آیا رفع اتهام کلاهبرداری ترون به سرانجام رسید؟

آیا رفع اتهام کلاهبرداری ترون به سرانجام رسید؟

قیمت ترون این روزها در شرایطی قرار دارد که بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت آن کشیده شده و خیلی‌ها بخشی از سرمایه‌های خود را برای خرید trx (خرید ترون) قرار داده‌اند. اما از طرف دیگر شایعات مربوط به کلاهبرداری بودن ترون نیز باعث شده تا قیمت trx با افت روبرو شود. درباره شایعه کلاهبرداری بودن ترون احتمالاً شما هم از کاربران مختلف شنیده‌اید؛ اما آیا واقعاً پروژه جذاب و ایده‌آلی مانند TRON می‌تواند کلاهبرداری باشد یا خیر؟

 

ترون توسط یک کارآفرین چینی به نام جاستین سان توسعه پیدا کرده و همکاران تجاری زیادی نیز دارد که مشهورترین آنها مدیرعامل فروشگاه علی بابا است. همین موضوع باعث شده تا خیلی از سرمایه‌گذاران نگاه ویژه‌ای روی این رمز ارز داشته باشند. از طرف دیگر کاربردهای خاصی را نیز از آن شاهد هستیم که شایعه کلاهبرداری بودن این پروژه را کاملا رد می‌کند. اما این خبر چرا منتشر شده و چه موضوعی پشت آن قرار دارد؟ در این مقاله به بررسی کامل این شایعه و علت آن می‌پردازیم.

 

پروژه ارز دیجیتال ترون چیست؟

برای کسانی که به دنبال خرید ترون هستند، یکی از اولین نکات شناخت کامل پلتفرم این رمز ارز است. خرید trx بدون پیدا کردن شناخت کافی نسبت به شرایط این رمز ارز ممکن است بسیار چالش برانگیز شود. البته که TRON پروژه بسیار قدرتمندی است اما قرار هم نیست، اما اگر شما بدون شناخت کافی وارد فرایند سرمایه گذاری در رمز ارزهای مختلف شوید، احتمال اشتباه و خطا در انتخاب رمز ارزها برای شما بیشتر خواهد شد.

 

ترون یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که با هدف تبدیل شدن به گزینه اول پرداخت‌ها توسعه پیدا کرده و از پلتفرم آن نیز می‌توان برای کاربردهای مختلف از جمله نقل و انتقال سایر رمز ارزها، توسعه نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و مواردی از این دست استفاده کرد. بلاکچین این رمز ارز گزینه‌ای بسیار ارزان برای توسعه سایر پروژه‌ها در بازار ارز دیجیتال است و هر کسی با کمترین کارمزدها می‌تواند پروژه خود را روی شبکه TRON راه‌اندازی نماید. البته این ارز دیجیتال و پلتفرم آن مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت بسیار زیاد دیگری نیز دارد که برای پیدا کردن شناخت کافی نسبت به آن می‌توانید مقالات آموزشی سایت صرافی والکس را دنبال کنید. در این سایت امکان آنالیز بنیادی اکثر رمز ارزهای مطرح جهان برای شما با استفاده از اطلاعات به روز و کاربردی وجود دارد.

 

دلیل شایعات کلاهبرداری پروژه ترون

احتمالاً شما هم مانند بسیاری از کاربران با دیدن قیمت ترون تمایل به سرمایه‌گذاری روی آن دارید و از طرف دیگر شایعات کلاهبرداری بودن این پروژه شما را اذیت می‌کند. قیمت trx طبق آخرین به روز رسانی سایت کوین مارکت کپ در حال حاضر حدود 0.06 دلار است و این قیمت‌ها برای این رمز ارز بسیار کم است. آن هم در شرایطی که تیم توسعه دهنده آن فرایند توکن سوزی ترون را نیز به جدیت ادامه می‌دهد و همین چند وقت پیش شاهد اجرای یک فاز دیگر از این فرایند در شبکه آن بودیم.

 

واقعیت این است که خود پلتفرم ارز ترون یک پلتفرم کاملاً ایمن و ایده‌آل با کاربردهای بسیار زیاد است و هیچ اخباری مبنی بر کلاهبرداری بودن این شبکه و این ارز دیجیتال منتشر نشده است. اما برخی از پروژه‌های که توسط افراد شخصی در داخل بلاک چین این رمز ارز توسعه پیدا کرده‌اند، کلاهبرداری از آب درآمده و این شایعه از آنجا نشات می‌گیرد. اتفاقی که تنها مربوط به ترون نیست و در بلاک چین سایر رمز ارزها مانند اتریوم نیز شاهد چنین پروژه‌هایی بوده‌ایم.

 

همان طور که می‌دانید هیچ محدودیتی از بابت راه‌اندازی یک پروژه جدید در بازار ارز دیجیتال وجود ندارد و هیچ قانونی هم برای مبارزه با کلاهبرداری و یا نظارت بر عملکرد رمز ارزها با توجه به ماهیت این بازار در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل هر شخصی می‌تواند با نیت‌های پلید برای توسعه یک رمز ارز از پلتفرم‌های مختلف مانند بلاکچین ارز ترون استفاده کرده و پروژه خود را راه‌اندازی و آن را وارد بازار کند. این مهم به این معنی نیست که خود ترون کلاهبرداری باشد. در واقع این افراد سودجو هستند که از این شرایط بازار ارز دیجیتال به نفع خود استفاده می‌نمایند.

آیا رفع اتهام کلاهبرداری ترون به سرانجام رسید؟

برخی از پروژه‌های کلاهبرداری در پلتفرم ترون

حالا که قیمت ترون را با هم مرور کردیم و شایعه کلاهبرداری بودن آن نیز کاملا رد شد، احتمالاً ترغیب به خرید ترون سرمایه گذاری روی این رمز ارز شده‌اید. البته خیلی از افراد به دلیل جذابیت‌های بالایی که قیمت TRX دارد، برای خرید و سرمایه‌گذاری این رمز ارز اقدام می‌نمایند. اما برای اینکه شناخت شما نسبت به این شبکه بیشتر شود، لازم دانستیم تا برخی از پروژه‌های کلاهبرداری ایجاد شده روی شبکه این رمز ارز را با شما در میان بگذاریم. با شناخت این پروژه‌ها هم از آنها دوری خواهید کرد و هم اطمینان شما نسبت به خود پروژه ترون بیشتر خواهد شد.

 

پروژه اکو اسمارت (Ecosmart): یک پروژه کلاهبرداری به سبک پروژه‌های هرمی است که بر اساس قراردادهای هوشمند در شبکه ارز ترون راه اندازی شده است.

 

پروژه Bank of Tron: یکی دیگر از پروژه‌های کلاهبرداری راه اندازی شده در شبکه TRON این پروژه است که سرمایه گذاران ر ترغیب به ورود پول می‌نماید و هیچ پشتوانه‌ای برای آن تعریف نشده است.

 

پروژه ویکینگ ترون (Wayking Tron): یکی از پروژه‌هایی است که به سبک طرح‌های پانزی در این شبکه ایجاد شده و به دلیل شباهت اسمی خیلی‌ها آن را به عنوان یک پروژه زیر مجموعه ترون قلمداد کرده‌اند.

 

خرید ترون یک سرمایه گذاری کم ریسک

قیمت ترون در حال حاضر در بازار بسیار پایین است و این موضوع نشان از این دارد که در حال حاضر خرید ترون و سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال با جذابیت‌های بسیار بالایی همراه بوده و ممکن است سودآوری قابل توجهی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. شرایط بازار نشان می‌دهد که خرید trx در حال حاضر یک سرمایه‌گذاری کم ریسک محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های مطمئن و معتبر برای خرید این رمز ارز اقدام کرده و آن را برای سرمایه‌گذاری بلند‎مدت در کیف پول خود نگهداری نمایند.

جدیدترین مطالب