روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

روش تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ چیست؟ روش های مختلفی تحت این عنوان وجود دارند که دانستن آن ها قطعاً برای همه ی کاربران گوشی های سامسونگ لازم است. زیرا خرید شارژر و تعویض آن فرایندی می باشد که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود و حداقل یک بار به دنبال خرید و تعویض شارژر گوشی موبایل خود باشد.

 

همان طور که می دانید شارژر های گوشی های اندروید همواره از دو بخش، کابل و آداپتور تشکیل شده اند. از این رو ما در این متن به طور مجزا این دو قسمت را بررسی کرده و روش های تشخیص نمونه های اصل را خدمت شما خوانندگان عزیز گفته ایم.

 

روش تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ با بررسی آداپتور

آداپتور قسمت مهمی از شارژر به شمار می رود که وظیفه اصلاح جریان برق شهری و انتقال آن به کابل را بر عهده دارد. متاسفانه وجود نمونه های فیک در بازار منجر شده، توصیه های متعددی تحت عنوان روش های تشخیص آداپتور اصلی سامسونگ وجود داشته باشد، توصیه هایی که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم:

 

• اولین چیزی که برای تشخیص اصل بودن یک شارژر باید دنبالش بگردید آرم سامسونگ می باشد که روی آداپتور حک شده است. این آرم باید با جوهر برجسته، در یک خط راست، بدون پخش شدگی جوهر و بدون غلط باشد. و مهم تر از همه این آرم نباید برچسب باشد.

 

• نوشته های درج شده پشت آداپتور های اصلی سامسونگ باید بدون غلط و با کیفیت مناسب باشند. به طوری که اگر کوچک ترین ایرادی مشاهده کردید، حاکی از تقلبی بودن آن است. لازم به تاکید است بگوییم اگر این نوشته ها روی برچسب درج شده و به آداپتور چسبیده باشند، در تقلبی بودن آن شکی نیست.

 

• به خاطر داشته باشید که جوهر برجسته به گرما حساس است. هزینه تولید جوهر برجسته خیلی بیشتر از جوهر و برچسب معمولی است به همین دلیل یکی از شاخصه های اصل یا تقلبی بودن شارژر برجسته بودن نوشته های روی آن محسوب می شود.

 

• دقت به درز ها و بررسی آن ها از دیگر روش های تشخیص است. طی این بررسی توجه کنید آداپتور های اصلی سامسونگ دارای درز هایی بدون اضافات و با کیفیت بالا هستند.

 

• پورت یو اس بی آداپتور یعنی قسمتی که مختص به اتصال کابل است می بایست کیفیت مطلوبی داشته باشد.

 

• لازم است بدانید اگر آداپتور های اورجینال را با نمونه های فیک مقایسه کنید، می بینید وزن اورجینال ها همواره بیشتر از آداپتور های فیک است.

 

• آداپتور های تقلبی تو خالی هستند. این مسئله را با زدن چند ضربه ی آرام به وسیله ی نوک انگشت ها رو سطح آداپتور می توان فهمید.

 

• و …

 

بررسی کابل سامسونگ و تشخیص نمونه های اصل آن

کابل بخش دیگری از شارژر است که برای تشخیص نمونه های اصل آن می توانید از نکات و موارد زیر استفاده کنید:

 

• وقتی سر میکرو کابل به گوشی وصل شد، سر استاندارد آن به شارژر متصل می گردد. سر استاندارد باید به راحتی در پورت جا بخورد و لق نزند. اندازه ی آن نیز باید استاندارد باشد، لذا اگر کوچک تر یا بزرگ تر بود پورت آسیب دیده و یا کابلی تقلبی است.

 

• یکی دیگر از نشانه های اصل بودن کابل شارژر ها وجود امکان اتصال گوشی به کامپیوتر با استفاده از آن ها است. به بیانی دیگر کابل هایی که قادر به متصل کردن گوشی به کامپیوتر نیستند، از نمونه های تقلبی می باشند.

 

• لوگوی UL در پشت شارژر باید در ردیف پایین و سمت چپ شارژر نوشته شده باشد که توسط یک دایره احاطه شده است. علامت UL مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان ایمنی است که وظیفه حفظ استانداردهای ایمنی برای همه تکنولوژی های بازار را دارد. اگر شارژر شما این لوگو را نداشت از آن استفاده نکنید.

 

• و ..‌.

 

شارژر سامسونگ را از کجا بخریم؟

فرایند خرید شارژر سامسونگ را نباید به هیچ وجه بی اهمیت بدانید و هر مرکز فروشی را انتخاب نمایید. در حقیقت شما با انتخاب مرکز فروش معتبر و شناخته شده به مراتب راحت تر قادر به خرید شارژر اصلی سامسونگ می شوید.

 

چون سایت‌های معتبری مانند amazon.com در ایران فعالیت ندارند، می‌توانید با اطمینان شارژر سامسونگ را از emdadmobile.net بخرید.

جدیدترین مطالب