نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

نماز روز چهارشنبه هدیه به امام جواد علیه السلام یکی از نمازهای مستحبی برای رفع حاجات است که برای هدیه به روح امام جواد خوانده می شود. در بسیاری از کتب دینی به خواندن نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر توصیه شده است و آثار این نماز به نقل از بزرگان دین، دور شدن بلا و گرفتاری از انسان و رفع حوائج دنیوی است.

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

نماز امام جواد روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

یکی از بهترین زمان ها برای خواندن نماز حاجت امام جواد روز چهارشنبه است و این نماز مستحب را به چند طریق می‌توان خواند. نماز حاجت روز چهارشنبه امام جواد (ع) دو رکعتی است که در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و هفتاد مرتبه سوره توحید باید خوانده شود. سید بن طاووس در جمال الاسبوع برای هریک از ائمه و معصومین علیهم السلام نمازی با دعا ذکر نموده است. دعای بعد از قرائت نماز امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر به شرح زیر است:

 

اللَّهُمَّ رَبَّ الْأَرْوَاحِ الْفَانِیَةِ وَ الْأَجْسَادِ الْبَالِیَةِ

اى خداى آفریننده روح هایى که از جهان فانى رفته و بدن هاى کهنه پوسیده شده

أَسْأَلُکَ بِطَاعَةِ الْأَرْوَاحِ الرَّاجِعَةِ إِلَى أَجْسَادِهَا (أَحِبَّائِهَا)

درخواست مى کنم به طاعت روح هایى که به امر تو به بدن باز مى گردند

وَ بِطَاعَةِ الْأَجْسَادِ الْمُلْتَئِمَةِ بِعُرُوقِهَا وَ بِکَلِمَتِکَ النَّافِذَةِ بَیْنَهُمْ

و به طاعت بدن هایى که پس از تفرق با عروق و اعضاء همه ملتئم و مجموع مى گردند و به امر نافذ تو میان آنها

وَ أَخْذِکَ الْحَقَّ مِنْهُمْ وَ الْخَلاَئِقُ بَیْنَ یَدَیْکَ یَنْتَظِرُونَ فَصْلَ قَضَائِکَ

و به آن حقى که تو از همه باز خواهى گرفت در حالى که خلایق در پیشگاه حضور تو منتظر حکم تو

وَ یَرْجُونَ رَحْمَتَکَ وَ یَخَافُونَ عِقَابَکَ

و امیدوار رحمت تو و ترسان از عقاب تواند

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

درود فرست بر محمد و آل محمد

وَ اجْعَلِ النُّورَ فِی بَصَرِی وَ الْیَقِینَ فِی قَلْبِی

و نور در چشم من و یقین و ایمان در قلب من

وَ ذِکْرَکَ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ عَلَى لِسَانِی وَ عَمَلاً صَالِحاً فَارْزُقْنِی

و ذکر دائم خود را به شب و روز بر زبان من جارى کن و عمل صالح روزى من گردان

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه

نماز امام جواد بعد از نماز عصر چهارشنبه خوانده می شود و برای گرفتن حاجت بسیاری از مسلمانان در عصر روز چهارشنبه این نماز را به جا می آورند. برای حاجت روا شدن انسان باید به خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم السلام متوسل شود و پروردگار جهانیان برای رسیدن بندگان خویش به خواسته های شرعی شان راه هایی قرار داده است که سریعتر به هدف شما برسند.

 

خواندن نماز توسل به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر بسیار توصیه شده است. یکی از راههای بسیار مجرب در برآورده شدن حاجات، خواندن نماز امام جواد در وقت گرفتاری ها است و شما می توانید در هر روز از هفته که دچار گرفتاری بودید و یا حاجتی داشتید بخوانید. اگرچه خواندن این نماز در روزهای چهارشنبه توصیه شده است اما زمان و ساعت خواندن نماز امام جواد (ع)، زمان خاصی نیست و هر وقت خوانده شود ثواب دارد. نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه را به چند طریق می‌توان خواند که در ادامه بیان شده است:

 

دو رکعت نماز به نیت توسل به امام جواد (ع) می‌خوانید:

در رکعت اول سوره حمد و سوره قدر خوانده می‌شود و در رکعت دوم سوره حمد و سوره کوثر را قرائت کنید. سپس در قنوت سه مرتبه آیه اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ را می‌خوانید و بعد از اینکه سلام نماز را گفتید به سجده می‌روید و با تضرع، اشک چشم و خشوع ۹ مرتبه یا جواد الائمه ادرکنی را از ته دل بخوانید و حاجات خود را از خداوند متعال طلب کنید.

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

نماز روز چهارشنبه هدیه به امام جواد

روزهای چهارشنبه روز زیارتی مخصوص امام محمدتقی علیه السلام است و خواندن نماز جوادالائمه در روز چهارشنبه بسیار پرفضیلت خواهد بود و بهترین زمان خواندن نماز روز چهارشنبه هدیه به امام جواد، دو ساعت پس از وقت فضیلت نماز عصر تشخیص داده شده است. مرحوم آیت الله کشمیری یکی از راه های برآورده شدن حوائج را توسل به امام جواد (ع) می دانستند و خواندن سوره یس و هدیه کردن آن به روح مطهر حضرت جوادالائمه (ع) را برای برآمدن حوائج دنیوی بسیار مفید دانسته اند. روش دیگر خواندن نماز امام جواد (ع) در روز چهارشنبه به شرح زیر است:

 

دو رکعت نماز هدیه به روح امام جواد (ع) بخوانید:

در رکعت اول سوره‌های حمد و سوره قدر و در رکعت دوم سوره‌های حمد و اخلاص خوانده می‌شود. بعد از تمام شدن نماز، تسبیحات حضرت فاطمه زهرا شامل بیان ۳۴ مرتبه “الله‌اکبر”، ۳۳ مرتبه ”الحمدلله” و ۳۳ مرتبه “سبحان‌الله” را بخوانید و بعد از آن ذکر صلوات، استغفار و لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ گفته می‌شود.

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

نماز امام جواد برای شفای مریض

بسیاری از بزرگان دین در روایات اینگونه بیان کرده اند که برای شفا پیدا کردن بیماران دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت جوادالائمه (ع) خوانده شود و بعداً یکصد و چهل و شش مرتبه بگوید:

 

ما شاءَاللهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوّهَ اِلاّ بِالله

 

چنانچه این نماز در ساعتی که منسوب به آ‌ن حضرت است خوانده شود، برای حاجت روا شدن انسان بسیار مفید بوده و ساعت آن را از نماز عصر تا دو ساعت بعد از آن تشخیص داده‌اند که بسیار مورد استجابت است.

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

نماز امام جواد برای رزق و روزی

نماز توسل به امام جواد علیه السلام که در جهت ثروتمند شدن خوانده می شود شامل ۴ رکعت نماز است که به صورت دو نماز دو رکعتی باید خوانده شود:

 

نماز دو رکعتی اول

یک نماز دو رکعتی می خوانیم که در رکعت اول یک مرتبه سوره حمد و دو مرتبه سوره فلق خوانده می شود.

 

در رکعت دوم بعد از سوره حمد سوره کافرون و آیة الکرسی و از آیه امن الرسول بما انزل الیه من ربه (آیه ۲۸۵ سوره بقره) را تا به آخر سوره خوانده
سپس سلام داده و در همان حالت نشسته بعد از نماز ده مرتبه ذکر: “سُبْحانَ اللهِ الاَبَدِ الاَبَدِ سُبْحانَ اللهِ الْواحِدِ الاَحَدِ سُبْحانَ اللهِ الفَرْدِ الصَّمَدِ سُبْحانَ اللهِ الّذی رَفَعَ الْسّماءَ بِغَیْرِ عَمَدٍ المُتَفَرِّدِ بِلا صاحِبَةٍ وَ لا وَلَدٍ” را بگویید.

 

نماز دو رکعتی دوم

در نماز دوم در رکعت اول بعد از خواندن سوره حمد سه مرتبه سوره تکاثر را بخوانید.

 

در رکعت دوم بعد از خواندن سوره حمد سه مرتبه سوره قدر و سه مرتبه سوره زلزال را بخوانید. بعد از اتمام نماز به سجده رفته و هفت مرتبه ذکر: “اللهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ التَّیْسیرَ فی کُلِّ عَسْیرٍ فَاِنَّ تَیْسیرَ الْعَسیرَ عَلَیْکَ یَسیرٌ را گفته و سپس سر از سجده بردارید و ده مرتبه این آیات را بخواند: ( آیات ۳۶ و ۳۷ سوره جاثیه): فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَرَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَلَهُ الْكِبْرِيَاء فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ “.

 

این نماز به جهت وسعت رزق و روزی و دفع فقر می باشد.

نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر

معجزه نماز امام جواد

نماز هدیه به روح امام جواد در روز چهارشنبه به جهت نزدیک شدن به خداوند و برطرف شدن حوائج خوانده می شود و این نماز به جهت ضامن قرار دادن حضرت جوادالائمه (ع) برای رفع حاجات است. شفای مریض، افزایش رزق و روزی، خانه دار شدن، آسان شدن ازدواج و حاجت گرفتن از آثار و معجزه نماز امام جواد علیه السلام است. مرحوم شیخ طوسی می‌گوید: ۲ ساعت بعد از وقت فضیلت نماز عصر در هر روز، مخصوص امام جواد (ع) است و توسل به آن‌ حضرت در آن ساعت و خواندن دعا، بسیار شایسته است. وقت فضیلت نماز عصر، دو ساعت و پنجاه دقیقه بعد از اذان ظهر شروع می‌شود و تا ۴۲ دقیقه ادامه دارد.

 

نماز امام جواد بعد از نماز عصر چهارشنبه خوانده می شود و برای درخواست از خداوند متعال برای حاجت گرفتن بسیار توصیه شده است که نماز امام جواد روز چهارشنبه بعد از نماز عصر خوانده شود.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب