بهترین افطاری رژیمی | افطاری ساده و خوشمزه رژیمی + طرز تهیه

بهترین افطاری رژیمی | افطاری ساده و خوشمزه رژیمی + طرز تهیه

افطاری رژیمی ماه رمضان را می توانید با انواع مواد غذایی سالم تهیه و طبخ کنید در اینجا طرز تهیه بهترین افطاری رژیمی برای روزه داران ماه رمضان و همچنین طرز درست کردن افطاری ساده و خوشمزه رژیمی برای سفره افطار ماه رمضان در این مقاله از سایت سماتک بیان خواهد شد. افطاری مقوی و رژیمی برای روزه داران عزیز بسیار مهم است و شما می توانید با یک افطاری ساده و خوشمزه رژیمی کم کالری در منزل تهیه و نوش جان کنید.

 

بهترین افطاری رژیمی

افطاری رژیمی باید هم خوشمزه و هم ساده باشد به همین دلیل در اینجا 4 دستور تهیه افطاری رژیمی را برایتان قرار داده ایم. بهترین افطاری رژیمی باید غذایی سبک و مقوی باشد. افطاری رژیمی، غذاها و خوراک های ساده و خوشمزه هستند که کم کالری بوده و بهترین گزینه ها برای باز کردن روزه در ماه رمضان محسوب می شوند. بهترین افطاری رژیمی با استفاده از سبزیجات، مواد غذایی سبک و شیوه پخت صحیح می توانید از رژیم غذایی سالمی در ماه رمضان برخوردار شوید. برنامه غذایی افراد روز دار در ماه رمضان به دو وعده افطاری و سحری محدود می‌شود و بهترین افطاری رژیمی خوشمزه استفاده از مایعات و قند‌های ساده‌ قابل جذب است. از آنجا که هنگام افطار قند خون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد، استفاده از آب گرم و قند‌های طبیعی بهترین گزینه‌ها برای باز کردن روزه هستند تا نیاز بدن به مواد قندی به سرعت برطرف شده و بدن آمادگی لازم برای استفاده از مواد غذایی دیگر را پیدا کند.

 

طرز تهیه افطاری رژیمی

غذای رژیمی مقوی و ساده برای افطار می تواند سینه مرغ باشد که یکی از رژیمی ترین قسمت های مرغ است که با آن می توانید افطاری رژیمی ساده و خوشمزه درست کنید. طرز تهیه افطاری رژیمی با سینه مرغ سیردار یکی از بهترین گزینه ها برای وعده افطار است که روزه داران دارای رژیم غذایی می توانند از آن استفاده کنند.

 

مواد لازم

پنیر پارمزان 1/4 فنجان
سینه مرغ 4 تکه
روغن زیتون 1/4 فنجان
سیر خرد شده 2 حبه
نان ایتالیایی خرد شده یا پودر سوخاری درشت 1/4 فنجان

 

طرز تهیه

فر را روی 425 درجه فارنهایت یا 220 درجه سانتیگراد قرار دهید.

روغن زیتون و سیر را در یک کاسه کوچک بر روی حرارت کم حدود 1 تا 2 دقیقه تفت دهید.

نان خرد شده و پنیر پارمزان را با هم مخلوط کنید.

سینه های مرغ را درون مخلوط روغن زیتون و سیر تفت دهید.

بعد از تفت دادن مخلوط نان خرد شده و پنیر پارمزان را روی مرغ ها بریزید.

مرغ ها را درون طرف مخصوص فر قرار داده حدود 30 الی 35 دقیقه درون فر قرار دهید.

افطاری رژیمی تان آماده است نوش جان.

بهترین افطاری رژیمی | افطاری ساده و خوشمزه رژیمی + طرز تهیه

افطاری ساده و خوشمزه رژیمی

افطاری های رژیمی برای وعده افطار روزه داران را می توانید به سادگی درست کنید. در اینجا پشنهاد یک نوع افطاری ساده و خوشمزه رژیمی را به شما خواهیم داد. روزه داری در ماه رمضان فرصت مناسبی برای دفع سموم بدن و گرفتن رژیم غذایی است که اگر با رژیم درستی همراه باشد می‌تواند باعث سلامت جسم و لاغری شود. با این حال برخی از افراد پس از اتمام این ماه دچار مشکلاتی از قبیل چاقی و اضافه وزن می‌شوند. مهم‌ترین دلیل این مشکل، رژیم غذایی نادرستی است که می‌تواند به ضعف بدن و بیماری‌های گوارشی نیز منجر شود. در ادامه با آموزش تهیه و طرز درست کردن افطاری ساده و خوشمزه رژیمی آشنا خواهید شد. سوپ جو و ماش نوعی غذای سبک و در عین حال مغذی است که می‌تواند به عنوان بهترین افطاری رژیمی در ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار گیرد. این سوپ ساده و خوشمزه رژیمی را می‌توان جایگزین آش‌های پرحبوباتی مانند آش رشته و آش شله قلمکار کرد که باعث ناراحتی معده می‌شوند.

