دستور تهیه نان و پنیر و سبزی به روش مدرن

دستور تهیه نان و پنیر و سبزی به روش مدرن

آموزش پخت نان و پنیر و سبزی مدرن 

دستور تهیه نان و پنیر و سبزی به روش مدرن نان به همراه پنیر و سبزی یکی از قدیمی ترین عصرانه ها در ایران است که گاهی اوقات به عنوان صبحانه نیز از آن استفاده میشود. این غذای ساده در عین سادگی بسیار خوشمزه و به علت وجود سبزی و پنیر خواص بسیاری دارد. در این مطلب نوع جدیدی از تهیه ی نان و پنیر و سبزی را به شما آموزش خواهیم داد:

دستور تهیه نان و پنیر و سبزی به روش مدرن

مواد لازم برای نان و پنير و سبزی :

آرد به ميزان لازم

تخم مرغ 1 عدد

روغن مايع 1/2 پيمانه

شير ولرم 1 پيمانه

نمک 1 قاشق چایخوری سرخالی

خميرمايه 1 قاشق سوپخوری

شكر (برای خمير مايه) 1 قاشق سوپخوری

پنير صبحانه 100 گرم

سبزی خردشده (شامل تره، پيازچه و ريحان) 100 گرم

كنجد و سياهدانه به ميزان لازم

زرده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه نان و پنير و سبزی مدرن :

به شير ولرم شكر اضافه كرده و هم بزنيد تا شكر در شير حل شود. مايه خمير هم را اضافه كرده و كناری بگذاريد تا عمل كرده و پف كند.تخم‌مرغ را در كاسه ای شكسته، با روغن مايع مخلوط كرده و خوب هم بزنيد. نمک را هم افزوده و مايه خمير پف كرده را به مواد اضافه كرده و مخلوط كنيد.

 

آرد را كم‌كم به كاسه اضافه كرده و با مواد مخلوط كنيد. آنقدر آرد بريزيد تا جايی كه خمير درست شود. روي خمير را پوشانده و آن را استراحت دهيد تا خوب پف كند و حجم آن دو برابر شود. براي اين مرحله معمولا 3 ساعت كافی است.

 

پنير را خرد كرده و با سبزی های خردشده مخلوط كنيد. بعد از ورآمدن خمير آن را روی سطحی آردپاشی شده گذاشته، با وردنه باز كنيد تا به ارتفاع نيم تا يک سانتیمتر باز شود.

 

با قالب گرد به قطر ده سانتیمتر، از خمير دايره هايی جدا كنيد. با فاصله يک سانتیمتر از مركز دايره روی شعاع ها برشی ايجاد كنيد، به اين ترتيب روی دايره چهار برش روی چهار شعاع خواهيد داشت.

 

در مركز دايره مقداری مخلوط پنير و سبزی گذاشته و برش های مثلثی روبه روی هم را، روی پنير و سبزی آورده و به همديگر بچسبانيد طوری كه به شكل گل درآيد. همه خمير را به همين صورت پنير و سبزي گذاشته و فرم دهيد.

 

فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن كنيد تا گرم ‌شود. سينی فر را چرب كرده، نان های آماده را روی سينی فر گذاشته و با فاصله بچينيد. زرده تخم مرغ را با چنگال هم بزنيد تا يكدست شود.

 

با قلم موی آشپزخانه زرده را روي نان‌ها بماليد و روي آنها را با كنجد و سياهدانه تزئين كنيد. سيني را به مدت 20 تا 30 دقيقه در فر حرارت دهيد تا مرحله پخت نان‌ها كامل شود.

 

به روش دیگر :

به جاي پنير صبحانه (يا همان پنير فتا) مي‌توانيد از پنير خامه‌اي هم استفاده كنيد.

 

دستور تهیه نان و پنیر و سبزی به روش مدرن

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب