ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ (شنبه تا پنجشنبه)

ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ (شنبه تا پنجشنبه)

ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ برای شهروندان و رانندگان تهرانی هر سال شورای عالی ترافیک اعلام می گردد و برای تردد در طرح زوج و فرد تهران مالکین وسایل نقلیه موظف هستند نسبت به خرید طرح ترافیک اقدام نمایند تا بدست دوربین های پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه نشوند. یکی از سوالات شما رانندگان عزیز این است که امروز طرح ترافیک در تهران اجرا میشود یا نه و در این مقاله سایت سماتک ساعت شروع و پایان طرح ترافیک ۱۴۰۳ را بیان کرده است.

 

ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳

ساعت اجرای طرح ترافیک برای روزهای کاری هفته یعنی شنبه تا چهارشنبه از ۶:۳۰ صبح تا ۱۸:۰۰ تعیین شده است. یعنی اگر ماشین شما طرح ترافیک نداشته باشد و بخواهید یکی از روزهای کاری هفته به یکی از خیابان‌های هفت‌تیر، کارگر، شوش، انقلاب و … بروید باید حتما بعد از ساعت ۱۸ وارد این خیابان‌‌ها شوید؛ در غیر اینصورت جریمه خواهید شد.

 

همچنین ساعات اوج تردد در طرح ترافیک تهران صبح ها از ۶:۳۰ تا ۱۰:۳۰ اعلام شده است و اوج تردد در عصرها هم از ۱۴:۳۰ تا ۱۸ یعنی ساعت اتمام طرح ترافیک می باشد. بازه زمانی کم تردد هم بین ساعات ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰ اعلام شده که به آن ساعات تردد غیر اوج می گویند.

 

ساعت طرح ترافیک تهران پنجشنبه

در روزهای پنجشنبه طرح ترافیک در تهران به اجرا در نمی آید و فقط طرح کنترل آلودگی هوا اجرا می گردد. ساعت شروع طرح کنترل آلودگی هوا (طرح زوج و فرد سابق) در روزهای پنجشنبه از ۶:۳۰ صبح الی ۱۳ بعدازظهر می باشد.

 

محدودیت تردد در برخی خیابان های تهران نخستین بار سالها قبل به اجرا درآمد و پیش از این به طرح زوج یا فرد شهرت داشت که در این طرح کلیه خودروهای سواری و وانت بار شخصی برای تردد در خیابان های شلوغ تهران در ساعات مشخص شده، باید مبلغ کمی را پرداخت کنند.

 

این قانون شامل خودروهای اورژانس، تاکسی ها، اتوبوس های درون شهری و خودروهای عمومی نمی شود. همچنین تعیین ساعت اجرای طرح ترافیک به عهده شورای عالی ترافیک بوده و در صورت تصمیم بر تغییر ساعت طرح ترافیک تهران امروز با توجه به تغییر ساعت کار ادارات و سازمان ها، ابتدا این موضوع در شورای عالی ترافیک مطرح و بعد از تصویب به اجرا در می آید.

ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ (شنبه تا پنجشنبه)

ساعت طرح ترافیک جدید

در برخی سال ها و در روزهای اوج بیماری کرونا ساعت شروع و پایان طرح ترافیک تهران چندین مورد بازبینی قرار گرفت و تغییرات هوشمندانه ای هم با توجه به نیاز همشهریان صورت گرفت.

 

پس از پایان یافتن بیماری کرونا با توجه به اینکه دیگر نیازی نیست مردم با خودروی شخصی سفرهای درون شهری شان را انجام دهند، مجددا ساعت اجرای طرح ترافیک از ۶:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر تعیین شده است و در محدوده طرح زوج یا فرد (طرح کنترل آلودگی هوا) هم تغییری ایجاد نشده است و کم و کان مثل روال سابق ادامه دارد.

 

برای عبور و مرور در طرح ترافیک پس از هر تردد اضافی در محدوده باید تا یک ماه عوارض ورود به طرح را پرداخت نمایید و در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهید شد.

ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ (شنبه تا پنجشنبه)

طرح ترافیک تهران تا چه ساعتی است

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مورد زمان شروع و پایان طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ اعلام کرده است که این طرح همه روزه به غیر از پنجشنبه ها و روزهای تعطیل تا ساعت ۱۸ (۶ عصر) به اجرا درخواهد آمد.

 

همچنین میزان عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس ساعت هایی است که خودرو در طرح حضور دارد و هر چقدر خودرو زمان بیشتری در طرح تردد نماید باید عوارض بیشتری پرداخت کند.

 

با اجرای این طرح جدید عدالت بیشتری برای رانندگان ایجاد می شود و دیگر نمی توان نرخ ثابتی برای ورود به محدوده طرح بیان نمود. همچنین میزان شلوغی معابر، نوع معاینه فنی خودروها و میزان آلودگی هوا هم در نرخ عوارض تاثیر گذار است.

ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ (شنبه تا پنجشنبه)

با توجه به اینکه هر خودرو با پلاک تهران ۲۰ روز و هر خودرو با پلاک شهرستان ها ۱۵ روز سهمیه تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا در هر فصل از سال را دارد، ورود محدوده طرح کنترل آلودگی هوا تهران در روزهای پنجشنبه از سهمیه ۲۰ روزه خودروهای پلاک تهران و سهمیه ۱۵ روزه سایر پلاک ها کسر خواهد کرد. در صورت تردد مازاد سهمیه رایگان در محدوده طرح آلودگی هوا باید هزینه آنرا بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۳

 

ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ (شنبه تا پنجشنبه)

یک بار خروج از طرح ترافیک

ساعت خروج رایگان از طرح ترافیک در سال گذشته ۱۴:۳۰ بعدازظهر بود و این امکان را به خودرو حاضر در محدوده طرح می داد که بعد از این ساعت یک بار خروج از طرح ترافیک داشته باشد، اما خروج از طرح ترافیک در سال ۱۴۰۳ رایگان نیست و این قانون لغو شده است.

 

همچنین ساکنین محدوده طرح ترافیک می توانند قبل از ساعت ۰۹:۰۰ صبح از یک بار خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۶:۰۰ از یک بار ورود رایگان استفاده کنند.

 

امروز طرح ترافیک در تهران اجرا میشود؟ با توجه به آنچه در این پست بیان شد در نظر داشته باشید که هر روز به غیر از روزهای تعطیل طرح اجرا می گردد و برای جلوگیری از جریمه شدن توسط دوربین های نظارتی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، بهتر است ساعت طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ را مد نظر داشته باشید و از تغییرات احتمالی آن اطلاع پیدا کنید.

 

طرح ترافیک تهران در سال ۱۴۰۳ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ اجرا می گردد و پیش از این معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این موضوع را بیان کرده است. شرط ورود به طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، ثبت مشخصات خودرو در سامانه تهران من و پرداخت مبلغ مورد نیاز برای خرید طرح می باشد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب