طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس

پاک کردن جای آدامس از روی لباس چگونه است؟ چسبیدن آدامس از روی لباس بسیار نگران کننده است مخصوصا اگر لباس ها یا شلوارتان نو باشد. در این مقاله از سایت سماتک طریقه برداشتن آدامس از روی لباس را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. برای تمیز کردن لکه آدامس از روی لباس می توانید از روشهای گرم کردن و سرد کردن پارچه استفاده کنید.

 

یکی از ساده ترین روشهای پاک کردن آدامس از روی لباس استفاده از یخ است. نگران نباشید چون در این مطلب از سایت سماتک قرار است چندین راه حل کاربردی برای حل این مشکل در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین تصور نکنید که با چسبیدن آدامس به لباس دیگر عمر آن لباس تمام شده یا این که اگر فرزندتان با لباسی که آدامس به آن چسبیده به خانه برگشت دنیا جلو چشمانتان تیره و تار شود. چون روش های مختلفی برای از بین بردن آدامس روی لباس و چادر مشکی یا شلوار وجود دارد.

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

پاک کردن جای آدامس از روی لباس

15 روش و طریقه برداشتن آدامس از روی لباس را با هم مرور خواهیم کرد و بهتر است برای پاک کردن جای آدامس از روی لباس با این بخش از سایت سماتک همراه باشید تا بهترین روشهای لکه بری آدامس را به شما توضیح خواهیم داد. آدامس یکی از خوراکی‌ های بسیار پُرطرفدار است، اما قطعا کسی دوست ندارد که آدامس به لباس او بچسبد.

 

قطعا پاک کردن جای آدامس از روی لباس ها نیز مانند پاک کردن لکه جوهر از روی لباس کار سختی است. زمانی‌که آدامس به‌ جایی چسبید، شاید بتوانید مقداری از سطحِ رویی آن را بردارید، اما همچنان بخشی از آدامس روی لباس باقی می‌ماند. برای رفع این مشکل چه کار باید کرد؟ روش‌های زیادی برای پاک کردن آدامس از روی لباس وجود دارد که از آن جمله می‌توان به منجمدکردن، جوشاندن، استفاده از الکل و … اشاره کرد. با ما همراه باشید تا بهترین روشهای پاک کردن آدامس از روی لباس هایتان را بیان کنیم:

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

پاک کردن آدامس از روی لباس با اتو

اولین روش برای برداشتن آدامس از روی لباس، استفاده از اتوی داغ است. یک تکه مقوا را روی میز اتو قرار دهید. قسمتی از لباس را که آدامس به آن چسبیده بر روی مقوا قرار دهید به طوری که لکه آدامس بر روی سطح مقوا قرار بگیرد.

 

اتو را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و بدون استفاده از بخار، آن را بر روی سطح پشتی لباسی که آدامس به آن چسبیده بکشید. حرارت متوسط، آدامس را گرم می کند و جدا کردنش از پارچه را راحت تر می کند در حالی که اگر دمای اتو زیاد باشد باعث ذوب شدن آدامس می شود. اتو کردن را باید تا آنجایی ادامه بدهید که آدامس از روی لباس به طور کامل جدا شود.

 

لکه بری آدامس با اسپری روان‌ کننده‌ WD40

مقداری از اسپری روان کننده WD40 (زنگ‌بَر و تمیزکننده) را روی آدامس اسپری کنید. سپس با استفاده از دستمال یا مسواک آدامس را بردارید. سپس لباس را بشویید. درنهایت لکه‌ آدامس از روی لباس کاملا از بین می‌رود.

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

برداشتن آدامس از روی لباس با آب جوش

بخشی از لباس را که آدامس به آن چسبیده، درون آب جوش قرار دهید.
همان‌طور که لباس خیس می‌خورد با یک مسواک یا چاقو روی آدامس بکشید.
به تمیز کردن لباس درون آب ادامه دهید.
اجازه دهید تا لباس خشک شود و در صورت لزوم این روش را تکرار کنید.

