طرز تهیه میرزا قاسمی و کشک بادمجان؛ دو غذای اغفال‌کننده!

طرز تهیه میرزا قاسمی و کشک بادمجان؛ دو غذای اغفال‌کننده!

میرزا قاسمی و کشک بادمجان از آن دسته غذاهایی هستند که وقتی بادمجان می‌خرید، گزینه‌هایی عالی برای یک تهیه یک غذای نانی خواهند بود. مواد لازمی که برای تهیه این دو غذا نیاز است، در هر یخچالی پیدا می‌شوند.

طرز تهیه میرزا قاسمی

اگر از خورش بادمجان خسته شده‌اید و به دنبال تزئین میز غذای خود با خوراکی ایرانی و اصیل می‌گردید، این دو گزینه را فراموش نکنید. اگر هم تا به حال آن‌ها را امتحان نکرده‌اید، با دستورپخت‌هایی که در ادامه آمده است، خود را مهمان طعم‌هایی اغفال‌کننده و لذیذ کنید!

 

طرز تهیه کشک بادمجان و میرزا قاسمی خوشمزه و رستورانی

 

طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها

این غذای شمالی در کنار سبزی خوردن و دوغ، ترکیبی بهشتی است. طعم دلچسب این غذا و مواد مفیدی که در آن استفاده شده است، برای صبحانه، ناهار یا شام شما انتخابی درست خواهد بود. شمالی‌ها میزرا قاسمی را با برنج هم سرو می‌کنند.

 

مواد لازم میرزا قاسمی

• 6 عدد بادمجان متوسط

• 2 عدد گوجهفرنگی متوسط

• 2 عدد تخممرغ

• 4 حبه سیر

• 1 قاشق غذاخوری ربگوجه فرنگی

• روغن، زردچوبه، نمک و فلفل به‌مقدار لازم

 

این مقدار مواد لازم برای 4 نفر است. برای آماده‌سازی مواد اولیه 20 دقیقه زمان نیاز دارید و مدت زمان پخت 30 دقیقه است.

 

طرز تهیه میرزا قاسمی

1. در مرحله اول نیاز است که بادمجان‌ها را کبابی کنید و بعد پوست بگیرید. در صورتی که طعم کبابی را دوست ندارید، می‌توانید بادمجان‌ها را خرد کنید و در آب بپزید.

 

2. بعد از آن، بادمجان را در یک ظرف با گوشت‌کوب کاملا له کنید.

 

3. در ادامه باید گوجه‌ها را به‌صورت پروه درآورید. اگر فکر می‌کنید که کار پوست‌گرفتن گوجه سخت است، باید آن را داخل آب‌ جوش قرار دهید. بعد از 5 دقیقه، یک شوک آب سرد به آن‌ها بدهید تا راحت پوستشان جدا شود.

 

4. در یک ظرف مناسب روغن بریزید و سیر به آن اضافه کنید. تفت‌دادن سیر را ادامه دهید تا سبک شود. بعد از آن، نوبت اضافه‌کردن زردچوبه به سیر است.

 

5. در ادامه بادمجان له‌شده را به آن اضافه کنید و 15 دقیقه تفت دهید. وقتی پختند، پوره گوجه را اضافه کنید و زمان دهید تا آب آن کشیده شود.

 

6. اگر دوست دارید غذای شما خوش‌رنگ‌تر شود، به آن یک قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید.

 

7. مواد را یک سمت تابه جمع کنید و تخم‌‌مرغ‌ها را داخل تابه بشکنید. کمی که تخم‌مرغ‌ها پخت، با مواد کاملا مخلوط کنید. در نهایت هم به مواد نمک و فلفل بزنید. غذای شما آماده است؛ نوش جان!

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی و سالم

قطعا کسی که کشک بادمجان را برای اولین بار پخت، ذهن خلاقی داشت و خدمت بزرگی به همه ما کرد. چه کسی فکر می‌کرد کشک ترش در جوار بادمجان، به چنین غذای خوشمزه‌ای تبدیل شود؟

 

مواد لازم کشک بادمجان

• 4 عدد بادمجان بزرگ

• 2 عدد پیازمتوسط

• 4 قاشق غذاخوری کشک

• 2 قاشق غذاخوری مغزگردو

• 4 حبه سیر

• 2 قاشق چای‌خوری نعناعخشک

• روغن، نمکو فلفل سیاه به‌مقدار لازم

 

این مقدار مواد لازم برای 4 نفر کافی‌ست. مدت‌زمان آماده‌سازی مواد لازم 30 دقیقه است و مدت‌زمان پخت آن هم 30 دقیقه خواهد بود.

 

طرز تهیه کشک بادمجان

1. در گام اول اگر دوست دارید غذایی رژیمی داشته باشید، باید بادمجان‌ها را کبابی کنید و پوست بگیرید. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را سرخ کنید.

 

2. تابه را روی حرارت قرار دهید، پیاز نگینی‌خردشده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شوند. بعد هم سیرهایی را که ریز خورد کرده‌اید به مواد اضافه کنید و خیلی کم تفت دهید.

 

3. بعد از آن، بادمجان‌ها را له کنید و به همراه گردو در تابه بریزید.

 

4. در این مرحله، نوبت اضافه‌کردن کشک به غذاست. اگر کشکی که در خانه دارید سفت است، با کمی آب جوش آن را رقیق و به مواد داخل تابه اضافه کنید.

 

5. حرارت را کم کنید و درِ تابه را بگذارید تا مواد بپزد. در این حین، نعناع را با روغن سرخ کنید و مقداری از آن را به غذا بفزایید؛ بقیه را برای تزئین نگه دارید.

 

6. وقتی غذا به روغن افتاد، شعله را خاموش و غذا را در ظرف مد نظر خود سرو کنید. از بقیه نعناع‌داغ، کمی کشک و گردو برای تزئین آن کمک بگیرید.

نکات مهم برای پخت کشک بادمجان و میرزا قاسمی حرفه‌ای

• بعد از کبابی‌کردن بادمجان، آن‌ها را در یک پلاستیک قرار دهید و سر آن را گره بزنید. با این کار، بادمجان بخار می‌کند و پوست آن راحت‌تر از گوشت جدا می‌شود.

 

• اگر می‌خواهید بادمجان را سرخ کنید، یک ساعت قبل از پخت غذا، آن را برش دهید و روی آن نمک بپاشید تا تلخی آن گرفته شود.

 

• برای مجلسی‌ترشدن میرزا قاسمی می‌توانید به‌جای مخلوط‌کردن تخم مرغ با مایه، آن را جداگانه نیمرو کنید و روی غذا بگذارید.

 

در نهایت این‌که این غذاهای حاضری زمان کمی برای پخت نیاز دارند و گزینه‌ای ایده‌آل برای مهمانی‌های فوری محسوب می‌شوند. اگر دورچین خاصی برای این غذاها مد نظر دارید یا همه مواد لازم آن در خانه نیست، اسنپ مارکت کمک‌حال شماست! همین حالا سفارش خود را ثبت و برای خود یک غذای ایرانی اصیل درست کنید. حتی از تخفیف‌های اسنپ مارکت برای خریدی به‌‌صرفه می‌توانید استفاده کنید.

جدیدترین مطالب