خوردن سرکه سیب بعد از غذا | مصرف سرکه سیب قبل یا بعد از غذا

خوردن سرکه سیب بعد از غذا | مصرف سرکه سیب قبل یا بعد از غذا

خوردن سرکه سیب بعد از غذا

یکی از بهترین مواد غذایی برای بدن انسان به خصوص لاغری خوردن سرکه سیب بعد از غذا است که در این مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد. بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب بعد از خوردن غذا و در شرایطی است که هنوز کاملا سیر نشده‌اید و کمی احساس گرسنگی می‌کنید. از آنجایی که قبلا ته‌ بندی کرده و غذا خورده‌ اید، دیگر احساس تهوع در شما ایجاد نمی‌شود و از طرفی این سرکه باعث می‌شود تا میل و هوس‌ تان برای خوردن بقایای غذا کمتر شود. شاید این مسئله کمی غیر منتظره باشد اما ارتباط واضحی بین مصرف سرکه سیب و کاهش زمان عبور غذا در دستگاه گوارش وجود دارد. این سرکه را به طور مستقیم مصرف نکنید، چرا که مثل آتش درون تان را می‌سوزاند. بهترین راه این است که یک قاشق از آن را با 250 لیتر آب مخلوط کنید و بعد با نی بخورید تا میزان برخورد آن با پرزهای چشایی زبانتان کمتر شود.

خوردن سرکه سیب بعد از غذا | مصرف سرکه سیب قبل یا بعد از غذا

فواید خوردن سرکه سیب بعد از غذا

نکات مثبت زیادی در ارتباط با مصرف سرکه سیب بعد از غذا خوردن وجود دارد. نخست آنکه این سرکه باعث جذب بیشتر مواد مغذی از غذا می‌شود، اما نکته اینجاست که آیا آن را به طور مستقیم مصرف می‌کنید یا آنکه به مواد دیگری می‌افزایید و مثلا روی سالاد می‌ریزید. دوم آنکه این سرکه باعث کاهش قند خون بعد از صرف غذا می‌شود که در عوض اشتهایتان را کم کرده و خطر بروز دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. شاید آن را بیش از حد سریع می‌ خورید و همین باعث شود بعد از آن حس بدی داشته باشید. البته اتفاق عجیب‌ و غریبی نمی‌افتد، اما احساس نامساعدی در معده‌ حس می‌ کنید، زیاد آروغ می‌زنید و مدام فکر می‌کنید هر چیزی که بعد از آن می‌خورید الان است بالا بیاورید. بنابراین باید بگوبیم که این سرکه باعث از بین رفتن اشتهایتان می‌شود، اما نه به شکلی خوشایند و جالب است بدانید فواید خوردن سرکه سیب بعد از غذا برای دانشمندان به اثبات رسیده است.

خوردن سرکه سیب بعد از غذا | مصرف سرکه سیب قبل یا بعد از غذا

تاثیر خوردن سرکه سیب بعد از غذا

خوردن سرکه سیب بعد از غذا، مجموعه ای از مزایا و فواید را برای سلامتی شما بهمراه خود دارد اما راه های درست و غلط زیادی برای استفاده از آن وجود دارد و به همین ترتیب راه اشتباه می تواند به طور بالقوه ای خطرناک و ناسالم باشد. سرکه سیب به عنوان یکی از نسخه های مشهور و پرکاربرد طب سنتی است که مطمئنا در اکثر سرچ هایی که برای درمان مشکلات صورت می گیرد دیده می شود، تا به حال همیشه در مورد چگونگی و روش مصرف ان گفته ایم اما در ادامه این بخش از سایت سماتک در مورد مواردی خواهیم گفت که سرکه سیب نباید مصرف شود ، یا بهتر بگوییم زمان هایی که مصرف سرکه سیب مضر است.

 

1. در حالی که سرکه سیب، می تواند در بیشتر موارد به طور جدی سلامت گوارش شما را افزایش دهد، دربرخی از شرایط خاص میتواند برای سلامت معده ی شما مضر باشد. به عنوان مثال، اگر شما دارای هلیکوباکتر پیلوری هستید باکتری هایی که با سرکه سیب (و اسید های موجود در آن) مرتبط هستند، می توانند باعث تحریک بیشتر شوند اگر هر گونه مشکلی در مورد مصرف ACV داشته باشید، بدون در نظر گرفتن دلیل، قبل از آن با دکتر خود مشورت کنید.

 

2. در حالی خوردن سرکه سیب بعد از غذا، یک ایده خوب است، مصرف آن قبل از خواب اصلا ایده ی خوبی نیست “مصرف ACV ،قبل از رفتن به رختخواب اصلا توصیه نمیشود، چون ممکن است سوزش مری و ریه را به همراه داشته باشد. حتی اگر ACV رقیق شده باشد، اسید موجود در آن با تماس با مری شما، درحالی که دراز کشیده اید، میتواند آسیب های جدی برساند. صرف نظر از زمان و مکان ، افرادی که از این سرکه بعد از خوردن غذا استفاده میکنند، باید به مدت 30 دقیقه بصورت ایستاده بمانند، تا از کلیه ی رفلاکس های آن نیز در امان بمانند توصیه میشود که حداقل نیم ساعت قبل از آنکه به رختخواب بروید، این سرکه را بنوشید .

 

3. خوردن بیش از حد یک چیز خوب معمولا مشکل ساز خواهد بود و سرکه سیب نیز از این قاعده مستثنی نیست به خصوص، اگر شما یک تازه وارد در متد ACV هستید، باید اطمینان حاصل کنید، که بیش از حد از آن استفاده نمی کنید؛ این به شما کمک خواهد کرد، که چگونه در بدن خود نسبت به آن واکنش نشان دهید. اگر نوشیدن آن باعث میشود که احساس سوزش معده و یا ناراختی های دیگری کنید، از مقدار آن کاسته تا دیگر همچین عارضه هایی برای شما پدید نیاید.

 

4. حتی زمانی که سرکه سیب رقیق شده است، هنوز یک ماده اسیدی است. به دلیل طبیعت بسیار اسیدی، ACV … می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند و باید خوردن سرکه سیب بعد از غذا با احتیاط خاص صورت بگیرد. برای محافظت از مینای دندان خود، نه تنها جرعه جرعه و بصورت رقیق شده بنوشید، بلکه سعی کنید هر جرعه را مستقیما به انتهای حلق خود بریزید، که کمترین تماس را با دندان ها و لثه های شما داشته باشد.

 

مصرف سرکه سیب قبل یا بعد از غذا

به همان اندازه که خوردن سرکه سیب بعد از غذا می تواند برای دستگاه گوارش و قلب شما مفید باشد، می تواند به طور جدی به ریه های شما آسیب برساند. به همین دلیل همیشه باید مراقب باشید زمانی که آن را می نوشید، آن را استنشاق نکنید. این کار می تواند موجب سوزش در ریه های شما شود. اگر بعد از یک وعده غذا، خوردن سرکه سیب را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید روال خود را تغییر دهید. مصرف سرکه سیب با معده خالی، در واقع بهترین راه برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی آن است. برخی از غذاهایی که می خورید می تواند خاصیت سرکه را کمتر و ضعیف تر کند نوشیدن آن، قبل از غذا نیز به پروسه ی هضم غذا کمک شایانی میکند و کارشناسان توصیه می کنند، حدود 20 دقیقه پس از خوردن سرکه سیب، چیزی نخورید تا زمان کافی برای هضم سرکه سیب داده باشید و به همین دلیل بهتر است مصرف سرکه سیب بعد از غذا موکول شود.

خوردن سرکه سیب بعد از غذا | مصرف سرکه سیب قبل یا بعد از غذا

خوردن سرکه سیب بعد از غذا برای لاغری

ایا خوردن سرکه سیب بعد از غذا باعث لاغری میشود؟ سرکه سیب را باید کمی سبک سنگین کرد. از یک طرف، می تواند شگفتی هایی را برای بدن شما، به ارمغان بیاورد، خوردن سرکه سیب بعد از غذا برای لاغری مفید است و به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش داده و سلامت قلب خود را تقویت کنید. از سوی دیگر … طعم تقریبا زننده ای دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که آن را در یک شات، سریع و بدون وقفه بالا بکشند و بلافاصله نوشیدنی یا چیز دیگری بخورند، تا طعم تلخ آن را پنهان کنند. اگر این روش انتخاب شده شما، از مصرف ACV باشد، در واقع می تواند بیشتر مضر باشد تا مفید.

خوردن سرکه سیب بعد از غذا | مصرف سرکه سیب قبل یا بعد از غذا

مواد تشکیل دهنده سرکه سیب

به گفته محققان، سرکه سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و آنزیم هاست. بتاکاروتن، کلسیم و پتاسیم از جمله مواد مغذی ای هستند که بعد از تخمیر سیب و تبدیل به سرکه، همچنان در آن باقی می مانند و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارند. اسیداستیک موجود در سرکه سیب موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجب کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش ابقاء آب می شود.

 

به گفته ربکا لی، پایه گذار منابع طبیعی سلامت در نیویورک، فواید کاهش وزن سرکه سیب ناشی از رشته های پروتئینی موجود در سرکه سیب ارگانیک است که متشکل از سلولز و اسید استیک است. این رشته های پروتئین حاوی آنزیم ها و باکتری های مفیدی هستند که خواص متعددی به سرکه سیب ارگانیک و تصفیه نشده می بخشند. کارشناسان تغذیه توصیه می کنند بهتر است سرکه سیب با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود؛ بهتر است یک یا دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه شود. لی توصیه می کند بهتر است بیش از 2 تا 4 قاشق سوپ خوری سرکه در روز مصرف نشود.

 

مطالعه محققان در سال 2012 نشان می دهد مصرف بیش از اندازه زیاد اب و سرکه با خطراتی برای سلامت همراه است که علائم آن شامل خستگی، از بین رفتن حس چشایی، عدم تحمل سرما، از بین رفتن قدرت ماهیچه ها، رنگ پریدگی پوست، جوش های پوستی، زخم دهان، ریزش مو، مشکلات بینایی، کرختی و بیحسی، و افسردگی است.

 

خواص خوردن سرکه سیب بعد از غذا را در بالا اشاره کردیم و امیدواریم به نکات توصیه شده در این مقاله از سایت سماتک توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید همیشه سالم و سلامت بمانید.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب