با نمای شیشه ای جلوه‌ای فوق‌العاده به ساختمان خود ببخشید

با نمای شیشه ای جلوه‌ای فوق‌العاده به ساختمان خود ببخشید

از آنجایی که شیشه با ظرافت و شفافیت خود شناخته می‌شود، ممکن است استفاده از آن به عنوان متریال اصلی ساختمان برخی از افراد را دچار تردید کند. اما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که استفاده از شیشه نه تنها خطرناک نیست، بلکه مزایای بسیاری نیز دارد؛ همراه ما باشید.

 

اگر به گذشته نگاه کنید، احتمالاً استفاده از شیشه در یک ساختمان، تنها محدود به پنجره ها یا نهایتا نورگیرهای سقفی می‌شد. پیشرفت ساختمان سازی باعث شده است تا شیشه نه تنها زیبایی بسیار به یک بنا ببخشد، بلکه حتی عملکرد سازه ای داشته باشد و بتواند وزن خود را تحمل کند. در این مقاله قصد داریم نقش پر رنگ شیشه در ساختمان‌های مدرن و جدید حال حاضر جهان را بررسی کنیم و از مزایای این متریال سخن بگوییم؛ همراه ما باشید.

با نمای شیشه ای جلوه‌ای فوق‌العاده به ساختمان خود ببخشید

چرا شیشه و نمای شیشه ای؟

شیشه به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد برای ساختمان انتخاب کاملا مناسبی خواهد بود. در ادامه برخی از مزایای شیشه و نمای شیشه‌ای که باعث می‌شود حتی اگر قصد استفاده از شیشه، به عنوان متریال اصلی در ساختمان خود را نداشته‌‌اید نیز، به استفاده از آن ترغیب شوید؛ بررسی می‌کنیم.

 

بیشترین استفاده از نور طبیعی:

همانطور که می‌دانید شیشه به واسطه سطح شفاف خود نور را به خوبی عبور می‌دهد و بهترین نورگیر برای ساختمان است. در صورتی که ورود نور به فضا یکی از فاکتورهای مهم برای شما باشد می‌توانید شیشه را به عنوان سقف یا دیوار بیرونی به کار ببرید.

 

مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و ضربه:

زمانی که از شیشه صحبت می‌کنیم، برخی افراد به دلیل این که شیشه به واسطه ظرافت خود شناخته می‌شود، نسبت به مقاومت آن تردید دارند. لازم به ذکر است که شیشه مورد استفاده در نرده شیشه‌ ای یا سقف و نمای شیشه‌ای، شیشه‌ای از جنس لمینت و سکوریت است. شیشه‌های لمینت و سکوریت از مقاومت بالایی برخوردارند و می‌توانند وزن بسیار زیادی را تحمل کنند. این شیشه ها در کارخانه تولیدکننده به مقاومت لازم می‌رسند و هنگام شکستن آسیب بسیار کمتری نسبت به شیشه های معمولی می‌رسانند. (شیشه سکوریت هنگام شکست به قطعات بسیار ریز با لبه های صیقلی تبدیل می‌گردد و شیشه لمینت زمان شکستن در جای خود باقی مانده و فرو نمی‌ریزد)

 

بالا بردن ارزش اقتصادی بنا:

زمانی که از متریال شیشه در هر قسمت از یک ساختمان مانند پارتیشن شیشه ای، سقف شیشه ای، نمای شیشه ای یا نرده شیشه ای استفاده شود،  این موضوع باعث افزایش ارزش مالی آن ساختمان خواهد شد و هنگامی که قصد فروش یا اجاره ساختمان را داشته باشید به واسطه این امکانات هزینه بالاتری دریافت خواهید کرد.

 

ظاهر مدرن و زیبای ساختمان:

همانطور که می دانید اولین قسمت از هر ساختمان که یک ناظر مشاهده می‌کند؛ نمای آن است. استفاده از انواع نماهای شیشه ای سبب می‌شود تا یک بنا از لحاظ بصری زیبایی بسیار زیادی داشته باشد و ناظر با نگاه اول متوجه شود که این ساختمان یک بنای مدرن است.

 

روش‌های اجرایی متفاوت:

اجرای نمای شیشه ای با استفاده از سیستم های مختلفی انجام می شود که می‌توان با توجه به بودجه کارفرما و موقعیت پروژه یکی از آنها را انتخاب کرده و با استفاده از آن نمای شیشه ای را اجرا کرد. متداول‌ترین روش اجرای نمای شیشه‌ای سیستم کرتین وال و سیستم اسپایدر است. یکی از نمونه های اجرا شده نمای شیشه ای با سیستم اسپایدر، نمای باغ کتاب تهران است.

با نمای شیشه ای جلوه‌ای فوق‌العاده به ساختمان خود ببخشید

انواع روش‌های اجرای نمای شیشه ای

همانطور که گفتیم متداول‌ترین روش اجرای نمای شیشه‌ای با استفاده از سیستم کرتین وال و سیستم اسپایدر است. در ادامه قصد داریم به صورت مختصر هر کدام از سیستم های اجرای نمای شیشه ای را معرفی کنیم.

 

سیستم کرتین وال در نمای شیشه ای

در سیستم کرتین وال که در واقع سیستم خطی اجرای نمای شیشه‌ای است، شیشه ها با استفاده از پروفیل های عمودی و افقی به سازه اصلی ساختمان متصل میشوند. در واقع در سیستم کرتین وال یک شیشه از چهار طرف مهار می‌شود.

 

سیستم اسپایدر در نمای شیشه ای

به سیستم اسپایدر، سیستم نقطه ای اجرای نمای شیشه ای نیز گفته می‌شود. در این سیستم  در کارخانه سوراخ های مشخصی بر روی شیشه ایجاد می شود که در محل پروژه با استفاده از اتصالات مخصوص شیشه از طریق این سوراخ ها به سازه اصلی ساختمان متصل می‌شود. در واقع سیستم اسپایدر خود نیز به دو نوع ستونی یا فین گلس تقسیم می‌شود. در سیستم فین گلس سازه نگهدارنده شیشه، خود شیشه است؛ اما در سیستم لوله‌ای یک ستون به عنوان سازه نگهدارنده شیشه به کار برده می‌شود.

با نمای شیشه ای جلوه‌ای فوق‌العاده به ساختمان خود ببخشید

طراحی و اجرای نمای شیشه‌ای با بالاترین کیفیت و ارزانترین قیمت

اجرای نمای شیشه ای در ساختمان نیازمند طراحی اصولی و اجرای مهندسی و دقیق است. به همین دلیل است که اجرای آن باید توسط تیمی با تجربه و حرفه ای صورت بگیرد. به عنوان شرکتی با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای حرفه‌ای انواع نمای خشک مانند نمای شیشه‌ای،  توانسته ایم پروژه‌های بسیاری در زمینه طراحی و اجرای نما به پایان برسانیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه پروژه ها می توانید به وبسایت نمادیزاین به آدرس nama.design مراجعه کرده و از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین مطالب