پرده بکارت ارتجاعی به چه معناست | از کجا بفهمم ارتجاعی هستم

پرده بکارت ارتجاعی به چه معناست | از کجا بفهمم ارتجاعی هستم

پرده بکارت ارتجاعی یکی از انواع پرده های بکارت در دختران است که بسیاری از دختران باکره می پرسند از کجا بفهمم ارتجاعی هستم در ادامه این دانستنی های پرده بکارت ارتجاعی بیان خواهد شد.

 

پرده بکارت ارتجاعی به چه معناست

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟ بسیاری از دختران فکر می کنند چون پرده بکارت ارتجاعی دارند دیگر می توانند قبل از ازدواج به راحتی رابطه جنسی داشته باشند به طوری که همسر آینده شان هیچ نمی فهمد. به طور کلی پرده بکارت و پرده بکارت ارتجاعی متشکل است از بافت رابط کلاژن و قابل انعطاف که هم سطح داخلی و هم خارجی با (اپیتلیوم) epithelium چینه چینه پوشیده شده است. لبه‌های این بافت بسرعت قابل جمع شدن است. در زنان باردار epithelium پرده بکارت ضخیم است و این بافت غنی از گلیکوژن است. تغییرات ایجادشده در پرده از بدو تولد معمولاً قابل تشخیص است.

 

پرده بکارت ارتجاعی نوعی پرده بکارت است که به اندازه کافی انعطاف پذیر است و قابلیت ارتجاع دارد. تنها تفاوت این نوع پرده با پرده بکارت حلقوی در خونریزی پرده بکارت ارتجاعی است.پرده بکارت ارتجاعی، به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود، یا اینکه به طور جزئی پاره شده و معمولاً بدون خونریزی است.

اپیتلیوم نوعی بافتی پوششی است که از سلول‌های چندضلعی اجتماع یافته‌ای تشکیل شده‌است و پوشش سلولی سطوح خارجی و داخلی بدن از جمله پوست، دیوارهٔ رگ‌ها و حفره‌های کوچک را می‌پوشاند.

این عضو تناسلی یک بافت نازک و ظریف متصل به دیواره واژن است. معمولاً شبیه یک ریشه ازبافت دراطراف مدخل واژن می‌ماند، هیچ بافتی درکل آن را در برنگرفته است. لبه‌های یک پرده بکارت در اندازه، رنگ و شکل متفاوت است. ممکن است شبیه یک گلبرگ یک رز، گل میخک، یک تکه برگ یا یک نیمه ماه باشد.

 

از کجا بفهمم ارتجاعی هستم

یکی از مهم‌ترین و پربحث ترین پرده‌های بکارت، پرده بکارت حلقوی ارتجاعی است که اگر از خود پرسیده اید که از کجا بفهمم ارتجاعی هستم پاسخ این سوال دست پزشک متخصص زنان و زایمان است. پرده حلقوی ارتجاعی پرده‌ای که از یک حلقه در ورودی واژن تشکیل شده و دارای یک غشاء نسبتاً نازک و لاستیکی کشش‌دار است. در بیشتر پرده‌ها یک دهنه ۱ تا ۲ سانتی‌متر باز برای خارج شدن خون هنگام عادت ماهانه وجود دارد.

معمولاً پرده حلقوی ارتجاعی در دو دسته قابل اتساع و غیرقابل اتساع قرار می‌گیرد. پرده بکارت حلقوی ارتجاعی قابل اتساع که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است نوع شبهه دار پرده‌های بکارت است به این دلیل که بافت این پرده به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده و قابلیت کشسانی و ارتجاعی بودن از خود نشان می‌دهد و به هنگام ورود جسم خارجی (آلت تناسلی مرد) دچار پارگی نشده و ساییدگی‌هایی در اطراف آن رخ می‌دهد. محققین در بررسی‌های خود اعلام کرده‌اند که از هر 5 زن دارای پرده بکارت ارتجاعی 4 نفر با عدم پارگی و فقط با ساییدگی پرده بکارت خود در هنگام رابطه جنسی مواجه شده‌اند.

 

پرده بکارت ارتجاعی : پرده بکارت ارتجاعی که حین دخول پاره نمی شود، اما ” کش ” می آید و معمولا خونریزی ندارد. فردی که با پرده بکارت ارتجاعی دخول داشته ، اما خونریزی ندیده است ، باید بداند، در معاینه امکان تشخیص دخول وجود دارد . چون درسته که پرده بکارت ارتجاعی پاره نشده است . اما ” کش آمده ” و ظاهرش تغییر پیدا میکند. پارگی پرده بکارت ارتجاعی هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی ارتجاعی معمولاً 4 تا 5 پارگی شعاعی شکل بوجود می‌آید.
پرده بکارت غیر ارتجاعی : پرده بکارت غیر ارتجاعی یعنی قابلیت کش آمدن ندارد و با پارگی از بین میرود. پرده های غیر ارتجاعی ، حتما خونریزی خواهند داشت.

پرده بکارت ارتجاعی به چه معناست | از کجا بفهمم ارتجاعی هستم

تشخیص پارگی پرده بکارت ارتجاعی

تشخیص پاره شدن پرده بکارت ارتجاعی توسط پزشک متخصص انجام می شود . همانطور که گفته شد درصد زیادی از زنان دارای پرده بکارت حلقوی ارتجاعی هستند که پارگی رخ نخواهد داد ولی این دلیلی برای عدم رویت میزان آسیب دیدگی در آن‌ها نیست. پزشک متخصص با توجه به شاخصه‌های مربوط به لبه پرده بکارت ارتجاعی می‌تواند دخول یا عدم دخول آلت تناسلی را مشخص کند. لبه پرده ارتجاعی حلقوی پس از رابطه جنسی دچار ساییدگی و شل شدگی شده، مخاط واژن اثرات نزدیکی را نشان داده و چین‌های اطراف آن باکره بودن و یا نبودن فرد را مشخص می‌کند. بنابراین تنها تفاوت پرده بکارت ارتجاعی با انواع دیگر در خونریزی و یا عدم خونریزی در برقراری رابطه است.

 

بیشترین نواحی آسیب دیده (پارگی و ساییدگی) در پرده ارتجاعی در ناحیه ساعت‌های 6-9 و 3-6 می‌باشد. معمولا پس از هر بار رابطه جنسی پرده بکارت ارتجاعی کمی ساییده خواهد شد. ساییده شدن پرده ارتجاعی حلقوی از بسیاری جهات قابل تشخیص می باشد و تنها وجود رابطه جنسی را به حقیقت تبدیل خواهد کرد. آسیب دیدن پرده بکارت ارتجاعی اغلب در قسمت های پایین قابل تشخیص می باشد و به همین دلیل تشخیص دخول از نظر پزشکان متخصص کار چندان سختی نیست. چین هایی که در اطراف یک پرده وجود دارند می توانند وجود یا عدم وجود یک رابطه جنسی را تعیین نمایند.

 

ترمیم پرده بکارت ارتجاعی

تمامی انواع پرده‌های بکارت و به طور خاص پرده بکارت ارتجاعی قابلیت خود ترمیم شوندگی ندارند. این عضو تناسلی به دلیل داشتن رشته‌های عصبی و آسیب دیدن آن هنگام رابطی جنسی به خودی خود قابل ترمیم نیستند.

پرده بکارت ارتجاعی پرده ای است که از نوع حلقوی می باشد اما از نوع قابل اتساع آن می باشد ، بنابراین تنها در طی زمان عادت ماهیانه می تواند تا حدود چند سانتی متری باز شود و تنها برای خروج ترشحات اجازه دهد. فشاری که برای خروج ترشحات از بدن وجود دارد معمولا در حدی نیست که بتواند پرده بکارت ارتجاعی را از داخل تحت تأثیر قرار دهد و منجربه پاره شدن آن شود اما سیکل زایمان و خروج نوزاد می تواند با چنین نتیجه ای همراه باشد.

 

واژن در دختر خانم هایی که هنوز ازدواج نکرده اند توسط پرده بکارت پوشیده می شود ، در برخی از دختر خانم ها این نوع پرده از مدل خاصی می باشد که تحت عنوان پرده بکارت ارتجاعی از آن یاد می شود. پرده حلقوی ارتجاعی مشابه حلقه ای است که واژن شما را می پوشاند و تنها از لایه ای نازک تشکیل شده ، اما مقاومت این لایه حتی در برابر آلت تناسلی مرد نیز از مقاومت بالایی می باشد که به هیچ عنوان پاره نمی شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد نادری از افراد که پرده بکارت ارتجاعی دارند در طی رابطه جنسی با پارگی روبه رو می شوند و بیشتر آنها دارای پرده هایی سالم خواهند بود. بنابراین خاصیت این نوع از پرده ها با چنین ویژگی همراه می باشد و حضور آن در بدن یک دختر خانم موضوع چندان غیر طبیعی نیست و به صورت ذاتی در بدن او نهفته شده است.