 

همچنین می‌توانید از بخار کِتری برای جدا کردن آدامس از روی لباس استفاده کنید. مقداری آب درون کِتری بجوشانید. بخشی که آدامس روی آن چسبیده، بالای دهانه‌ی کتری قرار دهید تا بخار مستقیما به آن بخورد (نیازی نیست لباس را درون کتری بیندازید). یک دقیقه یا تا وقتی‌ که آدامس نرم شود به آن زمان دهید. با استفاده از مسواک، آدامس را از روی لباس جدا کنید.

 

استفاده از کره بادام زمینی

مقداری کره بادام زمینی را روی آدامس چسبیده به لباس بمالید. مطمئن شوید که تمام سطوح لکه با کره پوشیده شده است. مقدار دیگری کره بادام زمینی را روی کره های قبلی بمالید تا پوشش آن ضخیم تر شود. روغن طبیعی این کره باعث شل شدن آدامس از روی لباس می شود.

 

کره باید 60 ثانیه روی لکه باقی بماند. اگر بیشتر از این مقدار بماند باعث لکه دار شدن لباس شما می شود. با یک چاقو آدامس و کره را از لباس پاک کنید. لباس تان را بشویید تا لکه ایجاد شده در اثر کره بادام زمینی از بین برود.

 

لکه بری آدامس با استفاده از پاک کننده ها

برای برداشتن آدامس از روی لباس از یک پاک کننده استفاده کنید.
حدود یک دقیقه به آن زمان بدهید تا پاک کننده اثر خود را بگذارد.
از یک بُرُس برای از بین بردن آدامس روی پارچه لباسی استفاده کنید. آدامس باید به‌ راحتی جدا شود.
مقداری مواد شوینده روی ناحیه‌ مورد نظر بریزید تا آثار مواد پاک کننده از بین برود. اثر پاک کننده باید به‌ راحتی ازبین برود، اما اگر فکر می‌کنید پاک کننده‌ شما ممکن است به‌ راحتی از بین نرود، بهتر است ابتدا آن را روی یک پارچه‌ کهنه امتحان کنید.

 

روش از بین بردن لکه آدامس از روی لباس با روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یک راه حل مناسب برای پاک کردن آدامس از لباس های ورزشی است. برای این کار یک قاشق روغن نارگیل را در یک ظرف بریزید. ظرف را به مدت 5 تا 10 ثانیه حرارت دهید تا روغن نارگیل گرم شود. نقطه ای از پارچه را که آدامس به آن چسبیده در ظرف روغن فرو کنید. لکه آدامس را با یک مسواک کهنه پاک کنید.

 

برداشتن آدامس از روی لباس با چسب نواری

یک تکه چسب نواری بردارید. سپس چسب نواری را روی آدامس بگذارید و کاملا فشار دهید. تا حد امکان تمام سطح آدامس را بپوشانید. مراقب باشید که نوار‌ چسب را روی لباس یا پارچه نچسبانید، زیرا جدا کردن آن سخت می‌شود. حالا باید چسب نواری را بِکَنید. می‌توانید آدامس را از روی چسب بردارید و مجدد از آن استفاده کنید یا از تکه‌ دیگری برای از بین بردن باقی‌مانده‌ آدامس از روی لباس استفاده کنید. این‌ کار را تا زمان جدا شدن کامل آدامس از پارچه ادامه دهید.

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

پاک کردن آدامس از روی لباس با سشوار

برای پاک کردن جای آدامس از روی لباس باید آدامسی که به لباس چسبیده را با سشوار گرم کنید و آن را با یک چاقوی پلاستیکی پاک کنید. برای پاک کردن باقیمانده آدامس از روی لباس کمی پماد ضد درد روی آن بمالید و با یک زیپ کیپ روی آن را پاک کنید. وجود ماده متیل سالیسیلات در پماد پاعث چسبیدن آن به پلاستیک می شود.

 

پاک کردن جای آدامس از روی لباس با الکل

برای تمیز کردن پارچه‌ های نازک که آدامس به آنها چسبیده است از الکل استفاده کنید. الکل روی پارچه لکه نمی‌ اندازد و رنگ آن را از بین نمی‌برد.

 

یک دستمال یا اسفنج بردارید و کمی الکل روی آن بریزید.

 

اسفنج را روی آدامس بکشید و چند دقیقه اجازه دهید تا الکل روی آن تأثیر بگذارد.

 

با یک کفگیر یا بُرُسِ چوبی روی آدامس بِکِشید. با این روش می‌توانید به‌راحتی آدامس را جدا کنید.

 

در صورت لزوم ناحیه‌ی موردنظر را با نرم‌کننده خیس کنید. سپس آن را با مواد شوینده و آب بشویید و خشک کنید.

 

پاک کردن لکه آدامس از روی لباس با سس مایونز

این چاشنی خانگی را روی قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده بریزید و به آرامی سطح آدامس را مالش بدهید. آدامس باید به راحتی از روی لباس پاک شود.

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

از بین بردن جای آدامس از روی لباس با بنزین

مقداری بنزین روی آدامس بزنید. بنزین آدامس را حل می‌کند. در استفاده از بنزین احتیاط کنید، زیرا قابل اشتعال و خطرناک است. سعی کنید مقدار کمی از آن را استفاده کنید.

 

با استفاده از چاقو یا مسواک باقیمانده آدامس را بردارید.

 

کمی لباس را خیس کنید و سپس با شوینده‌های معمولی بشویید. این کار سبب می‌شود تا بو و رنگی که از بنزین باقی‌ مانده از بین برود.

 

اگر بنزین ندارید می‌توانید از مایع فندک استفاده کنید. به پشت ناحیه‌ای که آدامس به آن چسبیده است مایع فندک بمالید.

 

این کار را چند بار انجام دهید تا آدامس را کاملا پاک کنید.

 

قبل از استفاده از لباسشویی، یک‌ بار لباس را بشویید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

 

رفع لکه آدامس از روی لباس با آبلیمو

آبلیمو برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس بسیار عالی کار می کند. آبلیمو یک ماده ارزان است که تاثیر منفی روی بافت پارچه ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس را در آبلیمو خیس کنید و لکه آدامس را با چاقویی که نوک تیزی ندارد برطرف کنید. یادتان باشد که بعد از حذف آدامس با آبلیمو حتما لباس را بشویید.

 

استفاده از روغن نارنج

می‌توانید از روغن‌های تجاری که از پوست نارنج تهیه شده است برای از بین برده جای آدامس بر لباس استفاده کنید.
مقداری روغن نارنج را روی دستمال یا اسفنج بریزید.
سپس با استفاده از یک چاقوی کُند آدامس را از روی لباس بردارید.
درنهایت لباس را با ماشین لباسشویی بشویید.

 

تمیز کردن جای آدامس از روی لباس با اسپری مو

این هم یک روش ارزان دیگر برای پاک کردن جای آدامس از روی لباس است. کافیست که اسپری مو را به طور مستقیم روی لکه آدامس بزنید تا آن را سفت کند سپس آدامس را از روی لباس پاک کنید.

 

1. کمی از اسپریِ مو را روی آدامس بریزید. در این روش ممکن است آدامس سفت شود.
2. بلافاصله آدامس را از روی لباس بردارید. آدامسِ سفت‌شده راحت‌تر جدا می‌شود.
3. این‌ کار را تا زمانی‌ که آدامس به‌طور کامل جدا شود ادامه دهید. سپس لباس را بشویید.

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

تمیز کردن آدامس از روی لباس با مایع لباسشویی

مایع شوینده لباس را روی قسمتی از پارچه که آدامس به آن چسبیده است بریزید.

 

با استفاده از مسواک روی آدامس بکِشید. این‌ کار سبب جدا شدن آدامس می‌شود.

 

با استفاده از یک چاقوی کُند کاملا روی آدامس بکِشید.

 

درنهایت با ناخن باقی‌ مانده‌ آدامس را بردارید.

 

در آخر لباس را با لباسشویی بشویید.

 

برداشتن آدامس از روی لباس با سرکه

یک کاسه سرکه را به مدت یک دقیقه در داخل مایکروویو گرم کنید. لباس را در سرکه داغ شده خیس کنید و آدامس را با یک وسیله یک مسواک کهنه از روی پارچه پاک کنید.

 

یک فنجان سرکه را درون مایکروویو یا روی بخار گرم کنید. نیازی نیست که سرکه بجوشد، اما بهتر است داغ شود.

