طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر را در این مقاله به شما عزیزان علاقه مند به کاهش وزن آموزش خواهیم داد و اگر به دنبال طرز تهیه اوتمیل برای لاغری هستید می توانید از اوتمیل صبحانه در وعده های غذایی تان استفاده کنید. در تهیه این صبحانه رژیمی از جو دوسر پرک استفاده می شود که بسیار مقوی و ساده بوده و با کمترین هزینه می توانید در مدت زمان کوتاهی تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

طرز تهیه اوتمیل رژیمی

اوتمیل رژیمی یکی از انواع اوتمیل های خوشمزه می باشد که امروزه هم به صورت گرم و هم به صورت یخچالی (سرد) تهیه می شود و شما می توانید برای صبحانه و یا عصرانه آنرا تهیه و سرو کنید. همانطور که از نام این غذای رژیمی پیداست پایه اصلی تهیه آن جو پرک است و حال این شما هستید که می توانید با اضافه کردن میوه ها یا مغزیجات مختلف به آن، طعم متفاوتی را تجربه کنید. این غذا در دسته غذاهای رژیمی بسیار مقوی و سالم قرار گرفته است و بهترین گزینه برای خانم ها و آقایانی است که در دوران رژیم لاغری هستند و می خواهند وزن کم کنند. طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جو پرک را در این نوشتار به شما عزیزان آموزش خواهیم داد و باید بدانید که جو پرک سرشار از فیبر و مواد مغذی مانند منیزیم، آهن، ویتامین B1 است و باعث می شود مدت طولانی تری در روز سیر بمانید و احساس گرسنگی نکنید.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

اوتمیل چیست

اوتمیل (Oatmeal) یک لغت انگلیسی است. اوت به معنای جو دوسر می‌ باشد که نوعی غلات سبوس دار است. شیر و جو پرک پایه ثابت این خوراکی مقوی هستند که با حرارت دیدن به یک صبحانه سرشار از انرژی تبدیل می شوند. این غذای سبک بسیار سیر کننده بوده و یک انتخاب عالی برای وعده صبحانه ورزشکاران و افراد دارای رژیم غذایی است. اگر شما و یا یکی از فرزندان تان از آن دسته افرادی هستید که صبح‌ ها اشتهایی برای خوردن صبحانه ندارند، پیشنهاد می‌کنیم برای نخستین بار طعم اوتمیل با جو پرک را امتحان کنید.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

مواد لازم برای اوتمیل رژیمی

اوتمیل رژیمی با جو پرک سرشار از ویتامین‌ های گروه ب و مواد معدنی می باشد. یکی از فواید اوتمیل این است که به راحتی می‌ توانید مغزها و میوه‌ ها را به آن اضافه کنید. با اضافه‌ کردن مغزها، میوه‌ ها، کشمش یا شیره انگور صبحانه‌ هایی خوشمزه برای خود یا اعضای خانواده تان تهیه کنید. در ادامه مواد لازم برای اوتمیل رژیمی را بیان خواهیم کرد:

 

جو دوسر پرک 40 گرم
شیر کم چرب یک لیوان
شکر یا عسل یک قاشق مرباخوری
موز یک عدد
پودر نارگیل ٣ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ١/٢ قاشق چایخوری

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

اوتمیل برای لاغری مناسب است و اگر رژیم دارید و می خواهید خیلی سریع لاغر شوید باید برنامه غذایی خوبی داشته باشید و بهتر است برای وعده صبحانه تان یک اوتمیل رژیمی درست کنید. اوتمیل یا همان جو دو سر یکی از بهترین صبحانه های رژیمی و مقوی است که می‌توانید به عنوان یک صبحانه سریع، سیر کننده و همچنین یک وعده پروتئینی نوش جان کنید. فیبر بالای اوتمیل شما را برای ساعت های زیادی سیر نگه می دارد و با خوردن آن شما می توانید مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. اگر به دنبال یک میان وعده برای لاغری یا صبحانه رژیمی هستید در این مطلب طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر را به شما آموزش خواهیم داد.

 

1. برای تهیه اوتمیل با جو پرک و شیر ابتدا باید جو دوسر را بپزید. برای پخت جو دو سر پرک باید شیر را داخل قابلمه بریزید و جو را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و برای ۷ الی ۸ دقیقه بگذارید و خوب بهم بزنید تا جو پرک نرم شود و شیر را به خود جذب کند.

 

2. سپس عسل یا در صورت تمایل شکر را به شیر و جو دوسر پرک اضافه کنید.

 

3. پودر نارگیل را بریزید. مجدد هم بزنید تا مواد روی حرارت مخلوط شود.

 

4. در این مرحله یک عدد موز را پوست بگیرید و به وسیله چنگال موز را نرم و پوره کنید.

 

5. اکنون موز نرم و پوره شده را به جو دوسر پرک و سایر مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا پوره‌ی موز با سایر مواد به طور کامل مخلوط و یکدست شود.

 

6. اکنون نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را هم اضافه کنید.

 

7. وقتی جو دوسر پرک کمی نرم و لعاب دار شد کافی است و می‌ توانید شعله را خاموش کرده و از روی حرارت بردارید. (دقت کنید که جو دوسر پرک خیلی سریع لعاب‌ می دهد.)

 

8. ملاحظه می کنید که شیر کاملا به خرد جو دوسر رفته و بلغور جو  به طور کامل نرم و لعابدار شده است.

 

9. مدت زمان پخت اوتمیل حدودا 5 دقیقه به طول می انجامد!

 

10. بعد از پخت اجازه دهید اوتمیل کاملا سرد شود. همچنین می‌ توانید اوتمیل را در یخچال نگهداری کنید تا کاملا سرد شود یا می‌ توانید همانطور گرم سرو کنید که در هر دو صورت خوشمزه و لذیذ است.

 

11. اکنون اوتمیل را داخل ظروف سرو بریزید و قبل از سرو، با میوه‌ های متنوع تزیین کنید که این میوه ها هم در زیبایی صبحانه رژیمی شما و هم در طعم آن بسیار موثر هستند.

 

12. شما می توانید از اسلایس‌ های موز، پودر نارگیل، خلال پسته و بادام، کنجد و برش‌ های گیلاس بدون هسته برای تزیین اوتمیل استفاده کنید.

 

نکته:

میزان غلظت مواد کاملا سلیقه ای است و اگر میخواهید جو دوسر پرک نرم تر شود یا غلیظ تر شود می توانید مدت زمان بیشتری به آن حرارت دهید. در غیر این صورت زمان تقریبی پنج تا هفت دقیقه برای پخت کافی است. هر چقدر اوتمیل بیشتر روی حرارت باشد نرم‌ تر می‌ شود. پس میزان غلظت مواد را با توجه به سلیقه‌ تان تعیین کنید. بعد از لعابدار شدن مواد، اوتمیل رژیمی شما آماده است. در ضمن به این نکته هم توجه داشته باشید که جو دو سر پرک پخته شده بعد از سرد شدن غلظت بیشتری پیدا خواهد کرد.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

طرز تهیه اوتمیل یخچالی

اگر اوتمیل سرد دوست دارید در این بخش طرز تهیه اوتمیل یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد. آماده کردن این میان وعده پرخاصیت بیش از اندازه ساده‌ و راحت است.

 

1. ابتدا شیر را با جو دو سر پرک و دارچین داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید.

 

2. سپس کاسه را از شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید تا شیر به خورد جو پرک رفته و اوتمیل غلیظ شود.

 

3. بعد از گذشت 8 ساعت صبحانه رژیمی خوشمزه شما آماده است.

 

4. آن را در ظرفی مناسب سرو کرده و مقداری عسل هم روی آن بریزید.

 

5. موز را به صورت حلقه حلقه برش زده و به همراه چند عدد مغز گردو‌ روی اوتمیل بچینید.

 

6. در آخر از مقداری دارچین برای تزیین استفاده کنید.

 

7. شما می‌ توانید عسل را به شکل لایه‌ لایه میان آن بریزید یا اینکه با شربت کارامل یا شهد دلخواه تان این صبحانه عالی را میل کنید.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

اوتمیل صبحانه

اوتمیل صبحانه باعث کاهش سطح قند خون می شود و منجر به کاهش بیماری های قلبی می شود. اگر مقداری بلغور جو دوسر در خانه داشته باشید می توانید خیلی فوری این صبحانه خوشمزه را تهیه کنید. اوتمیل در همه کشورهای دنیا دارای محبوبیت است. اگر روز کاری سختی در پیش رو دارید و نیاز به یک صبحانه مفصل دارید پیشنهاد ما به شما اوتمیل است. این خوراکی خوشمزه علاوه بر اینکه برای درست شدن به زمان کمی احتیاج دارد، خیلی هم خوشمزه و مقوی است و می تواند یک روز پرانرژی را برای شما بسازد.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

نکات تهیه اوتمیل با جو پرک

طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جو پرک را در بالا خواندید و روش های متنوع و بسیار زیادی برای درست کردن این صبحانه خوشمزه وجود دارد که با توجه به سلیقه خود می توانید یک دستور تهیه را انتخاب کنید. این وعده غذایی آنقدر جذاب و متنوع و در عین حال ساده است که هر بار می توانید با یک روش جدید امتحان کنید. نکات مهم و فوت و فن های تهیه اوتمیل برای لاغری را در ادامه به شما آموزش خواهیم داد:

 

• بهتر است از جو دو سر پرک برای تهیه اوتمیل استفاده کنید زیرا جو پرک برای پخت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.
• اوتمیل را می توانید با خرما هم شیرین کنید به این صورت که پوست خرما را بگیرید و در همان ابتدا به شیر و جو دو سر پرک اضافه کنید.
• اوتمیل را می توان سرد (یخچالی) و یا گرم سرو کرد.
• برای شیرین کردن اوتمیل می توان از عسل یا شکر و شیره، شربت و حتی مربا استفاده کرد.
• می توانید از زعفران برای رنگی کردن اوتمیل استفاده کنید.
• در تهیه اوتمیل رژیمی می توان از پودر کاکائو، شکلات رنده شده، کره بادام زمینی، کنجد و انواع مغزهای خوراکی مثل گردو و بادام استفاده کرد و میان وعده بسیار مقوی و خوشمزه ای تهیه کرد.
• بجای میوه تازه از میوه خشک نیز می توانید استفاده کنید.
• دقت کنید که میزان شیرینی این غذا کاملا سلیقه ای است و خودتان می توانید شیرینی آن را کم یا زیاد کنید.
• برای تهیه اوتمیل شکلاتی کافیست به همین دستور شکلات خرد شده یا پودر کاکائو اضافه کنید تا اوتمیل شکلاتی داشته باشید.
• از شیرهای گیاهی مانند شیر نارگیل می توان در تهیه اوتمیل استفاده کرد.
• اگر می خواهید این غذا کالری کمتری داشته باشد می توانید شیر را حذف کرده و به همان میزان آب اضافه کنید.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

اوتمیل برای لاغری

1. پروتئین، یکی از مواردی است که مصرف آن در وعده غذایی افراد دارای رژیم غذایی توصیه می‌ شود و از این نظر خواص اوتمیل برای لاغری مناسب است. بلغور جو دو سر حاوی مقادیر زیادی پروتئین می‌ باشد و به همین دلیل برای وعده صبحانه بسیار مناسب است. بلغور جو را می‌ توانید با آب یا شیر، نرم کنید، اما اگر قصد دارید پروتئین بیشتری مصرف کنید و غذای مقوی‌ تری داشته باشید، بهتر است این کار را با شیر انجام دهید تا ضمن افزایش مواد مغذی، اوتمیل رژیمی خوشمزه‌ تری نیز داشته باشید.

 

2. اوتمیل صبحانه رژیمی است که مصرف آن به ورزشکاران و افرادی که به دنبال رژیم غذایی هستند، توصیه شده است. رژیمی بودن اوتمیل به دلیل وجود فیبر محلول در آن است. فیبرهای محلول موجود در جو دو سر، در داخل معده حجیم شده و باعث ایجاد احساس سیری می شوند. علاوه بر این، سبوس جو دوسر دارای خاصیت چسبندگی بوده و مواد غذایی و کالری‌های موجود در بدن را به دور خود جذب میکند. این کار باعث می شود تا کالری وارد خون نشود و از طریق مدفوع از بدن خارج گردد. همین مسئله سبب لاغری می‌ گردد.

 

3. فیبر محلول در اوتمیل به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و سطح گلوکز خون را تثبیت می کند. فیبر نامحلول موجود در جو دوسر نیز باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارشی شده و یبوست را درمان می‌ کند. آنتی‌ اکسیدان، ماده دیگری است که در جو دوسر یافت می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ ها به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و از این طریق خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

 

4. جو دو سر خواص بی‌ نظیر و فوق‌ العاده‌ بسیاری دارد و در مقایسه با دیگر غلات، دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می‌ باشد. از جمله ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در جو دو سر می‌ توان به آهن، فسفر، روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، سلنیوم و تیامین اشاره کرد که وجود همه آنها برای بدن افراد دارای رژیم لاغری و ورزشکاران لازم و ضروری است. ویتامین A و گروه ویتامین‌ های B نیز از جمله ویتامین‌ هایی هستند که در جو دو سر یافت می شوند.

 

5. در کنار بلغور جو دوسر از لبنیات و انواع مغز نیز برای تهیه اوتمیل استفاده می‌ شود. لبنیات از جمله مواد غذایی است که باید در رژیم روزانه گنجانده شود. قرار گرفتن شیر یا ماست در کنار جو دو سر، ارزش غذایی این غذا را افزایش داده و باعث مغذی شدن هرچه بیشتر آن می‌گردد. انواع مغز مانند بادام، گردو، فندق، انواع میوه و دانه‌ هایی چون آفتاب‌ گردان یا دانه کدو تنبل نیز مواد مغذی بسیاری دارند و برای بدن بسیار مفید هستند.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر

طرز تهیه اوتمیل با جو پرک را در این مقاله به شما آموزش دادیم و همانطور که در بالاتر توضیخ دادیم اوتمیل رژیمی یک وعده‌ مغذی و سالم است که بسیاری از افراد آن را به عنوان صبحانه و عصرانه میل می‌ کنند. طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای یک نفر بسیار ساده و آسان بوده و مناسب برای کسانی‌ است که به تغذیه خود اهمیت زیادی می‌ دهند.

جدیدترین مطالب