کاشت مو طبیعی و پرپشت با جدیدترین روش ها

کاشت مو طبیعی و پرپشت با جدیدترین روش ها

در دورانی نه چندان دور، بسیاری از افرادی که در خانواده خود ژن طاسی یا ریزش مو داشتند همواره نگران ریزش موهای خود بودند. هنگامی که با مواردی مانند ریزش مو ارثی مواجه هستیم به‌سختی می‌توان با استفاده از شامپوهای مناسب و یا داروهای تقویتی جلوی روند ریزش مو را گرفتو در این شرایط به نظر می‌رسید که طاسی سرنوشت گریزناپذیر کسانی است که ژن ریزش مو دارند. اما با کاشت مو این داستان برای همیشه تغییر کرد.

 

اگر علاقه‌مند به آشنایی با کاشت مو، روش‌های مختلف آن و آشنایی با بهترین کلینیک‌های کاشت مو در ایران هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

کاشت مو چیست؟

در عمل کاشت مو فولیکول‌های مو از محلی که به آن بانک مو گفته می‌شود به ناحیه‌ای که دچار ریزش یا کم پشتی است پیوند زده می‌شوند. روش‌های متنوعی برای انجام عمل کاشت مو وجود دارند.

 

هر یک از متدهای کاشت مو برای برخی از افراد و شرایط خاص آن‌ها مناسب‌تر هستند. به عنوان مثال اگر کسی به تراکم موی بیشتری نیاز داشته باشد بهتر است از روش‌هایی استفاده کند که در آن امکان پیوند تعداد بیشتری از فولیکول‌های مو وجود دارد اما در صورتی که موهای مورد نیاز برای پیوند چندان زیاد نباشند استفاده از روش‌هایی که در آن دوران نقاهت با سرعت بیشتری طی می‌شود و جراحات کمتری دارند، در اولویت هستند.

 

بانک مو به ناحیه‌ای گفته می‌شود که فولیکول‌های مو از آن به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند. اصلی‌ترین شرط لازم برای انجام عمل کاشت مو این است که فرد بانک موی مناسبی داشته باشد تا بتوان عمل پیوند مو را روی او انجام داد. معمولاً موهای پشت سر و گوش به عنوان بانک مو انتخاب می‌شوند. در مواردی که این ناحیه‌ها از بانک موی خوبی برخوردار نباشند، می‌توان برای آقایان ناحیه سینه را هم به عنوان بانک مو در نظر گرفت. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که جنس و ضخامت موهای بانک مو، با موهای ناحیه‌ای قصد دارید عمل پیوند را در آن انجام دهید یکسان باشند. این نکته در طبیعی شدن نتیجه عمل کاشت مو تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

 

روش‌های کاشت مو

همان‌طور که پیشتر ذکر شد هر یک از روش‌های کاشت مو در شرایط خاصی بیشترین کاربرد را دارند. جالب است بدانید که بعضی از پزشکان پیشرو در حوزه کاشت مو، روش‌هایی برای کاشت مو ابداع کرده‌اند. به عنوان مثال دکتر نیلفروش زاده که یکی از متخصصین برجسته کاشت مو در ایران و جهان است یک تکنیک ترکیبی از روش‌های مختلف کاشت مو را ابداع کرده است. این تکنیک یکی از بهترین و جدیدترین تکنیک‌های کاشت مو است.

کاشت مو طبیعی و پرپشت با جدیدترین روش ها

روش‌های اصلی کاشت مو را می‌توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

 

تکنیک FUT که یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو به شمار می‌رود. در این روش یک برش نواری شکل از پوست بانک مو برداشته می‌شود، سپس فولیکول‌های مو از روی آن برداشته شده و به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند. این روش تهاجمی‌تر است و دوران نقاهت آن طولانی‌تر است.

 

تکنیک FUE روشی است که به جای برداشت یک نوار از پوست ناحیه بانک مو، فولیکول‌های مو به‌صورت تکی از بانک مو برداشته و به ناحیه مورد نظر پیوند زده می‌شوند. این روش کمتر تهاجمی است و سرعت نقاهت در آن بسیار بیشتر است اما معمولاً برای مواردی که تراکم موی زیادی لازم است استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

 

روش SUT روشی جدیدتر نسبت به دو روش قبلی است که آن را می‌توان بهبود یافته روش FUE دانست. سرعت این روش نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو بیشتر است.

 

روش‌ها و تکنیک‌های دیگری نیز برای کاشت مو وجود دارند که عموماً بهبود یافته همین روش‌های قدیمی و پایه برای کاشت مو هستند. هر یک از این تکنیک‌ها شرایط برخی از بیماران همخوانی بیشتری دارند. با توجه به این موضوع بهترین روش کاشت مو برای هر بیمار را تنها می‌توان بعد از معاینه بیمار و بررسی شرایط او مشخص کرد.

 

کدام کلینیک کاشت مو در ایران بهتر است؟

تکنیک‌ها و روش‌های متنوعی برای کاشت مو در جهان ابداع شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگامی که به دنبال بهترین کلینیک کاشت مو هستید باید به این نکته توجه کنید که کلینیک مورد نظر دانشی هم‌پا با دانش روز جهان داشته باشد. استفاده از تجهیزات به‌روز و تکنیک‌های جدید برای انجام عمل کاشت مو، حق طبیعی شما است تا بتوانید بهترین نتیجه را از عمل کاشت مو خود به دست آورید. خصوصاً با آگاهی از این که عمل کاشت مو عملی مادام‌العمر است و نتایج آن در تمام طول زندگی فرد باقی است.

 

کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده با بیش از 30 سال سابقه و 12 هزار پرونده موفق کاشت مو و ابرو بهترین کلینیک کاشت مو و ابرو در ایران است. این کلینیک به‌عنوان اولین کلینیک کاشت مو در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. دکتر نیلفروش‌زاده هم‌اکنون در کشورهای عمان، امارات، ترکیه، پرتغال، اتریش و عراق دارای کلینیک فعال است. این موضوع برای شما اطمینان ایجاد می‌کند که خدمات دریافتی شما در این کلینیک همپای دانش روز و بین‌المللی است.

کاشت مو طبیعی و پرپشت با جدیدترین روش ها

علاوه بر نکات ذکر شده پرونده موفق مراجعین پیشین گواه خوبی برای عملکرد مناسب یک کلینیک است. با مشاهده تصاویر و قبل و بعد از عمل بیماران پیشین می‌توانید از طراحی مناسب و طبیعی خط رویش و نتیجه عمل اطمینان حاصل کنید. عمل کاشت مو بسیاری از مشاهیر مانند احسان علیخانی و فیروز کریمی در کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده انجام شده است و این موضوع در کنار پرونده‌های موفق پیشین این کلینیک می‌تواند اطمینان خاطر کافی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

هزینه عمل کاشت مو چقدر است؟

هزینه انجام عمل کاشت مو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان هزینه مشخصی برای عمل کاشت مو مشخص کرد. هزینه کاشت مو با توجه به تکنیک مورد استفاده، حجم طاسی، میزان فولیکول‌های مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

 

میزان پیشرفته بودن تجهیزات کلینیک و تخصص پزشک معالج نیز می‌تواند باعث افزایش هزینه انجام عمل شود. در نهایت تنها بعد از انجام معاینه و مشاوره اولیه می‌توان نسبت هزینه کاشت مو را مشخص کرد.

 

سخن آخر

برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از عمل کاشت مو خود دریافت کنید، مهم است که به بهترین و حاذق‌ترین پزشک‌ها در این حوزه مراجعه کنید. بهترین و معتبرترین کلینیک‌های کاشت برای جلب نظر بیمار، رویافروشی نمی‌کنند و در صورتی که با توجه به شرایط فرد و وضعیت بانک مو وی امکان کاشت پرتراکم برای او وجود نداشته باشد، صادقانه به بیمار مشاوره می‌دهند.

 

توجه کنید که انجام ندادن کاشت مو از انجام آن در مراکز غیرمعتبر که می‌تواند منجر به آسیب فیزیک، عفونت و نتایج ناخوشایند و خواب و خط رویش غیر طبیعی مو شود، بهتر است.

جدیدترین مطالب