 

یک مسواک را به سرکه‌ی داغ آغشته کنید و روی آدامس بکشید. ازآنجایی‌که سرکه‌ی داغ بهتر عمل می‌کند بهتر است سریع‌تر این‌ کار را انجام دهید.

 

این روش را تا وقتی‌ جدا شدن کامل آدامس ادامه دهید و درصورت نیاز دوباره سرکه را گرم کنید.

 

برای از بین رفتن بوی سرکه لباس را بشویید.

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس و پارچه با یخ

استفاده از یخ، یک راه حل بین المللی برای از پاک کردن آدامس از روی لباس است. راه حلی ساده و رایج که می توان آن را به راحتی در منزل انجام داد. ضمن این که هیچ تاثیر منفی روی بافت پارچه ندارد و تمام ذرات آدامس را از روی لباس پاک می کند.

 

لباس را داخل یک زیپ کیپ قرار دهید. مطمئن شوید که آدامس به زیپ کیپ نچسبیده است. این روش روی انواع پارچه ها جواب می دهد. درب زیپ کیپ را ببندید و آن را برای حداقل 2 ساعت در فریزر قرار دهید. حالا زیپ کیپ را از فریزر خارج کنید و لباس را از داخل آن بیرون بیاورید و روی یک سطح محکم قرار دهید. آدامس وقتی که فریز شود چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست می دهد و می توان آن را به راحتی از پارچه جدا کرد.

 

قبل از این که آدامس دوباره گرم شود باید آن را از لباس جدا کنید. سعی کنید آدامس را با ناخن از لباس پاک کنید. اگر با ناخن نشد از یک چاقوی لبه صاف استفاده کنید تا آدامس بدون آسیب زدن به بافت پارچه از لباس جدا شود. به طور معمول آدامس خیلی راحت از لباس پاک می شود اما اگر هنوز ذراتی از آن روی لباس باقی مانده آن را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.

 

برای پاک کردن آدامس از روی لباس با یخ می توانید به جای روش بالا از قالب های یخ استفاده کنید. برای این کار باید قالب های یخ را در کیسه فریزر بریزید یا خود قالب های یخ را برای حدود 30 دقیقه بر روی قسمتی از پارچه که آدامس به آن چسبیده قرار دهید و بعد از این مدت آدامس منجمد شده را پاک کنید.

طریقه برداشتن آدامس از روی لباس | پاک کردن جای آدامس از روی لباس

استفاده از لکه بر آدامس

برخی لکه‌ برهای بسیار قوی به‌ راحتی می‌توانند اثر آدامس روی لباس را از بین ببرند. این مواد را در بیشتر فروشگاه‌ های ظروفِ‌ فلزی می‌توانید پیدا کنید. برخی لکه‌ بر های مخصوص آدامس هم هستند که علاوه‌بر تأثیر سریع، به‌راحتی از روی لباس شسته می‌شوند. می‌توانید این محصولات را از فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها یا به‌صورت آنلاین تهیه کنید.

 

لکه بر آدامس را ابتدا روی قسمتی از لباس یا پارچه که چندان مشخص نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ لباس را از بین نمی‌برند.

 

لکه بر آدامس از روی پارچه لباس را می‌توانید روی آدامس بمالید و بلافاصله با چاقوی کره‌ خوری آدامس را بردارید.

 

با استفاده از یک دستمال باقی‌ مانده‌ آدامس را از لباس جدا کنید. شاید نیاز باشد که باز هم این عمل را تکرار کنید تا آدامس کاملا از روی لباس جدا شود.

 

لباس را برای مدتی در هوای آزاد بگذارید تا لکه بر آدامس کاملا تبخیر شود.

 

منتخبی از موثرترین و بهترین راهکارهای از بین بردن آدامس از روی لباس ها و انواع پارچه ها را در این بخش برایتان بیان کردیم. طریقه برداشتن آدامس از روی لباس ها کار چندان سختی نیست و با استفاده از 15 روش بالا می توانید به راحتی نسبت به پاک کردن جای آدامس از روی لباس هایتان اقدام کنید.

جدیدترین مطالب