حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق یا در زمان عده

حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق یا در زمان عده

رابطه با زن در حال طلاق که هنوز از شوهرش به صورت رسمی طلاق نگرفته است چه حکمی دارد؟ حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق یا در حال عده را در ادامه این بخش از دیدگاه بزرگان دین و مراجع بررسی کرده ایم. اکیدا توصیه می شود در مورد حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق گرفتن و یا در زمان عده از مرجع تقلیدتان حتما سوال کنید و نباید صرفا به پرسش و پاسخ های “رابطه با زن در حال طلاق” که در این مقاله بیان شده است اکتفا کرد.

 

رابطه با زن در حال طلاق

رابطه با زن در حال طلاق چه حکمی دارد؟ اگر زنی که در حال طلاق گرفتن است با مردی نزدیکی و رابطه جنسی داشته باشد پس از طلاق می تواند با آن مرد ازدواج کند یا مرد به او حرام می شود؟

اگر زن هنوز طلاق نگرفته است، با مردی نزدیکی داشته باشد، زنا با زن شوهردار حساب می شود و زنا با زن شوهردار، سبب حرمت ابدی می شود و بعد از طلاق و تمام شدن عده زن نیز نمی توانند با هم ازدواج کنند. همچنین اگر بعد از طلاق شرعی و در زمان عده با زن شوهردار زنا کند و دخول به مقدار ختنه گاه یا بیش تر صورت بگیرد، برای همیشه با هم حرام می شوند.

 

حکم رابطه با زن در حال طلاق چیست

من همسر دوم خانمم هستم. ما تا قبل از این که حکم طلاق خانمم صادر شود با هم نامزد شدیم، البته با اطلاع کامل خانواده‌ها و با جشن نامزدی (چون همسرم طلاق غیابی گرفته) ما در همان زمان به دلیل نداشتن اطلاع کافی با یکدیگر نزدیکی داشتیم و بعد از پایان عده طلاق همسرم به عقد دائم هم در آمدیم و حالا بعد از دو سال از این که با هم ازدواج کرده‌ایم به طور اتفاقی به این موضوع برخوردیم که نزدیکی با زنی که هنوز عده طلاق او تمام نشده آن زن را برای همیشه به آن مرد حرام می‌کند. حالا ما باید چه کار کنیم؟ با توجه به این که خیلی همدیگر را دوست داریم و قصد بچه‌دار شدن داریم آیا باید کفاره بدهیم یا …؟

 

حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق

حکم رابطه جنسی با زن شوهردار در حین مراحل طلاق و در زمانی که هنوز صیغه طلاق جاری نشده است چیست؟ اگر عمل زنا با زن شوهردار قبل از طلاق بوده است در این صورت باید گفت: براساس فتوای اکثر مراجع تقلید آن زن بر این مرد حرام ابدی می‌شود و فرقى نیست بین این که زانی بداند که زن، شوهر‌دار است یا نداند و نیز فرقى بین عقد دائم و موقت نیست. البته طبق فتوای برخی فقها آن زن بر مرد زانی حرام ابدى نمى شود و پس از طلاق و گذشت عده می‌تواند با وی ازدواج نماید.

حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق یا در زمان عده

حکم رابطه با زن در زمان عده طلاق رجعی

حکم رابطه با زن در زمان عده طلاق رجعی چیست؟ اگر رابطه با زن بعد از طلاق ولی در زمان عده رجعی بوده است؛ عده چون یا رجعی است یا بائن این دو قسم را جداگانه بررسی می کنیم:
اگر عده طلاق همسرتان، عده طلاق رجعی باشد؛ در این صورت اگر کسی با زنی که در عده طلاق رجعی است مقاربت کند طبق نظر اکثر فقهای معاصر، آن زن بر او حرام ابدی می‌شود. البته طبق نظر برخی از فقها این امر موجب حرمت ابدی نیست. در هر صورت، در این مسئله فرقی بین این نیست که علم داشته باشند که مقاربت در زمان عده موجب حرمت ابدی است یا نه.

حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق یا در زمان عده

حکم رابطه با زن در زمان عده طلاق بائن

حکم رابطه با زن در زمان عده طلاق بائن چیست؟ اگر عده طلاق همسرتان، عده طلاق بائن یا عده عقد موقت و یا عده وفات باشد؛ در این صورت زنا با او موجب حرمت ابدی نبوده و بعد از اتمام عده اش می‌توان آن زن را به عقد خود در آورد.

 

توجه:

حکم رابطه با زن شوهردار در حال طلاق یا در زمان عده را در این مطلب توضیح دادیم و بنابر احتیاط باید حتما با مرجع تقلید خود نیز در مورد حکم رابطه با زن در حال طلاق یا در زمان عده طلاق بائن و رجعی مشاوره کرده و حکم نهایی را از مرجع تقلیدتان بخواهید. این مقاله فقط جنبه اطلاع رسانی دارد از اینرو توصیه شرعی تلقی نمی شوند و نباید گفته های این مطلب را جایگزین مراجعه به مراجع تقلید دانست.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب