شخصیت شناسی از روی حالت دست ها + روانشناسی حرکات دست

شخصیت شناسی از روی حالت دست ها + روانشناسی حرکات دست

شخصیت شناسی از روی حالت ها و حرکات دست های افراد امکان پذیر است و یکی از کارهایی ساده در شناخت شخصیت دیگران استفاده از تست شخصیت شناسی از روی حالت دست ها است که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

 

شخصیت شناسی از روی حالت دست ها

از روی شکل و حالت های دست طرف تان می توانید به نکات شخصیتی او پی ببرید که در علم روانشناسی به این کار تست شخصیت شناسی از روی حالت دست ها می گویند. بر اساس نظریه های جدید روانشناسان گفته شده است که میتوان به شخصیت طرف مقابلتان بر اساس فرم ظاهری دستهایش، پی برد. با سماتک همراه باشید تا این راز را به شما بگوییم تا بتوانید طرف مقابلتان را بیشتر بشناسید.

شخصیت شناسی از روی حالت دست ها + روانشناسی حرکات دست

لرزش دست ها

دست‌های لرزان، می‌توانند عوارض مصرف برخی داروهای خاص مثل داروهایی که برای درمان آسم یا مشکلات روانشناختی ازقبیل افسردگی تجویز می‌شوند، باشند. اما همیشه نمی‌توانیم به این مشکل تا این اندازه خوش‌بینانه نگاه کنیم. گاهی آسیب بخشی از مغز یا وجود تومور مغزی می‌تواند چنین عارضه‌ای را ایجاد کند و گاهی هم ابتلا به بیماری‌هایی ازقبیل پارکینسون با چنین عوارضی همراه می‌شود. البته بیماری‌های روانشناختی یکی از رایج‌ترین دلایل لرزیدن دست‌ها هستند.

 

تغییر رنگ ناخن های دست

یک پژوهش هندی نشان می‌دهد که تغییر رنگ ناخن‌ها می‌تواند نشانه ابتلا به بیماری‌های کلیه باشد. تغییراتی که در ترشح هورمون‌های مختلف ایجاد می‌شود باعث این تغییر رنگ می‌شود و البته افراد کم‌خون هم اغلب ناخن‌هایی رنگ پریده دارند. اما اگر دیدید که فرد مقابل‌تان نیمی از ناخنش سیاه است یا اینکه نوارهای رنگی عمودی زیر بستر ناخن‌هایش ایجاد شده، می‌توانید احتمال ابتلایش به سرطان پوست از نوع ملانوم پنهان را هم در‌نظر بگیرید.

 

دست های ضعیف

افرادی که دست‌های ضعیف دارند و قبل از رساندن یک‌بار به مقصد بارها آن را به زمین می‌اندازند، ممکن است به بیماری‌های قلبی دچار باشند. محققان در بررسی‌هایی ثابت کرده‌اند که ضعیف و بی‌جان دست دادن یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های پنهان قلبی است. از طرف دیگر سردی پاها هم می‌تواند گویای بدکارکردی قلب خواستگار‌تان باشد. برخی بررسی‌ها نشان می‌دهند بیماران قلبی ممکن است به‌خاطر اختلال در گردش جریان خون که در صورت طولانی شدن قلب‌شان را بیمار می‌کند، دچار سردی انگشتان پا شوند.

 

در صورتی که این سردی با کبودی هم همراه باشد، این افراد باید فورا به متخصص مراجعه کنند. بی‌بی‌سی نوشته است یک تحقیق نشان می‌دهد بین کاهش قدرت دست هنگام گرفتن اشیا و مرگ به‌خاطر برخی بیماری‌ها، هم علل قلبی (سکته قلبی) و هم غیر‌قلبی ارتباط وجود دارد و این احتمال در تمام کشورها و طبقات اقتصادی و اجتماعی یکسان است.

 

از نظر پژوهشگران هر چه سرعت کاهش قدرت دست بیشتر باشد احتمال مرگ به‌علت بیماری‌های مختلف بالا می‌رود. برای مثال هر پنج کیلو کاهش، احتمال مرگ به‌علت بیماری‌های مختلف را ۱۶درصد و احتمال مرگ به‌علت بیماری‌های قلبی و غیرقلبی را ۱۷درصد (سکته قلبی 7درصد، سکته مغزی ۹درصد) افزایش می‌دهد.

 

عرق کردن کف دست

اگر فردی که به خواستگاری‌اش رفته‌اید، دست‌هایی خیس از عرق دارد، می‌توانید احتمال مضطرب بودنش را به ذهن‌تان راه دهید اما اضطراب تنها عاملی نیست که دست‌ها را خیس عرق می‌کند. محققان می‌گویند افرادی که در آستانه یائسگی قرار دارند، با چنین شرایطی روبه‌رو می‌شوند و اگر کسی که برای ازدواج انتخاب کرده‌اید دچار چنین علامتی است، نباید احتمال ابتلایش به یائسگی زودرس را از سرتان بیرون کنید. گذشته از این، محققان می‌گویند این افراد گاهی هم از اختلالات در کارکرد غده تیروئید رنج می‌برند. پس اگر در روز آشنایی با فردی با دست‌های خیس مواجه شدید، به او پیشنهاد دهید که به یک متخصص غدد مراجعه کند. البته بعید نیست که چنین پیشنهادی در یک قرار عاطفی، با خشم او و طرد کردن‌تان همراه شود.

 

شخصیت شناسی از روی حرکات دست

شما نمی‌توانید مرد یا زنی که برای اولین‌بار در مقابل‌تان نشسته را خوب بشناسید و به شخصیت درونی وی پی ببرید. برخی بیماری‌هایی روحی و جسمی که ممکن است عمر این مرد یا زن زندگی‌ تان را کوتاه کند را نه با آزمایش‌های پیچیده که تنها با نگاه کردن به حالات و حرکات دست هایش، می‌توانید بشناسید. نگاهی به دست‌هایش بکنید؛ به بند انگشت‌هایش، با آرامی یا لرزان بودن دست‌ها، خوب نگاه کنید. متخصصان می‌گویند بیماری‌هایی که شاید همسر آینده‌تان در جلسه معارفه نتواند از آنها برای‌تان صحبت کند یا حتی دردهایی که خود او هم از وجود‌شان خبر ندارد را می‌توانید با نگاه کردن به دست‌هایش شناسایی کنید و همچنین می توان از روی دست های طرف مقابل به شخصیت وی پی برد.

شخصیت شناسی از روی حالت دست ها + روانشناسی حرکات دست

اثر انگشت مارپیچ

شاید درخواست ارائه اثر انگشت در روز خواستگاری، در‌خواستی عجیب، غیرمعمول و حتی برخورنده به‌نظر برسد اما بد نیست بدانید که اثر انگشت افراد می‌تواند احتمال دچار بودن‌شان به فشارخون بالا را ارزیابی کند. به گفته محققان، کسانی که اثر انگشت‌شان مارپیچ است، دو برابر بیشتر از افرادی که اثر انگشت‌شان شبیه حلقه یا قوس‌دار است به بیماری فشارخون دچار می‌شوند. چنین اثر انگشتی به‌خاطر تغییراتی که در زمان جنینی اتفاق افتاده ایجاد می‌شود و همان تغییرات باعث می‌شوند که فرد در مراحل بعدی زندگی‌اش دچار بیماری نوسان فشارخون شود.

 

بلندتر بودن انگشت دست

به انگشت حلقه کسی که به خواستگاری‌ اش رفته‌اید، نگاه کنید و با مقایسه کردنش با انگشت‌ های دیگر پرده از راز پنهان یک بیماری بردارید. محققان می‌گویند زنانی که‌ انگشت حلقه‌شان بلندتر از انگشت سبابه‌شان است، معمولا دو برابر بیشتر از خانم‌های دیگر با خطر ابتلا به آرتروز در زانو روبه‌رو هستند. به گفته محققان، سطوح پایین استروژن می‌تواند دلیل تغییر اندازه انگشت‌ها شود و به چنین مشکلی منجر شوند.

 

البته محققان می‌گویند زنانی که این ویژگی را دارند احتمالا روحیات مردانه دیگری هم دارند. مثلا توانایی ورزشی‌شان بالاتر است یا بیشتر پرخاشگری کلامی می‌کنند. براساس بررسی‌های انجام شده زنانی که انگشت اشاره آنها از انگشت حلقه‌شان کوتاه‌تر است، بیشتر احتمال دارد یک شغل سنتی مردانه مانند وکالت یا مدیریت صنعتی را انتخاب کنند.

 

همچنین زنان دارای انگشت اشاره بلندتر ممکن است در کارهای کلیشه‌ای زنانه‌تری مانند پرستاری یا معلم کودکان ابتدایی مشغول شوند. از‌سوی دیگر، داشتن انگشت حلقه بلند برای مردها یک مزیت محسوب می‌شود. آقایانی که به‌خاطر بیشتر بودن سطح تستوسترون‌شان دچار این ویژگی می‌شوند، قدرت باروری بالاتر و البته رابطه بهتری با همسرشان دارند.

 

اما اینجا هم یک جای کار می‌لنگد. این مردهای خوش‌مشرب و پرطرفدار بیشتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات روبه‌رو هستند. اما محققان در بررسی‌های مختلفی دریافتند که بلند بودن انگشت حلقه به نسبت انگشت اشاره در مردها فایده‌های زیادی دارد. از نظر آنها مردهایی که چنین ویژگی دارند بیشتر برای رسیدن به ثروت و قدرت می‌جنگند، ‌در ورزش پیشرفت می‌کنند،شجاع‌ترند و پدرهای بهتری هم هستند.

 

حالا قضاوت با خودتان؛ حاضرید با مردی که این همه ویژگی مثبت دارد اما ممکن است به سرطان پروستات دچار شود ازدواج کنید؟ البته یک نکته دیگر را هم فراموش نکنید. در این تحقیق‌ها مشخص شد افرادی که اندازه انگشت حلقه آنها مشابه انگشت اشاره باشد، وفادارتر از افراد دارای انگشت حلقه بلندتر هستند؛ به‌همین دلیل اگر به‌دنبال یک همسر وفادار و سر به راه می‌گردید و حاضرید قید جذاب بودنش را بزنید، یکی از افرادی که این ویژگی را دارند را انتخاب کنید.

 

روانشناسی حرکات دست

همچنین شما می توانید از طریق علم روانشناسی حرکات دست طرف مقابل، پی به رازهای درونی و شخصیتی وی ببرید:

شخصیت شناسی از روی حالت دست ها + روانشناسی حرکات دست

دست زدن به كراوات

اين رفتار مردانه مي گويد:مي خواهم تاثير خوبي از خودم بجا بگذارم. اين روش اوست كه مي خواهد به شما بفهماند شديدا” در تلاش است تا خوشنودتان سازد.

 

بازي كردن با حلقه ازدواج

اين علامت عصبي بودن و نشانگر آن است كه مشكلي در ارتباط وجود دارد. خصوصا زماني كه فرد همزمان در مورد همسرش در حال صحبت كردن ميباشد.

 

پرتاب دست

شخصي كه مي خواهد عقايدش را به اجبار تحميل كند ممكن است دستش را بطرف شنونده و جلو پرتاب كند. درحالت پرخاشگرانه خفيفتر تنها از انگشتان استفاده ميگردد.

 

مناره كردن انگشتان

هنگامي كه فردي انگشتان خود را به هم فشرده و چانه و دهان را روي سر انگشتان قرار ميدهد نشانگر تفكر عميق است. مانند زماني كه شخص به اميد شنيدن جواب مي باشد. همچنين حايلي است براي محافظت كردن از قفسه سينه، پايين صورت و دهان.

 

دستهاي پنهان

اين ژست مرموز و آب زير كاهانه است. فرد ميگويد: مايل به گفتگو با شما نميباشم. خصوصا در مورد دستهايي كه عميقا در جيب ها فرو شده باشد جايي كه براي تماس و گرفتن دست و يا هر گونه رابطه صميمانه وجود نخواهد داشت.

 

دست دادن با هر دو دست

هرگاه از دست چپ براي در برگرفتن و پوشاندن دستهاي فشرده شده استفاده گردد، دست دادن دستكش وار ناميده شده و راستي و صميميت زياد را مي رساند مانند يك در آغوش گرفتن كوچك و ظريف.

 

دست دادن بسيار محكم

نشانگر شور و اشتياق و سلطه گري است. بي ترديد ميتوان فهميد چه كسي اينجا فرمان ميدهد.

 

دست كشيدن در ميان موها

وقتي افراد نمي دانند چه چيز بايد بگويند اغلب اوقات دستشان را ميان موها مي كشند. ناظري كه قادر است زبان بدن را متوجه شود آگاه است كه فرد در مورد كاري كه مي خواهد انجام دهد و يا چيزي كه ميخواهد بگويد ترديد دارد.

 

تكان بيقرار دستها

اين تلاش بدن براي رهايي مي باشد. هورمون آدرنالين در حال ترشح شدن است اما فرد نمي داند چگونه رهايي يابد. كلنجار رفتن با سر آستين پيراهن و يا جواهر آلات روي مچ به ديگران ميگويد كه: شما احتياج به توجه داريد. در كافه اين عمل جايز و مناسب است اما در جلسات كاري منحرف كننده و موجب حواس پرتي ميگردد.

 

قلاب كردن دستها پشت سر

اين يك ژست متكبرانه ميباشد. خصوصا زماني كه فرد به عقب تكيه داده باشد. او ميگويد: من آنقدر بر شما سلطه دارم كه نياز به دفاع كردن از خودم ندارم.

 

مشت پوشيده شده با دست باز

فرد در اين حالت خشمگين است اما مي كوشد كه آرام بماند. به اصطلاح خود را كنترل كند.اما مراقب اين فرد باشيد چون امكان دارد هر موضوع كوچكي منجر به آن گردد كه كنترلش را از دست بدهد.

 

دستها به روي زانو

وقتي كف دستها به طرف بالا باشد، شخص گشاده رو و پذيرا مي باشد. وقتي كف دستها پايين باشد ممكن است پاي فريبكاري و تعرض در ميان باشد.

 

حركت انگشت

ضربه آهسته، مضراب زدن و يا ريتم يكنواختي را با انگشتان نواختن، دلالت بر بي تابي و ناشكيبايي دارد. يك حركت نمادين گريز ميباشد. انگشتان عمل راه رفتن را گرچه بدن بي حركت است انجام ميدهند.

 

دست دادن شل

فردي كه تنها انگشتان دستش را دراز ميكند و يا دستهايش مانند ماهي شل است، مي گويد: مايل نيستم به من دست بزنيد، من صميميت را دوست ندارم. همچنين آن نشانه ضعف، انقياد و مطيع و تسليم بودن نيز ميباشد. هر گاه آقايي در يك موقعيت كاري از اين دست دادن استفاده ميكند امكان دارد چنين برساند كه قصد دارد مخفيانه اعمال نفوذ در موقعيت نمايد.

 

دست دادن محكم

فردي كه دستش را دراز كرده و سپس دستانش را به طريقي مي چرخاند كه دستش بالا و كف دستش پايين قرار مي گيرد، سعي در توفق و برتري جويي دارد. اين نوع دست دادن اغلب اوقات در موقعيت هاي سياسي و ديپلماتيك كاربرد دارد.

 

شخصیت شناسی از روی حالت دست ها را در این بخش از سایت سماتک خواندید و حالا می توانید تست شخصیت شناسی از روی حرکات دست های اطرافیان تان را انجام دهید و علم روانشناسی حرکات دست را به دیگران ثابت کنید.

جدیدترین مطالب