پرداخت عوارض آزادراهی و تسویه خلافی خودرو؛ سریع و آنلاین

پرداخت عوارض آزادراهی و تسویه خلافی خودرو؛ سریع و آنلاین

عوارض آزادراهی و جریمه‌های مربوط به خودرو باید در زمان مناسب به شکل کامل پرداخت شوند. از همین‌رو پیدا کردن بهترین راه برای پرداخت خلافی خودرو اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه با وجود اینترنت امکان پرداخت سریع و آنلاین عوارض آزادراهی برای افراد فراهم شده است. از آنجایی‌که هرگونه دیرکرد منجر به جریمه فرد خواهد شد، باید پرداخت در زمان مناسب انجام شود. وجود روش‌های متنوع و سریع باعث می‌شود تا معطلی شما به کمترین حد خود برسد.

پرداخت عوارض آزادراهی و تسویه خلافی خودرو؛ سریع و آنلاین

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی و عوارض

استعلام و پرداخت خلافی خودرو روش‌های مختلفی دارد. در نتیجه، هرکس بر حسب شرایط خود بهترین شیوه را انتخاب می‌کند. چنانچه شما یکی از کاربران دائمی اینترنت هستید، بدون شک استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت بسیار مناسب خواهد بود. در ادامه برخی از بهترین روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

1. دریافت خلافی با سامانه پیامکی

در صورتی‌که می‌خواهید میزان خلافی خود را از طریق پیامکی متوجه شوید، باید کد ۱۷ رقمی VIN را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. بعد از انجام این کار یک پیام جدید دریافت می‌کنید که در آن میزان خلافی به همراه شناسه پرداخت نشان داده خواهد شد؛ البته در این مورد عوارض آزادراهی نشان داده نمی‌شود. در نتیجه، بهتر است که از شیوه دیگری برای پرداخت آن استفاده کنید.

 

2. دریافت خلافی خودرو در سایت پلیس راهور ناجا

اگر دوست دارید که فرایند استعلام خلافی را از طریق سایت انجام دهید، بهتر است که به سایت رسمی پلیس راهور ناجا مراجعه کنید. در داخل سایت با کلیک‌کردن بر روی استعلام میزان تخلفات رانندگی، تمامی اطلاعات در اختیار شما قرار داده می‌شود. البته برای این کار باید اطلاعات موجود بر روی کارت ماشین را به‌طور دقیق وارد کنید.

پرداخت عوارض آزادراهی و تسویه خلافی خودرو؛ سریع و آنلاین

3. استعلام اطلاعات با کد USSD

چنانچه شما از کد *110# استفاده کنید، می‌توانید به‌راحتی میزان جریمه‌ها را مشاهده کرده و برای پرداخت آن از همین طریق دست به‌کار شوید. زمانی‌که شما این کد را وارد می‌کنید، پیامی برای شما نشان داده می‌شود که باید بر اساس دستورالعمل پیش بروید. در نهایت، بعد از وارد کردن گزینه مناسب، مقدار جریمه برای شما مشخص می‌شود. همچنین در این روش مسیری هم برای پرداخت در نظر گرفته می‌شود.

 

4. دریافت خلافی از طریق تماس تلفنی

با توجه به اینکه برخی از افراد توانایی استفاده از اینترنت را ندارند، برای استعلام خلافی خودرو به سراغ تماس تلفنی می‌روند. برای این کار شما می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸  تماس بگیرید. بعد از انجام این کار باید کد VIN را وارد کنید. بعد از اتمام این مرحله میزان جریمه خودرو برای شما اعلام می‌شود. البته این روش شامل عوارض آزادراهی نخواهد بود.

 

5. استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق آنلاین

امروزه می‌توان برای استعلام عوارض آزادراهی و خلافی از روش‌های آنلاین متعددی استفاده کرد. به‌طور مثال: سایت بانک ملی امکان پرداخت در این بخش را فراهم کرده است. همچنین به‌کارگیری اپلیکیشن‌های پرداخت هم مناسب است؛ زیرا مراحل پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر صورت می‌گیرد. همچنین استعلام گرفتن به شیوه آنلاین سرعت بسیار بالایی دارد و در کمترین مدت این کار را انجام خواهید داد.

 

مزیت‌های پرداخت آنلاین عوارض و خلافی خودرو

پرداخت خلافی خودرو و عوارض آزادراهی به شکل آنلاین، امتیازات زیادی به‌دنبال خواهد داشت. بدون شک مهم‌ترین مزیت این روش، ساده بودن آن است. در واقع، شما می‌توانید با چند کلیک ساده پرداخت را از طریق کارت بانکی و رمز پویای آن انجام دهید. این درحالی است که روش‌های قدیمی مانند استفاده از خودپرداز وقت بیشتری از شما می‌گیرد. در گذشته چک کردن میزان خلافی دردسرهای زیادی داشت و باید به پلیس +۱۰ مراجعه می‌کردید. با این‌حال، در روش آنلاین شما در هر مکانی می‌توانید پرداخت خود را انجام دهید.

 

امنیت پرداخت عوارض آزادراهی و خلافی خودرو با روش آنلاین

اگر عامل امنیت پرداخت برای شما اهمیت دارد، قطعا روش پرداخت آنلاین می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. درگاه‌های پرداختی که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد، از سمت بانک صادر می‌شود. از همین‌رو وقتی از طریق این درگاه‌ها پرداخت را انجام می‌دهید، همه چیز به‌صورت امن و سریع پیش می‌رود. در واقع، تمامی پروتکل‌های امنیتی بانک در این حالت فعال می‌شود تا فرایند انتقال اعتبار به‌راحتی انجام شود. در چنین حالتی پرداخت خلافی خودرو و عوارض آزادگاهی در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد.

پرداخت عوارض آزادراهی و تسویه خلافی خودرو؛ سریع و آنلاین

استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی و تسویه خلافی با اپلیکیشن تاپ

در حال حاضر بهترین راه برای استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی و خلافی خودرو استفاده از سوپراپلیکیشن تاپ است. این برنامه در حقیقت یک اپلیکیشن مالی است که امکان دریافت خدمات مالی را برای شما فراهم می‌کند. در این بین، گزینه پرداخت خلافی هم توسط این اپلیکیشن عرضه می‌شود. زمانی‌که شما برای اولین بار پرداخت خلافی را از این طریق انجام می‌دهید، شماره پلاک خودرو در اپلیکیشن ذخیره‌ می‌شود.

 

در نتیجه، شما برای پرداخت‌های بعدی خود لازم نیست دوباره این مورد را وارد کنید. البته نباید فراموش کرد که سوپراپلیکیشن تاپ امکانات دیگری همچون خرید اینترنت، شارژ، بلیط و سرمایه‌گذاری را برای شما فراهم کرده است. ۷۳ سرویس مختلف سبب شده تا اپلیکیشن تاپ به یکی‌ از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پرداخت در ایران تبدیل شود.

جدیدترین مطالب