طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

کمپوت آناناس با عسل یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی است که در ادامه طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل بیان می شود. چگونه کمپوت آناناس درست کنم؟ برای درست کردن کمپوت آناناس با عسل با این مطلب از سایت سماتک همراه باشید.

 

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل

تهیه کمپوت آناناس با عسل در خانه بسیار ساده است و با پختن تکه های آناناس در شربت تهیه شده از عسل درست می‌شود. کمپوت آناناس با عسل فقط یک یک دسر خوشمزه نیست، بلکه نوعی محصول فراوری شده است و مصرف آن به دلیل ارزش غذایی بالا به بیماران توصیه می‌شود. کمپوت آناناس با عسل نوعی محصول مغذی و پرانرژی است که خوردن آن به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند توصیه می‌شود تا سریع‌تر بتوانند دوره نقاهت را سپری کرده و به بهبودی کامل دست یابند. بروملین موجود در آناناس، زخم‌ها را التیام بخشیده و دارای خاصیت ضد التهاب طبیعی است. در ادامه با طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل آشنا می‌شوید.

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

مواد لازم برای تهیه کمپوت آناناس با عسل

به طور کلی این که از چه مقدار آب برای کمپوت آناناس با عسل استفاده کنیم بسته به اندازه آناناسمون داره و در کل مقدار آب و عسل رقیق شده باید به قدری باشه که روی سطح آناناس هارو بگیرد. مقدار کلی شکر هم به ترش و شیرین بودن آناناس بستگی داره در صورتی که آناناس ترش تره شکر بیشتر و یا عسل بیشتر، و در صورتی که آناناس شیرین تره از مقدار کمتری عسل استفاده کنین. حالا اول از همه آب و شکر و کمی عسل رو داخل یه قابلمه میریزیم و حرارت رو هم ملایم میکنیم.

 

آناناس 1 عدد
آب 2-3 لیوان
شکر 1/2 الی 2/3 لیوان

عسل به مقدار دلخواه

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

اگر کمپوت آناناس خریده باشید، می دانید که کمپوت آناناس در دو نوع حلقه ای و مکعبی به فروش می رسد. برای آنکه یک کمپوت آناناس با عسل داشته باشیم ابتدا باید یک آناناس رسیده تهیه کنیم. یک تخته تمیز مخصوص سبزیجات انتخاب کنید، ( هیچ گاه تخته گوشت و سبزیجات را با هم استفاده کنید، مثلا یک تخته تهیه کنید و آن را اختصاص به سبزیجات دهید و هیچ گاه بر روی آن گوشت پاک نکنید) برای جدا کردن قسمت تاج آناناس هم توانید به سادگی قسمتی را توسط چاقو ببرید و هم می توانید با کمی فشار آن را به سادگی از تنه جدا کنید. حالا قسمت پایینی آناناس را هم توسط چاقو جدا کنید تا عملیات پوست کنی به سادگی انجام شود و در آخر مقداری عسل طبیعی به آن اصافه کنید.

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

چگونه کمپوت آناناس درست کنم

برای درست کردن کمپوت آناناس با عسل باید مقداری آناناس برش خورده و کمی عسل تهیه کنید. معمولا افرادی که در هضم میوه ها به صورت خام مشکل دارن بیشتر طرفدار مصرف اونها به صورت کمپوت هستن و از طرفی کمپوت آناناس با عسل میتونه یه دسر خوشمزه و نسبتا سالم برای همه ما باشه مخصوصا وقتی میوه ها ترش یا سفت باشن. گاهی پیش میاد که آناناسی که خریداری میکنیم شیرین و رسیده و آبداره و گاهی برعکس ترش و سفت در چنین مواردی میتونیم کمپوتش کنیم و باز از طعمش لذت ببریم.

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

ابتدا آناناس را پوست گرفته و آن را به صورت حلقه‌ای یا قطعات مربعی به ابعاد دلخواه برش بزنید. اینکه نوع کمپوت آناناس با عسل خانگی شما به چه شکلی باشد در این مرحله مشخص خواهد شد، اگر می خواهید کمپوت آناناس و عسل شما به شکل حلقه ای باشد الان وقت آن است تا آناناس را برگردانید و آن را به شکل حلقه ای برش بزنید، اگر هم مکعبی می پسندید از وسط به همان حالت ایستاده چند برش ایجاده کرده و به مدل دلخواه تبدیلش کنید. یادتان باشد قسمت وسط آناناس سفت است و باید آن را جدا کنید، اگر مکعبی برش می زنید که جدا کردن آن کار ساده ای خواهد بود، اما اگر به شیوه ای حلقه ای برش زده اید با استفاده از نوک چاقو و یا قالب های کوچک دونات یا شرینی وسط آنها را برش بزنید.

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

کمپوت آناناس با عسل

 

آب و شکر را در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید و شکر در آب حل شود. (در صورت دلخواه می توانید به جای شکر از عسل طبیعی استفاده کنید)
آناناس را در عسل رقیق شده ریخته و اجازه دهید تا حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب عسل بجوشد.
اگر آناناس مورد استفاده برای تهیه کمپوت، رسیده و نرم باشد همین مدت زمان کافی است، ولی در صورتی که آناناس، سفت و نارس است باید مدت زمان بیشتری بجوشد تا نرم شود. با تست کردن آناناس می‌توانید از آماده شدن کمپوت آناناس با عسل مطمئن شوید.
پس از آماده شدن کمپوت، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید در قابلمه خنک شود.
پس از خنک شدن کمپوت آناناس با عسل، ان را در بطری شیشه‌ای تمیز و خشک ریخته و درب آن را محکم ببندید.
کمپوت آناناس با عسل را در یخچال نگهداری کرده و حداکثر تا یک هفته مورد استفاده قرار دهید.
اگر می‌خواهید کمپوت آناناس با عسل را بلافاصله مصرف کنید، چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس مورد استفاده قرار دهید.

برای اینکه بتونیم از کمپوت آناناس مدتی داخل یخچال نگهداری کنیم باید داخل یک شیشه تمیز و خشک بریزیمش و اجازه بدیم تا کمپوت سرد شده تا دیگه بخار نکنه حالا در شیشه رو هم ببندین و شیشه کمپوت رو داخل یخچال بذارین در این صورت میتونین تا یک هفته کمپوت رو داخل یخچال نگه دارین.

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

خواص کمپوت آناناس با عسل خانگی

کمپوت آناناس که نام دیگر آن خوشاب آناناس است برای اولین بار در قرن هفدهم درست شد و منشا آن به کشور فرانسه برمی گردد. واژه “کمپوت” در زبان فرانسه به معنی “مخلوط” بوده و منظور از آن مخلوط میوه درسته یا خرد شده با شربت است. برای تهیه انواع کمپوت آناناس با عسل خانگی و همچنین کمپوت هلو، کمپوت گیلاس، کمپوت آلبالو و …، میوه را در شربت تهیه شده از آب و شکر و یا عسل می‌جوشانند و سپس در بطری‌های شیشه‌ای و در یخچال نگهداری می‌کنند.

 

معمولا افرادی که دارای ناراحتی‌های گوارشی هستند و استفاده از میوه خام برای آن‌ها مشکل ساز است، از کمپوت آناناس با عسل استفاده می‌کنند تا بتوانند بدین طریق از خواص میوه آناناس برخوردار شوند. همچنین کمپوت کردن آناناس یکی از روش‌های نگهداری میوه هاست و در فصولی که میوه‌ها به وفور یافت می‌شوند، معمولا آن‌ها را به صورت کمپوت یا مربا در می‌آورند تا بتوانند در فصول دیگر نیز از آن‌ها استفاده کنند. مهم‌ترین حسن کمپوت آناناس با عسل این است که در زمان کوتاهی آماده شده و برای مدت زمان طولانی قابل نگهداریست. در واقع باکتری‌های موجود در میوه آناناس با پختن از بین رفته و شربت آن نیز می‌تواند قابلیت نگهداری میوه را افزایش دهد.

طرز تهیه کمپوت آناناس با عسل | چگونه کمپوت آناناس درست کنم

کمپوت کردن آناناس با عسل روشی است که به وسیله آن می‌توان، آناناس های سفت و ترش را به صورتی طبخ کرد که بسیار دلچسب و خوشمزه شوند و حتی به عنوان دسری خوشمزه مورد استفاده قرار گیرند. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که آناناسی که می‌خرید ترش و سفت باشد، در این مواقع بهترین کار این است که کمپوت آناناس با عسل درست کنید و از میوه خریداری شده بهترین استفاده را به عمل آورید.

 

هرچند امروزه انواع کمپوت به وفور در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شود، ولی استفاده از مواد نگهدارنده و رنگ‌ها و افزودنی‌های شیمیایی در کمپوت‌ها باعث شده محصولی بی خاصیت و مضر باشند که می‌توانند سلامتی را به خطر اندازند؛ بنابراین برای اطمینان از سلامت کمپوت آناناس، بهتر است آن را در خانه تهیه کرد و به صورت تازه مصرف کرد.

جدیدترین مطالب