیه صبحانه رژیمی

برای لاغری و سوزاندن چربی های دور شکم بهترین مواد غذایی را در بالا به شما عزیزان معرفی کردیم و در این بخش از مقاله طرز تهیه صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن را قرار داده ایم که خوردن این غذاهای کم کالری برای وعده صبحانه بی نظیر خواهد بود.

 

آووکادوی شکم پر با تخم مرغ

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

این صبحانه رژیمی خوشمزه، حاوی مقادیر فراوانی پروتئین و چربی های گیاهی است که می تواند برای کارکرد بهتر قلب بسیار موثر باشد. برای تهیه آن می توانید، فِر را ابتدا در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۲ درجه فارنهایت) گرم کنید. آووکادو را به بخش تقسیم کرده و هسته آن و ۲ قاشق از پالپ های داخل آن را خارج کنید.

 

به هر نیمه آن یک عدد تخم مرغ، گوجه فرنگی، نمک و فلفل اضافه کنید و با سبزیجات سبز رنگ تزئین کنید. اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقیقه داخل فر بماند.

 

نان تست، کره و سالامی

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

بسیاری از مردم بر این باور هستند که این ترکیب بسیار مقوی است. نه تنها دارای مواد مغذی برای بدن است بلکه مزه بسیار خوبی هم دارد.

 

صبحانه رژیمی با نان تست

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

تخم مرغ، نان تست آغشته به آووکادو و زغال اخته یک ترکیب بی نظیر برای افرادی است که به دنبال صبحانه رژیمی با نان تست هستند. نان تست حاوی غلات را با پوره آووکادو پوشانده و یک نیمرو که روی حرارت کم سرخ شده باشد روی آن قرار دهید. ترکیب حاصل را با سبزیجات سبز و فلفل قرمز تزئین کنید. زغال اخته و سبزیجات سبزرنگ بهترین انواع آنتی اکسیدان به شمار می آیند. همچنین با افزودن فلفل قرمز می توانید سیستم گردش خون بدن را تنظیم کنید.

 

اسموثی زغال اخته و زنجبیل

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

یک صبحانه رژیمی خوشمزه باید ترکیب مناسبی از پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. زغال اخته و زنجبیل، با دارا بودن ویتامین های فراوان می توانند در دید بهتر و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفای نقش کنند.

 

صبحانه رژیمی سبزیجات

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

برای درست کردن یک صبحانه رژیمی سبزیجات می توانید از میوه، سبزیجات و نان های تست مغزدار استفاده کنید. ترکیب نیمرو و سبزیجات می تواند منبع فوق العاده ای از پروتئین و ویتامین ها باشد و در چربی سوزی بسیار مهم است.

 

اسموثی آووکادو

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

یک صبحانه مقوی خوشمزه خصوصا برای کسانی که فعالیت بدنی و ذهنی فراوانی دارند، مهم است. یک دستور غذای بین المللی برای دست یافتن به همچین ترکیبی در وعده صبحانه می تواند از قرار ذیل باشد:

 

نصف آووکادو، نصف فنجان ماست یونانی، نصف فنجان شیر، یک عدد موز، کمی وانیل، کمی اسفناج. این ترکیب نه تنها بسیار مقوی است بلکه مزه بسیار خوبی هم دارد.

 

صبحانه رژیمی ساده

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

اگر می خواهید یک صبحانه رژیمی ساده و خوشمزه تهیه کرده و نوش جان کنید می توانید به سمت پنکیک ها بروید. دستور درست کردن پنکیک رژیمی بسیار ساده بوده و از قرار ذیل است:

 

یک قاشق پودر پروتئین، سفیده تخم مرغ، نصف یک عدد موز له شده، دانه های کتان. می توانید آن را به همراه چای سبز میل کنید. ترکیب این پنکیک و چای، هم خوشمزه و هم دارای مواد مغذی است.

 

صبحانه رژیمی بدون نان

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

بلغور جوی دوسر که با شیر پخته شده باشد می تواند هنگام صبح به شما احساس سیری بدهد و یک صبحانه رژیمی بدون نان است. این غذا زمانی که با پوره موز همراه شود خوشمزه تر هم می شود و یک ترکیب بی نظیر و خوشمزه برای افراد دارای رژیم تغذیه ای است.

 

املت آووکادو و سالمون

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

برای صرف یک صبحانه پر از پروتئین، می توانید به املت معمولی خود آووکادو و سالمون بیافزایید.

 

صبحانه رژیمی ساده برای لاغری

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

برای کسانی که به غذاهای سنتی رژیمی برای لاغر شدن علاقه فراوانی دارند، این سوپ می تواند گزینه مناسبی به شمار آید. سوپ مرغ همراه با هویج، کرفس و رشته، ترکیب بسیار مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات برای شروع روز محسوب می شود و علاوه بر سادگی تهیه آن برای وعده صبحانه بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است.

 

املت سبزیجات

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

این املت می تواند به ۵ وعده غذایی تقسیم شود و همیشه گزینه جدیدی برای اضافه کردن به آن وجود داشته باشد چرا که مطمئنا ما در یخچال خود، سبزیجات دیگری به غیر از محتویات آن املت را داریم.

 

صبحانه رژیمی با پنیر

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

طرز تهیه صبحانه رژیمی با پنیر و نان تست همراه با آووکادو بی نظیر است. یک آووکادو را به همراه پنیر در داخل فر حرارت دهید. تخم مرغ تازه را روی سطح آن قرار دهید و روی آن طعم دهنده های مورد علاقه تان را بریزید. این ترکیب نه تنها از جهت دارا بودن تمام مواد مغذی حائز اهمیت است بلکه می تواند تا موقع صرف ناهار هم شما را سیر نگه دارد و شکم تان را آب کند.

 

صبحانه کم کالری و سیر کننده

انواع صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن + طرز تهیه

لیست صبحانه رژیمی خوشمزه شکم آب کن را در بالا خواندید و در بخش پایانی این نوشتار قصد داریم شما را با طرز تهیه صبحانه کم کالری و سیر کننده آشنا کنیم و در ابتدا توصیه می کنیم حتما قبل از استفاده این صبحانه رژیمی با پزشک خود مشورت نمایید.

 

پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

آلوی گوشتی 5 تا 7 عدد

پودر تخم کتان 1 قاشق غذا خوری

کفیر یا ماست کم چرب 1 فنجان

آرد جو دو سر 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

1. ابتدا 100 میلی گرم آب در حال جوشیدن را درون یک ظرف بریزید و آلو را به مدت 15 دقیقه خیس بزنید.

 

2. در مرحله بعد یک فنجان کفیر، آرد جو دو سر، پودر کاکائو و تخم کتان را در یک ظرف جداگانه با یکدیگر ترکیب کنید و خوب بهم بزنید.

 

3. حالا نوبت به آلوها می رسد و باید پس از خیس خوردن همه آنها را خرد کرده و به مواد اضافه کنید و دو مرتبه آنقدر هم بزنید تا تمام مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

 

4. پس از مخلوط شدن تمام مواد غذایی ظرف را به مدت 12 ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

5. صبحانه رژیمی خوشمزه شما برای خوردن آماده است و امیدواریم لذت ببرید.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب