آموزشگاه تعمیر بردهای الکترونیکی

آموزشگاه تعمیر بردهای الکترونیکی

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

آموزش تعمیر برد الکترونیکی فنی حرفه ای یکی از دوره های پرطرفدار و تخصصی آموزشگاه تهران پایتخت می باشد. دوره آموزشی تعمیر بردهای الکترونیکی یک آموزش عملیاتی و کاربردی در شناخت و استفاده از انواع المان های الکترونیکی می باشد. با گذراندن این دوره، کارآموزان با نحوه تعمیر انواع بردهای الکترونیکی و مونتاژ آنها بر روی بردهای الکترونیکی آشنا می شوند.

 

آموزش و تعمیرات تخصصی بردهای الکترونیکی باعث می شود کارآموز تسلط کافی بر عناصر الکترونیکی داشته باشد و کاربرد هر عنصر را در صنایع مختلف الکترونیک بداند. لذا امروزه آموزش تعمیر برد الکترونیک بازار خوبی در بین افرادی که بصورت آزاد کار می کنند دارد. دوره تعمیرات برد الکترونیک یک دوره جامع می باشد که تمامی تجربیات علمی و البته تجربی آموزش داده خواهد شد.

 

جهت آشنایی دقیق با دوره آموزش تعمیر برد های الکترونیکی با شماره های زیر تماس بگیرید.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

تلفن تماس شعبه مرکزی مجموعه تهران پایتخت

 

021-66123878

09197321688

 

اگر به دنبال آموزش بردهای الکترونیکی هستید مجتمع فنی تهران پایتخت بهترین آموزشگاه با اساتید با سابقه است که می تواند شما را به یک تعمیرکار حرفه ای تبدیل کند.

 

مجموعه تهران پایتخت علاوه بر برد اقدام به برگزاری دوره های پر طرفدار آموزش تعمیرات پکیج و آموزش تعمیرات کولر گازی و آموزش هوش مصنوعی نیز می نماید.

 

با پیشرفت علم ساختار هر وسیله برقی را که نگاه کنید در آن حداقل یک مدار الکترونیکی را مشاهده می نمایید .بسته به ساده و پیچیده بودن دستگاه، ساختار مدارات الکترونیکی نیز متفاوت بوده و از درجه مشخصی از پیچیدگی برخوردار است.

 

با توجه به این که انواع مختلفی از مدارات الکترونیکی برای مصارف مختلف تولید می شود و این بردها ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند، می توان بازار کار خوبی را برای شغل تعمیرات مدارات الکترونیکی پیش بینی کرد.

 

هدف از ساخت این دوره، آشنایی مهارت آموزان با مفاهیم عمیق الکترونیکی به ویژه در حوزه تعمیرات می باشد و مبنای اصلی این آموزش بر عملی بودن آن است و در کنار مباحث عملی به مباحث پایه و اصلی بخش تئوری در حوزه الکترونیک تعمیرات پرداخته شده است.

 

همچنین این آموزش برای افرادی که  هیچ اطلاعاتی درحوزه تخصصی الکترونیک به ویژه بخش تعمیرات را ندارند بسیار کارآمد و مفید واقع شده است و میتوان بعد از تماشای این دوره به مباحث اصلی تئوری و مباحث اصلی و جزئی عملی تسلط لازم را پیدا کنند.

 

برد الکترونیکی PCB

برد مدار چاپی یا همان PCB که مخفف عبارت Printed Circuit Board می باشد. انواع مختلفی از بردهای مدار چاپی وجود دارد که شامل بردهای یک لایه، دو لایه و یا چندلایه می شوند. این بردها را می توان به رنگ های نارنجی، سبز و آبی در دستگاه های مختلف یافت. روی این بردهای الکترونیکی قطعات مختلفی از جمله خازن، دیود، مقاومت، سلف، آی سی، ترانزیستور و… تعبیه شده است.

 

این قطعات ریز الکترونیکی در هماهنگی با یکدیگر جریان ورودی را کنترل می کنند و فرمان کار را به بخش های مختلف دستگاه ارسال می کنند. بردهای الکترونیکی از مواد مختلفی همچون راجرز، فلکسی بل، فایبر و تفلون ساخته شده اند و ضخامت آن ها بین 0.2 تا 3.2 میلی متر می باشد. با شرکت در دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی با انواع این بردها و تعمیر و عیب یابی آنها آشنا می شوید.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

کاربرد و اهمیت بردهای الکترونیکی

بردهای الکترونیکی را می توان مهمترین بخش هر سیستم دانست. بردهای الکترونیکی کاربردهای گسترده ای دارند و می توان گفت هر سیستم الکترونیکی برای انجام وظایف سیستم به حداقل یک برد احتیاج دارد. برد الکترونیکی مانند مغز دستگاه عمل کرده و به قسمت های مختلف دستگاه فرمان ارسال می کند. بردهای الکترونیکی در انواع لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی و پزشکی کاربرد دارند.

 

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیرات لپ تاپ و آموزش تعمیرات لوازم خانگی و آموزش رباتیک را نیز در تهران پایتخت دنبال کنید .

 

معرفی کامل دوره تعمیر بردهای الکترونیکی

بردها انواع مختلفی دارند و در سیستم های مختلفی به کار می روند. در دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی نیز آموزش تعمیرات انواع بردها شامل آموزش تعمیر برد لوازم خانگی، آموزش تعمیر برد پکیج و کولر، آموزش تعمیر برد ماشین آلات صنعتی و آموزش تعمیر برد دستگاه های پزشکی را به علاوه تعمیر بردهای اینورتر دار و تعمیرات منبع تغذیه سوئیچینگ فرا خواهید گرفت.

 

دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی یک دوره صفر تا صد است که با آموزش های الکترونیک پایه شروع می شود و با آموزش های عملی و پیشرفته در مورد عیب یابی و تعمیر انواع بردهای الکترونیکی پایان می یابد، به شکلی که کارآموزان بعد از دوره قادر خواهند بود انواع بردهای الکترونیکی را تعمیر و عیب یابی کنند.

 

مراحل ورود به بازار کار تعمیر بردهای الکترونیکی

مراحل ورود به بازار کار تعمیر بردهای الکترونیکی باید به شکل صحیح طی شود، در غیر این صورت مسیر پیشرفت بسیار طولانی یا غیر ممکن می شود. اولین و مهمترین مرحله در تعمیر بردهای الکترونیکی آموزش است. اگر به شکل صحیح آموزش ببینید قادر خواهید بود بعد از دوره با اعتماد به نفس بالا وارد بازار کار شوید. در دوره عملی آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی کارآموزان کار با ابزار تعمیر برد را فرا گرفته و زیر نظر اساتید با تجربه به تمرین مهارت ها می پردازند. 

 

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیرات موبایل

 

پس از دوره کارآموزان به تهیه ابزار کار خود اقدام می کنند. این ابزار باید همیشه همراه شما باشد. پس از این مرحله نوبت به ورود به بازار کار می شود. حالا شما می توانید به شرکت های خدماتی رزومه ارسال کنید یا اینکه در اپلیکیشن های موبایلی مانند استادکار ثبت نام کرده و سفارشات خصوصی دریافت کنید. البته اگر هزینه لازم برای اجاره یک مغازه را در اختیار داشته باشید می توانید به صورت مستقل کار خود را شروع کنید.

 

آموزش تعمیر برد الکترونیکی فنی حرفه ای

هدف خیلی از کارآموزان از یادگیری مهارت تعمیرات بردهای الکترونیکی مهاجرت به خارج از کشور است. اما این امر چگونه امکان پذیر است. شما می بایست اقدام به دریافت مدرک فنی حرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای کل کشور کنید. برای این منظور باید در آزمون های این سازمان شرکت کنید. معرفی به سازمان برای شرکت در آزمون نیز فقط از طریق آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای امکانپذیر است.

 

در نتیجه شما باید ابتدا در دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی در آموزشگاه برق و الکترونیک شرکت کنید و سپس برای شرکت در آزمون فنی حرفه ای به این سازمان معرفی شوید. در صورت قبولی در آزمون و اخذ مدرک قابل ترجمه از سازمان فنی و حرفه ای می توانید برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت اقدام کنید.

 

به غیر از ابزار چه چیز دیگری لازم است؟

با دانستن دانش تئوری در مورد نحوه تعمیر بردهای مدار، یک سری مهارت‌های اولیه  مورد نیاز است، از جمله هماهنگی عالی چشم و دست، صبر زیاد و توجه به جزئیات.  در تحلیل نهایی، مهم ترین چیز تمرین، تکرار و تکرار است.

جدیدترین مطالب