 

خونریزی پرده بکارت ارتجاعی چگونه است

خونریزی در پرده بکارت ارتجاعی ممکن است دیده نشود. در پژوهشی که توسط متخصصین انجام گردید مشخص شد تنها ۴۳% از زنان طی مقاربت و پارگی پرده بکارت شان خونریزی دارند. خونریزی نشانه داشتن یا پارگی پرده بکارت نیست. اولین خونریزی می‌تواند بدلیل عدم نرمی، ورود خشن یا سفت بودن واژن باشد. در پرده بکارت ارتجاعی ترمیم شدن یک راه حل ظاهری خواهد بود. افرادی که اقدام به ترمیم پرده بکارت دارند ، قطعا در رابطه جنسی خود نمی توانند درد و ناراحتی که برای اولین بار تجربه می کنند را ، به همراه داشته باشند ، زیرا تمامی اعصاب موجود در این ناحیه از بین خواهد رفت و هیچ گاه به حالت اولیه خود باز نمی گردد. اگر در هنگان رابطه جنسی خونریزی را نشان دهنده وجود پرده می دانید باید در نظر داشته باشید که تنها در حدود کمتر از نیمی از زنان این اتفاق رخ می دهد ، بنابراین یک قانون ثابت شده نیست. حتی در برخی از موارد که پارگی پرده بکارت رخ می دهد نیز ممکن است خونریزی در کار نباشد.

پرده بکارت ارتجاعی به چه معناست | از کجا بفهمم ارتجاعی هستم

صدور گواهی سلامت پرده بکارت

بیماری که صرفاً جهت معاینه مراجعه می‌کند و قرار است که نتیجه معاینه پرده بکارت به صورت شفاهی به وی گفته شود نیاز به احراز هویت ندارد، ولی اگر درخواست گواهی کند باید حتماً احراز هویت شود. از نظر قانون این گواهی، بکارت فرد مورد معاینه را تاساعت ۲۴ آن روز اعلام می‌دارد. پرده بکارت ارتجاعی پرده ای است که سریعا حالت اولیه خود را به دست می آورد زیرا لبه هایی دارد که سریعا به حالت قبلی باز می گردند و هیچ گاه از یکدیکر جدا نمی شوند و حتی این خاصیت کشسانی تا حدی است که جنس مخالف احساس پاره شدن پرده را در ذهن خود تصور می کند اما پس از آن با هیچ خونریزی یا پارگی مواجه نخواهد شد. پرده بکارتی که از این نوع باشد معمولا در ابتدای تولد نیز قابل مشاهده خواهد بود و توسط پزشک تشخیص داده می شود.
بسیاری از افراد این تصور را دارند که ارتجاعی بودن پرده بکارت آنها راه خوبی برای عدم تشخیص رابطه جنسی آنها می باشد. شاید از نظر ظاهری برخی از افراد نتوانند وجود یک رابطه جنسی را از این طریق تشخیص بدهند ، اما قطعا راه های بسیاری وجود دارد که پزشکان از آن طریق می توانند به وجود یک رابطه در یک دختر خانم پی ببرند. پاره نشدن پرده بکارت دلیلی بر عدم تشخیص نیست.

 

پرده بکارت ارتجاعی در برخی از دختران باعث می شود تا در هنگام نزدیکی هیچ گونه خونریزی نداشته باشند و تشخیص پرده بکارت ارتجاعی توسط پزشک زنان انجام می گردد.

عکس پرده ارتجاعی,پرده بکارت حلقوی,شکل پرده بکارت پاره شده,پرده بکارت هلالی,عکس واقعی پرده بکارت ارتجاعی,خونریزی پرده بکارت ارتجاعی,شکل پرده ارتجاعی,پرده بکارت حلقوی ارتجاعی,پرده حلقوی,پرده حلقوی ارتجاعی,عکس پرده ارتجاعی,انواع پرده حلقوی,عکس واژن ارتجاعی

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب