آموزش درست کردن سالاد سزار ایتالیایی

آموزش درست کردن سالاد سزار ایتالیایی

آموزش درست کردن سالاد سزار ایتالیایی

سالاد سزار یکی از سالاد های اصیل ایتالیایی می باشد اگر شما هم به غذاهای اییتالیایی علاقه فراوانی دارید در این بخش با آموزش سالاد سراز که یک نوع سالاد خوشمزه برای مهمانی ها می باشد آشنا خواهید شد زمان تهیه این سالاد بسیار کوتاه می باشد و اصلا نگران وقت درست کردن سالاد نباشید این سالاد خوشمزه سزار در آمریکا هم تهیه شده و مورد علاقه آمریکایی ها می باشد در ادامه جزئیات بیشتر آموزش درست کردن سالاد سزار ایتالیایی را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

سالاد سزار، سالاد محبوبی است که اولین بار توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) که یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا و شهر سن‌دیه‌گو بود؛ درست شد.این سالاد خوشمزه در 20 دقیقه تهیه می‌شود. قدمت این سالاد به 100 سال پیش برمی‌گردد.

 

روش اول (روش اصیل و کاملا ایتالیایی سالاد سزار)

زمان آماده سازی: حداکثر 30 دقیقه

مواد لازم مناسب برای 5 نفر

کاهو تازه: 1 عدد
نان تست: 4-3 عدد
روغن زیتون بکر: 150 میلی لیتر
پنیر پارمیزان: 100 گرم
سرکه سفید: 1 قاشق غذاخوی
تخم مرغ: 1 عدد
سیر: 2 حبه
آب لیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری
سس ورسترشایر: 2 قاشق غذاخوری

 

طرزتهیه:

1- برای درست کردن این سالاد باید قسمت های سالم و تازه کاهو را انتخاب کرده، سپس برگ ها را خوب بشوییم و خشک کنیم.

 

2- دور نان های تست را به صورت یک قاب برش می زنیم و به کنار می گذاریم (دور نان چون خشک تر است، سس و مواد را خوب به خود جذب نمی کند. به همین دلیل دور نان را جدا می کنیم و از بقیه نان استفاده می کنیم) قسمت های سفید و اسفنجی نان را به ابعاد یک سانتیمتری برش داده و در تابه نچسب که آغشته به کمی روغن و سیر له شده است با حرارت ملایم، تست می کنیم.

 

3- برای آماده سازی سس سالاد ابتدا آب لیمو، تخم مرغ (تخم مرغ را یک دقیقه آب پز کنید)، سرکه سفید یا سرکه سیب، سس ورسترشایر، نمک و فلفل را مخلوط کرده و با همزن یا غذاساز خوب مخلوط می کنیم. بعد از حدود 5 دقیقه، کم کم شروع به اضافه کردن روغن می کنیم تا حالت مایونز به خود بگیرد و کمی غلیظ شود.

 

4- برای سرو این سالاد کافی است برگ های تازه کاهو را خرد کرده و در ظرف مناسب ریخته، نان های تست شده و پنیر پارمیزان رنده شده را روی آن بریزید و در نهایت سس محبوب (آمریکایی ها و اروپایی ها) را به آن اضافه کنید

.

5- در نقاط مختلف دنیا به دلیل کمبود وقت و مسائل مختلف دیگر تغییراتی در این سالاد به وجود آمده است ولی دستور تهیه ای که ذکر شد درواقع اصیل ترین دستور تهیه سالاد سزار است.

 

6- با گذشت زمان این سالاد با مناطق مختلف جغرافیایی تغییراتی کرده، گاهی آن را غنی تر و مزه دارتر می کنند یا به آن سینه مرغ گریل شده، بیکن (در کشورهای غربی)، ماهی دودی یا میگو (در کشورهای ساحلی) اضافه می کنند.

 

7- شما می توانید بسته به ذائقه خود افزودنی مناسب را اضافه کرده و سالاد سزار مورد پسند خود را پیدا کنید.

 

روش دوم تهیه سالاد سزار

آموزش درست کردن سالاد سزار ایتالیایی

 

مواد لازم برای 4 نفر

سینه مرغ: 150 گرم (250 کیلوکالری)
نان تست سبوس دار: 90 گرم- (240 کیلوکالری)
کاهو پیچ: 6 لیوان- (150 کیلوکالری)
پنیر پارمیزان رنده شده: 90 گرم- (110 کیلوکالری)
فلفل سیاه: به میزان دلخواه- (0 کیلوکالری)
روغن زیتون: 2 قاشق مرباخوری، (90 کیلوکالری)
سس سالاد: 4 قاشق غذاخوری، (360 کیلوکالری)

 

طرز تهیه:

1- نان تست را در ابعاد کوچک (به اندازه حبه قند) برش داده و در یک قاشق مرباخوری روغن زیتون تفت دهید. سپس تکه های نان را روی حوله یک بار مصرف بگذارید تا روغن اضافه شان گرفته شود. تکه های مرغ را نیز در تابه خط دار که کف آن با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب شده است، گریل کنید و سپس برش بزنید.

 

2- در کاسه ای بزرگ، کاهوها را به قطعات بزرگی خرد کنید. برای تهیه سس این سالاد هم یک زرده تخم مرغ را در مخلوط کن بریزید و کم کم و هنگام کارکردن مخلوط کن، به آب روغن زیتون اضافه کنید. آن قدر این کار را ادامه دهید تا مایع غلیظی به دست آید. سپس به این مخلوط آب یک لیموی تازه را اضافه کنید و کمی در آن سرکه بریزید. بعد از تهیه سس اولیه، برای این حجم سالاد، 4 قاشق غذاخوری از سس را با نیمی از پنیر پارمیزان مخلوط کنید.

 

3- هنگام سرو سالاد نیز ابتدا کاهو را اضافه کنید، روی آنها سس مخلوط شه با پنیر پارمیزان بریزید، سپس مرغ های گریل شده را بیفزایید و سپس تکه های نان را روی آن قرار دهید و در آخر روی تمام محتویات پنیر پارمیزان بپاشید. به این ترتیب سالاد شما آماده سرو خواهدبود.

 

روش سوم (روش سریع و ساده آماده کردن سالاد سزار)

آموزش درست کردن سالاد سزار ایتالیایی

مواد لازم برای بشقاب یک نفره:

کاهو: 6 برگ
نان تست: 1 عدد
پودر پنیر پارمیزان: 1 قاشق غذاخوری
فیله مرغ: 1 عدد
گردو: 3 عدد
مواد لازم برای سس:
روغن زیتون: یک چهارم پیمانه
سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر سیر: به میزان لازم
آب لیمو ترش: 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

1- ابتدا کاهو را در بشقاب خرد کنید.

 

2- فیله مرغ را هم می توانید در فر گریل کنید یا اینکه با کمی نمک و فلفل آب پر کرده و خرد کنید و روی کاهو بریزید.

 

3- نان تست را به تکه های کوچک تقسیم کرده و به روغن زیتون آغشته کنید ودر ساندویچ ساز تست کنید تا برشته شود، بعد روی کاهو بریزید.

 

4- می توانید نان را در دمای 140 درجه سانتی گراد در فر قرار دهید تا برشته شود یا حتی می شود از مایکروفر هم برای این منظور استفاده کنید. قدرت 100 و هر 20 ثانیه کنترل کنید تا نان ها نسوزد.

 

5- برای داشتن طعم مطلوب یک قاشق مرباخوری روغن زیتون روی نان ها بریزید.

 

6- گردوها را کمی در آب خیس کرده و آن را روی کاهوها بریزید.

 

7- به جای سس مایونز می توانید از سس هزار جزیره استفاده کنید که بالطبع طعم بهتری خواهدداشت.

 

8- پنیر پارمیزان را روی همه مواد بپاشید.

 

9- به جای پودر سیر از سیر تازه و به جای نان تست از نان سوخاری هم می توانید استفاده کنید.

 

10- این سالاد یک شام سبک و مقوی هم محسوب می شود.

 

منبع:bartarinha.ir

جدیدترین مطالب