 

مواد لازم

هویج متوسط 2 عدد
ماش 1/2 پیمانه
جو 1/2 پیمانه
برنج نیم دانه 1/4 پیمانه
شیر 1 پیمانه
عصاره مرغ 1 بسته
جعفری تازه ساطوری شده 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
آبلیموی تازه به میزان لازم

 

طرز تهیه

برای درست کردن افطاری ساده و خوشمزه رژیمی با دقت بخوانید:

جو را شسته و به مدت ۲ ساعت خیس کنید.
ماش را پس از پاک کردن، بشویید و به مدت ۱ ساعت خیس کنید.
آب جو و ماش خیس خورده را دور ریخته، سپس جو و ماش خیس خورده را همراه با برنج در قابلمه‌ای با سایز متوسط بریزید.
حدود ۶ پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را ملایم کنید و صبر کنید تا مواد کاملا پخته و نرم شوند.
هویج‌ها را پوست گرفته و با رنده درشت، رنده کنید.
هویج رنده شده و عصاره مرغ را به قابلمه اضافه کنید.
پس از ۳۰ دقیقه که هویج کاملا پخت، شیر را داغ کرده و به سوپ اضافه کنید.
جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان کنید.
پس از اینکه سوپ غلیظ شد و جاافتاد، آن را در ظرف سرو بکشید و همراه با آبلیموی تازه سرو کنید.
همراه با این سوپ می‌توانید ۱۰۰-۸۰ گرم انواع نان سبوسدار مانند نان سنگک، بربری و تافتون استفاده کنید. نان‌های سبوسدار، کالری کمتری دارند و در عین حال از املاح و ویتامین‌های بیشتری برخوردارند. همچنین به گزارش سماتک قبل از افزودن شیر به سوپ، آن را داغ کنید زیرا افزودن شیر سرد به سوپ باعث بریدن شیر می‌شود. با این طرز تهیه افطاری ساده و خوشمزه رژیمی شما می توانید برای خانواده تان بهترین افطاری رژیمی را تدارک ببنید.

بهترین افطاری رژیمی | افطاری ساده و خوشمزه رژیمی + طرز تهیه

طرز تهیه افطاری مقوی و رژیمی

افطاری های رژیمی ساده و خوشمزه را می توانید با سویا و یا مواد غذایی مقوی تهیه و طبخ کنید. طرز تهیه یک نوع افطاری رژیمی که بسیار مقوی است را در ادامه بیان کرده ایم. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه افطاری مقوی و رژیمی برای روزه داران با ما همراه باشید.

 

مواد لازم

سویای ریز ۴۰۰ گرم
سیب زمینی آب پز شده ۶۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
جعفری خرد شده ۱۰۰ گرم
گشنیز ۳۰ گرم
پودر سیر در صورت دلخواه
آرد سوخاری به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
روغن و ادویه به میزان لازم

 

طرز تهیه

کتلت جعفری و سویا را می توانید به عنوان یکی از بهترین افطاری های رژیمی برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفت. طرز تهیه افطاری مقوی و رژیمی کتلت جعفری و سویا را با هم مرور خواهیم کرد.

سویا را برای چند ساعت در آب خیس کنید و سپس در تنظیف بریزید تا آب آن کاملاً گرفته شود در ظرف مناسب پیاز را رنده کنید و سیب زمینی، جعفری و گشنیز را اضافه کنید.

تخم مرغ، ادویه و آرد سوخاری را به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید. طوری که مواد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شود. (در صورت نیاز می توان سویا را همراه سیب زمینی و پیاز چرخ کرد و آب اضافه آن را جدا کرد.)

در تابه ای مناسب روغن را داغ کنید و از مخلوط مواد بردارید و به صورت گلوله دربیاورید و در آرد سوخاری بغلتانید دو طرف آن را داخل تابه سرخ کنید.

این غذای رژیمی برای افطاری مناسب و کم کالری بوده و علاوه بر اینکه ساده و سریع آماده می شود بسیار مقوی و خوشمزه است.

بهترین افطاری رژیمی | افطاری ساده و خوشمزه رژیمی + طرز تهیه

غذای رژیمی برای افطاری

افطاری ساده و خوشمزه رژیمی را می توانید با گوشت چرخ کرده درست کنید. در این بخش دستور تهیه بهترین افطاری رژیمی با گوشت چرخ کرده را تهیه و آماده کرده ایم. طرز تهیه غذای رژیمی برای افطاری با گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده که خیلی ساده و خوشمزه می شود را با هم می خوانیم .

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده
پیاز رنده شده
پیاز حلقه شده
فلفل سبز حلقه شده
قارچ حلقه شده
سیب زمینی حلقه شده
گوجه‌فرنگی حلقه شده

 

طرز تهیه

گوشت چرخ کرده رو با پیاز مخلوط کنید و ته ظرف پیرکس که یکم لبه داشته باشه پهن کنید بعد سعی کنید مثل اینکه کبابه یه خطایی روش بندازید بعد روی آن رو با سیب زمینی حلقه شده بعد با فلفل سبزهای حلقه شده و بعد یک لایه پیاز حلقه شده و بعد روی آن یک لایه قارچ حلقه شده و در مرحله آخر گوجه فرنگی حلقه شده بگذارید. مراحل گذاشتن مواد از سفت به نرم است چون حرارت از زیر می‌خورد آنهایی که سفت‌تر هستند دیرتر می‌پزند باید زیر تر باشند. روی آنها نمک و فلفل بزنید و یک کمی اندازه نصف استکان آب بریزید.بعد بزارید تو فر یا ماکروویو که بپزد. تبریک شما توانستید بهترین افطاری رژیمی را در خانه تهیه و میل کنید امیدواریم دستور تهیه بهترین غذای رژیمی برای افطاری را بلد شده باشید.

بهترین افطاری رژیمی | افطاری ساده و خوشمزه رژیمی + طرز تهیه

بهترین افطاری های رژیمی

بهتر است روزه داران از باز کردن روزه با آب سرد و نوشیدنی‌های گازدار خودداری کرده و به جای آن از آب جوش یا چای کمرنگ همراه با عسل یا خرما استفاده کنند.
استفاده از قند‌های طبیعی و حاوی فیبر مانند خرما و کشمش بهترین گزینه برای باز کردن روزه هستند.
شیر گرم و فرنی همراه با عسل یا شیره نیز نوعی افطاری رژیمی و سالم محسوب می‌شود که می‌تواند برای باز کردن روزه مناسب باشد.
حلیم‌هایی مانند حلیم شیر در صورتی که با گوشت کم چرب درست شوند و روغن کمی به آن‌ها اضافه شود، می‌توانند نوعی افطاری رژیمی باشند اما استفاده از روغن زیاد در حلیم باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.
یک نوع افطاری های رژیمی که استفاده از آن به روزه داران توصیه می‌شود، نان، پنیر، سبزی و گردوست که غذایی سبک و مغذی محسوب می‌شود. هرچند استفاده از سبزی در وعده افطار بسیار توصیه شده است، ولی مصرف آن به عنوان سحری مناسب نیست زیرا سبزی باعث جذب آب بدن و ایجاد تشنگی در طول روز می‌شود.
میوه‌های فصل و خیسانده‌ی برگه آلو، قیسی زردآلو، هلو و انجیر مواردی هستند که برای رعایت یک افطاری رژیمی و سالم باید در برنامه غذایی قرار گیرند تا سوخت و ساز بدن افزایش یافته و از ایجاد یبوست جلوگیری شود.
زیاده روی در مصرف خوراکی‌های چرب، شیرین و پرنمک در وعده افطار برای سلامت بدن مضر بوده و مشکلاتی از قبیل فشار خون، چربی خون و بیماری‌های قلبی عروقی را در پی خواهد داشت؛ لذا برای خوردن افطاری رژیمی از مصرف زیاد زولبیا و بامیه، حلوا، گز و سوهان خودداری کنید.

بهترین افطاری رژیمی | افطاری ساده و خوشمزه رژیمی + طرز تهیه

 بهترین افطاری رژیمی با گریل کردن مواد غذایی

بسیار از افراد تصور می‌کنند عبارت «افطاری رژیمی» تنها برای انواع سبزیجات پخته و خام استفاده می‌شود و به‌ طور‌کلی غذای رژیمی خوشمزه و سیر‌کننده وجود ندارد. اما جالب است بدانید تنها با گریل‌کردن و حذف روغنی که برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده می‌کردید، می‌توانید بهترین افطاری های رژیمی خوشمزه و مقوی برای روزه دار تهیه کنید. همچنین شما می توانید به انتخاب و سلیقه خود گوشت قرمز، تکه‌های مرغ یا ماهی را با ادویۀ گوناگون مزه‌دار کرده و در یک ماهیتابه چدن گریل کنید. برای این کار می‌توانید کف ماهیتابه را با یک قلموی آغشته به روغن زیتون کمی چرب کنید.

 

بهترین افطاری رژیمی را همانطور که در بالا هم خواندید می توان با کمترین هزینه و مقوی ترین مواد غذایی تهیه و درست کرد. طرز تهیه افطاری ساده و خوشمزه رژیمی را در این مقاله یاد گرفتید و توصیه می کنیم از خوردن سریع غذا در هنگام افطار پرهیز کرده و روزه تان را با خرما و مقدار کمی آب باز کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب