آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

رفتن به مهد کودک برای فرزندتان دشوار است؟ آمادگی کودک برای رفتن به مهد را باید والدین تشخیص دهند و اگر نمی دانید از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم در ادامه بهترین سن کودک برای رفتن به مهدکودک را بیان خواهیم کرد.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

آمادگی کودک برای رفتن به مهد

از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم؟ اگر کودک شما از پس نیازهای اولیه زندگی اش بر می آید شما می توانید او را به مهد کودک بفرستید در اینجا مهمترین نشانه های آمادگی کودک برای رفتن به مهد را بیان خواهیم کرد.

مهد کودک یک دوره ابتدایی است. اگر با مادرها صحبت کنید میفهمید که این یک چیز پیش پا افتاده برای بچه های مدرسه ای است. زمانی فرزندتان آماده است که با فشار تست ها و ملزومات آکادمی ها آزمایش شوند.

مهد کودک از زمانی که ما به یاد می آوریم خیلی تغییر کرده است. به راستی والدین چگونه بفهمند فرزندشان آمادگی رفتن به مهد کودک را دارد؟ راه هایی برای شناسایی بهترین زمان برای رفتن به مهدکودک در اینجا توضیح داده شده است.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

مشاوره با مربی پیش دبستانی برای فرستادن کودک به مهد

متخصص تحصیلات ابتدایی کودکان و محقق مطالعات آر.سی.ام کارل اسنو می گوید: بهترین دوست برای گرفتن این قبیل تصمیمات می تواند مربی کودک و یا متخصص اطفال باشد. معلم می تواند ایده های برتری در زمینه ملاقات اجتماعی بچه و انتظارات آکادمیک داشته باشد.

 

والدین نمی توانند بهترین قاضی های این بررسی ها باشند زیرا ممکن است که گرفتار اضطرابات شوند. بعضی از والدین می ترسند که فرزندشان در کلاس بزرگ گم شوند یا کوچک شمرده شوند یا برای تیم های ورزشی انتخاب نشوند. بقیه فقط میخواهند که فرزندشان برای ورود به مدرسه از طریق یادگیری و تجربه بیشتر در خانه یا یک مهد کودک کوچک آماده شوند مربی مهد کودک یا متخصص اطفال می تواند ایده هایی بی طرفانه برای شما ارائه دهد.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

سن کودکان برای رفتن به مهد کودک بسیار مهم است و بر اساس مکان متفاوت است، اما بیشتر مدرسه ها کودکان بالای 5 سال را ثبت نام می کنند. بیشتر والدین با کودکان در خانه تمرین می کنند تا آنها را آماده مدرسه کنند.
اما آیا این دور نگه داشتن کودک از مهد کودک سودمند است؟ لزوما نه. اقای اسنو می گوید بر اساس مطالعات وی فواید این دورنگاه داری کودک در نیمه های مقطع دبستان از بین می رود.

او می گوید: زمانی که کودک به درجه سوم ابتدایی رسید، مثل هر سوم ابتدایی دیگری عمل می کند.
روان درمانگر و کارشناس والدین رابی لادویگ می گوید: والدین زمانی که می خواهند پیش دبستانی فرزندشان را به تاخیر بیاندازند باید درباره اعتماد به نفس کودک فکر کنند.

 

شما باید در نظر بگیرید که ” چه چیزی به موفق بودن و موفق شدن فرزندم کمک خواهد کرد؟ “
بعضی بچه ها شخصیت بالغی دارند و بعضی از اختلالات توجهی رنج می برند. لادویگ پیشنهاد می دهد که اگر به آماادگی فرزندتان شک دارید با کارشناس مشورت کنید.
در بعضی از بچه ها احساس می شود که باید یک سال اضافه تر روند اطلاعات را یاد بگیرند.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

ملزومات مهد کودک

ملزومات و قوانین شروع مهد کودک در کشورها متفاوت است. ولی مدرسه های محلی ملزومات اطلاعات آمادگی را در وبسایت منتشر می کنند. شما می توانید تماس بگیرید و برنامه تحصیلی را از مدیریت جویا شوید.
مطمئن شوید چند ماه قبل از تصمیم گیری ملزومات را چک کردید، بنابراین اگر فرزندتان آماده است شما زمان کافی برای تصمیم گیری دارید. این تصمیمات سخت نیستند اما انتظاراتی پیشنهاد می شوند( که می توانید در زیر ببینید). داشتن اطلاعات کاملی از محدودیت های مهد کودک محل زندگیتان می تواند به تصمیم گیری شما کمک کند.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

نشانه های آمادگی کودک برای رفتن به مهد کودک

فرزندان شاید آماده باشد اگر او:

1.دستورالعمل های ساده را پیروی کند. خیلی مهم است که کودک به معلم و دستورالعملهای چندگانه گوش دهد.آگاه باشید که از کودک در این سن نباید انتظار پیروی از دستورالعمل های پیچیده را داشت. اسنو می گوید: یک یا دو قدم درمورد توانایی کودکان در مدیریت وجود دارد. دستورالعمل های ساده یعنی آیتم های کم و ویژگی های زیاد و سازنده.

 

2.آرام و قرار دارد. کودکتان باید قادر باشد که مدت طولانی در یک محل بنشیند و به داستان گوش دهد و در کلاس فعالیت کند. انتظاراتتان را بسنجید. این لزوما به این معنا نیست که کودک در تمام مدت کلاس یک نقطه بنشیند. آرام و قرار داشتن به این معنی است که کودک می تواند بدون وقفه در کلاس فعالیت کند و به داستان گوش دهد.اسنو می گوید کودکی که آرام ندارد ولی همچنان به معلمش که کتاب می خواند گوش می دهد بهتر از کودکی است که بلند می شود وبه اطراف می رود.

 

3.از دستشویی استفاده می کند. کودکتان باید قادر به دستشویی رفتن باشد و بتواند آنرا مدیریت کند.

 

4.اعداد و حروف را بشناسد. باور کنید یا نه مشکلی نیست اگر در بدو ورود به دبستان، کودک نتواند بخواند. اما او باید بتواند حروف الفبا را در کنار اعداد بداند. قانون سخت و سریعی برای اینکه کودک بداند حروف و اعداد چه تعداد هستند وجود ندارد، بنابراین به دنبال هدف خاصی نباشید. اسنو می گوید: یکبار که کودک یادگیری را شروع کرد، بقیه مسائل حل شده فرض می شود.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

5. بخوبی کار کند و مهارت های کلی را فرا گیرد. کودکتان باید بتواند تمرین پرش،دویدن، پرتاب توپ و در دست گرفتن مداد و قیچی را انجام دهد. کودکان زیادی فرصت انجام این مهارت ها را در پیش دبستانی و هر برنامه ای پیش از مدرسه بدست می آورند اما اسنو می گوید این قضیه مربوط به رشد آناتومی و فیزیک در تمرین هاست. دست کودکان بیشتر از بقیه با ابزار اخت می شود، بنابراین نوشتن با یک مداد قطور جلوتر از نوشتن با یک مداد معمولی است. معلم های مهدکودک انتظار دارند که کودک در این مهارت توجیه باشد.

 

6.بازی با همسالان. ایده آل است که کودک بداند چگونه شریک شود و نوبت را رعایت کند اما این مهارت ها زمان زیادی برای استاد شدن می برند.

 

7.کنترل احساسات داشته باشد. این برای یک کودک 5 ساله طبیعی است که اگر گیج شد گریه کند. اما این مهم است که او بداند چگونه باید با استراتژی به مقابله با آن بپردازد. درمورد بچه های کوچک اسنو هیچ نگرانی ندارد. او می گوید کلا بچه های کوچک برای بیان احساساتشان به کسی اعتماد ندارند. به عبارت دیگر سطحوح احساسات کودک مخصوصا آنهایی که سیگنال پریشانی هستند، یعنی ترس و عصبانیت، به تجربه کسب کردن نزدیک بوده و به مداخله در آن پاسخ می دهند.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

8. در یادگیری علاقه نشان دهد. لازم نیست که او یک انیشتین کوچک باشد، اما اگر در گوش دادن به داستان،کتاب و موسیقی تحریک شده باشد می تواند به ادامه روند کمک کند.

 

اسنو تاکید می کند که صحبت با افرادی که با کودکتان بیشتر اشنا هستند(مثل مربی فعلی آنها، مراقبان بچه و متخصصان اطفال، در کنار معلم های مهدکودکشان) می تواند به دریافت بهترین اطلاعات و کمک به تصمیم گیری برای شناسایی آمادگی کودک برای رفتن به مهد به شما کمک کند.
به عنوان والدین، ما می توانیم به سرعت چشم اندازمان را تغییر دهیم، بنابراین داشتن مذاکراتی با این افراد محلی می تواند با تاسیس و بهینه سازی یک انجمن حمایتی یادگیری برای خانواده و کودک، آنها را در مدرسه یا بیرون از آن پرورش دهد.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

چگونه کودک وابسته را به مهد بفرستیم

کودک وابسته به مادر را چگونه می توانیم به مهد کودک بفرستیم؟ اگر فرزندتان برای مهد کودک آماده نیست، یک برنامه ی بازی برای یک سال بچینید. کودکی که دور از جامعه و آکادمی هاست باید زیاد در معرض محیط کلاسی در یک پیش دبستانی قرار گیرد.اینکه آنها را در خانه دور از بچه ها نگه داریم و انتطار یادگیری داشته باشیم ایده ی خوبی نیست.

اسنو می گوید: من فکر می کنم هزاران نفر گذراندن حداقل یک سال در پیش دبستانی یا مهد کودک را تجریه می کنند.
والدین نگران باید تفاوت میان جلسات و توقعات بیش از حد را بشناسند. کودکتان نیاز ندارد که در خواندن، نوشتن و ریاضی استاد باشد. اما باید نشان دهد که قبل از آن در یادگیری متمرکز و مصمم است.

آمادگی کودک برای رفتن به مهد | از چه سنی کودک را به مهد بفرستیم

اسنو می گوید: تفاوت زیادی میان کودکی که آماده است و کودکی که بیش از پیش آماده است می باشد. اگر کودکتان آماده است، تا زمانی که بزرگتر شود صبر کنید چون می تواند بجای اینکه حوصله اش سر برود، کودک درخشانی در کلاس هایش نشان دهد. جستجو برای این 8 نشانه آمادگی و مشورت با بقیه افراد سیستم حمایتی کودکتان می تواند در بهترین تصمیمات شما برای آمادگی کودک برای رفتن به مهد کودک کمک کند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب