رفع بوی بد کولر آبی ؛ علت و روش از بین بردن بوی بد کولر آبی

رفع بوی بد کولر آبی ؛ علت و روش از بین بردن بوی بد کولر آبی

رفع بوی بد کولر آبی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید و سایت سماتک در این بخش مهمترین روشهای رفع بوی بد کولر آبی را پیدا کرده است. همیشه بدانید که اگر بوی بد از کولر آبی تان احساس کردید اولین کار این است که به دنبال علت بوی بد کولر آبی باشید و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید. تمامی راهکارهای زیر برای از بین بردن بوی بد کولر آبی توسط کارشناسان ما تست و بررسی شده است.

 

علت بوی بد کولر آبی

بوی بد کولر آبی حتما یک دلیل مهم دارد و برای این که بتوان بوی بد کولر آبی را رفع کرد، باید ابتدا علت بوی بد کولر آبی را شناسایی کرد. با توجه به این که دلایل مختلفی برای بوی بد کولر آبی ممکن است وجود داشته باشد بهتر است ابتدا اطلاعاتی در این مورد کسب کنید. همچنین برای هر علت بوی بد کولر آبی، روش مناسبی برای از بین بردن بوی بد کولر آبی در نظر گرفته شود. هر چند ممکن است در برخی مواقع چندین علت نیز در کنار هم سبب می شوند تا بوی بد کولر آبی ایجاد شود. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که دلایلی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در کولر آبی می‌شوند بسیار زیاد هستند و اگر ما به نکته‌ای اشاره نمی‌کنیم دلیل بر این نیست که این موضوع نمی‌تواند علت بوی بد کولر آبی خانه شما باشد.

 

علت بوی سوختگی کولر آبی

تشخیص بوی سوختگی کولر آبی برای اکثر افراد راحت است. در کولرهای آبی ممکن است به علت داغ شدن یا نیم سوز شدن موتور کولر یا پمپ بوی سوختگی بدهد. اگر کولر بی آب شده باشد یا موتور پمپ به علت خشک کار کردن بسوزد بویی مانند بوی سوختگی پلاستیک به مشام می رسد که مربوط به پمپ یا موتور کولر است. برخی مواقع تسمه کولر نیز به علت استهلاک بالا دچار سوختگی می شود که بوی آن به فضای داخلی خانه وارد می شود و این علت بوی سوختگی کولر آبی می شود. در هنگام بوی سوختگی کولر آبی باید از تعمیرکار کولر آبی کمک بگیرید تا نگرانی از بابت خراب شدن کولر نداشته باشید. همچنین ممکن است نیاز باشد برخی از قطعات تعویض شوند تا کولر به درستی کار خود را انجام دهد. هرگاه یکی از این سیم پیچی‌ها اتصالی داشته باشد و یا نیم سوز شود دلیل بوی سوختگی کولر آبی میشود. این نکته برای پمپ آب کولر هم صادق است و اگر آرمیچر و یا موتور پمپ نیم سوز شده باشد یا کولر بی آب شده باشد و یا اگر موتور پمپ گریپاژ کرده باشد بوی داغی و سوختگی از کولر آبی ساطع می گردد.

 

دلیل بوی بد کولر آبی

برخی از روغن هایی که برای روغن کاری این کولرها مورد استفاده قرار می دهند اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد، خود ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد. در این شرایط و با استفاده از روغن نامرغوب دو اتفاق می‌افتد. یکی اینکه روغن به خودی خود بو می‌دهد و با مرطوب شدن روغن این بو بیشتر می‌شود و در محیط خانه به مشام می‌رسد و چون بوی خوبی نمی‌دهد باعث آزار است. همچنین ممکن است این روغن ها ممکن است کار خود را به درستی انجام ندهند یا به علت استهلاک به وجود آمده بوی روغن سوخته به مشام برسد. برای رفع بوی بد این روغن ها باید یک تعمیرکار خبر کنید تا روغن قدیمی را کاملاً پاک کرده روغن کاری مجدد با یک روغن مناسب انجام دهد. در این صورت بوی بد ناشی از آن نیز رفع می شود و بوی نامطبوع به محیط وارد نمی شود. به گزارش سماتک همچنین با حرکت موتور و یا با کارکردن پمپ آب کولر این موتورها گرم می‌شوند و داغ می‌کنند و این حرارت به دلیل اینکه روغن برای آنها مناسب نبوده بوی روغن سوخته می‌دهد زیرا روغن بر اثر حرارت می‌سوزد و بو می‌دهد. بنابراین برای رفع این مشکل باید تقریبا یک تعمیر جزئی انجام شود به این صورت که موتور کولر و یا پمپ کولر باز شود و کاملا روغن قبلی پاک شود و دوباره از روغن با کیفیت و جدید استفاده شود.

رفع بوی بد کولر آبی ؛ علت و روش از بین بردن بوی بد کولر آبی

رفع بوی بد کولر آبی

بوی بد کولر آبی در فصل تابستان بسیار آزار دهنده است و شما باید در ابتدا به دنبال علت بوی بد کولر آبی تان باشید. راه و روش رفع بوی بد کولر آبی را در اینجا توضیح خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چگونه بوی بد کولر آبی را از بین ببریم؟ روش از بین بردن بوی بد کولر آبی را در این بخش با هم مرور خواهیم کرد. بوی بد کولر آبی که برخی مواقع از این دستگاه های خنک کننده ساطع می شود و به علت این که باد از درون این کولر آبی بیرون می آید بو ممکن است اذیت کننده باشد. یکی از آزاردهنده ترین چیزها در مورد این نوع کولرها معضل بوی بد کولر آبی است. یکی از عیب هایی که در کولرهای آبی خانگی وجود دارد معضل بوی بد کولر آبی می باشد. بوی بدی که معمولا از کولرهای آبی به مشام ما می رسد بویی است شبیه به بوی آب های زیاد مانده و لجن بسته که بسیار آزار دهنده است. در ادامه راههای رفع بوی بد کولر آبی بیان خواهد شد.

 

روش رفع بوی بد کولر آبی

یک روش رفع بوی بد کولر آبی این است که می توانید در درون سینی یا پوشال های این کولرها، مواد خوشبو قرار داد. برخی افراد از خوشبو کننده های هوا بر روی پوشال کولر خود استفاده می کنند یا موادی عطر دار را درون سینی کولر و آب آن قرار می دهند تا باد ناشی از کولر آبی بوی مطبوع و خوشایندی داشته باشد. در این صورت نه تنها بوی بد کولر آبی بر طرف می شود بلکه هوا بسیار مطبوع خواهد شد. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که قبل از این کار حتماً مشکل را شناسایی و رفع کنید.

 

رفع بوی بدن کولر آبی با تعویض پوشال

خراب شدن پوشال های کولر یکی از علت هایی است که باعث می شود تا بوی بدی کولر آبی به فضای داخلی خانه منتقل شود. پوشال هایی که برای تامین رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند، محل مناسبی هستند که رطوبت کافی برای رشد باکتری ها و قارچ ها را فراهم می کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که نه تنها این باکتری ها سبب می شوند که بوی بدی در فضای خانه بپیچد، بلکه این میکروب ها به فضای داخلی خانه نیز وارد می شوند و بیماری های تنفسی و پوستی را هم ممکن است ایجاد کنند. برای رفع بوی بود کولر آبی باید هر سال یک بار یا دو سال یک بار پوشال ها را تعویض کرد. همچنین می باید قبل از نصب پوشال های جدید به کمک یک محلول سرکه و آب یا جوهر نمک دریچه ها و قسمت های اطراف پوشال ها را هم تمیز کرد تا این میکروب ها نیز از بین بروند و کولر آبی تان ضد عفونی شود در این صورت این میکروب ها دوباره وارد پوشال های جدید نمی شوند.

 

رفع بوی بد کولر آبی تغییر مکان نصب

اگر به تازگی کار نصب کولر آبی را انجام داده‌اید و یا اخیرا تغییراتی در محل نصب کولر بوده و یا ممکن است به دلایل دیگر در جریان هوا و یا محیط تازه‌ای قرار گرفته است این موضوع را باید بدانید که تامین هوای کولر آبی از محیط اطراف است و برای رفع بوی بد کولر آبی باید آنرا در محلی دور از هواکش دستشویی نصب کنید. گاهی خود کولر آبی بوی خاصی نمی‌دهد ولی هوای اطراف کثیف است که وارد کولر می‌شود بو بد را وارد فضای خانه می‌کند. برخی مواقع ممکن است کولرهای آبی در بخش هایی قرار گرفته باشند که هوای بد بوی محیط را به درون خود بکشانند. در این صورت بوی بد از خود کولر نیست و رفع بوی بد کولر آبی با جابجا کردن دستگاه و قرار دادن آن در سمتی مناسب تر قابل انجام است. به عنوان مثال ممکن است لوله هواکش توالت، هود آشپزخانه و یا هواکش سرویس بهداشتی توالت همسایه در نزدیکی یکی از دریچه های کولر آبی تان قرار گرفته باشد و همین این موضوع باعث می‌شود که بوی هوا راحت توسط کولر مکش و وارد اتاق و محیط خانه شود و بدین صورت بوی نامطبوع آن را به داخل فضای خانه بکشاند. در این صورت هیچ راهی ندارید مگر این که کولر خود را به جایی دیگر منتقل کنید و همچنین می توانید برای رفع این مشکل باید یا محیط نصب کولر آبی را عوض کنید، یا مسیر هواکش را بالاتر ببرید و یا از هر تکنیک دیگری مانند استفاده از یک فن برای تهویه هوای محیط استفاده کنید تا بوی محیط از بین برود.

 

رفع بوی بد کولر آبی با تعویض آب سینی

آب هنگامی که راکد می شود بو می گیرد و یکی از راههای از بین بردن بوی بد کولر آبی تعویض آب درون سینی است. همچنین اگر آب سینی کولر تعویض نشود، کم کم بوی بدی می گیرد که این بو با هوای کولر آبی وارد فضای خانه می شود. گاهی مواقع هم به دلیل خرابی پمپ آب و یا هر دلیل دیگری تعویض آب سینی کولر آبی به خوبی در سینی کولر انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا کولر بو بگیرید. برای از بین بردن و رفع بوی بد کولر آبی اولین و مهم‌ترین کار این است که بدانید چرا آب کولرتان تعویض نمی‌شود و بو گرفته است. البته اگر در سرویس کولر آبی خودتان آب را تعویض کرده باشید در این مواقع با رفع این مشکلات و تعویض آب، به راحتی بوی بد کولر آبی نیز رفع می شود.

رفع بوی بد کولر آبی ؛ علت و روش از بین بردن بوی بد کولر آبی

روش از بین بردن بوی بد کولر آبی

بهترین روش از بین بردن بوی بد کولر آبی شناسایی دلایل بوی بد کولر آبی است. متاسفانه تنها توصیه کارشناسان تاسیسات نابلد به مشتریان آنها تعویض پوشال کولر آبی و یا نهایتا انجام یک سرویس دوره‌ای کولر آبی است. حتی برخی از این کارشناسان بدون اینکه خودشان هم دلیل این عیب را بدانند یک هزینه تعمیر کولر آبی روی دست مشتری می‌گذارند و باز هم مشکل حل نمی‌شود. برای از بین بردن بوی بد کولر آبی تان لازم است ابتدا از محکم بودن درب منبع مطمئن شوید و در مرحله بعد حتما اگر درب منبع را بسته‌اید مرتبا آب منبع را بازدید کنید و ترجیحا شرایطی را به وجود بیاورید که آب مخزن کولر مرتبا در حالت جریان باشد و راکد نباشد. آب بو گرفته وقتی وارد کولر آبی شود حتی اگر پوشال‌ها را همین امروز تعویض کرده باشید باز هم باعث خروج بوی فاضلاب از کولر آبی می‌شود.

 

چگونه بوی بد کولر آبی را از بین ببریم

آب مصرفی کولر تأثیر زیادی در مطبوع بودن بوی هوای داخلی منزل دارد. بسیار از افراد برای تامین آب کولر خود از یک شیر آب استفاده می‌کنند. برخی از این شیرها مستقیم به آب شرب متصل است. اگر از این دست افراد هستید به نظر نمی‌رسد که مشکل بوی بد کولر آبی داشته باشید. اما برخی دیگر از افراد از منبع برای تامین آب استفاده می‌کنند. با توجه به این که استفاده از آب در این کولرهای آبی یک نیاز اساسی است، باید از آب شیر اصلی در صورت امکان استفاده کرد. برخی افراد از منبع آب برای تامین آب کولر استفاده می کنند. اگر منبع در معرض نور خورشید است یا ورود و خروج آب به اندازه کافی صورت نمی گیرد امکان بو گرفتن و لجن بستن آب نیز وجود دارد. در این مواقع باید هر چند وقت یک بار منبع آب را بررسی کرد و آن را تمیز کرد. در این مواقع بو گرفتن منبع و آب درون آن می تواند باعث شود تا بوی بد کولرهای آبی نیز تشدید شود. اگر آب را دستی وارد منبع می‌کنید و جریان آب در منبع کم است، یا اگر منبع در محلی قرار دارد که معرض آفتاب است و جنس منبع کیفیت لازم را ندارد و یا اگر درب منبع آب را به خوبی نبسته باشید پتانسیل خراب شدن آب و نشت بوی بد از کولر آبی زیاد است.

رفع بوی بد کولر آبی ؛ علت و روش از بین بردن بوی بد کولر آبی

سایر دلایل ایجاد کننده بوی بد در کولر آبی

از دلایل دیگری که باعث بوی بد کولر آبی می‌شوند تجمع رسوب، سوراخ بودن برزنت، بوی تسمه کولر و … می‌باشد که باید با بررسی دقیق و مناسب علت این بو را تشخیص داد. اگر با شستشوی کولر در سرویس‌های دوره‌ای با مواد بهداشتی ایمن و یا با تعویض پوشال باز هم بوی بد کولر از بین نرفت بهترین راه این است که با متخصصین این حوزه تماس بگیرید تا موضوع را بصورت دقیق از نزدیک بررسی و مشکل را تشخیص داده و رفع بوی بد کولر آبی انجام شود.

 

مواد شوینده مناسب برای از بین بردن بوی بد کولر آبی

شستشو برای رفع بوی بد کولر آبی لازم و ضروری است و بخاطر داشته باشید باید از مواد شوینده مناسب برای از بین بردن بوی بد کولر آبی استفاده کنید که در ادامه توضیح داده می شود:

 

1. از انواع مختلف شوینده هایی که از خود کف تولید می کنند مثل تاید و مایع ظرفشویی به هیچ وجه استفاده نکنید. زیرا باعث تولید کف زیاد می شود و دچار درد سر می شوید.

 

2. فقط از 3 نوع مواد شوینده مثل وایتکس، شیشه شوی و مایع های تمیزکننده سطوح برای شستشوی کولر آبی استفاده کنید.

 

3. توجه داشته باشید برای اضافه کردن مایعات مذکور در بالا به آب داخل ظرف کولر زیاده روی نشود.

 

4. به هیچ عنوان از جوهر نمک و شوینده های قوی برای از بین بردن و رفع بوی بد کولر آبی استفاده نشود به دلیل اینکه باعث از بین رفتن فلز بدنه کولر می شود.

 

امیدواریم توانسته باشید علت بوی بد کولر آبی خانگی تان را پیدا کنید و از شر این بوهای نامطبوع و آزار دهنده رها شوید. توصیه های سایت سماتک برای رفع بوی بد کولر آبی خانگی را جدی بگیرید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب